Skocz do zawartości

[Nowy rower] giant tcr czy felt fr


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym kupić nowy rower obecnie mam Giant  Defy  z 2015r w rozmiarze M. (wzrost 177 prze krok 83).

Wybór padł na dwa rowery

https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-disc-1-105-di2-100-gotowy-p-8825.html 

oraz

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-felt-fr-advanced-105-di2-pd41431/

Niestety Giant jest tylko w rozmiarze M/L. 

Bike fittrer  mówił mi ze spokojnie sobie z nim poradzimy jeżeli chodzi o ustawienie pod moje parametry.

A co wy o tych rowerach myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj bo nie każdy duży sprzedawca jest autoryzowanym przez Giant, listę masz na stronie. ma to znaczenia do gwarancji i innych profitów Giant Polska. Ja najlepsze ceny uzyskiwałem po kontakcie telefonicznym do mniejszych sklepów. Za 12 tys spokojnie dostaniesz już z nową ramą ze schowanymi linkami i wagą 800g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to uważam,  że z ml sobie jednak nie poradzicie. Mam bardzo zbliżone parametry jak Ty i u mnie tcr w rozmiarze M. Podzwoń po sklepach, coś się znajdzie. Po drugie te rowery maja nieco inne przełożenia....w tcr masz większy blat. Po trzecie pamiętaj, że kola slr2 maja obręcze hookless więc wybór opon nieco ograniczony , a te oryginalne są średnie. Wolałbym kupić wersję bez karbonowych kół bo jest tańsza,  a karbony dołożyć na wyższym stożku później. Sam mam slr1 na 42mm. Po czwarte....tcr to zaje....y sprzęt, sztywny, szybki, wygodny. Od siebie polecam. Aczkolwiek nowy defy też wygląda dobrze i chyba bliżej mu do felta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć panowie.

Nie mój temat ale pozwolę sobie że się zapytam , może też pomoże koledze który zakładał wątek. Temat właśnie Giant TCR, który wybierać?

- rocznik 2022 z linkami na wierzchu, naped 105, stokowe koła, cena 8-8,5k PLN

- rocznik 2024 z dwoma linkami na wierzchu, napęd 105 di2, karbonowe koła slr 2 36 mm, cena 12k PLN

- rocznik 2025 z linkami schowanymi, napęd 105, stokowe koła , cena 10,5k PLN.

Cały czas się zastanawiam, czasu coraz mniej. Karbonowe koła można kupić za 3k PLN w obecnej chwili, nowe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rocznik 2025 Advanced 2 kupisz za 9500, za 12 000 Advanced 2 DI2.

Szczerze to w takich cenach nie widziałem tych modeli, 10,5k na linkach i 13k na di2 owszem. Może na miejscu jeszcze coś się uciuła. Jutro będę dzwonił, grudzień to w sumie ostatni dobry moment na zakup roweru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

Cześć panowie.

Nie mój temat ale pozwolę sobie że się zapytam , może też pomoże koledze który zakładał wątek. Temat właśnie Giant TCR, który wybierać?

- rocznik 2022 z linkami na wierzchu, naped 105, stokowe koła, cena 8-8,5k PLN

- rocznik 2024 z dwoma linkami na wierzchu, napęd 105 di2, karbonowe koła slr 2 36 mm, cena 12k PLN

- rocznik 2025 z linkami schowanymi, napęd 105, stokowe koła , cena 10,5k PLN.

Cały czas się zastanawiam, czasu coraz mniej. Karbonowe koła można kupić za 3k PLN w obecnej chwili, nowe. 

 

Jak w 2024 są linki to jest to ta sama co w 2022. Różnica w stosunku do tcr z 2025 to....rama. W 2025 masz już nową , lekko przekonstruowaną ramę. Poza schowanymi wszystkimi linkami sama rama jest nieco dłuższa, nieco bardziej ciosana. Mam tcr na ramie która wychodziła 2021-2024 i po raz pierwszy nie widzę aż takiego sensu zmiany. Zaliczyłem parę tcr'ów. Opcja na 105 di2 i karbonowych slr2 wydaje się oki, pamiętając że to hooklesy. Pytanie jakie koła karbonowe za 3k kupisz....jeśli gdzieś dorwiesz ofertę na gianta slr 1 42mm to byłaby to dobra opcja- mają lepsze piasty niż slr2. Evanlity zapewne droższe, pozostają falcony albo coś z szobakbike. Nie mówię o chinolach z ali tylko o polskich składaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiałem w którym roczniku jest nowa, lżejsza rama, dzięki za uświadomienie. 

Karbonowe koła pro way w tej chwili można kupić za 3,3k PLN, slr 1 w podobnej cenie pojawiają się na OLX. Pozostałe to już ponad 4 klocki, tyle nie wydał na koła. Trafiają się promyki od Vinci czy No Limited też koło 3,3k PLN.

Mnie osobiście te slr2 w zupełności wystarcza , nie będę się ścigał, nie trenuje więc dla mnie będą ok, waga też nienajgorsza a że hookless, cóż. Ta technologia i tak będzie się rozwijała ,  niedługo na pewno będzie większa dostępność opon pod ten system. 

Moim zdaniem najlepsza opcja to ten za 12k na di2 bo dostajemy kompletny rower, a te dwa przewody, trudno. Nie ukrywam że marzy mi się ten biały z 2025 ale nigdzie niedostępny, tylko Giant store a tam o jakimkolwiek rabacie można zapomniec bo już pytalem.Jest na YT koleś który pokazuje jak pochować przewody , trochę kombinacji pytanie czy bezpieczne.

Do końca grudnia mam czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzałbym, trudno to będzie sprzedać rower na obręczowych , a nie tcra na di2. Ogólnie tcr używane zawsze dobrze się sprzedają,  kwestia ceny. W stosunku do cen pandemicznych giant i tak mocno obniżył ceny więc każdy kto kupił do 2023 jest o tak trochę w łeb.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2024 o 15:25, nossy napisał:

Po pierwsze to uważam,  że z ml sobie jednak nie poradzicie. Mam bardzo zbliżone parametry jak Ty i u mnie tcr w rozmiarze M. Podzwoń po sklepach, coś się znajdzie. Po drugie te rowery maja nieco inne przełożenia....w tcr masz większy blat. Po trzecie pamiętaj, że kola slr2 maja obręcze hookless więc wybór opon nieco ograniczony , a te oryginalne są średnie. Wolałbym kupić wersję bez karbonowych kół bo jest tańsza,  a karbony dołożyć na wyższym stożku później. Sam mam slr1 na 42mm. Po czwarte....tcr to zaje....y sprzęt, sztywny, szybki, wygodny. Od siebie polecam. Aczkolwiek nowy defy też wygląda dobrze i chyba bliżej mu do felta.

Mógłbyś napisać co masz na myśli pisząc, że TCR jest wygodny? 

Masz jakiś inny rower jako punkt odniesienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to....ze jest wygodny. Wiadomo odczucie subiektywne. Ale to mój trzeci tcr, każdy poprzedni z innej generacji. Odniesienie mam do gianta propela, meridy reacto,  speca tarmaca, trek alpha, gianta contenda. Ten ostatni robi u mnie za szutrówkę. Gdyby do Tcra wchodziły opony 35c to bym kupił drugiego na szutry.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...