chrismel Napisano 6 Grudnia 2024 Napisano 6 Grudnia 2024 Czy ktoś ma jakieś informacje na temat porównania dętek TPU Pirelli i Continental ? Są w identycznej cenie i zastanawiam się które wybrać. O Pirelli jest sporo opinii ale Conti to nowy produkt więc zastanawiam się czy warto ryzykować. Z drugiej strony może są w czymś lepsze. Cytuj
KNKS Napisano 6 Grudnia 2024 Napisano 6 Grudnia 2024 (edytowane) Swoja drogą, jako znawca oporów toczenia i utraty cennych watów, na ile szacujesz zyski które można osiągnąć stosując dętkę TPU (35gr) względem tradycyjnej dętki w wersji light (85gr) ? Edytowane 6 Grudnia 2024 przez KNKS Cytuj
michalr75 Napisano 6 Grudnia 2024 Napisano 6 Grudnia 2024 Z tych dwóch wybieram Cyclami z Chin, zielone, z metalowym wentylem Cytuj
chrismel Napisano 6 Grudnia 2024 Autor Napisano 6 Grudnia 2024 @KNKS najlepiej skorzystać z tej strony i ich testów: https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-tubeless-vs-tubes Butyl wypada najgorzej, tubeless i latex najlepiej a TPU jest gdzieś po środku. Różnice pomiędzy butylem a tubeless (latex) są na poziomie 3-4W czyli na komplecie mamy 6-8W. Sporo. @michalr75 Rozumiem że korzystałeś ze wszystkich 3-ch. Mógłbyś opisać wady i zalety Pirelli, Conti oraz Cyclami ? 1 Cytuj
Gość Napisano 6 Grudnia 2024 Napisano 6 Grudnia 2024 A jakich różnic można oczekiwać w przypadku kiszki tpu ktorej ścianka, a dokładnie jej grubość może roóznic się na poziomie setnych milimetra? Zdaje się że różnice sprowadzają się do jakości wykonania wentyla. Czy te markowe jakiś lepiej trzymaja ciśnienie niż chinszczyzna ktorą trzeba dodmuchać co 3dni? Jeżdżę na chińczykach już jakiś czas...I w życiu bym niedopłacił 3 czy 4x wiecej do conti czy pirelli :-)) to zwykły skok na kase. Cytuj
chrismel Napisano 6 Grudnia 2024 Autor Napisano 6 Grudnia 2024 Na pewno są różnice w elastyczności. Np. Pirelli rozciąga się bardziej niż Conti a taki RideNow prawie w ogóle. Czy ma to jakieś przełożenie praktyczne nie wiem. W zestawie z dętką Conti dostajemy zestaw naprawczy. Z kolei Schwalbe przez długi czas miało problemy ze szczelnością wentyli. Także różnice są. Mam 2 dętki RideNow kupione na próbę i nie wzbudzają mojego zaufania. Wykonanie sprawia wrażenie tandetnego i nie trzymają powietrza. Jeżdżę na ściśle określonym ciśnieniu więc praktycznie musiałbym je pompować codziennie. Różnica w cenie nie ma dla mnie znaczenia w tym przypadku. Chcę kupić produkt możliwie najlepszy i najtrwalszy. 1 Cytuj
michalr75 Napisano 6 Grudnia 2024 Napisano 6 Grudnia 2024 @chrismel Jeżdżę na Cyclami, jak zapadła decyzja że wchodzę w TPU, to sprawdziłem ceny markowych, były kosmiczne, wiec dałem sobie spokój. Poczytałem też opinie tych co kupili te markowe i jak się okazuje, mają ten sam stopień ułomności co chińskie, więc po co przepłacać? Chińczyków też jest kilka, ale te z plastikowymi zaworami są bardziej awaryjne, więc wybór był prosty. Targam je w MTB, zdarzają się kapcie, jak z każdymi innymi, ale łatanie jest proste, przyjemne i niezwykle efektywne. Cytuj
Gość Napisano 7 Grudnia 2024 Napisano 7 Grudnia 2024 A ja mam w rowerze właśnie RideNow i złego słowa o nich nie powiem. Mam tam kola dt erc1400 i conti gp5000 w rozmiarze 25C, dmuchm 100PSI i jezdze....bezproblemowo. A wage mam niekolarską zupelnie...a od powrotu na siłownię to już wogole ;-)) Cytuj
marvelo Napisano 7 Grudnia 2024 Napisano 7 Grudnia 2024 (edytowane) Ja też jeżdżę na RideNow już ze dwa miesiące i po krótkim okresie nieufności już się ich nie boję, bo nic złego się nie dzieje. Kapcia jeszcze nie było, są lekkie i faktycznie czuć różnicę w porównaniu do zwykłych dętek butylowych (nawet jeśli nie w oporach, to na pewno w niższej masie). Ubytek ciśnienia jest, ale na pewno mniejszy niż z dętek lateksowych, bardziej jak w ultralekkich butylowych. Jak raz zmierzyłem to po tygodniu z 1,85 bara zrobiło się 1,5 (w obu jednakowo). Przez sam zaworek po mocnym dokręceniu nakrętki wentyla nie uciekało (sprawdzałem w szklance wody), ale same zaworki są trochę niedopracowane, bo to pierwsze, które nie uszczelniają się same pod wpływem ciśnienia - syczą i trzeba je lekko dociągnąć. Gdy nakręcę adapter auto by zmierzyć ciśnienie manometrem, po odjęciu manometru zaworek właśnie lekko syczy. Są wykręcane, więc można spróbować wymienić same zworki na inne, ale jeszcze nie próbowałem. Pod moje opony (balon 49-51,5 mm) mogłem nawet zaryzykować z rozmiarem gravel (parę złotych tańsze i ciut lżejsze), bo wersja mtb wydawała się bardzo szeroka i wręcz obawiałem się, czy gdzieś się nie przyszczypnie przy montażu. Jak na razie wszystko ok. Moim zdaniem dobry upgrade, zwłaszcza gdy się przechodzi od razu z ciężkich butylowych, które w rozmiarze 29" mtb ważą około 220-250 g. Nawet ich cena w polskim sklepie (kupowałem w Biostern) nie przeraża - to tylko niewiele więcej niż za ultralekkie dętki butylowe. W Chinach w wielopaku wychodzą pewnie za grosze. Edytowane 7 Grudnia 2024 przez marvelo 2 Cytuj
chrismel Napisano 8 Grudnia 2024 Autor Napisano 8 Grudnia 2024 Dętki mają być prezentem dla mojej koleżanki. Ja jeżdżę na latexie i po dziesiątkach (a może setkach) godzin spędzonych na rozkminianiu tematu są dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Ale w jej przypadku odpadają. Podstawowy problem to spadek ciśnienia. RideNow testowałem przez chwilę i ciśnienie także spada zbyt szybko. Być może dlatego że u mnie nie jest 1.85 bara tylko 3.5. Koleżanka ma dokładnie te same opony co ja więc musiałaby pompować co 2 dni i o tym pamiętać. Dlatego chcę wybrać pomiędzy Pirelli i Conti ale na temat tych ostatnich nie ma zbyt wielu opinii. Miałem nadzieję że ktoś z forum ich używa i podzieli się jakaś wiarygodną informacją na ich temat. Janek z bikeshow miał coś nagrać ale póki co poza zapowiedzią nic nie ma na jego kanale. 1 Cytuj
Gość Napisano 8 Grudnia 2024 Napisano 8 Grudnia 2024 Moim zdaniem naprawdę nie warto dopłacać do markowej TPU - chinol z metalowym wymiennym wentylem bedzie tej samej klasy ....no chyba że...to jak piszesz ma być prezent...słabo dać chiński celafon jako prezent 😆 ALe każde TPU trzeba dmuchać często. Cytuj
chrismel Napisano 8 Grudnia 2024 Autor Napisano 8 Grudnia 2024 (edytowane) Miałem okazję zweryfikować kilka opinii Janka z bikeshow w realu i wszystkie bez wyjątku sprawdziły się w 100%. Dlatego to co mówi biorę za pewnik. W tym miejscu proponuję obejrzeć ten króciutki fragment filmu. Czyli Pirelli trzyma ciśnienie. RideNow nie dość że trzyma słabo to jeszcze jest to nieregularne. W przypadku dętek latexowych Vittorii ubytek ciśnienia (a sprawdzałem to przez wiele miesięcy) wynosi zawsze 0.5 bara / 24 godziny przy oponie tubeless i niecały 1 bar przy oponie pod dętkę. Czyli wentyle są bardzo dobrej jakości a powietrze przenika tylko przez ścianki. W RideNow było to z reguły 0.5 bara na dwa dni ale zdarzyło mi się że powietrze zeszło prawie całkowicie po 1 dniu albo spadło o 1.5 bara w ciągu 1 dnia. Czyli loteria wynikająca z tandetnych wentyli. Gdybym miał w tej chwili kupić dętki TPU to wybrałbym Pirelli ale ciekaw jestem porównania z Conti bo może są jeszcze lepsze. Edytowane 8 Grudnia 2024 przez chrismel Cytuj
chrismel Napisano 8 Grudnia 2024 Autor Napisano 8 Grudnia 2024 (edytowane) To dorzucę jeszcze jeden filmik Janka na temat trzymania ciśnienia ale tym razem przez RideNow. Kolejna rzecz która pokrywa się z moimi obserwacjami. Przy okazji poczytałem komentarze pod filmem na temat zabierania takiej dętki jako zapas. Były przypadki że zawór nie trzymał ciśnienia w ogóle i w efekcie masz zapas ale taki który nie działa. Ktoś nawet napisał że woli zabrać dętkę butylową bo wie że ma zapas na pewno. Edytowane 8 Grudnia 2024 przez chrismel Cytuj
Eathan Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 @chrismel z tym zapasem TPU to jest ciekawa sprawa. Ludzie pakują te dętki do torebek razem z multitulami i innym szpejem. I mało kto pomyśli, że warto taką dętkę zabezpieczyć i schować w coś będzie ją chronić przed uszkodzeniem. To TPU łatwo uszkodzić wożąc w torebce obok innych rzeczy. Obijanie o inne rzeczy, obcieranie, etc. 1 Cytuj
chrismel Napisano 9 Grudnia 2024 Autor Napisano 9 Grudnia 2024 @Eathan - Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jak ktoś łapie kapcie często to może mu się nie zdążyć uszkodzić. Ale jak będzie wozić ją latami zanim zdarzy się awaria to nie wiem czy będzie miał działający zapas. Z drugiej strony butyl, nawet w wersji light, zajmuje bardzo dużo miejsca. Trudny wybór. Finalnie zdecydowałem się na Pirelli bo wg. opinii które uznałem za wiarygodne trzymają ciśnienie rewelacyjnie (podobnie jak Tubolito). Pokusiłbym się o stwierdzenie że najlepiej ze wszystkich dostępnych systemów. Więc nie wiem skąd kolega wziął tą opinię: W dniu 8.12.2024 o 09:45, player123 napisał: ALe każde TPU trzeba dmuchać często Przy okazji kupiłem sobie dętkę na zapas. Ale biorąc pod uwagę to co Ciebie i mnie nurtuje z tym zapasem wybrałem wersję mocniejszą: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-reinforced-smartube-pd30467/ Czy słusznie. Czy będzie odporniejsza na przecieranie w torebce latami. Nie mam pojęcia. Cytuj
michalr75 Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 (edytowane) Opieranie się tylko na jednym produkcie (w tym przypoadku RideNow) można sobie w buty wsadzić. Dętek TPU na Ali jest przynajmniej kilka rodzajów, ja wybrałem Cyclami ze względu na metalowy zawór i jeśli chodzi o trzymanie ciśnienia to nie ma dramatu (w dętkach MTB). Ostatnio więcej jeżdzę na drugim rowerze więc MTB stoi i się kurzy i jakoś wielkich ubytków nie zauważyłem, a mam te dętki w obu kołach. No ale każdy niech dobiera wg swoich przekonań, zasobności portfela i filmów w Internecie Edytowane 9 Grudnia 2024 przez michalr75 Cytuj
Talrand Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 Ja przerabiałem większość chińskich dętek (Cyclami, RideNow 3 rodzaje, ThinkRider, OffBondage) i wszystkie po jakimś czasie zaczynały coraz szybciej tracić ciśnienie. Cyclami faktycznie najdłużej wytrzymały ale po jakimś czasie znudziło mi się obawianie czy rano będę musiał zmienić dętkę zanim ruszę do pracy 😕 Teraz mam jedną zwiniętą jako zapas na dziury których nie zaklei mleko ale jeszcze nie miałem potrzeby jej użyć (trzymam ją w strunówce, powinno wystarczyć żeby chronić przed imbusami itp.) Cytuj
chrismel Napisano 9 Grudnia 2024 Autor Napisano 9 Grudnia 2024 @Talrand - nie ma cudów. Niska cena musi z czegoś wynikać. Na temat Pirelli i Tubolito jest niewiele opinii które mogę uznać za wiarygodne. Te które znalazłem są zgodne - ciśnienie trzymają rewelacyjnie. Natomiast nie wiem jak długo. Być może po jakimś czasie będą miały taki sam problem. Ale podejrzewam że problem tkwi w zaworkach. Nawet te w dętkach butylowych trzymają bardzo różnie. Mało tego. Używałem przez bardzo długo tylko dętek Schwalbe. I nawet w ramach jednej firmy niektóre trzymały ciśnienie a inne nie. Świetne zaworki ma Vittoria w dętkach latexowych. Powietrze uchodzi tylko przez strukturę materiału ale zawsze w tym samym tempie. I w tym miejscu zastanawia mnie sens kupowania tanich dętek TPU. Skoro i tak musimy je pompować codziennie to nie lepiej wziąć latex który jest szybszy i bardziej komfortowy ? Cytuj
kaido2 Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 Kupiłem Cyclami i Thinkridery. Będzie coraz szybciej złazić ciśnienie to wymienię zawory tak jak to robię z każdymi, nawet tymi nie wymiennymi. Proste Cycalami,- materiał niemalże taki sam jak Tubolino, więc po co przepłacać Thinkrider też wydaje się ok Cytuj
kamfan Napisano 1 Lutego Napisano 1 Lutego (edytowane) Obecnie w RideNow poprawili zawory, ale ogólnie uważam, że dużo lepsze są Cyclami - powiedziałbym, że poziom trzymania ciśnienia jest na poziomie topowych dętek (używałem również Pirelli, ale jak nie ma różnicy to po co przepłacać). Ogólnie warto je przetestować tylko brać wersję v2 z metalowym wentylem. Co jeszcze mogę powiedzieć... Jak ktoś lubi zimą poszaleć na fatbike'u to dętki TPU to jest gamechanger xD W porównaniu do zwykłych dętek (waga ok. 450 g), albo mleka i cięższej opony TLR na jednym kole schodzi się z wagą o 250-400g, a to czuć jak na żadnym innym rowerze! Swoją drogą to jest jeden z najbardziej spektakularnych upgrade'ów rowerowych jakie zrobiłem pod względem stosunku efektywność/cena Edytowane 1 Lutego przez kamfan Cytuj
marvelo Napisano 1 Lutego Napisano 1 Lutego Jeśli napompujemy dętkę od zera i zostawimy na jakiś czas, to będzie ona tracić ciśnienie szybciej niż dętka często dopompowywana, bo stopniowo (wraz z każdym dopompowaniem) będą się zmieniały proporcje mieszaniny gazów w środku na korzyść azotu, który ma większe cząsteczki i słabiej przenika przez ścianki dętki (niezależnie od materiału) niż tlen. Jak wiemy, azot stanowi około 78%, a tlen 21 % objętości powietrza atmosferycznego, dalej argon(mniej niż 1%), dwutlenek węgla (0,04%) i inne gazy w ilościach śladowych. Powietrze – Wikipedia, wolna encyklopedia To się nawet daje zauważyć, że po pierwszym napompowaniu u mnie w TPU (RideNow) ciśnienie spadało szybciej niż obecnie, po wielu dopompowaniach tych samych dętek. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 1 Lutego Napisano 1 Lutego (edytowane) Mam Cyclami kupowane na ali po 15zł, Trzymają ciśnienie bardzo dobrze. Kominek metalowy w części powlekany plastikiem. Przejechałem ok 1,5tyś km i póki co trzyma ciśnienie jak należy. Nawet jak ją wymienię po 3tys km, to za 15zł nie ma o czym mówić. Edytowane 1 Lutego przez smw44199 Cytuj
kamfan Napisano 2 Lutego Napisano 2 Lutego (edytowane) 20 godzin temu, marvelo napisał: To się nawet daje zauważyć, że po pierwszym napompowaniu u mnie w TPU (RideNow) ciśnienie spadało szybciej niż obecnie, po wielu dopompowaniach tych samych dętek. Wątpię W dętkach rowerowych większość powietrza ucieka przez zaworki, a tam nieszczelności są na tyle duże, że różnica w wielkości cząsteczek nie ma znaczenia - tlen i azot uciekają tak samo szybko. Inna kwestia, szkolne pytanie, ile jest tlenu w powietrzu? Ok. 21%, czyli jakbyś nawet takim dopompowywaniem obniżył zawartość tlenu w dętce do tych 5% to taka dętka będzie MAKSYMALNIE wolniej tracić powietrze o 15%. Czyli w praktyce ciężko to zauważyć... Jak np. mierzysz ciśnienie raz w tygodniu i zmierzysz dzień wcześniej lub dzień później to już nie zauważysz, bo 100/15 = ok. 7 czyli tydzień Już pomijam takie aspekty, że dużo zależy od początkowego ciśnienia, a różnica w dyfuzji między N i O też nie jest gigantyczna. Edytowane 2 Lutego przez kamfan Cytuj
marvelo Napisano 2 Lutego Napisano 2 Lutego Jeśli zawór nie jest uszkodzony, w dętkach większość powietrza uchodzi jednak przez ścianki. Wystarczy porównać np. szosową dętkę Maxxis Flyweight (waga około 50 g, grubość ścianki 0.45 mm) z dętką standardową, o grubych ściankach, tego samego producenta (około 100 g), z takim samym zaworem. Cienkie, odchudzone dętki zawsze szybciej tracą ciśnienie niż te grube, ciężkie i powie to każdy, kto miał do czynienia z jednymi i drugimi. W dodatku, im bardziej rozdmuchana dętka (pod szerszą oponę) tym również będzie szybciej przepuszczać powietrze i tym łatwiej ją przebić. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.