damiaszek Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Cześć, Mam problem jak użyć/co wsadzić w przelotkę linki hamulca w ramie trek 800 (rama chyba lata 90). Sama linka przepiłuje tą przelotkę, zresztą chodzi z pewnym oporem. Pancerz tam się nie mieści. Jak to było fabrycznie rozwiązane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Plastikowy wkład fajki od v-brake? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia 16 minut temu, damiaszek napisał: Cześć, Mam problem jak użyć/co wsadzić w przelotkę linki hamulca w ramie trek 800 (rama chyba lata 90). Sama linka przepiłuje tą przelotkę, zresztą chodzi z pewnym oporem. Pancerz tam się nie mieści. Jak to było fabrycznie rozwiązane? Fabrycznie tam były standardowe V-brake'i. Przynajmniej w modelu Mountaintrack z konca lat 90-tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) Też mam takie rozwiązanie w stalowej ramie crossowej Brennabor, ale założyłem tam hamulce V-brake (rower sam składałem od gołej ramy), więc tego prowadzenia nie wykorzystuję, gdyż do V-ek mam puszczoną linkę w pełnym pancerzu. Przepiłować raczej linka nie zdoła, ale na pewno będzie pewien opór. Nie wiem jak to składali oryginalnie, ale można dać tam kawałek plastikowej rurki, w celu zmniejszenia tarcia, np. z fajki do V-brake. p.s. Widzę, że zekker był szybszy. Edytowane 9 Grudnia przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) Sorry, nie doczytałem, że pancerz się nie mieści! Edytowane 9 Grudnia przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Można też dać taki "dżinks" (jeśli to gdzieś znajdziesz): Deflection Pulley Back Stop Cable-Hanger Cantilever Centerpull | eBay Montowało się to pod śrubę (szybkozamykacz) zacisku sztycy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Trochę drogi gadżet. Chyba wolałbym już dać pełny pancerz i trytytkami go na sztywno zamocować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Ja to widywałem gdzieś, kiedyś na allegro (pewnie i na olx) za kilka, może kilkanaście złotych, a ta cena z ebay to raczej kolekcjonerska. Akurat do canti (a takie tam są aktualnie) to pancerz musi być solidnie zamocowany i trytki nie wchodzą w grę. Chyba że założy się hamulce V-brake z odpowiednią dźwignią na kierownicy. Jeśli OP ma oddzielne manetki i klamki to nie musi to być bardzo drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Ja u siebie w tym modelu mam V'ki, klamki wymieniłem na jakieś stare LXy z demobilu za 70 PLN z OLX, manetka Deore 10s. W tym miejscu ze zdjecia w moim rozwiązaniu jest pancerz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) Mi to wygląda na jakąś samoróbkę, Canti mają inne mocowanie... edit. chociaż po wklepaniu modelu, google pokazuje zdjęcia z Canti... Edytowane 9 Grudnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) @TheJW pytanie który to rocznik. 1998 miał V-ki. Edytowane 9 Grudnia przez michalr75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) To jest chyba oryginalne rozwiązanie Treka. Na fotce z neta jest ta rurka i są canti Tylko pancerz biegnący od klamki (biały) ma ewidentnie większą średnicę niż czarny biegnący przez rurkę. Może ten czarny to po prostu jakaś rurka igielitowa pracującą jako ślizg: Edytowane 9 Grudnia przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia To jakiś wcześniejszy rocznik niż '98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia 19 godzin temu, marvelo napisał: Akurat do canti (a takie tam są aktualnie) to pancerz musi być solidnie zamocowany i trytki nie wchodzą w grę. Chyba że założy się hamulce V-brake z odpowiednią dźwignią na kierownicy. Jeśli OP ma oddzielne manetki i klamki to nie musi to być bardzo drogie. Bez przesady, jak się dobrze zaciśnie, to nie będzie uciekać, a tył jakiejś super siły i tak nie ma. Przejście na v-ki to też opcja. Jak ktoś nie chce koniecznie zachować historycznego wyglądu, to pewnie nawet lepsza niż szukanie tyś ślizgów, próby z użyciem tych z fajek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiaszek Napisano 10 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia Dzięki za pomysły. Tak to zdjęcie z Internetu przedstawia tą ramę, kolor się też zgadza może po nr ramy uda mi się ustalić rocznik. Na https://vintage-trek.com/ można znaleźć trochę katalogów i danych do starych rowerów. W weekend jak znajdę trochę czasu to popracuję na rowerem. Chciałem zachować jak najwięcej z orginalnego roweru, a przynajmniej to co widać na pierwszy rzut oka, bo np. suport z miskami był zmielony i jest już tam pakiet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia Canti muszą mieć solidny opór na linkę (na koniec pancerza). Nie da się końca pancerza przyczepić trytytką i liczyć na hamulce. To nie V gdzie pancerz opiera się na fajce. Miałem Treka 830, ale to było prawie 30 lat temu - nie pamiętam tej rurki - to słabe i dziwne rozwiązanie - niewątpliwie ślizg z rurki się przyda. Jak robisz na zabytek, to oczywiście wierność rocznikowi, ale jak do jazdy, to V robią gigantyczną różnicę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiaszek Napisano 11 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia Końcówka filmu co prawda po hiszpańsku, ale tam ma taką ramę i ustawia hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia 22 godziny temu, Wojcio napisał: Canti muszą mieć solidny opór na linkę (na koniec pancerza). Nie da się końca pancerza przyczepić trytytką i liczyć na hamulce. Jakby pancerz szedł zupełnie prosto z linką, to przy hamowaniu prawie żadna siła na niego nie będzie działać, ot tyle co tarcie poruszającej się linki. Im bardziej zagięty, tym tarcie będzie większe, dojdą inne siły, ale nadal to nie są jakieś kosmiczne duże. Wiem, że to druciarstwo, ale to tylny hamulec i IMO takie coś by zadziałało prawidłowo, byle faktycznie dobrze zacisnąć zipem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia Tak się kiedyś walczyło o każdy gram w sportowym rowerze😉 i jednocześnie było po kosztach😁. Najprościej wypełnić ten przelot smarem, są nawet bezbarwne więc nie brudzą silnie. Super by było wsunąć teflonową rurkę, tylko skąd wziąć? Może kawałek izolacji drutu elektrycznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia NOS nowy wieszak pancerza dla hamulca CANTILEVER shimano retro 0920 Ścinawa • OLX.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia Rurka teflonowa https://allegro.pl/oferta/rurka-teflonowa-2-4-mm-ptfe-1-75mm-biala-1m-15503384948 Opór pancerza - cantilevery wymagają, by linka szła centralnie i była podparta. Albo może być tak jak tu, albo może być opora dla pancerza centralnie na poprzeczce widełek. Jak puścisz pancerz od klamki, ciągiem do tyłu to nie będzie działać - nie zamocowane trytytką. Ta trytytka musiała by przenieść siłę naciągu linki. Jak linka ciągnie to pancerz jest ściskany. Jak tryty tka trzymająca koniec pancerza się poślizgnie, to zamiast ciągnąć linkę, wypchnie pancerz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Grudnia Udostępnij Napisano 12 Grudnia Pancerz od klamki jest podparty w pierwszej przelotce/oporze na początku poziomej rury. Dalej leci tylko dłuuuuga linka. Oryginalnie chyba w jakiejś osłonce. Teoretycznie powinno to działać. W praktyce nigdy się z takim "wynalazkiem" nie spotkałem. Trytytka na tej osłonce przydałaby się, żeby w czasie hamowania osłonka nie przesuwała się przód-tył. Choć na działanie hamulca nie powinno to mieć większego wpływu. Zamiast trytytki kropla termokleju też pewnie wystarczyłaby do przytrzymania osłonki (siły poosiowe będą tu znikome) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Grudnia Udostępnij Napisano 12 Grudnia 17 godzin temu, Wojcio napisał: Rurka teflonowa Nie wiem czy zewnętrzne 4mm to nie za dużo. Inna kwestia ile taka rurka wytrzyma, na ile jest odporna na ścieranie stalową linką. 17 godzin temu, Wojcio napisał: Jak puścisz pancerz od klamki, ciągiem do tyłu to nie będzie działać - nie zamocowane trytytką. Ta trytytka musiała by przenieść siłę naciągu linki. Jak linka ciągnie to pancerz jest ściskany. Jak tryty tka trzymająca koniec pancerza się poślizgnie, to zamiast ciągnąć linkę, wypchnie pancerz. Nie, ciągnięcie linki nie powoduje ściskania pancerza. Przy zupełnie prostym, jest jedynie opór od tarcia, który nie jest jakiś duży. Jak zegniesz, to dochodzą siły próbujące wyprostować pancerz. To daje w sumie efekt wysunięcia się pancerza z mocowania, normalne uchwyty go niwelują. Jeżeli zamocuje się trytytkami ale puści luźno, odstająco od ramy, to jest szansa na przesunięcie się. Jak się puści po ramie, to ona dodatkowo usztywni konstrukcję. Teraz jak myślę, to głównym problemem będzie wypuszczenie pancerza pod odpowiednim kątem do hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiaszek Napisano Sobota o 19:12 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 19:12 Zrobione, teflonowa tulejka z fajki od Vbrejkow zdała egzamin. Dało się też przepchnąć pancerz od przerzutek ale opory były większe niż na tulejce. Hamuje dobrze, da się na asfalcie zablokować koło. Klamka się nie blokuje i ładnie odbija. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.