Skocz do zawartości

[TPU] Pirelli vs. Continental


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma jakieś informacje na temat porównania dętek TPU Pirelli i Continental ? Są w identycznej cenie i zastanawiam się które wybrać. O Pirelli jest sporo opinii ale Conti to nowy produkt więc zastanawiam się czy warto ryzykować. Z drugiej strony może są w czymś lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja drogą, jako znawca oporów toczenia i utraty cennych watów, na ile szacujesz zyski które można osiągnąć stosując dętkę TPU (35gr) względem tradycyjnej dętki w wersji light (85gr) ?

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKS najlepiej skorzystać z tej strony i ich testów: https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-tubeless-vs-tubes Butyl wypada najgorzej, tubeless i latex najlepiej a TPU jest gdzieś po środku. Różnice pomiędzy butylem a tubeless (latex) są na poziomie 3-4W czyli na komplecie mamy 6-8W. Sporo.

@michalr75 Rozumiem że korzystałeś ze wszystkich 3-ch. Mógłbyś opisać wady i zalety Pirelli, Conti oraz Cyclami ?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakich różnic można oczekiwać w przypadku kiszki tpu ktorej ścianka, a dokładnie jej grubość może roóznic się na poziomie setnych milimetra? 

Zdaje się że różnice sprowadzają się do jakości wykonania wentyla. Czy te markowe jakiś lepiej trzymaja ciśnienie niż chinszczyzna ktorą trzeba dodmuchać co 3dni?

Jeżdżę na chińczykach już jakiś czas...I w życiu bym niedopłacił 3 czy 4x wiecej do conti czy pirelli :-)) to zwykły skok na kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno są różnice w elastyczności. Np. Pirelli rozciąga się bardziej niż Conti a taki RideNow prawie w ogóle. Czy ma to jakieś przełożenie praktyczne nie wiem. W zestawie z dętką Conti dostajemy zestaw naprawczy. Z kolei Schwalbe przez długi czas miało problemy ze szczelnością wentyli. Także różnice są.

Mam 2 dętki RideNow kupione na próbę i nie wzbudzają mojego zaufania. Wykonanie sprawia wrażenie tandetnego i nie trzymają powietrza. Jeżdżę na ściśle określonym ciśnieniu więc praktycznie musiałbym je pompować codziennie. Różnica w cenie nie ma dla mnie znaczenia w tym przypadku. Chcę kupić produkt możliwie najlepszy i najtrwalszy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel Jeżdżę na Cyclami, jak zapadła decyzja że wchodzę w TPU, to sprawdziłem ceny markowych, były kosmiczne, wiec dałem sobie spokój. Poczytałem też opinie tych co kupili te markowe i jak się okazuje, mają ten sam stopień ułomności co chińskie, więc po co przepłacać? Chińczyków też jest kilka, ale te z plastikowymi zaworami są bardziej awaryjne, więc wybór był prosty. Targam je w MTB, zdarzają się kapcie, jak z każdymi innymi, ale łatanie jest proste, przyjemne i niezwykle efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam w rowerze właśnie RideNow i złego słowa o nich nie powiem. Mam tam kola dt erc1400 i conti gp5000 w rozmiarze 25C, dmuchm 100PSI i jezdze....bezproblemowo.

A wage mam niekolarską zupelnie...a od powrotu na siłownię to już wogole ;-))

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeżdżę na RideNow już ze dwa miesiące i po krótkim okresie nieufności już się ich nie boję, bo nic złego się nie dzieje. Kapcia jeszcze nie było, są lekkie i faktycznie czuć różnicę w porównaniu do zwykłych dętek butylowych (nawet jeśli nie w oporach, to na pewno w niższej masie). Ubytek ciśnienia jest, ale na pewno mniejszy niż z dętek lateksowych, bardziej jak w ultralekkich butylowych. Jak raz zmierzyłem to po tygodniu z 1,85 bara zrobiło się 1,5 (w obu jednakowo). Przez sam zaworek po mocnym dokręceniu nakrętki wentyla nie uciekało (sprawdzałem w szklance wody), ale same zaworki są trochę niedopracowane, bo to pierwsze, które nie uszczelniają się same pod wpływem ciśnienia - syczą i trzeba je lekko dociągnąć. Gdy nakręcę adapter auto by zmierzyć ciśnienie manometrem, po odjęciu manometru zaworek właśnie lekko syczy. Są wykręcane, więc można spróbować wymienić same zworki na inne, ale jeszcze nie próbowałem. 

Pod moje opony (balon 49-51,5 mm) mogłem nawet zaryzykować z rozmiarem gravel (parę złotych tańsze i ciut lżejsze), bo wersja mtb wydawała się bardzo szeroka i wręcz obawiałem się, czy gdzieś się nie przyszczypnie przy montażu. Jak na razie wszystko ok. Moim zdaniem dobry upgrade, zwłaszcza gdy się przechodzi od razu z ciężkich butylowych, które w rozmiarze 29" mtb ważą około 220-250 g.  

Nawet ich cena w polskim sklepie (kupowałem w Biostern) nie przeraża - to tylko niewiele więcej niż za ultralekkie dętki butylowe. W Chinach w wielopaku wychodzą pewnie za grosze.   

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki mają być prezentem dla mojej koleżanki. Ja jeżdżę na latexie i po dziesiątkach (a może setkach) godzin spędzonych na rozkminianiu tematu są dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Ale w jej przypadku odpadają. Podstawowy problem to spadek ciśnienia. RideNow testowałem przez chwilę i ciśnienie także spada zbyt szybko. Być może dlatego że u mnie nie jest 1.85 bara tylko 3.5. Koleżanka ma dokładnie te same opony co ja więc musiałaby pompować co 2 dni i o tym pamiętać. Dlatego chcę wybrać pomiędzy Pirelli i Conti ale na temat tych ostatnich nie ma zbyt wielu opinii. Miałem nadzieję że ktoś z forum ich używa i podzieli się jakaś wiarygodną informacją na ich temat. Janek z bikeshow miał coś nagrać ale póki co poza zapowiedzią nic nie ma na jego kanale.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem naprawdę nie warto dopłacać do markowej TPU - chinol z metalowym wymiennym wentylem bedzie tej samej klasy ....no chyba że...to jak piszesz ma być prezent...słabo dać chiński celafon jako prezent 😆 ALe każde TPU trzeba dmuchać często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Miałem okazję zweryfikować kilka opinii Janka z bikeshow w realu i wszystkie bez wyjątku sprawdziły się w 100%. Dlatego to co mówi biorę za pewnik. W tym miejscu proponuję obejrzeć ten króciutki fragment filmu. Czyli Pirelli trzyma ciśnienie.

RideNow nie dość że trzyma słabo to jeszcze jest to nieregularne. W przypadku dętek latexowych Vittorii ubytek ciśnienia (a sprawdzałem to przez wiele miesięcy) wynosi zawsze 0.5 bara / 24 godziny przy oponie tubeless i niecały 1 bar przy oponie pod dętkę. Czyli wentyle są bardzo dobrej jakości a powietrze przenika tylko przez ścianki. W RideNow było to z reguły 0.5 bara na dwa dni ale zdarzyło mi się że powietrze zeszło prawie całkowicie po 1 dniu albo spadło o 1.5 bara w ciągu 1 dnia. Czyli loteria wynikająca z tandetnych wentyli.

Gdybym miał w tej chwili kupić dętki TPU to wybrałbym Pirelli ale ciekaw jestem porównania z Conti bo może są jeszcze lepsze.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

To dorzucę jeszcze jeden filmik Janka na temat trzymania ciśnienia ale tym razem przez RideNow. Kolejna rzecz która pokrywa się z moimi obserwacjami. Przy okazji poczytałem komentarze pod filmem na temat zabierania takiej dętki jako zapas. Były przypadki że zawór nie trzymał ciśnienia w ogóle i w efekcie masz zapas ale taki który nie działa. Ktoś nawet napisał że woli zabrać dętkę butylową bo wie że ma zapas na pewno.

 

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel z tym zapasem TPU to jest ciekawa sprawa. Ludzie pakują te dętki do torebek razem z multitulami i innym szpejem. I mało kto pomyśli, że warto taką dętkę zabezpieczyć i schować w coś będzie ją chronić przed uszkodzeniem. To TPU łatwo uszkodzić wożąc w torebce obok innych rzeczy. Obijanie o inne rzeczy, obcieranie, etc. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eathan - Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jak ktoś łapie kapcie często to może mu się nie zdążyć uszkodzić. Ale jak będzie wozić ją latami zanim zdarzy się awaria to nie wiem czy będzie miał działający zapas. Z drugiej strony butyl, nawet w wersji light, zajmuje bardzo dużo miejsca. Trudny wybór.

Finalnie zdecydowałem się na Pirelli bo wg. opinii które uznałem za wiarygodne trzymają ciśnienie rewelacyjnie (podobnie jak Tubolito). Pokusiłbym się o stwierdzenie że najlepiej ze wszystkich dostępnych systemów. Więc nie wiem skąd kolega wziął tą opinię:

W dniu 8.12.2024 o 09:45, player123 napisał:

ALe każde TPU trzeba dmuchać często

Przy okazji kupiłem sobie dętkę na zapas. Ale biorąc pod uwagę to co Ciebie i mnie nurtuje z tym zapasem wybrałem wersję mocniejszą: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-reinforced-smartube-pd30467/ Czy słusznie. Czy będzie odporniejsza na przecieranie w torebce latami. Nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieranie się tylko na jednym produkcie (w tym przypoadku RideNow) można sobie w buty wsadzić. Dętek TPU na Ali jest przynajmniej kilka rodzajów, ja wybrałem Cyclami ze względu na metalowy zawór i jeśli chodzi o trzymanie ciśnienia to nie ma dramatu (w dętkach MTB). Ostatnio więcej jeżdzę na drugim rowerze więc MTB stoi i się kurzy i jakoś wielkich ubytków nie zauważyłem, a mam te dętki w obu kołach. No ale każdy niech dobiera wg swoich przekonań, zasobności portfela i filmów w Internecie ;)

Edytowane przez michalr75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem większość chińskich dętek (Cyclami, RideNow 3 rodzaje, ThinkRider, OffBondage) i wszystkie po jakimś czasie zaczynały coraz szybciej tracić ciśnienie. Cyclami faktycznie najdłużej wytrzymały ale po jakimś czasie znudziło mi się obawianie czy rano będę musiał zmienić dętkę zanim ruszę do pracy 😕 Teraz mam jedną zwiniętą jako zapas na dziury których nie zaklei mleko ale jeszcze nie miałem potrzeby jej użyć (trzymam ją w strunówce, powinno wystarczyć żeby chronić przed imbusami itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Talrand - nie ma cudów. Niska cena musi z czegoś wynikać. Na temat Pirelli i Tubolito jest niewiele opinii które mogę uznać za wiarygodne. Te które znalazłem są zgodne - ciśnienie trzymają rewelacyjnie. Natomiast nie wiem jak długo. Być może po jakimś czasie będą miały taki sam problem. Ale podejrzewam że problem tkwi w zaworkach. Nawet te w dętkach butylowych trzymają bardzo różnie. Mało tego. Używałem przez bardzo długo tylko dętek Schwalbe. I nawet w ramach jednej firmy niektóre trzymały ciśnienie a inne nie. Świetne zaworki ma Vittoria w dętkach latexowych. Powietrze uchodzi tylko przez strukturę materiału ale zawsze w tym samym tempie. I w tym miejscu zastanawia mnie sens kupowania tanich dętek TPU. Skoro i tak musimy je pompować codziennie to nie lepiej wziąć latex który jest szybszy i bardziej komfortowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Cyclami i Thinkridery. Będzie coraz szybciej złazić ciśnienie to wymienię zawory tak jak to robię z każdymi, nawet tymi nie wymiennymi. Proste :)

Cycalami,- materiał niemalże taki sam jak Tubolino, więc po co przepłacać :)  Thinkrider też wydaje się ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...