Skocz do zawartości

[Tylne koło] Zmiana nakrętek/śrub na inne rozwiązanie w celu szybkiego odkręcania tylnego koła


Rekomendowane odpowiedzi

W rowerze mam z tyłu (z przodu jest szybkie zdejmowanie) zwykłą oś ze śrubami. Aby zmienić dętkę musiałbym wozić ze sobą ciężki klucz 18tkę. Czy mogę jakoś zmienić istniejące śruby a może całą oś na inne rozwiązanie, które umożliwi zdjęcie koła bez klucza? To jest oś z silnikiem elektrycznym więc jest ew. dodatkowa trudność z wymianą samej osi. Z góry dziękuję za wszelkie porady!

IMG20241124193530.jpg

IMG20241124193540.jpg

IMG20241124200550.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem oś nie jest ścięta i te czarne podkładki nie blokują jej w ramie?
Jeżeli tak, to jest tak samo jak w piastach z biegami. Nie wymieni się, bo musi być punkt podparcia, żeby silnik miał się o co zaprzeć, a nie kręcić osią w ramie.

Ciężki klucz mając silnik chyba nie jest problemem.
A odnośnie łapania gum, to dobre opony z porządną wkładką antyprzebiciową robią robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koledzy powiedzieli, nie możesz. Oś na końcach nie jest okrągła tylko owalna, ścięta aby nie dało się jej obracać w hakach ramy i przykręcona do ramy też powinna być solidnie.

Jak Ci klucza nie chce się wozić to może dętka która ma dwa końce tzw "dętka do roweru holenderskiego" idzie ją zmienić bez wyciągania koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał @zekker plus jako dodatkowe zabezpieczenie dętka antyprzebiciowa (nie testowałem) albo jeśli oryginalna ma zwor samochodowy to zalanie mleczkiem antyprzebiciowym:

https://allegro.pl/oferta/slime-plyn-uszczelniacz-mleczko-do-detek-237ml-12426652745?snapshot=MjAyMi0xMS0wMVQxNDowMDo1Ny4yOTdaO2J1eWVyOzQ0YmM5NDJjNGRlZjQzZDExNzU5ZTg4Njc0ZTQ4NTc3ZjhhYTk0ZDkzY2QxYzNlZWJjZjc4Nzk5MjQ5MmVlYzY%3D

Trochę zdrożała, ale jedna butelka 237mm starcza na dwie dętki MTB albo na 3 trekking/cross/gravel. Nie nadaje się tylko do dętek z wentylem presta. Testowane, robi robotę. Po przebiciu trochę ciśnienie schodzi ale da się jechać dalej (można trochę dopompować). W domu na spokojnie załatać dętkę. Łatwo znaleźć dziurę i ew. winowajcę siedzącego w oponie, bo widać zieloną plamę na dętce i takież ślady na oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holenderskie dętki, uszczelniacze jak najbardziej ale NAJPIERW konkretna opona z odpowiednią ochroną przed przebiciem.  Jeśli flak jest takim złem to należy dążyć do jego wyeliminowania.  Polecam opony z niebieską ochroną (Smart Guard) od Schwalbe.  Mają mnóstwo modeli do różnych typów roweru.  Ja do swojego elektryka właśnie wrzuciłem Mondiale.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne zabezpieczenia ma Conti Contact Plus Travel. Taśma antyprzebiciowa V-Guard (oni to nazywają Safety Plus Braker) plus wkład z naturalnego kauczuku:

image.png.178a61f1644360eb02234a4e8c0e263b.png

Działa to nieźle, od czasu jak założyłem nie złapałem żadnego kapcia, a wcześniej bywało, że łatałem dętkę co 2 tygodnie (dlatego zalewałem dętki mleczkiem).

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wszelkie rady. Klucz 18tkę kupiłem. Jest jakiś sprytny sposób aby go wozić np. pod siodełkiem?

Moje aktualne opony: https://www.rowerystylowe.pl/p-15697/opona-rowerowa-cst-zeppelin-xl-28-x-200-50-622-reflex nawet nie wiem która to klasa przebicia ta wkładka LDP z tych siedmiu 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara dętka ucięta na około 2,5 długości klucza. Klucz do środka, składasz, mocujesz zipami wielokrotnego użycia lub na rzepy do sztycy ;)
Ja tam 15 wożę normalnie w plecaku z resztą gratów.

Każdy producent ma swoją skalę, więc nie ma co porównywać.
Ten model wydaje się dosyć solidny, choć nie ma opisu jak gruba ta wkładka. Jednak sama masa daje do myślenia ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialny ten pomysł:" "Stara dętka ucięta na około 2,5 długości klucza. Klucz do środka, składasz, mocujesz zipami wielokrotnego użycia lub na rzepy do sztycy". Klucz zamocowałem pod siodełkiem 🙂 Opon w takim razie nie zmieniam jeśli przynajmniej teoretycznie mam najwyższą ochronę 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...