Kris72 Napisano 5 Grudnia Udostępnij Napisano 5 Grudnia Witam wziąłem się za modernizacje swojego Waganta 4 z 2016 roku myślałem ze skończy się na wymianie kasety i łańcucha , ale skończyło się na całym napędzie.... zamontowałem nową kasetę HG400 Alivio , łańcuch KMC 9.93 , przerzutka tył Deore RD-M591 korba Alivio T4010 , suport ES300 dobierałem wszystko bardzo ekonomicznie (całość kosztowała 403 zł) , to co miałem wcześniej działało przyzwoicie i teraz schody podczas jazdy czuje że oś lewego pedału nie jest prostopadła do osi roweru , zmienia on swoje ułożenie w zależności czy jest wychylony do przodu czy do tyłu Pytanie do forumowiczów , co może być przyczyną , miałem wcześniej korbę 170 , ta jest 175 z prawej strony pod kołnierzem suportu jest wstawiony uchwyt osłony łańcucha suport nowy , korba teoretycznie też , kupiłem w outlecie za 75 zł bez 1 śrubki ( dokupiłem ją na allegro) na śrubce która była w zestawie widać ślady po smarze , wiec ktoś już próbował to montować i 2 pytanie czy łańcuch do tego jest ok , czy CN-HG93 byłby bardziej odpowiedni ? mam wyciskacz do korby tylko na kwadrat , muszę i tak zaczekać aż przyjdzie na octalink by coś z tym zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 5 Grudnia Udostępnij Napisano 5 Grudnia Nie "czujesz" tylko odwróć rower do góry nogami kręć i patrz jak wszystko chodzi. A jeśli miałbym na coś stawiać to sprawdź czy pedały nie mają luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 5 Grudnia Udostępnij Napisano 5 Grudnia (edytowane) 3 godziny temu, Kris72 napisał: podczas jazdy czuje że oś lewego pedału nie jest prostopadła do osi roweru , zmienia on swoje ułożenie w zależności czy jest wychylony do przodu czy do tyłu Takie odczucie może sugerować, że: - oś pedału jest krzywa - pedał został krzywo wkręcony w otwór korby. To według mnie najbardziej prawdopodobne przyczyny, bo np. fabrycznie krzywo wywiercony otwór w korbie czy skrzywienie ramienia wykluczam. Ostatnio wpadł do mnie kolega z pracy, by mu dopompować koła w rowerze, ale wspomniał też, że coś jeden pedał jakoś krzywo chodzi. Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem, że z lewej strony jest wkręcony prawy pedał, a z prawej lewy. Nie wiem, jak mu się to udało (no, z lewą stroną nie bardzo, bo jednak nie doszedł do końca i był krzywo, ale z prawej pedał siedział całkiem prosto), ale jak widać można. A rower gdzieś wcześniej transportował (na bagażniku) i pedały wykręcił, bo przeszkadzały (tak mówił). Po "wyprowadzeniu" gwintu od tyłu przy pomocy osi pedału prawą stronę nawet udało się ocalić, lewa była na tyle przeorana, że wprawdzie pedał dał się dokręcić (dałem czerwony Loctite na gwint), ale idealnie prosto już nie siedział. Zrobiłem to na jego życzenie i odpowiedzialność, bo uprzedzałem, że te gwinty już mogą być zniszczone po czymś takim. Jesteś pewien, że pedały wkręciłeś odpowiednio (prawy pedał ma prawy gwint, a lewy - lewy)? Nawet jeśli pedałów nie pomieszałeś, to też czasem gwint nie "załapie" poprawnie i się przekrzywi (co najpewniej zniszczy w znacznym stopniu zwoje gwintu w korbie, bo ta jest z aluminium, a oś pedału z utwardzanej stali, jeśli ktoś na siłę próbuje dokręcać dalej). Przy okazji, te pedały które masz to najgorszy z możliwych rodzaj pedałów. Bardzo śliskie (te gumowe wstawki to porażka), gdy buty są mokre, do tego ciężkie (około 450-500 g). Zwykle plastikowe z ząbkami czy zintegrowanymi pinami są moim zdaniem dużo bezpieczniejsze, a ważą często poniżej 300 g. Edytowane 5 Grudnia przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Grudnia Udostępnij Napisano 5 Grudnia Ramie (lewe) korby jest dobrze zamocowane? Na zdejciu widac spora szczelina wiedzy ramieniem i suportem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris72 Napisano 5 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia dzięki za zainteresowanie wczoraj dość późno skończyłem składanie i zdążyłem tylko jazdę próbną zrobić dziś do pracy niestety autem pojechałem , nie chciałem by coś się pogorszyło jak wrócę sprawdzę stopień dokręcenia pedału i korby marvelo - dzięki za sugestie , przez 8 lat nic nie zmieniałem w rowerze a teraz praktycznie wszystko do zmiany..... jak ogarnę na tip top napęd , to następne w kolejce linki i manetki pedały i suport wkręcałem delikatnie , jestem pewien że są dobrze wkręcone , mam pewne doświadczenia z wkręcaniem od początku na sile i staram się nie popełnić 2 raz tego błędu... pedały tez niepozamieniane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris72 Napisano 5 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia Korba nie była do końca dokręcona.. czy plastikową nakrętkę nakręca się przed metalową ? czy ma to jakies znaczenie? najpierw wkrecilem metalową teraz zobaczylem jakby plastikowa nie jest do końca wkrecona ( a był juz duzy opor) jutro bede mial klucz do sciagania octalink , to mogę jeszcze to sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Grudnia Udostępnij Napisano 5 Grudnia Bez młota nie robota przywal gumowym młotkiem żeby doszło. Nie wiem jak jest w octalinku, ale plastikowa jest zwykle do preload. Potem blokujeez metalowa. Tylko one powinny działać w innych kierunkach. PS. To chyba nie tak. W octalinku oś jest częścią suportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 5 Grudnia Udostępnij Napisano 5 Grudnia Najpierw dokręcasz do końca stronę z metalową nakrętką a potem plastikową tyle ile się uda, nie zawsze wchodzi do końca. Dokręć porządnie ramiona do suportu i sprawdź inne pedała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris72 Napisano 6 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia dzieki pojechałem dziś rowerem do pracy , po do kręceniu korby polepszyło się suport wkręciłem tak jak pisał sky87 , najpierw metalowy gwint , potem plastikowy do oporu ale jeszcze 1 problem na starym osprzecie na 8 i 9 biegu pojawiało się jakby tu okreslic "płyniecie" teraz juz na 6 i 7 pojawia coś może nie jak wtedy na 8 i 9 , ale czuć lekkie niedopasowanie łańcuch kmc 9.93 , korba , przerzutka , kaseta - wszystko nowe to minie i łańcuch sie dopasuje ? czy próbowac kupic inny łąńcuch i na nim sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiii Napisano 6 Grudnia Udostępnij Napisano 6 Grudnia Wszystko nasmarowane? Z łańcucha zdjęty fabryczny smar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 7 Grudnia Udostępnij Napisano 7 Grudnia @Kris72 fabryczny smar zostaw! Praktyka pokazuje, że daje największy przebieg od późniejszych "amatorskich" smarowań, chyba że hołdujesz zasadzie: trzeba wykonać serwis zerowy bo fabrycznie dają niewłaściwe smary, leją za mało oleju, zostawiają opiłki,.. itd. Twój problem to regulacja przerzutki, tak samo jak u mnie: 9 biegów też wymaga starannej (12 jeszcze bardziej), nowy rower po 2ooo km wymaga powtórnej regulacji bo wszystko się dociera, układa. Po zmianie kasety na większą też musiałem regulować bo zmieniło sie opasanie trybów. Dużo nie potrzeba, pół obrotu baryłką na lince w prawo lub lewo. Ograniczniki też warto sprawdzić i ewentualnie podkręcić. Dokładnie na początku dopasuj na trybach które najczęściej używasz, reszta tak nie przeszkadza, a i tak się ułoży. Jeździć i obserwować 😉. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Grudnia Udostępnij Napisano 7 Grudnia Zostaw fabryczny smar i za dwa miesiące wymieniaj napęd. On zabezpiecza łańcuch do transportu, koniecznie trzeba go zmyć, bo tak zasyfisz napęd, że wkrótce tylko wymiana go uratuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiii Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia Też uważam że fabryczne coś łapie dużo syfu, także warto usunąć chociaż z zewnątrz. Wracając do tematu, jak wszystko jest wyregulowane to może czuć drobinki ziemi takie specyficzne małe trzaski, a jak nie to to się musi dotrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 8 Grudnia Udostępnij Napisano 8 Grudnia Może ja mam więcej szczęścia i kupuję łańcuchy (razem z rowerami) nasmarowane fabrycznie dobrym smarem łańcuchowym, a jeżdżę drogi polne, leśne piachy, unikam tylko w deszczu i błocie, ale to chyba zrozumiałe😉 😄😂 A tutaj więcej szczegółów jak dbam o napęd: https://www.forumrowerowe.org/topic/260303-przymiar-do-łańcucha-skutecznośc-pomiarów/?do=findComment&comment=2506403 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris72 Napisano 9 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia Wymieniałem jeszcze łańcuch na X93 , i odczucia się lekko zmieniły , jest lepiej , może jeszcze nie na 100% ale to zostawię na dotarcie się wszystkiego i mama nadzieję że będzie dobrze łańcuch wyszejkowałem , i nasmarowałem , poczytałem sporo na temat nowych łańcuchów zdania są mocno podzielone.... nawet zakłądając że w nowym łąńcuchu smar jest lepszy ( tu tez są duże różnice w zdaniach) , to jednak jest nim oklejony cały łańcuch , a to mi bardzo nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.