Skocz do zawartości

[Latarka czołowa] pilnie poszukiwana


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Jakiś czas temu zwracałem się do Was z prośbą o pomoc w doborze tylnej lampki do moich potrzeb. Teraz uznałem że czas na przednie oświetlenie. W związku z tym, że poruszam się na wózku inwalidzkim w grę wchodzi tylko i wyłącznie latarka czołowa. I tutaj pytanie do Was. Jaki sprzęt kupić? Wiązka światła powinna być skupiona, gdyż nie chciałbym oślepiać innych osób. Co możecie polecić godnego? Nie chciałbym wydawać więcej niż 300 zł, chyba że wydatek będzie logicznie uzasadniony jakością produktu. Chcę być widoczny z daleka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wiązka światła powinna być skupiona, gdyż nie chciałbym oślepiać innych osób.

To jest chyba nieosiągalne biorąc pod uwagę, że głowę masz w pionie a do tego ciągle się porusza/drży.

Chyba sensowniej zdrutować jakieś mocowanie pod normalną lampkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie widzę u siebie aby drutować jakiekolwiek mocowanie pod normalną lampkę, Myślę, że wiele osób doskonale wie jakie dokładnie właściwości " świetlne " powinna mieć lampka. Jedyna różnica jest taka, że ja nie poruszam się rowerem tylko wózkiem inwalidzkim ) snop światła będzie po prostu na niższej wysokości niż u rowerzystów ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wskers napisał:

Jedyna różnica jest taka, że ja nie poruszam się rowerem tylko wózkiem inwalidzkim )

Wiem.

Cytat

snop światła będzie po prostu na niższej wysokości niż u rowerzystów ).

Nie masz czoła niżej niż kierownica roweru.

 

 

Czy tam błotnik gdzie mieszczuchy mają lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest wysokość, a kąt rozproszenia światła, możliwość regulacji pochylenia czołówki i tak jak pisałeś tego że głowa się rusza.
No i wbrew pozorom im punkt światła wyżej, tym łatwiej skierować go w dół, przy tym zachowując sensowny dystans oświetlenia.

11 godzin temu, wskers napisał:

Jaki sprzęt kupić? Wiązka światła powinna być skupiona, gdyż nie chciałbym oślepiać innych osób.

A co chcesz osiągnąć tym oświetleniem? Chcesz być widoczny, czy chcesz oświetlić drogę?

Sednem sprawy i tak będzie ustawienie lampki/czołówki, dobranie odpowiedniej mocy jak będziesz mijać się z innymi.
Czy będzie mocniejsze skupienie, czy większe rozproszenie, to i tak będzie typowe dla latarek i czołówek, czyli równomierne i okrągłe. Nie wiem czy są jakiekolwiek na rynku czołówki mające skupienie owalne lub po prostu odcięcie.

Ta którą upatrzyłeś ma ten problem, że nie ma jakiegoś sensownego trybu "mijania". Na niskim ma 130lm co jest już dosyć mocnym światłem, niżej jest tylko eco z 5lm co jest bardzo mało.
Ja bym popatrzył na modele, które w niskim trybie maja około 30lm. Powinny być widoczne ale jeszcze nie na tyle mocne, żeby mocno raziły.
Wysokie tryby, to już kwestia gdzie potrzebujesz światła i na jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Dzięki tej latarce chcę być widoczny z sensownej odległości, gdyż często poruszam się drogą asfaltową wśród normalnego ulicznego ( niewielkiego ale jednak ) ruchu drogowego. Gdyby latarka również mogła oświetlać chociaż kilka metrów drogi przede mną byłoby super, jednak priorytetem jest to, abym był widoczny dla kierowców aut.

Jeśli przedstawiłbyś mi propozycję która według Ciebie byłaby dla mnie odpowiednia, to byłbym wdzięczny.

 

Edytowane przez wskers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o latarkach i czy wybór Fenix HM65R zamiast wspomnianego przeze mnie wyżej Fenix HM65R-T V2.0 nie będzie lepszym wyborem? Fenix HM65R ma w najniższym trybie 50 lm zamiast 130 lm w wersji T-V2.0. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dyskusji dorzucę Petzl Swift RL. Na Amazonie jest też poprzednia wersja 900lm poniżej 300Pln.  Sam mam starszego Petzla z tym systemem Reactive Lightning i  to jest fajne. Jak jest jasno, świeci słabiej. Jak ciemno to ma moc. Świecisz pod nogi - moc średnia, spojrzysz na mapę - przygasa i nie oślepia, popatrzysz w dal - daje czadu. Na drodze ma prawo działać jak automatyczne światła i przygasać. Po szosie nie jeździłem z nią, ale testy w domu pokazują, że poświęcenie na tę latarkę z przodu inna latarką od razu ją przygasza, więc światła też tak zadziałają. Oczywiście są też tryby stałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz lampki czołowej której obecnie poszukuję zawsze na swoim wyposażeniu posiadam ubranie odblaskowe ( kamizelka, polar, kurtka ) w zależności od pogody. Posiadam też zamontowane tylne światło Trek Flare RT które pracuje w trybie migania 90 lm, więc myślę że jestem dość dobre widoczny z tyłu :) Teraz czas zadbać o widoczność z przodu :)

Jeśli uznałeś, że Fenix HM65R lepiej spełnia moje wymagania to pozostaje mi tylko zamówić tą latarkę :) Dziękuje za Twoją pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...