RalphOcean Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada W rowerze mam z tyłu (z przodu jest szybkie zdejmowanie) zwykłą oś ze śrubami. Aby zmienić dętkę musiałbym wozić ze sobą ciężki klucz 18tkę. Czy mogę jakoś zmienić istniejące śruby a może całą oś na inne rozwiązanie, które umożliwi zdjęcie koła bez klucza? To jest oś z silnikiem elektrycznym więc jest ew. dodatkowa trudność z wymianą samej osi. Z góry dziękuję za wszelkie porady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada Koło z silnikiem musi się porządnie trzymać w ramie żeby sobie nie powędrowało. Lepiej wozić klucz a nie dla okazjonalnej wygody kombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada A przypadkiem oś nie jest ścięta i te czarne podkładki nie blokują jej w ramie? Jeżeli tak, to jest tak samo jak w piastach z biegami. Nie wymieni się, bo musi być punkt podparcia, żeby silnik miał się o co zaprzeć, a nie kręcić osią w ramie. Ciężki klucz mając silnik chyba nie jest problemem. A odnośnie łapania gum, to dobre opony z porządną wkładką antyprzebiciową robią robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada Jak już koledzy powiedzieli, nie możesz. Oś na końcach nie jest okrągła tylko owalna, ścięta aby nie dało się jej obracać w hakach ramy i przykręcona do ramy też powinna być solidnie. Jak Ci klucza nie chce się wozić to może dętka która ma dwa końce tzw "dętka do roweru holenderskiego" idzie ją zmienić bez wyciągania koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Tak jak napisał @zekker plus jako dodatkowe zabezpieczenie dętka antyprzebiciowa (nie testowałem) albo jeśli oryginalna ma zwor samochodowy to zalanie mleczkiem antyprzebiciowym: https://allegro.pl/oferta/slime-plyn-uszczelniacz-mleczko-do-detek-237ml-12426652745?snapshot=MjAyMi0xMS0wMVQxNDowMDo1Ny4yOTdaO2J1eWVyOzQ0YmM5NDJjNGRlZjQzZDExNzU5ZTg4Njc0ZTQ4NTc3ZjhhYTk0ZDkzY2QxYzNlZWJjZjc4Nzk5MjQ5MmVlYzY%3D Trochę zdrożała, ale jedna butelka 237mm starcza na dwie dętki MTB albo na 3 trekking/cross/gravel. Nie nadaje się tylko do dętek z wentylem presta. Testowane, robi robotę. Po przebiciu trochę ciśnienie schodzi ale da się jechać dalej (można trochę dopompować). W domu na spokojnie załatać dętkę. Łatwo znaleźć dziurę i ew. winowajcę siedzącego w oponie, bo widać zieloną plamę na dętce i takież ślady na oponie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Holenderskie dętki, uszczelniacze jak najbardziej ale NAJPIERW konkretna opona z odpowiednią ochroną przed przebiciem. Jeśli flak jest takim złem to należy dążyć do jego wyeliminowania. Polecam opony z niebieską ochroną (Smart Guard) od Schwalbe. Mają mnóstwo modeli do różnych typów roweru. Ja do swojego elektryka właśnie wrzuciłem Mondiale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Listopada Udostępnij Napisano 27 Listopada Mondiale nie są złe, ale nie mają najmocniejszej wersji ochrony, zwłaszcza wersja drutowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Listopada Udostępnij Napisano 27 Listopada A faktycznie, moje mają jakąś dekadę, niebieski pasek i V-Guard. Mam wrażenie, że wtedy było pięć poziomów protekcji a teraz widzę siedem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 27 Listopada Udostępnij Napisano 27 Listopada (edytowane) Podobne zabezpieczenia ma Conti Contact Plus Travel. Taśma antyprzebiciowa V-Guard (oni to nazywają Safety Plus Braker) plus wkład z naturalnego kauczuku: Działa to nieźle, od czasu jak założyłem nie złapałem żadnego kapcia, a wcześniej bywało, że łatałem dętkę co 2 tygodnie (dlatego zalewałem dętki mleczkiem). Edytowane 27 Listopada przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RalphOcean Napisano 27 Listopada Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada Wielkie dzięki za wszelkie rady. Klucz 18tkę kupiłem. Jest jakiś sprytny sposób aby go wozić np. pod siodełkiem? Moje aktualne opony: https://www.rowerystylowe.pl/p-15697/opona-rowerowa-cst-zeppelin-xl-28-x-200-50-622-reflex nawet nie wiem która to klasa przebicia ta wkładka LDP z tych siedmiu 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Listopada Udostępnij Napisano 28 Listopada Stara dętka ucięta na około 2,5 długości klucza. Klucz do środka, składasz, mocujesz zipami wielokrotnego użycia lub na rzepy do sztycy Ja tam 15 wożę normalnie w plecaku z resztą gratów. Każdy producent ma swoją skalę, więc nie ma co porównywać. Ten model wydaje się dosyć solidny, choć nie ma opisu jak gruba ta wkładka. Jednak sama masa daje do myślenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 28 Listopada Udostępnij Napisano 28 Listopada 15 godzin temu, RalphOcean napisał: nawet nie wiem która to klasa przebicia ta wkładka LDP z tych siedmiu 😉 CST ma skalę do 5. Ty masz najwyższy stopień zabezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RalphOcean Napisano 3 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia Genialny ten pomysł:" "Stara dętka ucięta na około 2,5 długości klucza. Klucz do środka, składasz, mocujesz zipami wielokrotnego użycia lub na rzepy do sztycy". Klucz zamocowałem pod siodełkiem 🙂 Opon w takim razie nie zmieniam jeśli przynajmniej teoretycznie mam najwyższą ochronę 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.