damiaszek Napisano Poniedziałek o 11:33 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 11:33 Cześć, Mam problem jak użyć/co wsadzić w przelotkę linki hamulca w ramie trek 800 (rama chyba lata 90). Sama linka przepiłuje tą przelotkę, zresztą chodzi z pewnym oporem. Pancerz tam się nie mieści. Jak to było fabrycznie rozwiązane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano Poniedziałek o 11:48 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 11:48 Plastikowy wkład fajki od v-brake? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano Poniedziałek o 11:50 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 11:50 16 minut temu, damiaszek napisał: Cześć, Mam problem jak użyć/co wsadzić w przelotkę linki hamulca w ramie trek 800 (rama chyba lata 90). Sama linka przepiłuje tą przelotkę, zresztą chodzi z pewnym oporem. Pancerz tam się nie mieści. Jak to było fabrycznie rozwiązane? Fabrycznie tam były standardowe V-brake'i. Przynajmniej w modelu Mountaintrack z konca lat 90-tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano Poniedziałek o 11:51 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 11:51 (edytowane) Też mam takie rozwiązanie w stalowej ramie crossowej Brennabor, ale założyłem tam hamulce V-brake (rower sam składałem od gołej ramy), więc tego prowadzenia nie wykorzystuję, gdyż do V-ek mam puszczoną linkę w pełnym pancerzu. Przepiłować raczej linka nie zdoła, ale na pewno będzie pewien opór. Nie wiem jak to składali oryginalnie, ale można dać tam kawałek plastikowej rurki, w celu zmniejszenia tarcia, np. z fajki do V-brake. p.s. Widzę, że zekker był szybszy. Edytowane Poniedziałek o 12:02 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano Poniedziałek o 12:04 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:04 (edytowane) Sorry, nie doczytałem, że pancerz się nie mieści! Edytowane Poniedziałek o 12:05 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano Poniedziałek o 12:09 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:09 Można też dać taki "dżinks" (jeśli to gdzieś znajdziesz): Deflection Pulley Back Stop Cable-Hanger Cantilever Centerpull | eBay Montowało się to pod śrubę (szybkozamykacz) zacisku sztycy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano Poniedziałek o 12:13 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:13 Trochę drogi gadżet. Chyba wolałbym już dać pełny pancerz i trytytkami go na sztywno zamocować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano Poniedziałek o 12:20 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:20 Ja to widywałem gdzieś, kiedyś na allegro (pewnie i na olx) za kilka, może kilkanaście złotych, a ta cena z ebay to raczej kolekcjonerska. Akurat do canti (a takie tam są aktualnie) to pancerz musi być solidnie zamocowany i trytki nie wchodzą w grę. Chyba że założy się hamulce V-brake z odpowiednią dźwignią na kierownicy. Jeśli OP ma oddzielne manetki i klamki to nie musi to być bardzo drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano Poniedziałek o 12:27 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:27 Ja u siebie w tym modelu mam V'ki, klamki wymieniłem na jakieś stare LXy z demobilu za 70 PLN z OLX, manetka Deore 10s. W tym miejscu ze zdjecia w moim rozwiązaniu jest pancerz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano Poniedziałek o 13:57 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 13:57 (edytowane) Mi to wygląda na jakąś samoróbkę, Canti mają inne mocowanie... edit. chociaż po wklepaniu modelu, google pokazuje zdjęcia z Canti... Edytowane Poniedziałek o 13:58 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano Poniedziałek o 14:05 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 14:05 (edytowane) @TheJW pytanie który to rocznik. 1998 miał V-ki. Edytowane Poniedziałek o 14:10 przez michalr75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano Poniedziałek o 14:29 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 14:29 (edytowane) To jest chyba oryginalne rozwiązanie Treka. Na fotce z neta jest ta rurka i są canti Tylko pancerz biegnący od klamki (biały) ma ewidentnie większą średnicę niż czarny biegnący przez rurkę. Może ten czarny to po prostu jakaś rurka igielitowa pracującą jako ślizg: Edytowane Poniedziałek o 14:35 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano Poniedziałek o 15:59 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 15:59 To jakiś wcześniejszy rocznik niż '98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano wczoraj o 08:13 Udostępnij Napisano wczoraj o 08:13 19 godzin temu, marvelo napisał: Akurat do canti (a takie tam są aktualnie) to pancerz musi być solidnie zamocowany i trytki nie wchodzą w grę. Chyba że założy się hamulce V-brake z odpowiednią dźwignią na kierownicy. Jeśli OP ma oddzielne manetki i klamki to nie musi to być bardzo drogie. Bez przesady, jak się dobrze zaciśnie, to nie będzie uciekać, a tył jakiejś super siły i tak nie ma. Przejście na v-ki to też opcja. Jak ktoś nie chce koniecznie zachować historycznego wyglądu, to pewnie nawet lepsza niż szukanie tyś ślizgów, próby z użyciem tych z fajek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiaszek Napisano wczoraj o 09:52 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 09:52 Dzięki za pomysły. Tak to zdjęcie z Internetu przedstawia tą ramę, kolor się też zgadza może po nr ramy uda mi się ustalić rocznik. Na https://vintage-trek.com/ można znaleźć trochę katalogów i danych do starych rowerów. W weekend jak znajdę trochę czasu to popracuję na rowerem. Chciałem zachować jak najwięcej z orginalnego roweru, a przynajmniej to co widać na pierwszy rzut oka, bo np. suport z miskami był zmielony i jest już tam pakiet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano wczoraj o 10:16 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:16 Canti muszą mieć solidny opór na linkę (na koniec pancerza). Nie da się końca pancerza przyczepić trytytką i liczyć na hamulce. To nie V gdzie pancerz opiera się na fajce. Miałem Treka 830, ale to było prawie 30 lat temu - nie pamiętam tej rurki - to słabe i dziwne rozwiązanie - niewątpliwie ślizg z rurki się przyda. Jak robisz na zabytek, to oczywiście wierność rocznikowi, ale jak do jazdy, to V robią gigantyczną różnicę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiaszek Napisano 17 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 17 godzin temu Końcówka filmu co prawda po hiszpańsku, ale tam ma taką ramę i ustawia hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu 22 godziny temu, Wojcio napisał: Canti muszą mieć solidny opór na linkę (na koniec pancerza). Nie da się końca pancerza przyczepić trytytką i liczyć na hamulce. Jakby pancerz szedł zupełnie prosto z linką, to przy hamowaniu prawie żadna siła na niego nie będzie działać, ot tyle co tarcie poruszającej się linki. Im bardziej zagięty, tym tarcie będzie większe, dojdą inne siły, ale nadal to nie są jakieś kosmiczne duże. Wiem, że to druciarstwo, ale to tylny hamulec i IMO takie coś by zadziałało prawidłowo, byle faktycznie dobrze zacisnąć zipem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu Tak się kiedyś walczyło o każdy gram w sportowym rowerze😉 i jednocześnie było po kosztach😁. Najprościej wypełnić ten przelot smarem, są nawet bezbarwne więc nie brudzą silnie. Super by było wsunąć teflonową rurkę, tylko skąd wziąć? Może kawałek izolacji drutu elektrycznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu NOS nowy wieszak pancerza dla hamulca CANTILEVER shimano retro 0920 Ścinawa • OLX.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu Rurka teflonowa https://allegro.pl/oferta/rurka-teflonowa-2-4-mm-ptfe-1-75mm-biala-1m-15503384948 Opór pancerza - cantilevery wymagają, by linka szła centralnie i była podparta. Albo może być tak jak tu, albo może być opora dla pancerza centralnie na poprzeczce widełek. Jak puścisz pancerz od klamki, ciągiem do tyłu to nie będzie działać - nie zamocowane trytytką. Ta trytytka musiała by przenieść siłę naciągu linki. Jak linka ciągnie to pancerz jest ściskany. Jak tryty tka trzymająca koniec pancerza się poślizgnie, to zamiast ciągnąć linkę, wypchnie pancerz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.