marvelo Napisano 17 Grudnia 2024 Autor Napisano 17 Grudnia 2024 (edytowane) Na podstawie danych z map google i zapisu wideo z kabiny pociągu obliczyłem średnią prędkość pociągu na odcinku od początku peronu do uderzenia w ciężarówkę i wyszło mi około 84 km/h. Ponieważ jest to średnia, więc zakładając że pociąg hamował, samo uderzenie było przy mniejszej prędkości, a na początku wjazdu na peron było to więcej. Można pobawić się dokładniej, analizując mniejsze odcinki. W każdym razie z całą pewnością mogę powiedzieć, że na początku peronu pociąg poruszał się z prędkością nie mniejszą niż 84 km/h. Od początku peronu w Nowej Suchej do przejazdu jest około 230 metrów. A tu przykład hamowania pociągu osobowego (domyślam się, że bez pasażerów, ale to wiele nie zmienia) ze 100 km/h. Edytowane 17 Grudnia 2024 przez marvelo
Greg1 Napisano 17 Grudnia 2024 Napisano 17 Grudnia 2024 Jprdl, może w końcu jakiś admin zakończy te urojenia chorego człowieka - przecież rozum przestaje już ogarniać ogrom głupoty ludzkiej i faktu, że ktoś chce dalej drążyć odcienie czerwonego i drogę hamowania składu kolejowego 😱😱😱 2
szajbna Napisano 17 Grudnia 2024 Napisano 17 Grudnia 2024 Po co zamykać taki fajny wątek 🤣 Kolega drąży temat czekam na finał🍿 2
KNKS Napisano 17 Grudnia 2024 Napisano 17 Grudnia 2024 (edytowane) Godzinę temu, szajbna napisał: Po co zamykać taki fajny wątek 🤣 Kolega drąży temat czekam na finał🍿 Wnioski zapewne będą wiekopomne... Pewnie na koniec okaże się, że jednak wjechał "na czerwonym". Edytowane 17 Grudnia 2024 przez KNKS 1 1
marvelo Napisano 17 Grudnia 2024 Autor Napisano 17 Grudnia 2024 (edytowane) 19 godzin temu, Tyfon79 napisał: Kończąc ten w sumie po pewnym czasie wysoce szkodliwy temat, który dezinformuje nikt nie zwrócił uwagi, że żaden skład nie pojawia się jak duch. Wysoce szkodliwy temat? Wręcz przeciwnie. Temat porusza ważną kwestię bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych z zaporami. Gdzie tu jest dezinformacja z mojej strony? Sam dowiedziałem się tu (poprzez własny research, ale i podane przez Ciebie informacje) wielu rzeczy na temat działania systemów zapór automatycznych (czasem nawet nie miałem świadomości, że niektóre przejazdy w mojej okolicy zostały przerobione na automatyczne), kwestii prawnych (że wyłamanie zapór w razie konieczności ewakuacji z przejazdu pokrywa OC pojazdu) i że zapory da się zwykle łatwo wyłamać. Kwestie tego ile przed przejazdem pociągu najpóźniej powinny się zamknąć szlabany, z jaką prędkością przejeżdżają takie szybkie pociągi i ile wynosiłaby ich droga hamowania wciąż mnie nurtują i dlatego drążę. A jeśli chodzi o pojawianie się pociągów to ja właśnie zwróciłem uwagę, że one nie pojawiają się znikąd i ich obecność na przejeździe (właściwie możliwa do określenie co do sekundy), przy dzisiejszej technice nie powinna być zaskoczeniem, co pozwoliłoby wyeliminować (lub znacznie ograniczyć) podatność systemu za szlabanami na ludzki błąd. Praktycznie w identycznych okolicznościach zginął kierowca autobusu kilka lat temu. Wprawdzie tam były tylko półzapory, ale nie zdołał tej wyjazdowej już ominąć z powodu usytuowania przejazdu i dużych gabarytów pojazdu, a wyłamać się pewnie bał. Bardzo dobry film, taki rzeczowy i bez propagandowego i moralizatorskiego nadęcia: Edytowane 17 Grudnia 2024 przez marvelo
marvelo Napisano 17 Grudnia 2024 Autor Napisano 17 Grudnia 2024 (edytowane) Nowa Sucha. Zderzenie pociągu z ciężarówką. Kara grozi także kierowcom | TVN Warszawa 57-letni kierowca ciężarówki usłyszał zarzut sprowadzenia niebezpieczeństwa katastrofy w komunikacji, za co grozi do ośmiu lat więzienia. Prokurator zastosował wolnościowe środki zapobiegawcze, mężczyźnie zatrzymano również prawo jazdy. Microsoft Word - 05 Kania Znamiona katastrofy.docx Ponieważ w tym zdarzeniu nikt nie ucierpiał na tyle, by być hospitalizowanym powyżej 7 dni, mogło to być rozpatrywane jako zwykła kolizja. Z powyższego tekstu można wywnioskować, że nawet gdyby gość skasował jakiemuś arabskiemu szejkowi Rolls-Royce'a w złocie i diamentach za kilkadziesiąt milionów dolarów, to byłaby to kolizja, a nie katastrofa, bo choć mienie znacznej wartości, to mikrych rozmiarów. A pociąg jest duży, torowisko długie, słupy, budki sterownicze itp., więc tu jest mienie znacznych rozmiarów. Dobrze wiedzieć na przyszłość. Ile kosztuje najdroższy samochód świata w 2024 roku? Edytowane 17 Grudnia 2024 przez marvelo
Tyfon79 Napisano 18 Grudnia 2024 Napisano 18 Grudnia 2024 Nic na tym filmie nie ma odkrywczego czego tutaj byśmy nie napisali. Nie ma tam ani słowa o rozwiązaniu problemu poprzez skrupulatną analizę kiedy dany skład gdzie się pojawi. Sory za szczerość ale 2/3-cie ludzi jak już ma wypadki to tam gdzie jest tylko sygnalizacja. Wychodzi na to, że może ok 20 sztuk ma takie akcje na tych z rogatkami. A to dotyczy sporych infrastruktur kolejowych bo jesteśmy w czołówce tutaj jak idzie o Europę. Nawet niemaszki mają tylko mały % wypadków mniej. Zapewne zatem nikt nie ma ochoty cudować nad taką małą liczbą potencjalnych ofiar. Do piachu i tyle w temacie. Posądzam, że w innych krajach podejście jest jeszcze bardziej pragmatyczne zwłaszcza tam gdzie takie wypadki to margines bo tak mała jest kolej. Technicznie są w sumie 3 czujniki ale dla ułatwienia skupiamy się na tych dwu. Kolej chodzi mało przewidywalnie bo sporo bywa zatrzymań, sygnałów zastępczych bo coś nie pykło i tak dalej. Przewidywać to sobie można na magistralach zamkniętych, możliwie maksymalnie odseparowanych od potencjalnych czynników ryzyka takiego czy innego. Nawet gdyby chciano super dokładnie przeliczać i zapobiegać sytuacji by drugi skład nie opuścił w miarę szybko rogatek to musieli by mieć tu dodatkową robotę maszyniści. Ktoś przecież musiał by dostać od systemu jakieś polecenie typu zwolnij czy przyśpiesz. Coś jak systemy antykolizyjne w lotnictwie (przy okazji też czasem zawodzi). Tylko znowu nie gwarantuje to faktu, że ktoś i tak nie utknie na torach bo to dziej się nawet na liniach z 1 torem. Założono pewnie słusznie, że takie wypadki to wliczyć trzeba w koszty i do piachu jak pisałem. Od siebie dodam, że maszyniści mają dość na głowie i nie potrzeba im przez idiotów kolejnych stresowych akcji by bawić się w zabawę kto lepiej ustawi rogatki. Tym bardziej, że oni już maja problem z TOP-ami jak na linii w krótkim odstępie czasu jest kilka przejazdów. Pod filmem widzę taki komentarz kompletnego debila, który sugeruje, że rogatki opadają za szybko i w sumie potrzeba drugiego żółtego światła. I taki debil pisze to serio i jeszcze w tonie pouczania jak to kolej ma dużo do zrobienia. Mało mu jest tych z 8 sek migającego czerwonego i chce jeszcze kolejne, których nie ma na drogach i jakoś sobie radzi. I tacy się wypowiadają i pouczają tworząc takie fikołki, że głowa mała.
Tyfon79 Napisano 20 Grudnia 2024 Napisano 20 Grudnia 2024 (edytowane) Niezły bajzel i dwa trupy pracowników kolei o ostatniej doby ale ciężarówka cała. Ponoć nie raz idą tym przejazdem transporty na pola naftowe ale tu coś nie pykło i to solidnie. Przejazd na wzniesieniu, ponadgabarytowy ładunek, kupa ludzi z pilotami na czele ma dbać o zabezpieczenie i takie akcje. Tyle głów i jak twierdzą świadkowie za długo dumali co z tym fantem zrobić. Oj będzie pewnie odsiadka i puszczenie z torbami nie jednej osoby: Edytowane 20 Grudnia 2024 przez Tyfon79 1
uzurpator Napisano 20 Grudnia 2024 Napisano 20 Grudnia 2024 W Ameryce, ze względu na superpozycję historycznej roli kolei oraz źle rozumianej oszczędności jest mnóstwo przejazdów kolejowych gdzie droga wbija na torowisko pod stromym kątem i takie zawiśnięcia ciężarówek są stosunkowo częste. Tutaj jednak transport ponadgabarytowy - takie rzeczy się ustala z dyspozytorem na kolei. No i pociąg z kontenerami - te potrafią 70 mil / na godzinę ( ok 110km/h ) jechać, co przy masie rzędu 5000t robi robotę.
Tyfon79 Napisano 20 Grudnia 2024 Napisano 20 Grudnia 2024 Bardziej wrzuciłem bo też jest trochę przygłupów, którzy jadą po kolei w tym wypadku. Nawet jak coś nie trybiło do końca to znajmy proporcje. Co szokuje to fakt, że ten przejazd miał też eskortę policji i ponoć ta ciężarówka stała tam blisko 1 godzinę. Kupa ludzi się zastanawia jak to możliwe by policja kanałami radiowymi nie doszła do info o sytuacji dla kolejarzy. Też ludziska piszą o specjalnych nalepkach z nr telefonów by w razie czego informować dyspozytorów na kolei. Ta godzina postoju i brak info dla maszynistów to jest coś wybitnie niesamowitego. Kurna może tam na tej linii jeden skład jedzie na cały dzień i dlatego takie a nie inne podejście.
uzurpator Napisano 21 Grudnia 2024 Napisano 21 Grudnia 2024 A Ameryce jest raczej maniera składania mamucich pociągów i puszczania ich kilka na dzień - więc "ciężko obciążone magistrale" mogą mieć jeden pociąg na godzinę. Więc jak najbardziej.
zekker Napisano 25 Grudnia 2024 Napisano 25 Grudnia 2024 W dniu 5.12.2024 o 02:52, marvelo napisał: Może ja jestem daltonistą, ale te światła na sygnalizatorze po prawej stronie drogi nie są czerwone. Tak, jesteś daltonistą. Do tego bez elementarnej wiedzy o tym jak działają kamery i jak mocno potrafią przekłamać kolory. W dniu 12.12.2024 o 19:28, marvelo napisał: No to wytłumacz mi, jakie konkretnie zjawisko za to odpowiada i dlaczego żółte tło na znakach jest normalnie żółte, paski na słupku i klosze tylnych lamp są czerwone, a to światło świeci na żółto. Przecież na pierwszy rzut oka widać, że kontrast jest wywalony w kosmos, nasycenie barw też przesadzone. Biały na tym zrzucie wręcz świeci, czerwony na szlabanach i słupkach wręcz jest czarny. Przy takich niedoskonałościach, to już nawet nie trzeba dodawać o efektach typu nasycenie przetworników zbyt jasnym światłem. Kiepska kamera, kiepskie kodeki i czerwone światło wychodzi bliżej pomarańczowego czy nawet żółtego. Próba ekspertyzy faktycznego koloru sygnalizatora na podstawie takich nagrań, to jak wróżenie z fusów. W dniu 17.12.2024 o 14:22, marvelo napisał: Sam dowiedziałem się tu (poprzez własny research, ale i podane przez Ciebie informacje) wielu rzeczy na temat działania systemów zapór automatycznych (czasem nawet nie miałem świadomości, że niektóre przejazdy w mojej okolicy zostały przerobione na automatyczne), kwestii prawnych (że wyłamanie zapór w razie konieczności ewakuacji z przejazdu pokrywa OC pojazdu) i że zapory da się zwykle łatwo wyłamać. To jeszcze warto przyswoić: https://www.gov.pl/web/kppsp-limanowa/przejazdy-kolejowe-pkp W dniu 17.12.2024 o 14:22, marvelo napisał: A jeśli chodzi o pojawianie się pociągów to ja właśnie zwróciłem uwagę, że one nie pojawiają się znikąd i ich obecność na przejeździe (właściwie możliwa do określenie co do sekundy), przy dzisiejszej technice nie powinna być zaskoczeniem, co pozwoliłoby wyeliminować (lub znacznie ograniczyć) podatność systemu za szlabanami na ludzki błąd. Przecież tak działają czujniki zbliżającego się pociągu. To że kierowcy ignorują sygnały, to nie jest ludzki błąd. Pośpiech nie jest błędem, to świadome działanie wbrew przepisom, wbrew rozsądkowi. 3
marvelo Napisano 25 Grudnia 2024 Autor Napisano 25 Grudnia 2024 Tak, jesteś daltonistą. Do tego bez elementarnej wiedzy o tym jak działają kamery i jak mocno potrafią przekłamać kolory. Nie wciskaj mi takich kitów tylko wytłumacz, dlaczego w obiektywie tej samej kamery, na tym samym ujęciu, na tym samym monitorze sygnalizator z lewej wygląda jak czerwony, a ten z prawej nie. Pokazywałem ten film już kilku osobom i nikt nie określił koloru z prawej jako czerwony.
Sobek82 Napisano 25 Grudnia 2024 Napisano 25 Grudnia 2024 Czerwony naprzemiennie z rzułtym oznacza możliwość przejazdu przez przejazd kolejowy na własną odpowiedzialność 🫠😉 1 3
zekker Napisano 26 Grudnia 2024 Napisano 26 Grudnia 2024 15 godzin temu, marvelo napisał: Nie wciskaj mi takich kitów tylko wytłumacz, dlaczego w obiektywie tej samej kamery, na tym samym ujęciu, na tym samym monitorze sygnalizator z lewej wygląda jak czerwony, a ten z prawej nie. Pokazywałem ten film już kilku osobom i nikt nie określił koloru z prawej jako czerwony. Bo kamera jest kiepska, bo kąt świecenia sygnalizatora w kamerę jest inny i przetwornik dostaje inną "porcję" światła. Tak samo można zacząć się spierać dlaczego światła stopu ciężarówki są praktycznie białe, a nie czerwone, dlaczego w zasadzie punktowe, a nie cała lampa świeci. Tu masz przykład z gopro nocą. Czerwone i żółte na sygnalizatorach są prawie takie same. Światła stopu samochodów od wręcz białego, przez żółty do czerwonego. 2
NerfMe Napisano 26 Grudnia 2024 Napisano 26 Grudnia 2024 22 godziny temu, marvelo napisał: Nie wciskaj mi takich kitów tylko wytłumacz, dlaczego w obiektywie tej samej kamery, na tym samym ujęciu, na tym samym monitorze sygnalizator z lewej wygląda jak czerwony, a ten z prawej nie. Pokazywałem ten film już kilku osobom i nikt nie określił koloru z prawej jako czerwony. Nawet jeśli ten kolor by był różowy albo tęczowy, to i tak nie ma to żadnego znaczenia. 1
Tyfon79 Napisano 26 Grudnia 2024 Napisano 26 Grudnia 2024 Planują chyba jako jedyny kraj na świecie choć mogę się tu mylić u nas dla niepełnosprawnych intelektualnie jakisik znak bo mało ich jest co to zezwalał by na wyłamanie rogatki A można tak jak w wielu nawet europejskich krajach iść inną metodą. Mianowicie jest cała masa przejazdów z SSP gdzie od zamknięcia rogatki do przejazdu pociągu mija mniej niż 15 sek. Rekord to chyba poniżej 10 sek. O ile ktoś nie jest całkowitą amebą umysłową przeznaczoną do utylizacji nikt nawet nie próbuje się wbić jak tylko zaczynają mrugać czerwone bo wie, że piorunem śmignie pociąg. Proste? Proste i nawet półrogatki się znakomicie sprawdzają. Co do kolorków od zaraz można wrzucić kilka przykładów z po prostu innych przejazdów i nie koniecznie u nas gdzie na nagraniu faktycznie dopatrzyć można się żółtego czy jak mu tam inaczej. Problem w tym, że dorosła osoba powinna to wiedzieć i że w realu wszystko gra i buczy. Prosty przykład; Taka jeszcze kwestia by pokazać niepełnosprawność intelektualną to są i tacy dla których miganie tych świateł to zachęta do jazdy gdyż, ponieważ przypominają im mruganie na żółto czy jakoś tak sygnalizacji drogowych. Rozwiązaniem tych myślicieli jest proste czyli dajemy ciągły sygnał czerwony i będzie fajnie Innymi słowy każdy pretekst jest doskonały by podważyć sens jakiegokolwiek rozwiązania i bić pianę o byle co. 4
marvelo Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) Planują chyba jako jedyny kraj na świecie choć mogę się tu mylić ECE-TRANS-WP1-GE2-Sept-2018-Present-5e.pdf https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjsnsWBsceKAxV0RfEDHcaoAV4QFnoECBoQAQ&url=https%3A%2F%2Funece.org%2FDAM%2Ftrans%2Fdoc%2F2018%2Fwp1%2FGE2%2FECE-TRANS-WP1-GE2-Presentation-May-2018-3e.pdf&usg=AOvVaw1SjCgViGSgIE-DJrQ8w6Ki&opi=89978449 Edytowane 27 Grudnia 2024 przez marvelo
Tyfon79 Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Tak mi się coś skojarzyło i znalazłem. Stawiam dużą kasę, że ten nasz głupek zobaczył by, że podnoszą się rogatki to jedziemy. Duży jestem to co tam będziem czekać najwyżej przejedziemy po drodze kilka osób i rzeczy;
marvelo Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 W dniu 18.12.2024 o 14:04, Tyfon79 napisał: Nawet niemaszki mają tylko mały % wypadków mniej. Zapewne zatem nikt nie ma ochoty cudować nad taką małą liczbą potencjalnych ofiar. Do piachu i tyle w temacie. Posądzam, że w innych krajach podejście jest jeszcze bardziej pragmatyczne zwłaszcza tam gdzie takie wypadki to margines bo tak mała jest kolej. 18 godzin temu, Tyfon79 napisał: O ile ktoś nie jest całkowitą amebą umysłową przeznaczoną do utylizacji nikt nawet nie próbuje się wbić jak tylko zaczynają mrugać czerwone bo wie, że piorunem śmignie pociąg. Weź Ty się czasem ugryź w język, zanim coś napiszesz. Tego już się nie da czytać. Mam nadzieję, że takie jednostki jak Ty już nigdy nie będą u władzy, bo skończy się to tak: Akcja T4 – Wikipedia, wolna encyklopedia Przecież jemu też chodziło "tylko" o oczyszczenie rasy, porządek i pragmatyzmu nie można mu odmówić. Tyfon79, Ty też masz jakąś manię wielkości, jedyny nieomylny, z wybitną zdolnością obserwacji otoczenia, doskonale panujący nad samochodem jedną ręką, pośród ameb, głupków, debili, kretynów, ludzi-śmieci, niepełnosprawnych intelektualnie. Idea nadczłowieka - Ubermensch w doktrynie nazizmu
marcin_ostrów Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Weź wypiedalaj z tymi linkami . I to w podskokach
marvelo Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 W dniu 7.12.2024 o 07:33, marcin_ostrów napisał: Tak mi się skojarzyło ... Odezwał się dostarczyciel wartościowych linków. Powyższym ujawniłeś tylko swoje poglądy. Eugenika – Wikipedia, wolna encyklopedia
marcin_ostrów Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) Cóż , moje poglądy jeśli chodzi o takich debili , są bardzo jasno ukierunkowane . Dawno powienieś być zaorany na tym forum Edytowane 27 Grudnia 2024 przez marcin_ostrów
Rekomendowane odpowiedzi