Magda8678 Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Dobry wieczór. Problem wygląda następująco, sama nie jestem rowerzytką ale chce kupić prezent na święta swojej mamie- zapalonej rowerzystce. Mama jest posiadaczka elektrycznego Cuba, nie ma komputera podkładowego więc lampka musi być z możliwością montażu na ramie. Przeczytałam fora, obejrzałam filmy. Skłaniam się ku magicshine evo 1300? Czy mozna ją zamontować na ramę? Mama jezdzi bardzo dużo, 60% miasto, reszta to długie trasy typu greenvelo i takie tam. Na emeryturze mama szaleje już na maxa. Nie chcę żeby lampka była za słaba ale też zeby nie oślepiała innych ludzi czy rowerzystów. Żeby na trasach i w lesie też służyła bardzo dobrze. Potrzebna mi taka z pilotem, z możliwością ładowania podczas jazdy, wodoodporna. Taka super na wypasie Pomocy, ja jestem laikiem. Chciałabym się zmiescic w plus minus 500zł. Z góry Wam wszystkim dziękuję za pomoc i bardzo serdecznie Was pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Lampka sama w sobie jest świetna ale raczej nie dla emerytki toczącej się na elektryku, nie będzie wykorzystywać jej możliwości a kupować coś tak mocnego żeby używać wyłącznie 1/2 najsłabszych trybów to trochę idiotyzm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Jak to jest elektryk, to kupowanie do niego jakiejkolwiek lampki z własnym akumulatorkiem - jakakolwiek by ona nie była, mocna, słaba, wypasiona czy najprostsza - jest kompletnie bez sensu. Po to masz jeden centralny akumulator, który i tak musisz ładować, że byłoby marnotrawstwem, żeby nie skorzystać z energii w nim zgromadzonej... Zobacz, jaki prąd jest na wyjściu silnika/sterownika, przeznaczonym na oświetlenie (napięcie robocze i maksymalne natężenie prądu) i do tego dobierz jakąś lampkę. Nie wiem, co rozumiesz przez brak komputera... Ten elektryk musi mieć jakieś sterowanie, nawet uproszczone, więc jak ma wyjście na światła, to i da się je jakoś włączać. Jak nie chcesz nikogo oślepiać, kup lampkę z odcięciem wiązki światłą. Możesz szukać, czy spełnia niemieckie normy StVZO, bo one np. wymagają odcięcia. Przykładowo - tu masz lampki spełniające te założenia z dużego niemieckiego sklepu https://www.bike24.com/e-bike-lights.html?dynamicAttributes[448][3190]=3190&dynamicAttributes[458][2244]=2244&dynamicAttributes[459][2240]=2240&sort=price_asc. Te najtańsze są przeznaczone do montażu przy koronie widelca, ale już od 36 EUR jest pierwsza Litemove ze złaczem pod mocowanie GoPro - montujesz, gdzie chcesz... Za ponad 100 EUR masz tam chyba pierwszą lampkę (akurat też Litemove) z przełącznikiem ze świateł mijania na światła drogowe... W Twoim budżecie spokojnie coś wybierzesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magda8678 Napisano 26 Listopada Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada (edytowane) Nie znam się na rowerach aż tak. Cube Acid Hybrid One 500. Był lata temu kupiony bez oświetlenia. Widzialam późniejsze Cuby już z oświetleniem od producenta podłączonym do baterii, ale nie sądzę bym była w stanie sama to zamontować, może jakiś serwis pomoże. Mama ma też drugi rower zwykły Treka dlatego pomyślałam, że fajnie jakby lampkę mogła sobie z jednej kierownicy na drugą zamieniać. Przez brak komputera rozumiem brak tego Garmina, do którego lampka o której pisalam ma mocowanie dolne. Bardzo Ci dziękuję HSM. Skorzystam z rady, zalecę do serwisu zapytam czy zamontują mi te lampkę z przełącznikiem, wydaje się że ta spełni wszystkie oczekiwania dla elektryka akurat, a na urodziny kupie wtedy drugą na zwykły rower. Zapytałabym mamy ale chcialam zrobić niespodziankę więc pozwoliłam sobie zapytać osób doświadczonych w temacie o którym ja nie mam pojęcia. Bardzo dziękuję jeszcze raz. A co do tego wpisu: 1 godzinę temu, Mihau_ napisał: Lampka sama w sobie jest świetna ale raczej nie dla emerytki toczącej się na elektryku, nie będzie wykorzystywać jej możliwości a kupować coś tak mocnego żeby używać wyłącznie 1/2 najsłabszych trybów to trochę idiotyzm. Mama przejechała większość Polski, Niemiec i planuje jezdzic dalej. To, że ktoś jest na emeryturze nie znaczy, że nie ma kondycji czy nie może korzystać z dobrodziejstw techniki. Wiadomo też, że sakwy łatwiej wozić jej na elektryku. Ma takie prawo. No i pierwsze słyszę, żeby rower elektryczny się toczył 😁 zdarza jej się zawstydzic dosyc mocno wytrenowaną mnie (bo są inne sporty niż rower) lub mlodych panów w leginsach na rowerze. Nie słyszałam też żeby taki rower nie mógł jezdzić wieczorem po lesie gdzie lepsze światło, jakby nie patrzeć, się o dziwo przydaje. Mimo to pozdrawiam. Edytowane 26 Listopada przez Magda8678 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada @Magda8678 W tym Cube siedzi chyba silnik Boscha Active Line Plus, który - to powinnaś sprawdzić w instrukcji, albo serwisie - pozwala chyba podłączyć oświetlenie pracujące z napięciem 12 V i mocą do 17 W. Szukasz więc lampki, która ma taki zakres pracy (napięcie) i nie pobiera więcej prądu niż może dać sterownik. Te 17 W to sporo i nie powinno Cię ograniczać. Proste lampki ze strumieniem światłą 200-300 lumenów lub 60-70 luksów (tych dwóch jednostek się nie da stosować wymiennie,, bo mierzą coś innego) za 20-30 EUR pracują z mocą ok. 3 W, więc zapas mocy jest. Te nieco silniejsze 500-600 lumenów 80-100 luksów będą już wymagały 6-8 W, a wypasione w trybie świateł mijania (do normalnej jazdy) mogą dawać już 120-150luksów i wymagać nawet 10 W mocy. Jeżeli Twój silnik daje rzeczywiście 17 W, to możesz się pokusić o lampkę z funkcją świateł rogowych (długich). Tak jak w samochodzie lampka daje zdecydowanie więcej światła 800-1000 lumenów albo i więcej i np. 200 luksów. Światła drogowe zazwyczaj oświetlają więcej niż mijania bo nie ma w nich tak nisko położonego odcięcia snopu świata, więc nie stosujesz ich na drogach, tylko w lesie, na bezdrożach, a jak już na drodze to tam, gdzie nie ma ruchu... wyłączasz jeśli się pojawi np. samochód z przeciwka. Tylko takie światła wymagają zdecydowanie większej mocy - nie 7-8 W ale dwa-trzy razy tyle... Ważne, żeby wybrana przez Ciebie lampka nie przekraczała w tym trybie tych 17 W, które jest w stanie zapewnić silnik. Pomyśl też o podłączeniu czegoś na tył. Tylne lampki biorą zdecydowanie mniej prądu, ale zostaw sobie z 1-2 W z tych 17 W na obsłużenie lampki tylnej. Lampkę montujesz tam, gdzie chcesz - jeśli tylko producent przewiduje odpowiedni uchwyt przy koronie widelca na jakimś wysięgniku do kierownicy lub właśnie pod licznikiem - ale Ciebie to nie dotyczy To o tyle istotne, że lampki z ocięciem nie można mocować "do góry nogami" i takiej wersji do mocowania pod licznik (z uchwytem u góry) nie zamocujesz (przynajmniej nie bez rzeźbienia) przy koronie widelca... W sklepie, do którego zostawiłem wcześniej link, część lampek jest sprzedawana z góry określonym sposobem montażu, albo możesz wybrać, jaką wersję kupujesz. Niektóre - np ta https://www.bike24.com/p2675777.html są sprzedawane od razu z dwoma uchwytami (do korony widelca i do kierownicy). Najlepiej będzie, jeśli skontaktujesz się z jakimś serwisem, który potwierdzi, że to, co wybrałaś, zadziała z Twoim rowerem. Zresztą do montażu i tak bez serwisu się chyba nie obędzie, bo konieczne jest dostanie się do kontrolera silnika i gniazd podłączeniowych, a po Twoich pytaniach sądzę, że nie planujesz bawić się w takie rzeczy samodzielnie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 27 Listopada Udostępnij Napisano 27 Listopada 9 godzin temu, Magda8678 napisał: Mama przejechała większość Polski, Niemiec i planuje jezdzic dalej. To, że ktoś jest na emeryturze nie znaczy, że nie ma kondycji czy nie może korzystać z dobrodziejstw techniki. Wiadomo też, że sakwy łatwiej wozić jej na elektryku. Ma takie prawo. Nie chodzi o to ile jeździ tylko jak jeździ. Nie zjeżdża nocą po singletracku w lesie z prędkością 40 kmh żeby potrzebować reflektora, który oświetli jej drogę na 150m do przodu i oślepi wszystko z naprzeciwka. 9 godzin temu, Magda8678 napisał: No i pierwsze słyszę, żeby rower elektryczny się toczył 😁 zdarza jej się zawstydzic dosyc mocno wytrenowaną mnie (bo są inne sporty niż rower) lub mlodych panów w leginsach na rowerze. Chyba mamy trochę inne pojęcie nt. "mocnego poziomu wytrenowania"😁 BTW myślisz, że ktoś jest "zawstydzony" tym, że ktoś jedzie szybciej używając silnika? Jak cię ktoś samochodem wyprzedzi to też "jesteś zawstydzona"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.