Andrzej92xp Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada Witam Serdecznie. Przymierzam się do serwisu piasty w moim rowerze szosowym ( romet huragan 2) Zapasy smarów niestety się pokończyły i zastanawiam się czy jest sens inwestować w smar łt od shimano czy może coś tańszego? A jak tańszego to co ? wpadł mi ostatnio w dłonie smar od cx i zastanawiam się jak sobie poradzi jako smar do piast może ktoś już testował? Ja do tej pory stosowałem shimano i nie mam doświadczenia z innymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada Pewnie lepiej niż smar shimano, który jest wyjątkowo kiepski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada @Dokumosa smar Shimano jest bardzo dobry, jeżeli nie moczysz roweru po piasty i nie myjesz to pod ciśnieniem. Używałem kilka lat i nie mam zastrzeżeń. 20 minut temu, Andrzej92xp napisał: Witam Serdecznie. Przymierzam się do serwisu piasty w moim rowerze szosowym ( romet huragan 2) Zapasy smarów niestety się pokończyły i zastanawiam się czy jest sens inwestować w smar łt od shimano czy może coś tańszego? A jak tańszego to co ? wpadł mi ostatnio w dłonie smar od cx i zastanawiam się jak sobie poradzi jako smar do piast może ktoś już testował? Ja do tej pory stosowałem shimano i nie mam doświadczenia z innymi. Będzie dobry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej92xp Napisano 24 Listopada Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada @ChuChu Cena jest bardzo dobra w porównaniu do shimano, zastanawia mnie jak jakościowo. Korzystałeś z niego kiedyś ?? Ja ogólnie lubię markę cx80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada @ChuChu właśnie z tego względu jest mierny, źe nie jest wodoodporny. Trzeba często serwisować żeby łożyska nie zgniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada 3 godziny temu, Andrzej92xp napisał: @ChuChu Cena jest bardzo dobra w porównaniu do shimano, zastanawia mnie jak jakościowo. Korzystałeś z niego kiedyś ?? Ja ogólnie lubię markę cx80 Ten zwykły litowy może być jako smar ogólnego zastosowania (np. do gwintów suportu, sztycy), ale z oferty CX80 można wybrać też coś lepszego, w małych tubkach, bo do samych łożysk w rowerze dużo tego nie idzie. Ja w w góralu ostatnio smarowałem tylną piastę XT tym: CX80 216 Smar syntetyczny ceracx 40g 216 za 9,99 zł z Poznań - Allegro.pl - (16502456811) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada 10 godzin temu, Andrzej92xp napisał: @ChuChu Cena jest bardzo dobra w porównaniu do shimano, zastanawia mnie jak jakościowo. Korzystałeś z niego kiedyś ?? Ja ogólnie lubię markę cx80 Korzystałem, ale już nie pamiętam czy w piastach. Ogólnie rower nie jest zbyt wymagający pod względem smaru. Ważne żeby był, a potem to już detale. 9 godzin temu, Dokumosa napisał: @ChuChu właśnie z tego względu jest mierny, źe nie jest wodoodporny. Trzeba często serwisować żeby łożyska nie zgniły. W szosie jeżdżonej w suchych warunkach sprawdzał się idealnie. W MTB też, chociaż raczej unikałem błotnych wypraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada @ChuChu Podobno najlepiej sprawdza się zimą, ale tylko wtedy kiedy rower stoi w ogrzewanym garażu 😉. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada Po co kupować coś, co do czego nie jesteś pewien, kup smar do łożysk pod tytułem ŁT 43, ŁT 42... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada 4 godziny temu, KNKS napisał: @ChuChu Podobno najlepiej sprawdza się zimą, ale tylko wtedy kiedy rower stoi w ogrzewanym garażu 😉. No to musiałem być wyjątkowym szczęściarzem, bo używałem go przez kilka sezonów w szosie i MTB. MTB nie miało łatwego życia, bo może dużo wody nie było, za to kurzu całymi łopatami. Po sezonie całość była w stanie idealnym. Rower sprzedałem 4 lata temu koledze. Jeździ okrągły rok w Wielkiej Brytanii. Do piast nikt nie zaglądał, natomiast nie słyszałem żeby cokolwiek było nie tak. Słyszałem także, że wiele serwisów go używa lub zamiennika w innym opakowaniu, czyli Motorex Bike Grease 2000. No ale można sobie powielać bzdury lub pakować do piast taki smar, jakby rower miał być łodzią podwodną. @leejoonidas a to smar litowy nie jest przeznaczony do łożysk? Jest. Łóżyska w rowerze kręcą się z taką prędkością, że jakikolwiek smar da sobie radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada Tu tylko chodzi o.odporność na wodę. Smar shimano/motorex wypłukuje nawet woda bez detergentów. W piastach, gdzie uszczelnienia są wyjątkowo liche (np. zdecydowana większość shimano) ma to znaczenie. Przykładowo piasta tx505 złożona ba zielonym smarze shimano po pół roku ma pordzewiałe kulki (jazda w każdą pogodę ale bez zanurzania roweru w wodzie). Ta sama piasta poskładana na smarze shc220 mobila, w tych samych warunkach jeździ już 5 rok. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej92xp Napisano 25 Listopada Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada Kupiłem CX80 litoy ten o którym wspominałem. Wygląda dobrze nie mam problemu z wyciskaniem. Niechciałem Zwykłego Łt43 , wydaje mi się że ten jest level up Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej92xp Napisano 25 Listopada Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada leejoonidas wydaje mi się, że litowy będzie lepszy ale nie jestem pewien dlatego założyłem ten wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Smary litowe są odpowiednie do łożysk tocznych, nawet szybko obrotowych (co w rowerach nie występuje), jednak słabo odporne na wodę i ciężkie warunki. Natomiast smary wapniowe znakomicie dają radę we wilgoci, wodzie, mają inhibitory korozji. Są do smarowania połączeń, konserwacji, ale też są odmiany do łożysk tocznych, w warunkach rowerowych spełniają z nadwyżką potrzeby. Kupując te smary przemysłowe, koszty redukują się wielokrotnie. https://www.orlenoil.pl/PL/DlaPrzemyslu/Smary/Strony/Smary-wapniowe.aspx 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada (edytowane) Co nie znaczy, że nie są produkowane smary litowe o bardzo dobrej odporności na wodę, wypłukiwanie rdzę itp np. Mobilgrease XHP serii 460: "These greases were designed to outperform conventional products by applying high performance proprietary lithium complex manufacturing technology. They are formulated to provide excellent high temperature performance with excellent adhesion, structural stability and resistance to water contamination. These greases have a high level of chemical stability and offer excellent protection against rust and corrosion." https://www.mobil.com/en-us/grease/pds/gl-xx-mobilgrease-xhp-460-series Podobnie Mobilgrease serii 220: "Przyczynia się do zapewnienia odpowiedniego smarowania i ochrony, nawet w warunkach największego narażenia na działanie wody" "Są one opracowane z myślą o doskonałym działaniu w wysokich temperaturach, przy znakomitej przyczepności, stabilności strukturalnej i odporności na zanieczyszczenie wodą. Smary te charakteryzują się wysokim poziomem stabilności chemicznej i oferują bardzo dobrą ochronę przed rdzą i korozją" https://www.mobil.com/pl-pl/grease/pds/gl-xx-mobilgrease-xhp-220-series Kartusz tego 222 kosztuje trochę ponad 20zł, czyli taniej niż puszka tego CX Edytowane 26 Listopada przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada A mobilith shc 220 i 460 są smarami litowymi do zastosowań morskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada Ja używam takiego i sprawdza się bardzo dobrze, kosztuje śmieszne pieniądze i wystarczy chyba na całe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 26 Listopada Udostępnij Napisano 26 Listopada (edytowane) Te też powinny być dobre: AMSOIL Synthetic Water Resistant Grease 414 ml - wazelina wodoodporna GWRCR za 45,90 zł z Praha 5 - Allegro.pl - (16484367990) SMAR UNIWERSALNY WATERPROOF GREASE BEL-RAY 400g MF15787 za 31,56 zł z Poznań - Allegro.pl - (15058970183) CX 80 Smar wodoodporny woda morska 500g 081 za 39,40 zł z Chełmża - Allegro.pl - (16079000036) Edytowane 26 Listopada przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej92xp Napisano 28 Listopada Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada Kupiłem tego cx litowego wygląda nie źle. Ładnie się zasysa do strzykawki czas pokarze jak z jakością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 28 Listopada Udostępnij Napisano 28 Listopada (edytowane) No, jak jakość będzie nędzna, to faktycznie czas cię pokarze za pchanie badziewia w łożyska. I kara może być bolesna.😆 Edytowane 28 Listopada przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pierotez Napisano 30 Listopada Udostępnij Napisano 30 Listopada (edytowane) O qu.. ja właśnie robiłem przegląd piast i bębenka w RM-66. Kulki i bieżnie po paru latach jazd po bezdrożach były całe i lśniące, czyli bez rdzy Naprykowałem na duże kulki tego zielonego CX80 a na małe w bębenku oraz na zapadki tegoż kupionego ostatnio specjalnie białego shimano freehub grease! Pany podpowiedzcie na ile to wystarczy, chcę potrenować do wiosny teraz na mtb 3 x w tygodniu. No i polećcie lepsze specyfiki na piastę i bębenek jeżeli te (cx80 smar łożyskowy i sh. freehub) są o kant d... tego. Edytowane 30 Listopada przez pierotez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 30 Listopada Udostępnij Napisano 30 Listopada W dniu 26.11.2024 o 16:05, keltu napisał: Ja używam takiego i sprawdza się bardzo dobrze, kosztuje śmieszne pieniądze i wystarczy chyba na całe życie. Używasz go tylko do łożysk, czy też tak ogólnie do wszystkiego rowerowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 30 Listopada Udostępnij Napisano 30 Listopada @CoolBreezeOne Głównie do piast i pedałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanister Napisano 30 Listopada Udostępnij Napisano 30 Listopada (edytowane) Robicie igły z widły. Wykluczając użycie smalcu do smarowania jakichkolwiek łożysk w rowerze to użycie każdego z wymienionych produktów będzie miałopodobny efekt na zużycie części. Nawet najcudowniejszy smar polegnie jeżeli nie zadba się o cykliczny przegląd tych elementów. Nawet na smalcu nie będzie dramatu jeżeli przegląd robić się będzie wystarczająco często. Edytowane 30 Listopada przez Kanister 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 30 Listopada Udostępnij Napisano 30 Listopada .....jeżeli przegląd robić się będzie wystarczająco często. Wystarczająco, to jak często? Lepiej zastosować dobry smar i ograniczyć się do kontroli luzów, czyli zasada: jeździć o obserwować👍, niż rozbierać rower na drobne co wiosnę☹️ 😄😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.