LastThought Napisano 7 Grudnia Udostępnij Napisano 7 Grudnia Witam Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w prędkościach na rowerze między różnymi rowerami. Obecnie mam Kands Pure i przejechałem 1 raz 40km w 1h 34min. O ile czas ten by był lepszy gdybym jechał jakąś szosą za 5000+ zł, jaki gdybym jechał jakimś za 10k, a o ile gorszy jeśli jechałbym jakimś zwykłym składakiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 7 Grudnia Udostępnij Napisano 7 Grudnia Bardzo wiele zależy od koloru roweru. Niezależne testy wykonane w USA przez branżowe portale wykazały , że czerwone rowery są najszybsze. Oczywiście są różne "czerwone" ale to już w tej materii specjalistą jest kolega @marvelo 6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Grudnia Mod Team Udostępnij Napisano 8 Grudnia 1. 5000+ x pi/dzwi x 40km x prędkość i kierunek wiatru x obecna kondycja 2. 10k x pi/dzwi x 40km x prędkość i kierunek wiatru x obecna kondycja 3 Co to jest "zwykły składak"? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia (edytowane) @sznib Pytanie nie powinno brzmieć co to jest "zwykły składak", tylko czy podczas próby będzie uzbrojony w karbonowe stożki 50 czy 60mm 🤔. Poza tym powinieneś wiedzieć @pecio że składaki typu Wigry3, na ogół są czerwone. @LastThought Rower to tylko narzędzie. Ważne są waty na kilogram (W/kg). Edytowane 8 Grudnia przez KNKS 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia W kwestii zwykły składak tak mi się skojarzyło: 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Grudnia Mod Team Udostępnij Napisano 8 Grudnia Kółka jak w moim przedkomunijnym Pelikanie, blat szosowy, albo większy, no i spora część niedzielnych szosowców by nie nadążyła PS ale jak te półmetrowe sztyce wytrzymują 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia (edytowane) W stawce są zawodnicy na regularnych brommie, ale też tacy, którzy się lepiej przygotowali - wybór kół bez piast wielobiegowych, jazda bez wyposażenia dodatkowego (jak np. błotniki), a są też tacy, którzy z oryginalnego brommie zostawiają tylko ramę, a reszta to aftermarketowe "ulepszenia" za kupę szmalu - ceramiczne suporty i piasty kół, karbonowe stożki, super lekkie hamulce... - coś jak tu A sztyce wytrzymują, bo to Panie w pełni stalowa robota... żadne tam karbony czy amelinium... No w aftermarketowej wersji może być jeszcze tytan, jak Chińczycy dobrze zwymiarują, co niestety zdarza m się schrzanić i się kienci na różnych ebayach i ali pieklą... Edytowane 8 Grudnia przez HSM 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Grudnia Mod Team Udostępnij Napisano 8 Grudnia Pomyślałem o stali w przypadku sztycy, i ramy pewnie też są ze stali ? W dodatku ta rura to jakby przedłużenie podsiodłówki, a część regulowana jest wyżej - przynajmniej tak to wygląda (gdzieś na filmie też to było widać). Jeżeli dolna część też podlega regulacji, to nie mam pytań - choć to przecież składak, więc częściowo może się chować Ciekawie wyglądają te kółka/rolki za sztycą - jakby to był rodzaj wahacza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LastThought Napisano 8 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 5 godzin temu, KNKS napisał: @sznib Pytanie nie powinno brzmieć co to jest "zwykły składak", tylko czy podczas próby będzie uzbrojony w karbonowe stożki 50 czy 60mm 🤔. Poza tym powinieneś wiedzieć @pecio że składaki typu Wigry3, na ogół są czerwone. @LastThought Rower to tylko narzędzie. Ważne są waty na kilogram (W/kg). Wiadomo przecież, że jakiś najlepszy kolarz będzie jechał szybciej nawet słabym rowerem niż jakaś osoba w ogóle niewytrenowana najlepszym rowerem jaki jest. Chodziło mi o ile lepszy może być czas jadąc rowerem który wykorzystują właśnie kolarze a normalnym rowerem, ale na razie to żadna odpowiedź na to pytanie nie odpowiedziała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia 1 godzinę temu, KrissDeValnor napisał: Pomyślałem o stali w przypadku sztycy, i ramy pewnie też są ze stali ? W dodatku ta rura to jakby przedłużenie podsiodłówki, a część regulowana jest wyżej - przynajmniej tak to wygląda (gdzieś na filmie też to było widać). Jeżeli dolna część też podlega regulacji, to nie mam pytań - choć to przecież składak, więc częściowo może się chować Ciekawie wyglądają te kółka/rolki za sztycą - jakby to był rodzaj wahacza... Rama w klasycznym brommie to najpodlejsza stal hi-ten, a podstawowa sztyca to stalowa chromowana rura o śr. 31.8 mm i dł. ok. 53 cm, u dołu rozkloszowana, tak by nie dało się jej w ferworze składania i rozkładania wyciągnąć całkiem z podsiodłowej (jeden ze sprytnych patentów w B., które zauważa się i docenia (albo nie) w trakcie eksploatacji, i które pozwalają mi sądzić, że mimo bagażu zapomnianych technologii B. jest najlepiej przemyślanym rowerem pod kątem funkcjonalności jako składak właśnie). Żeby całkiem wyjąć sztycę z podsiodłowej, trzeba zdjąć siodełko i wysunąć ją od dołu. Regulacja wysokości, a w zasadzie jeden z mechanizmów codziennego składania - czyli zacisk z szybkozamykaczem jest zintegrowany z górną końcówką podsiodłwej. Dla wyjątkowo wysokich jest też wersja teleskopowa sztycy (rura w rurze), z drugim szybkozamykaczem na samej sztycy. Ten odpicowany brommie ze zdjęcia ma chyba właśnie wersję teleskopową, ale nie wiem, czy oryginał, czy aftermarket... Kółka/rolki za sztycą to easy wheels - kółka, które po złożeniu roweru pozwalają pchać/ciągnąć złożonego brommie po w miarę równym podłożu. Cały tylny trójkąt jest ruchomy i składa się go pod górną/główną rurę. Oś obrotu znajduje się za suportem i dolnym końcem podsiodłowej. A jak już ten tylny trójkąt się rusza, to przy okazji w pozycji rozłożonej styka się z ramą główną w okolicach zacisku sztycy z wykorzystaniem brompton suspension block (w oryginale elastomerowy w chyba trzech wersjach twardości, aftermarketowo jako sprężynowy lub sprężynowo-elastomerowy), co daje namiastkę amortyzacji tyłu... Ale nie zaśmiecam już tak zacnego wątku tematem pobocznym... 🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia (edytowane) @LastThought ...żadna odpowiedź na to pytanie nie odpowiedziała..., bo to nie jest takie proste zadanie żeby rozwalić na stojąco (i na sucho😉) Temat na doktorat AWF, a może bardziej matematyki🧐??? Kolegom którzy się tego podjęli podpowiadam metodologię i sposób na ściągę ze wzorami. Potem niech każdy napisze do którego miejsca doszedł😋, ja do ....0,5 🥴😵💫. @LastThought trenuj na rowerze albo na chomiku, a takie poważne analizy zostaw starszym, bardziej doświadczonym. https://m.youtube.com/watch?v=Wz-6oUXjzR4 Edytowane 8 Grudnia przez Turysta05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia (edytowane) Kolarskim rowerem po "nauczeniu" się go pojechać można najszybciej na asfalcie. Szybciej może pojechać mini składak - po konwersji na szosowego cud składaka, bo można zrobić mniejszy opór powietrza. Stary rekord godzinny na torze pewien szkot zrobił na samemu zrobionym Jubilacie z łożyskiem od pralki zamiast suportu i trzonkiem od łopaty zamiast kierownicy ale przepisy pałują głowy takich wynalazców, i dlatego dziwolągi są poza konkursem. - zabudowany kroplą rower poziomy będzie naajszybszy. Schodząc ma ziemię , na własnym rowerze , gładkim asfalcie i założonych gładkich oponach z mniej więcej dobranym ciśnieniem i lemondką o ile są twarde biegi można poczuć duży skok , taki szokujący. Lemodka i opory toczenia są najtańsze i najbardziej szokujące. Nowa super szosa też będzie szybka, ale kark, plecy przy łopatkach, nadgarstki, kolano, prostata mogą ochrzcić debiutanta alergią antykolarską. Najszybsze rowery to: -elektryczny bez blokady -z górki -z wiatrem w plecy - na dachu auta czule zapięty w Tule - w walizce czarterem na Kanary w marcu 😜 Edytowane 8 Grudnia przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia Hej, hej... ten szkocki samopał to nawet Jubilata nie przypominał, choć rzeczywiście miał łożyska od pralki, a czy kierownicę z łopaty, to nie wiem... Tylko to jest kwestia, co było pierwsze - jajko czy kura... Bo ten Szkot wyspawał wehikuł w warsztacie nie w pijackim widzie, tylko dlatego, bo wcześniej umyślił sobie bardzo nowatorską pozycję na rowerze... Więc najpierw był pomysł na pozycję, a potem realizacja w postaci roweru, a nie najpierw rower, a później szukanie, jakby się na nim ułożyć... Zresztą to musiało być wyjątkowo niewygodne bydlę, bo jak w którejś próbie bicia rekordu albo w wyścigach na dochodzenie, start zniweczyło obsunięcie nogi na pedałach, to Szkot sobie wykoncypował, że zrobi total integrację i w kolejnych biegach jeździł na maszynie z butami na stałe zespolonymi z pedałami. Żeby zejść z roweru trzeba było dosłownie "wyskoczyć z laczków"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia W mojej ocenie rower taki se pojedzie X na godzinę. Rower dobry z półki za kilka tysięcy pojedzie przy tej samej mocy o 10% szybciej. Oczywiście rozmawiamy o takim samym typie roweru, wielkości kół, szerokości opon itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia 3 godziny temu, LastThought napisał: Wiadomo przecież, że jakiś najlepszy kolarz będzie jechał szybciej nawet słabym rowerem niż jakaś osoba w ogóle niewytrenowana najlepszym rowerem jaki jest. Chodziło mi o ile lepszy może być czas jadąc rowerem który wykorzystują właśnie kolarze a normalnym rowerem, ale na razie to żadna odpowiedź na to pytanie nie odpowiedziała. Jeśli pytasz czy S-Works Tarmac SL8 czy inny Addict RC PRO zrobi z Ciebie postrach miejscowych ustawek, to odpowiedź brzmi: TAK. W równym stopniu co Merida za 3300zł. Dlaczego ? Bo rower to tylko narzędzie i sam w sobie nic nie stanowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia Ależ Wy się chłopaki dajecie ostatnio wciągać w te prowokacje trolli. Czasem się zastanawiam, czy takie tematy to nie celowy zabieg, żeby trochę ożywić forum... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia @TheJW trzeba czasami trochu " krwi" upuścić .....tak dla zdrowotności 😁 Przy okazji wychodzą ciekawe kwiatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.