th3rion Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia Szukam dla żony 170cm/55 kg bardzo wygodnego roweru który będzie też służył do spacerów rowerowych z dzieckiem. Użytkowanie: miasto 90%, pozostałe 10% to margines na wypad do jakiegoś lasu na prostą ścieżkę. Oczekiwania: -wygodna pozycja tzn. podobna/identyczna do tego co obecnie mamy czyli Riversiede 120 (fenomenalny rower za grosze!) i Marin Kentfield 1 (super wygodny ale osprzęt i jakość to dno). *wygląd będzie dodatkowym atutem Dodatkowo - nie mam problemu z tym, by kupić słabą podstawę i powoli, na promkach, przebudować całość. Obecne typy: -KROSS Evado 7.0 - obecnie w rozmiarze 17 tylko na CUES - boję się jednak geometrii. -Marin Kentfield ST 1(do upgradu) lub 2 - jednak brak amora mnie trochę przeraża w kontekście jazdy z dzieckiem https://sprint-rowery.pl/rower-miejski-damski-marin-kentfield-2-st-2024?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiApNW6BhD5ARIsACmEbkXkJ3lz9YlPA0opCzhx6LHunp4uhl1FH85aBs-qmwggctTh9kWaxloaAqNfEALw_wcB W którą stronę się rozglądać? Czego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Cytat damka do fotelika Zacznij od tego jaki to ma być fotelik i czy konstrukcja ramy na pewno umożliwi jego montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
th3rion Napisano 9 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia Chciałem zacząć od roweru i dopasować fotelik tylny (ze względu na elastyczność tego rozwiązania). Mocowanie w zależności od konstrukcji roweru (chyba nie ma ram które wykluczają i wersję podsiodłową i bagażnikową?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia 19 godzin temu, th3rion napisał: wygodna pozycja tzn. podobna/identyczna do tego co obecnie mamy czyli Riversiede 120 (fenomenalny rower za grosze!) Co z nim jest nie tak, że modernizacja nie wchodzi w grę? Skoro obecny pasuje, to wymiana części może będzie lepszym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia 19 godzin temu, th3rion napisał: Riversiede 120 (fenomenalny rower za grosze!) To może droższy brat, czyli Riverside 500 lub 700. 19 godzin temu, th3rion napisał: Marin Kentfield 1 (super wygodny ale osprzęt i jakość to dno). A to dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
th3rion Napisano 9 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia @zekker rower jest ok, po prostu po 5 latach nadszedł czas na zmiany korzystając z zimowych obniżek cen... @chudzinki RIVERSIDE 500 w rozmiarze M jest brany pod uwagę - ale z męską ramą (kwestia estetyki - nie pytajcie). Moj kentfield stracił lakier pod pancerzami przy około 200 km, nie miał praktycznie smaru w piastach, hamulce działały jak chciały (montaż na oko pana Zenka z kilkoma promilami), lekko wykrzywiony Turney to tak z grubsza. Wszystko ogarnięte i poprawione, wrzucona stara acera i rower lata cudownie. Myślałem, że te przypadłości to jakaś wada montażu ale fora i reddit wskazują, że to prawidłowość. Kentfieldy wyglądają świetnie stąd mimo bolaczek kupiłbym st2 - ale nie wiem, na co zwracać uwagę w kontekście fotelika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia Tylko to trochę taka zmiana dla zmiany, bo jakiegoś zasadniczego skoku jakości nie będzie, głównie lepszy napęd, bo hamulce tarczowe takie sobie są. W obecnym możesz wymienić napęd i będziesz miał nie gorzej niż w nowych, za 1/3 zakładanej ceny (+/- co się dobierze). Trzeba by zmierzyć długość widelca, ale pewnie jakiś amortyzator 50mm za bardzo nie podniesie przodu. Wada taka, że jak się weźmie jakiś lepszy (paragon gold, nrx) to wymusi przejście na hamulec tarczowy. Jak się znajdzie jeszcze jakiś z pivotami, to raczej niskiej klasy i takim sobie działaniu. Ten w Evado nie jest jakiś super. Z tyłu na tarczówki ciężko przejść, chyba że w grę wchodzi zabawa z adapterami. Jak żona jeździ cały rok po mieście, to można pomyśleć nad dynamem w piaście, odpadnie zabawa z ładowaniem, wymianą baterii. Jeżeli zostawia gdzieś pod sklepami, pod pracą, to warto też pomyśleć nad dobrym zapięciem (jak jeszcze nie ma). Obecny rower tani, nowy lub zmodernizowany będzie droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
th3rion Napisano 10 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia Dzięki! Akurat w Riversidzie ten napęd jest ok - zarówno jeśli chodzi o przełożenia jak i stan zużycia (po 4 latach i paru tys. km). Temat amora do realizacji - możliwe, że raczej w Kentfieldzie (który stałby się fotelikowozoem ) Po paru dniach i przemyśleniu temat pewnie decyzja będzie taka, że zostajemy z Riversidem i może a za rok o tej porze kupimy Kentfielda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia 11 godzin temu, th3rion napisał: Moj kentfield stracił lakier pod pancerzami przy około 200 km, nie miał praktycznie smaru w piastach, hamulce działały jak chciały (montaż na oko pana Zenka z kilkoma promilami), lekko wykrzywiony Turney to tak z grubsza. W KAŻDYM dzisiejszym rowerze wytrze się lakier jeżeli nie zabezpieczy się tego miejsca folią... Co do reszty to chyba norma obserwując rynek. 11 godzin temu, th3rion napisał: nadszedł czas na zmiany korzystając z zimowych obniżek cen... To popatrz po zagranicznych sklepach - tam dopiero są obniżki 😀. Nie doczytałem wcześniej - do takich jazd bez sensu pakować się w amortyzator. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
th3rion Napisano 10 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia Ten lakier to był dla mnie szok - ale jestem sam sobie winien - po prostu zatrzymałem się na etapie gdzie lakier można było uszkodzić tylko zrzucając rower na krawężnik Śledzę właśnie różne promki poza PL i pewnie jak coś się trafi to kupię (umknął mi np. BMC 257 AL THREE za 2,8k...); na bike-discount też zbieram napęd do innego sprzętu Amor pewnie jeśli zmieni się proporcja użytkowania - bo możliwe, że leśne ścieżki będą stanowiły 60-80% przebiegów. Zastanawiam się też nad sensownością tego - bo bez problemów zrobiliśmy np. Poleski Park Narodowy - ja na "szosie" Lazaro Aero a żona na Riversidzie; z amorem i fotelikiem może będzie to bardziej wygodne dla młodej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia 60-80% leśnych ścieżek i fotelik to męczenie dziecka, amortyzator nic nie zmienia. Poszukaj używanej/nowej przyczepki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia Mam dwójkę dzieci z których każde jeździło ze mną na rowerze od wieku 6 miesięcy. Nigdy nikomu bym nie polecił fotelika, co więcej uważam stosowanie fotelików za bezpodstawne ryzykowanie życiem. Byle przewrotka to pieprznięcie głową dziecka o twardą nawierzchnię z dużej wysokości i z dużym przyspieszeniem. Jednocześnie ta sama przewrotka z dzieckiem w przyczepce jest dla pasażera ledwie odczuwalna - rower leży na boku, a przyczepka wciąż stoi na kołach. Co więcej, zdarzyło mi się wydachować przyczepkę w czasie jazdy w terenie - jedyna konsekwencja to przerwana drzemka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia @KSikorski widzę że mamy podobne doświadczenia. Też kiedyś przeciągnąłem wąwozem przewróconą przyczepkę (nachylenie było na tyle duże że kilka metrów zestaw jechał), syn zadowolony wisiał na szelkach. Zawsze dziwnie patrzyłem na ludzi, którym nie przeszkadza że dziecko macha bezwładną głową przez X kilometrów (po zaśnięciu). Rozumiem zawieźć dziecko 2km w mieście w foteliku, ale nie dłuższe eskapady. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.