Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie

 

Jakiś czas temu zwracałem się do Was z prośbą o pomoc w doborze tylnej lampki do moich potrzeb. Teraz uznałem że czas na przednie oświetlenie. W związku z tym, że poruszam się na wózku inwalidzkim w grę wchodzi tylko i wyłącznie latarka czołowa. I tutaj pytanie do Was. Jaki sprzęt kupić? Wiązka światła powinna być skupiona, gdyż nie chciałbym oślepiać innych osób. Co możecie polecić godnego? Nie chciałbym wydawać więcej niż 300 zł, chyba że wydatek będzie logicznie uzasadniony jakością produktu. Chcę być widoczny z daleka :) 

Napisano
Cytat

Wiązka światła powinna być skupiona, gdyż nie chciałbym oślepiać innych osób.

To jest chyba nieosiągalne biorąc pod uwagę, że głowę masz w pionie a do tego ciągle się porusza/drży.

Chyba sensowniej zdrutować jakieś mocowanie pod normalną lampkę.

Napisano

Jakoś nie widzę u siebie aby drutować jakiekolwiek mocowanie pod normalną lampkę, Myślę, że wiele osób doskonale wie jakie dokładnie właściwości " świetlne " powinna mieć lampka. Jedyna różnica jest taka, że ja nie poruszam się rowerem tylko wózkiem inwalidzkim ) snop światła będzie po prostu na niższej wysokości niż u rowerzystów ).

Napisano

Przepraszam za post pod postem, ale nie mogę edytować poprzedniego. Chciałem tylko dodać, że osobiście rozważam latarkę Fenix HM65R-T V2.0

Napisano
3 godziny temu, wskers napisał:

Jedyna różnica jest taka, że ja nie poruszam się rowerem tylko wózkiem inwalidzkim )

Wiem.

Cytat

snop światła będzie po prostu na niższej wysokości niż u rowerzystów ).

Nie masz czoła niżej niż kierownica roweru.

 

 

Czy tam błotnik gdzie mieszczuchy mają lampki.

Napisano

Problemem nie jest wysokość, a kąt rozproszenia światła, możliwość regulacji pochylenia czołówki i tak jak pisałeś tego że głowa się rusza.
No i wbrew pozorom im punkt światła wyżej, tym łatwiej skierować go w dół, przy tym zachowując sensowny dystans oświetlenia.

11 godzin temu, wskers napisał:

Jaki sprzęt kupić? Wiązka światła powinna być skupiona, gdyż nie chciałbym oślepiać innych osób.

A co chcesz osiągnąć tym oświetleniem? Chcesz być widoczny, czy chcesz oświetlić drogę?

Sednem sprawy i tak będzie ustawienie lampki/czołówki, dobranie odpowiedniej mocy jak będziesz mijać się z innymi.
Czy będzie mocniejsze skupienie, czy większe rozproszenie, to i tak będzie typowe dla latarek i czołówek, czyli równomierne i okrągłe. Nie wiem czy są jakiekolwiek na rynku czołówki mające skupienie owalne lub po prostu odcięcie.

Ta którą upatrzyłeś ma ten problem, że nie ma jakiegoś sensownego trybu "mijania". Na niskim ma 130lm co jest już dosyć mocnym światłem, niżej jest tylko eco z 5lm co jest bardzo mało.
Ja bym popatrzył na modele, które w niskim trybie maja około 30lm. Powinny być widoczne ale jeszcze nie na tyle mocne, żeby mocno raziły.
Wysokie tryby, to już kwestia gdzie potrzebujesz światła i na jak długo.

Napisano (edytowane)

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Dzięki tej latarce chcę być widoczny z sensownej odległości, gdyż często poruszam się drogą asfaltową wśród normalnego ulicznego ( niewielkiego ale jednak ) ruchu drogowego. Gdyby latarka również mogła oświetlać chociaż kilka metrów drogi przede mną byłoby super, jednak priorytetem jest to, abym był widoczny dla kierowców aut.

Jeśli przedstawiłbyś mi propozycję która według Ciebie byłaby dla mnie odpowiednia, to byłbym wdzięczny.

 

Edytowane przez wskers
Napisano

Poczytałem trochę o latarkach i czy wybór Fenix HM65R zamiast wspomnianego przeze mnie wyżej Fenix HM65R-T V2.0 nie będzie lepszym wyborem? Fenix HM65R ma w najniższym trybie 50 lm zamiast 130 lm w wersji T-V2.0. 

Napisano

Do dyskusji dorzucę Petzl Swift RL. Na Amazonie jest też poprzednia wersja 900lm poniżej 300Pln.  Sam mam starszego Petzla z tym systemem Reactive Lightning i  to jest fajne. Jak jest jasno, świeci słabiej. Jak ciemno to ma moc. Świecisz pod nogi - moc średnia, spojrzysz na mapę - przygasa i nie oślepia, popatrzysz w dal - daje czadu. Na drodze ma prawo działać jak automatyczne światła i przygasać. Po szosie nie jeździłem z nią, ale testy w domu pokazują, że poświęcenie na tę latarkę z przodu inna latarką od razu ją przygasza, więc światła też tak zadziałają. Oczywiście są też tryby stałe. 

Napisano

@wskers

Tak, przy podanych wymaganiach wydaje się lepiej dopasowana.

Inna sprawa, że oprócz takiego oświetlenia pewnie warto mieć też jakieś odblaski.
Może też jednak dosztukować gdzieś typową pozycyjną w trybie migania.

Napisano

Oprócz lampki czołowej której obecnie poszukuję zawsze na swoim wyposażeniu posiadam ubranie odblaskowe ( kamizelka, polar, kurtka ) w zależności od pogody. Posiadam też zamontowane tylne światło Trek Flare RT które pracuje w trybie migania 90 lm, więc myślę że jestem dość dobre widoczny z tyłu :) Teraz czas zadbać o widoczność z przodu :)

Jeśli uznałeś, że Fenix HM65R lepiej spełnia moje wymagania to pozostaje mi tylko zamówić tą latarkę :) Dziękuje za Twoją pomoc.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Cześć.

Czy lampka rowerowa z odcięciem zamontowana na kask nie spełni Twoich oczekiwań? Tylko nie wiem, czy używasz kasku w ruchu ulicznym. Jeśli tak, jest tu spory wybór. Są nawet takie ze zdalnym sterowaniem bezprzewodowym. Mam jedynie doświadczenie z lampkami z aliexpress i tu taką opcją sa światła np. KingKong. Mają odcięcie, opcję montażu na kasku i bezprzewodowe sterowanie mocą świecenia.

Pzdr Rysiek

Edytowane przez rysib
Napisano

Mogą ale głowa się rusza, więc i tak jest ryzyko, że snop pójdzie komuś w oczy. Trzeba by dać mocno w dół, a to z kolei psuje cały efekt oświetlania drogi.

Napisano

Rano (jeszcze ciemno) mija mnie gosciu z czolowka. Masakra. Zobaczylem gdy byl dwa metry przede mna. Sciezka rowerowa o szerokosci 1.5m. Sam mam lampke pochylona w dol, wiec wzrok tez jest w dol. Naprawde niewiele brakowalo i mielbysmy czolowke we dwoch :D 

Napisano

Tylko jeśli @wskersnie ma jak zamocować inaczej oświetlenia, to mamy małe pole manewru do pomysłów. Chyba żebyś wskers wrzucił zdjęcie Twoje wózka, można by wspólnymi siłami opracować inne rozwiązanie? Czy oświetlenie specjalistyczne TEGO typu odpada?
Pzdr. Rysiek

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, rysib napisał:

Cześć.

Czy lampka rowerowa z odcięciem zamontowana na kask nie spełni Twoich oczekiwań? Tylko nie wiem, czy używasz kasku w ruchu ulicznym. Jeśli tak, jest tu spory wybór. Są nawet takie ze zdalnym sterowaniem bezprzewodowym. Mam jedynie doświadczenie z lampkami z aliexpress i tu taką opcją sa światła np. KingKong. Mają odcięcie, opcję montażu na kasku i bezprzewodowe sterowanie mocą świecenia.

Pzdr Rysiek

 

Nie używam kasku, więc nie rozpatrywałem nawet tego typu rozwiązania. W ogóle nawet nie wiedziałem, że istnieje coś takiego :)

Godzinę temu, JWO napisał:

Rano (jeszcze ciemno) mija mnie gosciu z czolowka. Masakra. Zobaczylem gdy byl dwa metry przede mna. Sciezka rowerowa o szerokosci 1.5m. Sam mam lampke pochylona w dol, wiec wzrok tez jest w dol. Naprawde niewiele brakowalo i mielbysmy czolowke we dwoch :D 

 

Czy osoba którą mijałeś miała włączoną lampkę? Z odległości 2 metrów to można zobaczyć już samą postać a nie włączone światło :) Obecnie kupiłem " na szybko " Fenix HM65R i jak używam światła długiego ( poziom niższy niż turbo ) to kierowcy z naprzeciwka mi mrugają :D 

53 minuty temu, rysib napisał:

Tylko jeśli @wskersnie ma jak zamocować inaczej oświetlenia, to mamy małe pole manewru do pomysłów. Chyba żebyś wskers wrzucił zdjęcie Twoje wózka, można by wspólnymi siłami opracować inne rozwiązanie? Czy oświetlenie specjalistyczne TEGO typu odpada?
Pzdr. Rysiek

Jeżdżę dokładnie na takim wózku https://www.gtmmobil.com.pl/oferta/wozki-aktywne-dla-doroslych/gtm-endeavour/ ( budowa ramy ), więc gdyby coś się dało dobrać specjalistycznego to byłbym wdzięczny za pomoc w doborze.

Edytowane przez wskers
Napisano
Cytat

Czy osoba którą mijałeś miała włączoną lampkę? Z odległości 2 metrów to można zobaczyć już samą postać a nie włączone światło :) 

W nocy jak jedziesz pochylony to widzisz swoje przednie koło i trochę przed nim. Pozycja na rowerze to determinuje. Nie patrzysz w górę tylko pod koło. Ja jechałem na fullu, ktoś na szosie zauważyłby jeszcze później. Problemem  jest wysoka pozycja czołówki na rowerze. Ale doczytałem ze to nie w Twoim przypadku, bo byłaby dużo niżej. 
 

Napisano

Czy to dzień, czy noc, to chyba wypada patrzeć na drogę, a nie tylko pod przednie koło :rolleyes:
Jeżeli jedziesz cały czas z pochyloną głową i nie widzisz co jest przed tobą, to potem nie narzekaj.

2 godziny temu, wskers napisał:

Jeżdżę dokładnie na takim wózku https://www.gtmmobil.com.pl/oferta/wozki-aktywne-dla-doroslych/gtm-endeavour/ ( budowa ramy ), więc gdyby coś się dało dobrać specjalistycznego to byłbym wdzięczny za pomoc w doborze.

Za dużo miejsca nie ma.
Jak nie masz elektryki i panelu, w który da się włożyć tą lampkę co proponuje @rysib, to trzeba kombinować z jakąś obejmą na wysokości kolan (raczej niczego standardowego się nie znajdzie).

Napisano
Cytat

czy noc, to chyba wypada patrzeć na drogę, a nie tylko pod przednie koło :rolleyes:

Ale po co, jak widać tylko kilka metrów przed kołem? :P 

Na swoje usprawiedliwienie dodam ze jechałem pod górę, a on z góry.  Nie da się jechać na rowerze zadzierając ciagle głowę do góry. Chyba ze to holenderski omabike :P 

Napisano

To masz słabą lampkę ;) Poza tym oprócz drogi, to widać też innych uczestników ruchu.

Nawet jak masz baranka, to można jechać w górnym chwycie i spokojnie sięgać wzrokiem poziomo bez wyginania karku.
Przypuszczam, że jak jedziesz szybciej z górki, to jednak dajesz radę patrzeć dalej na drogę.

Napisano (edytowane)
33 minuty temu, zekker napisał:

 

Za dużo miejsca nie maJak nie masz elektryki i panelu, w który da się włożyć tą lampkę co proponuje @rysib, to trzeba kombinować z jakąś obejmą na wysokości kolan (raczej niczego standardowego się nie znajdzie).

Z tyłu mam zamontowanego Treka Bontrager RT na obejmie ( na tej poziomej rurze za oparciem ) i z tego co mi znajomi mówili jadąc za mną w nocy ( specjalnie ) w odległości 200 -300 metrów jest widoczne światło. Problemem jest za to przód. Jedyne co mi obecnie przyszło do głowy to czołówka właśnie i dlatego kupiłem wspomnianego wyżej Fenixa. Jeśli jednak byłoby inne, lepsze rozwiązanie to oczywiście w każdej chwili jestem gotów zakupić takie.

Edytowane przez wskers
Napisano (edytowane)

Ta rurka z tyłu jest cieńsza, więc pewnie standardowe mocowanie dało radę.
Z przodu trzeba by coś dosztukować, jeżeli to miałaby być jakaś sensowniejsza lampka (musi być zamontowana poziomo tak jak na kierownicy czy widelcu). Jeżeli tylko pozycyjna, to może by się znalazło jakąś z większa obejmą (tutaj można w dowolnej pozycji) lub podstawką montowaną na trytytki.

Tak to bym mniej więcej widział, dosztukowanie jakiegoś pałąka do którego będzie można zamocować lampkę:

3-ENDEAVOURb.jpg.824f2db2406dbb91aa23f35e0b8cdf09.jpg

Jakby dało radę wyżej, nie zahaczałaby o nogi, to może dałoby radę coś w miarę łatwo wyrzeźbić.
Tego typu obejmy:
https://www.leroymerlin.pl/produkty/obejma-fgrs-25-30-fischer-43160733.html
https://www.leroymerlin.pl/produkty/obejma-frs-plus-32-37-fischer-43160614.html

i lampki mocowane standardowo do widelca.

Takiego typu uchwyt powinien dosyć dobrze wejść w te obejmy: https://www.rowerystylowe.pl/p-3939/lampka-rowerowa-spanninga-trendo/w-4904/czarna
Mocniejsze, to już więcej zabawy, bo trzeba dorobić zewnętrzne zasilanie, uchwyt jest szerszy, więc trzeba odpowiednio dobrać obejmę: https://www.rowerystylowe.pl/p-7279/lampka-rowerowa-buschampmuller-lumotec-iq-cyo-t-premium-senso-plus-80lux
To są tylko przykładowe lampki, a nie konkretne propozycje.

Jak możesz, to zmierz i podaj jaką średnicę mają te rurki i jaki punkt mocowania by wchodził w grę.

Edytowane przez zekker
Napisano

Koło (zakładam) dźwigni hamulca widzę też chyba zaślepioną rurkę. Ktoś ogarnięty mógłby ci zrobić adapter, który tam wciśniesz/wkręcisz, a który wysunie ci lampkę przed koło.

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, zekker napisał:

Jak możesz, to zmierz i podaj jaką średnicę mają te rurki i jaki punkt mocowania by wchodził w grę.

Średnica rury jaką zaznaczyłeś na obrazku to 4 cm

 

5 godzin temu, nctrns napisał:

Koło (zakładam) dźwigni hamulca widzę też chyba zaślepioną rurkę. Ktoś ogarnięty mógłby ci zrobić adapter, który tam wciśniesz/wkręcisz, a który wysunie ci lampkę przed koło.

To nie jest zaślepiona rurka, tylko element budowy hamulca do którego przymocowana jest klamra łącząca hamulec z ramą ( jest kilka rodzajów hamulców, ja akurat mam nieco inne ale ten element jest wszędzie taki sam )

 

4 godziny temu, spidelli napisał:

Jeśli światło ma być pozycyjne to może coś takiego - nie jest to reklama sklepu - ale w zasadzie tylko u nich to kiedyś znalazłem i zastanawiałem się nawet nad zakupem:

Lampki indukcyjne (magnetyczne) 

Niestety czegoś takiego nie zamocuję do piasty wózka ( koło mocowane jest na szybko złączki a nie na śruby )

Edytowane przez wskers

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...