LastThought Napisano 7 Grudnia 2024 Napisano 7 Grudnia 2024 Witam Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w prędkościach na rowerze między różnymi rowerami. Obecnie mam Kands Pure i przejechałem 1 raz 40km w 1h 34min. O ile czas ten by był lepszy gdybym jechał jakąś szosą za 5000+ zł, jaki gdybym jechał jakimś za 10k, a o ile gorszy jeśli jechałbym jakimś zwykłym składakiem? Cytuj
pecio Napisano 7 Grudnia 2024 Napisano 7 Grudnia 2024 Bardzo wiele zależy od koloru roweru. Niezależne testy wykonane w USA przez branżowe portale wykazały , że czerwone rowery są najszybsze. Oczywiście są różne "czerwone" ale to już w tej materii specjalistą jest kolega @marvelo 9 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 8 Grudnia 2024 Mod Team Napisano 8 Grudnia 2024 1. 5000+ x pi/dzwi x 40km x prędkość i kierunek wiatru x obecna kondycja 2. 10k x pi/dzwi x 40km x prędkość i kierunek wiatru x obecna kondycja 3 Co to jest "zwykły składak"? 3 Cytuj
KNKS Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 (edytowane) @sznib Pytanie nie powinno brzmieć co to jest "zwykły składak", tylko czy podczas próby będzie uzbrojony w karbonowe stożki 50 czy 60mm 🤔. Poza tym powinieneś wiedzieć @pecio że składaki typu Wigry3, na ogół są czerwone. @LastThought Rower to tylko narzędzie. Ważne są waty na kilogram (W/kg). Edytowane 8 Grudnia 2024 przez KNKS 2 Cytuj
HSM Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 W kwestii zwykły składak tak mi się skojarzyło: 3 3 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Grudnia 2024 Mod Team Napisano 8 Grudnia 2024 Kółka jak w moim przedkomunijnym Pelikanie, blat szosowy, albo większy, no i spora część niedzielnych szosowców by nie nadążyła PS ale jak te półmetrowe sztyce wytrzymują 🤔 Cytuj
HSM Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 (edytowane) W stawce są zawodnicy na regularnych brommie, ale też tacy, którzy się lepiej przygotowali - wybór kół bez piast wielobiegowych, jazda bez wyposażenia dodatkowego (jak np. błotniki), a są też tacy, którzy z oryginalnego brommie zostawiają tylko ramę, a reszta to aftermarketowe "ulepszenia" za kupę szmalu - ceramiczne suporty i piasty kół, karbonowe stożki, super lekkie hamulce... - coś jak tu A sztyce wytrzymują, bo to Panie w pełni stalowa robota... żadne tam karbony czy amelinium... No w aftermarketowej wersji może być jeszcze tytan, jak Chińczycy dobrze zwymiarują, co niestety zdarza m się schrzanić i się kienci na różnych ebayach i ali pieklą... Edytowane 8 Grudnia 2024 przez HSM 3 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Grudnia 2024 Mod Team Napisano 8 Grudnia 2024 Pomyślałem o stali w przypadku sztycy, i ramy pewnie też są ze stali ? W dodatku ta rura to jakby przedłużenie podsiodłówki, a część regulowana jest wyżej - przynajmniej tak to wygląda (gdzieś na filmie też to było widać). Jeżeli dolna część też podlega regulacji, to nie mam pytań - choć to przecież składak, więc częściowo może się chować Ciekawie wyglądają te kółka/rolki za sztycą - jakby to był rodzaj wahacza... Cytuj
LastThought Napisano 8 Grudnia 2024 Autor Napisano 8 Grudnia 2024 5 godzin temu, KNKS napisał: @sznib Pytanie nie powinno brzmieć co to jest "zwykły składak", tylko czy podczas próby będzie uzbrojony w karbonowe stożki 50 czy 60mm 🤔. Poza tym powinieneś wiedzieć @pecio że składaki typu Wigry3, na ogół są czerwone. @LastThought Rower to tylko narzędzie. Ważne są waty na kilogram (W/kg). Wiadomo przecież, że jakiś najlepszy kolarz będzie jechał szybciej nawet słabym rowerem niż jakaś osoba w ogóle niewytrenowana najlepszym rowerem jaki jest. Chodziło mi o ile lepszy może być czas jadąc rowerem który wykorzystują właśnie kolarze a normalnym rowerem, ale na razie to żadna odpowiedź na to pytanie nie odpowiedziała. 1 Cytuj
HSM Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 1 godzinę temu, KrissDeValnor napisał: Pomyślałem o stali w przypadku sztycy, i ramy pewnie też są ze stali ? W dodatku ta rura to jakby przedłużenie podsiodłówki, a część regulowana jest wyżej - przynajmniej tak to wygląda (gdzieś na filmie też to było widać). Jeżeli dolna część też podlega regulacji, to nie mam pytań - choć to przecież składak, więc częściowo może się chować Ciekawie wyglądają te kółka/rolki za sztycą - jakby to był rodzaj wahacza... Rama w klasycznym brommie to najpodlejsza stal hi-ten, a podstawowa sztyca to stalowa chromowana rura o śr. 31.8 mm i dł. ok. 53 cm, u dołu rozkloszowana, tak by nie dało się jej w ferworze składania i rozkładania wyciągnąć całkiem z podsiodłowej (jeden ze sprytnych patentów w B., które zauważa się i docenia (albo nie) w trakcie eksploatacji, i które pozwalają mi sądzić, że mimo bagażu zapomnianych technologii B. jest najlepiej przemyślanym rowerem pod kątem funkcjonalności jako składak właśnie). Żeby całkiem wyjąć sztycę z podsiodłowej, trzeba zdjąć siodełko i wysunąć ją od dołu. Regulacja wysokości, a w zasadzie jeden z mechanizmów codziennego składania - czyli zacisk z szybkozamykaczem jest zintegrowany z górną końcówką podsiodłwej. Dla wyjątkowo wysokich jest też wersja teleskopowa sztycy (rura w rurze), z drugim szybkozamykaczem na samej sztycy. Ten odpicowany brommie ze zdjęcia ma chyba właśnie wersję teleskopową, ale nie wiem, czy oryginał, czy aftermarket... Kółka/rolki za sztycą to easy wheels - kółka, które po złożeniu roweru pozwalają pchać/ciągnąć złożonego brommie po w miarę równym podłożu. Cały tylny trójkąt jest ruchomy i składa się go pod górną/główną rurę. Oś obrotu znajduje się za suportem i dolnym końcem podsiodłowej. A jak już ten tylny trójkąt się rusza, to przy okazji w pozycji rozłożonej styka się z ramą główną w okolicach zacisku sztycy z wykorzystaniem brompton suspension block (w oryginale elastomerowy w chyba trzech wersjach twardości, aftermarketowo jako sprężynowy lub sprężynowo-elastomerowy), co daje namiastkę amortyzacji tyłu... Ale nie zaśmiecam już tak zacnego wątku tematem pobocznym... 🙂 1 Cytuj
Turysta05 Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 (edytowane) @LastThought ...żadna odpowiedź na to pytanie nie odpowiedziała..., bo to nie jest takie proste zadanie żeby rozwalić na stojąco (i na sucho😉) Temat na doktorat AWF, a może bardziej matematyki🧐??? Kolegom którzy się tego podjęli podpowiadam metodologię i sposób na ściągę ze wzorami. Potem niech każdy napisze do którego miejsca doszedł😋, ja do ....0,5 🥴😵💫. @LastThought trenuj na rowerze albo na chomiku, a takie poważne analizy zostaw starszym, bardziej doświadczonym. https://m.youtube.com/watch?v=Wz-6oUXjzR4 Edytowane 8 Grudnia 2024 przez Turysta05 Cytuj
itr Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 (edytowane) Kolarskim rowerem po "nauczeniu" się go pojechać można najszybciej na asfalcie. Szybciej może pojechać mini składak - po konwersji na szosowego cud składaka, bo można zrobić mniejszy opór powietrza. Stary rekord godzinny na torze pewien szkot zrobił na samemu zrobionym Jubilacie z łożyskiem od pralki zamiast suportu i trzonkiem od łopaty zamiast kierownicy ale przepisy pałują głowy takich wynalazców, i dlatego dziwolągi są poza konkursem. - zabudowany kroplą rower poziomy będzie naajszybszy. Schodząc ma ziemię , na własnym rowerze , gładkim asfalcie i założonych gładkich oponach z mniej więcej dobranym ciśnieniem i lemondką o ile są twarde biegi można poczuć duży skok , taki szokujący. Lemodka i opory toczenia są najtańsze i najbardziej szokujące. Nowa super szosa też będzie szybka, ale kark, plecy przy łopatkach, nadgarstki, kolano, prostata mogą ochrzcić debiutanta alergią antykolarską. Najszybsze rowery to: -elektryczny bez blokady -z górki -z wiatrem w plecy - na dachu auta czule zapięty w Tule - w walizce czarterem na Kanary w marcu 😜 Edytowane 8 Grudnia 2024 przez itr 1 Cytuj
HSM Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 Hej, hej... ten szkocki samopał to nawet Jubilata nie przypominał, choć rzeczywiście miał łożyska od pralki, a czy kierownicę z łopaty, to nie wiem... Tylko to jest kwestia, co było pierwsze - jajko czy kura... Bo ten Szkot wyspawał wehikuł w warsztacie nie w pijackim widzie, tylko dlatego, bo wcześniej umyślił sobie bardzo nowatorską pozycję na rowerze... Więc najpierw był pomysł na pozycję, a potem realizacja w postaci roweru, a nie najpierw rower, a później szukanie, jakby się na nim ułożyć... Zresztą to musiało być wyjątkowo niewygodne bydlę, bo jak w którejś próbie bicia rekordu albo w wyścigach na dochodzenie, start zniweczyło obsunięcie nogi na pedałach, to Szkot sobie wykoncypował, że zrobi total integrację i w kolejnych biegach jeździł na maszynie z butami na stałe zespolonymi z pedałami. Żeby zejść z roweru trzeba było dosłownie "wyskoczyć z laczków"... Cytuj
cervandes Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 W mojej ocenie rower taki se pojedzie X na godzinę. Rower dobry z półki za kilka tysięcy pojedzie przy tej samej mocy o 10% szybciej. Oczywiście rozmawiamy o takim samym typie roweru, wielkości kół, szerokości opon itd. 1 Cytuj
KNKS Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 3 godziny temu, LastThought napisał: Wiadomo przecież, że jakiś najlepszy kolarz będzie jechał szybciej nawet słabym rowerem niż jakaś osoba w ogóle niewytrenowana najlepszym rowerem jaki jest. Chodziło mi o ile lepszy może być czas jadąc rowerem który wykorzystują właśnie kolarze a normalnym rowerem, ale na razie to żadna odpowiedź na to pytanie nie odpowiedziała. Jeśli pytasz czy S-Works Tarmac SL8 czy inny Addict RC PRO zrobi z Ciebie postrach miejscowych ustawek, to odpowiedź brzmi: TAK. W równym stopniu co Merida za 3300zł. Dlaczego ? Bo rower to tylko narzędzie i sam w sobie nic nie stanowi. Cytuj
TheJW Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 Ależ Wy się chłopaki dajecie ostatnio wciągać w te prowokacje trolli. Czasem się zastanawiam, czy takie tematy to nie celowy zabieg, żeby trochę ożywić forum... 1 Cytuj
pecio Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 @TheJW trzeba czasami trochu " krwi" upuścić .....tak dla zdrowotności 😁 Przy okazji wychodzą ciekawe kwiatki. Cytuj
Jacekddd Napisano 42 minuty temu Napisano 42 minuty temu Różnica w prędkości żeby ją wykazać trzeba dokonać w jakiś sposób porównania. Jesteśmy w różnych miejscach w różnym czasie tak więc porównanie w taki bezpośredni sposób się nie uda. Trzeba porównać ile mocy potrzebuje w podobnych warunkach rower lub jaką prędkość osiągnie kiedy warunki będą podobne. Autor wątku nie określił chyba dość dokładnie tych warunków to znaczy są tylko dwie wartości 1h34min i 40km ale co to były za warunki nie wiadomo. Chyba każdy z nas musi to odnieść do warunków w jakich sam jeździ. Jeśli wezmę pod uwagę lato 25 st.C i więcej dobry asfalt szosowy i warunki to w trasie takiej na kilka dni jadę po płaskim ok 38km/h; dla porównania mój rower wymaga do tego > ok. 113Wat mocy. Poziomy, obudowany, trójkołowy. Mam znajomego, który jest młodszy, ma bardzo dobrą kondycję, jego rower jest podobny ale nieco wolniejszy. Natomiast on może kręcić na trasie na kilka dni coś ok 200-230Wat. W jego przypadku daje to ok 42-45km/h na dobrym płaskim. Kiedy próbowałem mu jechać na kole było to dla mnie odczuwalnie bardzo ciężko. Ponieważ wiedziałem, że tak może być umówiłem się z nim w taki sposób 1sygnał zwolnij, 2 sygnały przyspiesz. No i tak jechaliśmy kikadziesiąt km a ja co chwile trąbiłem 1, 1, ... on się wlókł a ja się i tak nieźle namachałem żeby nadążyć. Tak więc kondycja i jeszcze raz kondycja. Rower trochę ale głównie kondycja. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.