Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Grudnia Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia Po 25 latach przerwy, DT wraca do piast z dynamem : https://www.focus.pl/artykul/dt-swiss-350-sp-pl-7-rowerowa-piasta-z-dynamem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia Tak, a żeby dostać się do łożysk i do wnętrza piasty to trzeba całe koło rozebrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia Cytat Piasta DT Swiss 350 SP PL-7 jest dostępna w cenie 175 euro, co stawia ją na równi z podobnym modelem Shutter Precision. Cóż za ironia... Tak jakby to DT PL-7 dziwnym trafem nie było łudząco podobne do Shutter Precision PL-7... Hmm... zgadnijmy... Czyżby DT sprzedawało ze swoimi kołami, pod swoją marką po prostu przemetkowane SP. Co za nowatorskie i innowacyjne posunięcie! A tak w ogóle koncepcja oświetlenia z dynama - zwłaszcza w kontekście wymienionym w tych linkowanych wyżej marketingowych materiałach - czyli do ultra, bikepackingu i tych spraw... w czasach, kiedy jest naprawdę mnóstwo systemów oświetlenia milion razy lepszych i kiedy te 3-4 W z dynama nie robi na nikim wrażenia, skoro są lamki bateryjne jaśniejące mocą 10 W w trybie świateł mijania i nawet ponad 20 W w trybie świateł drogowych, i to niezależnie jak szybko jedziesz (a takie dynamo pokazuje maks swoich możliwości dopiero przy stałej szybkiej jeździe) to jest naprawdę śmiech na sali, że odkrywa się dynamo jako nie widomo jak wielkie coś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia Przecież to rebrand Shutter Precision. No dobra, trochę przemodelowali żeby były proste szprychy. @leejoonidas A po co chcesz się dostawać do łożysk? Mam PD-8 z nabitymi prawie 28k km, całorocznie po mieście. Nic nie grzebane we wnętrzu, bo po prostu działa. @HSM I ile czasu te 10W mijania świeci? 2-3h? Jeżeli wybierasz się w trasę na kilka dni, to ile zapasu baterii chcesz brać? Z dynama masz zasilanie cały czas jak jedziesz, a lampki osiągają przyzwoitą jasność od początkowych kilkunastu km/h, pełną w okolicach 15km/h (z gorszymi dynamami w okolicach 20km/h). A te 3W z dynama, potrafi zawstydzić rozkładem światła niejedną dedykowaną lampkę na baterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia (edytowane) 11 minut temu, HSM napisał: Cóż za ironia... Tak jakby to DT PL-7 dziwnym trafem nie było łudząco podobne do Shutter Precision PL-7... Hmm... zgadnijmy... Czyżby DT sprzedawało ze swoimi kołami, pod swoją marką po prostu przemetkowane SP. Co za nowatorskie i innowacyjne posunięcie! No ale oni nigdzie tego nie ukrywają... Nawet na oficjalnej stronie piszą o SP PL-7, na prezentowanych zdjęciach piasty jest też widoczne logo SP. Edytowane 2 Grudnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia @TheJW mea culpa, nie widziałem... Choć to w sumie i tak nie zmienia niczego, bo chwalą się jakby to było nie wiadomo co, a to tylko starzejące się rozwiązanie w marketingowej oprawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia Nieprzypadkowo wciskają to właśnie gravelowcom...;) Oni łykną wszystko. 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia 7 minut temu, zekker napisał: I ile czasu te 10W mijania świeci? 2-3h? Jeżeli wybierasz się w trasę na kilka dni, to ile zapasu baterii chcesz brać? Z dynama masz zasilanie cały czas jak jedziesz, a lampki osiągają przyzwoitą jasność od początkowych kilkunastu km/h, pełną w okolicach 15km/h (z gorszymi dynamami w okolicach 20km/h). Świeci tak długo, jak dużą baterię posiadasz... 🙂 Jak podepniesz taką z 10 Wh to pewnie z 8 godzin, jak taką 14 Wh to już z 12 godzin ciągłej pracy... Ja nie twierdzę, że dynamo samo w sobie jest złe nie ma współcześnie żadnych sensownych zastosowań..., ale dziś, kiedy są też inne rozwiązania, których dawniej nie było, to dynamo już tak nie błyszczy na firmamencie rozwiązań oświetleniowych co kiedyś - a przynajmniej nie tak - co gra słów - tak jasno... Piszesz o przyzwoitej jasności od początkowych kilkunastu km/godz. No właśnie wyobrażam sobie takiego ultrasa, który podjeżdża jakiś morderczy wielokilometrowy "climb" na jakimś TCRze albo innym Tourze, akurat w środku nocy, w konkretnym zmęczeniu i jego lampka na dynamo coś tam się żarzy, ledwo co oświetlając drogę, tylko dlatego, że pcha ten rower w tempie kilku km/h... 7 minut temu, zekker napisał: A te 3W z dynama, potrafi zawstydzić rozkładem światła niejedną dedykowaną lampkę na baterię. No tak, warto porównywać porównywalne... Jak bierzesz lampkę na dynamo, która przy 3 W potrafi zawstydzić rozkładem światła niejedną bateryjną, to weź też taką bateryjną, która będzie w podobnych pieniądzach i wykonaniu co ta na dynamo... A wówczas się okaże - że z baterii na tych 3 W jest tak samo (na pewno nie gorzej, może lepiej, bo strumień jest ciągły i nie zależy od kręcenia kołem), a takie 3 W przy odpowiednio dużej baterii to starczy ho, ho, ho... Są lampki bateryjne, które mają najniższy tryb pracy - świateł do jazdy dziennej - właśnie w okolicach 2 W (co daje im z 200 lumenów odpowiednio ukształtowanej wiązki) i na wspomnianych wyżej bateriach 10/14 Wh działają nieprzerwanie 35 czy niemal 50 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 2 Grudnia Udostępnij Napisano 2 Grudnia 17 minut temu, zekker napisał: A po co chcesz się dostawać do łożysk? Po to żeby je wymienić jak padną. Kilka lat temu miałem ochotę kupić dynamo od Shuttr-a, ale po przeczytaniu kilku opinii na anglojęzycznych stronach o kiepskich łożyskach odpuściłem i jeszcze sposób rozbierania tej piasty zniechęcił mnie i kupiłem Shimano DH-UR700. Co do samego dynama jest to świetne rozwiązanie szczególnie gdy ktoś jeździ dużo po ciemku i nie ma czasu pamiętać o ładowaniu jakieś bateryjki. Niestety ale zimą bateryjki szybko tracą swoją energię od niskiej temperatury, kilka razy zawiodła mnie taka lampka, a do domu miałem dwadzieścia kilka kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 3 Grudnia Udostępnij Napisano 3 Grudnia Też czytałem takie opinie i miałem obawy. Teraz ta piasta ma już 6 lat i wspomniane okolice 28k km. Nie czuję, żebym musiał się grzebać w łożyskach, choć pewnie nie są już tak sprawne jak na początku. 23 godziny temu, HSM napisał: Świeci tak długo, jak dużą baterię posiadasz... 🙂 Jak podepniesz taką z 10 Wh to pewnie z 8 godzin, jak taką 14 Wh to już z 12 godzin ciągłej pracy Są lampki bateryjne, które mają najniższy tryb pracy - świateł do jazdy dziennej - właśnie w okolicach 2 W (co daje im z 200 lumenów odpowiednio ukształtowanej wiązki) i na wspomnianych wyżej bateriach 10/14 Wh działają nieprzerwanie 35 czy niemal 50 godzin. 12h ciągłej pracy na baterii 12Wh, to równo 1W na diodę (jak pominie się straty). Jak puścisz te 10W, to będzie godzina z hakiem. Jest to fizycznie niemożliwe. 14Wh/2W = 7h. Jeżeli ktoś z tego robi 35 czy 50 godzin, to jakiś magik marketingowy, który po prostu ściemnia Prawdopodobnie są to jakieś migające tryby, gdzie tak naprawdę średnie ciągłe światło jest o wiele niższe. 23 godziny temu, HSM napisał: Piszesz o przyzwoitej jasności od początkowych kilkunastu km/godz. No właśnie wyobrażam sobie takiego ultrasa, który podjeżdża jakiś morderczy wielokilometrowy "climb" na jakimś TCRze albo innym Tourze, akurat w środku nocy, w konkretnym zmęczeniu i jego lampka na dynamo coś tam się żarzy, ledwo co oświetlając drogę, tylko dlatego, że pcha ten rower w tempie kilku km/h Przy kilku km/h nie potrzeba nie wiadomo jakiego oświetlenia. To co potrafią dać lampki z podtrzymaniem jest całkiem wystarczające. Jedyny problem, to czas podtrzymania, te z kondensatorami to kilka minut, te z akumulatorami to niszowe rozwiązanie. No i zgadza się, dynama też mają swoje limity zastosowania, a grawelowanie to nie tylko przeciskanie się przez jakieś chaszcze, wspinaczki na piechotę itp. Poza tym znając życie, to i tak na takie wyrypy ludzie maja jeszcze czołówki. Za dnia z dynama można je naładować. 23 godziny temu, HSM napisał: No tak, warto porównywać porównywalne... Jak bierzesz lampkę na dynamo, która przy 3 W potrafi zawstydzić rozkładem światła niejedną bateryjną, to weź też taką bateryjną, która będzie w podobnych pieniądzach i wykonaniu co ta na dynamo... A wówczas się okaże - że z baterii na tych 3 W jest tak samo (na pewno nie gorzej, może lepiej, bo strumień jest ciągły i nie zależy od kręcenia kołem), a takie 3 W przy odpowiednio dużej baterii to starczy ho, ho, ho No i kiedyś takie porównanie sobie zrobiłem i wyszło, że lampka na dynamo zapięta pod koszyk z ogniwami wychodzi taniej i lepiej. Obecnie pewnie jest lepiej na rynku lampek, ale nawet taka Evo 1700 ma gorszy rozkład światła niż moja już leciwa B&M Cyo Premium. No chcąc być ścisłym, to standardowo przedni lampki na dynamo mają 2,4W, choć często jest to nawet mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 3 Grudnia Udostępnij Napisano 3 Grudnia @zekker Mój błąd - nie 10/14 Wh, ale ogniwa 10/13,8 Ah, co przy stosowanym przez producenta napięciu roboczym 7,2 V daje odpowiednio 36 Wh i 99,36 Wh... Lampy są w pełni certyfikowane StVZO więc nie mają trybu migającego. A ponieważ mówimy o producencie naprawdę premium, który oferuje pełen serwis swoich lamp nawet po upływie wielu lat (dla modeli sprzed np. 10 lat), to wierzę, że nie ściemnia... Zresztą każe sobie słono za to płacić (lampki potrafią kosztować tyle co prosty rower) To zestawienie powyżej dotyczy najmocniejszej lampy (bo do niej standardowo oferowane są największe baterie), ale można wybrać inną (mniejszą, słabszą, nieco tańsza) lampę z oferty i do nie dokupić np. baterię 10 Ah. To 13.8 Ah nie jest też największym źródłem prądu w tego producenta... Jest jeszcze wersja w 20 Ah, ale z uwagi na rozmiar oferowana już jako bidon do koszyka... Oczywiście takich rozwiązań (nie komentując w ogóle ceny) nie wybrałbym na codzienne dojazdy do pracy (bo tam pewnie dynamo i dobra lampa) zrobią robotę (no może do czasu jak od syfu jesienią-zimą, błota, wody i soli padną łożyska i trzeba będzie je wymienić w tym dynamie), ale jakbym wybierał się na jakąś długą imprezę w stylu 4000 km przez Europę, to bym poważnie rozważał takie rozwiązanie (tylko ze z mniejszą lampką)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 4 Grudnia Udostępnij Napisano 4 Grudnia Ah wyglądają sensowniej niż poprzednie Wh Ale fakt, cena solidna. Kwestia przez jakie tereny ta wyprawa, czy nocleg normalnie pod dachem, czy gdzie wypadnie na dziko. Przy takiej trasie to już nie jest kilka dni, tylko tygodni, będzie trzeba doładować. Dynamo daje taką możliwość, choć standardowo ogranicza się to do 5v 0,5A (mam takie wyjście z lampki, przy jeździe po mieście jest słabo z ładowaniem), ale są jakieś wynalazki dające koło 1A na wyjściu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.