marvelo Napisano wczoraj o 01:49 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 01:49 (edytowane) Na podstawie danych z map google i zapisu wideo z kabiny pociągu obliczyłem średnią prędkość pociągu na odcinku od początku peronu do uderzenia w ciężarówkę i wyszło mi około 84 km/h. Ponieważ jest to średnia, więc zakładając że pociąg hamował, samo uderzenie było przy mniejszej prędkości, a na początku wjazdu na peron było to więcej. Można pobawić się dokładniej, analizując mniejsze odcinki. W każdym razie z całą pewnością mogę powiedzieć, że na początku peronu pociąg poruszał się z prędkością nie mniejszą niż 84 km/h. Od początku peronu w Nowej Suchej do przejazdu jest około 230 metrów. A tu przykład hamowania pociągu osobowego (domyślam się, że bez pasażerów, ale to wiele nie zmienia) ze 100 km/h. Edytowane wczoraj o 01:56 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano wczoraj o 05:28 Udostępnij Napisano wczoraj o 05:28 Jprdl, może w końcu jakiś admin zakończy te urojenia chorego człowieka - przecież rozum przestaje już ogarniać ogrom głupoty ludzkiej i faktu, że ktoś chce dalej drążyć odcienie czerwonego i drogę hamowania składu kolejowego 😱😱😱 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szajbna Napisano 22 godziny temu Udostępnij Napisano 22 godziny temu Po co zamykać taki fajny wątek 🤣 Kolega drąży temat czekam na finał🍿 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 21 godzin temu Udostępnij Napisano 21 godzin temu Ciekawe do czego dojdzie;)? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 21 godzin temu Udostępnij Napisano 21 godzin temu (edytowane) Godzinę temu, szajbna napisał: Po co zamykać taki fajny wątek 🤣 Kolega drąży temat czekam na finał🍿 Wnioski zapewne będą wiekopomne... Pewnie na koniec okaże się, że jednak wjechał "na czerwonym". Edytowane 21 godzin temu przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 18 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 18 godzin temu (edytowane) 19 godzin temu, Tyfon79 napisał: Kończąc ten w sumie po pewnym czasie wysoce szkodliwy temat, który dezinformuje nikt nie zwrócił uwagi, że żaden skład nie pojawia się jak duch. Wysoce szkodliwy temat? Wręcz przeciwnie. Temat porusza ważną kwestię bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych z zaporami. Gdzie tu jest dezinformacja z mojej strony? Sam dowiedziałem się tu (poprzez własny research, ale i podane przez Ciebie informacje) wielu rzeczy na temat działania systemów zapór automatycznych (czasem nawet nie miałem świadomości, że niektóre przejazdy w mojej okolicy zostały przerobione na automatyczne), kwestii prawnych (że wyłamanie zapór w razie konieczności ewakuacji z przejazdu pokrywa OC pojazdu) i że zapory da się zwykle łatwo wyłamać. Kwestie tego ile przed przejazdem pociągu najpóźniej powinny się zamknąć szlabany, z jaką prędkością przejeżdżają takie szybkie pociągi i ile wynosiłaby ich droga hamowania wciąż mnie nurtują i dlatego drążę. A jeśli chodzi o pojawianie się pociągów to ja właśnie zwróciłem uwagę, że one nie pojawiają się znikąd i ich obecność na przejeździe (właściwie możliwa do określenie co do sekundy), przy dzisiejszej technice nie powinna być zaskoczeniem, co pozwoliłoby wyeliminować (lub znacznie ograniczyć) podatność systemu za szlabanami na ludzki błąd. Praktycznie w identycznych okolicznościach zginął kierowca autobusu kilka lat temu. Wprawdzie tam były tylko półzapory, ale nie zdołał tej wyjazdowej już ominąć z powodu usytuowania przejazdu i dużych gabarytów pojazdu, a wyłamać się pewnie bał. Bardzo dobry film, taki rzeczowy i bez propagandowego i moralizatorskiego nadęcia: Edytowane 18 godzin temu przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 11 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 11 godzin temu (edytowane) Nowa Sucha. Zderzenie pociągu z ciężarówką. Kara grozi także kierowcom | TVN Warszawa 57-letni kierowca ciężarówki usłyszał zarzut sprowadzenia niebezpieczeństwa katastrofy w komunikacji, za co grozi do ośmiu lat więzienia. Prokurator zastosował wolnościowe środki zapobiegawcze, mężczyźnie zatrzymano również prawo jazdy. Microsoft Word - 05 Kania Znamiona katastrofy.docx Ponieważ w tym zdarzeniu nikt nie ucierpiał na tyle, by być hospitalizowanym powyżej 7 dni, mogło to być rozpatrywane jako zwykła kolizja. Z powyższego tekstu można wywnioskować, że nawet gdyby gość skasował jakiemuś arabskiemu szejkowi Rolls-Royce'a w złocie i diamentach za kilkadziesiąt milionów dolarów, to byłaby to kolizja, a nie katastrofa, bo choć mienie znacznej wartości, to mikrych rozmiarów. A pociąg jest duży, torowisko długie, słupy, budki sterownicze itp., więc tu jest mienie znacznych rozmiarów. Dobrze wiedzieć na przyszłość. Ile kosztuje najdroższy samochód świata w 2024 roku? Edytowane 11 godzin temu przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.