Skocz do zawartości

[4000] Fitness / Cross głównie do miasta


Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do wymiany Riverside 500 na coś lepszego, rower na ten moment służy mi głównie na dojazdy do pracy przez cały sezon, rocznie robię około 3500km (docelowo nowy rower będę doposażał w błotniki, bagażnik i sakwy), jakieś 80% pokonanych kilometrów to trasa dom -> praca i w drugą stronę, ale chciałbym nim zacząć też jeździć w trasy, teren asfaltowy i lekkie szutry, więc dystans pokonanych kilometrów będzie większy. Aktualnie moja droga wygląda mniej więcej tak: kawałek dobrego asfaltu (około 1km), reszta to kostka brukowa, dziurawy asfalt, i wszystko czuć pod kierownicą, więc celuję w szersze opony (teraz mam continental ride tour 37-622), albo półśrodek między oponami 40-42c i działającym amortyzatorem.
Zrobiłem lekki research, pewnie dużo modeli rowerów mi umknęło, także śmiało podajcie swoje propozycje:
Z fitnessów:
- [~2800zł] Cube Hyde One karbonowy widelec, hamulce MT200, Essa U2000 1x8, opony 55-622 - 12kg
- [~3800zł] Trek DS3 Gen. 5 karbonowy widelec, hamulce MT201, Cues U6000 1x10, opony 50-584 - 12kg
- [~3800zł] Marin DSX1 karbonowy widelec, Tektro HD-R280, Deore 1x11, opony 45-622 - 11,5kg
- [~3200zł] Cube Nulane ONE karbonowy widelec, Tektro HD-R280, Cues U4000 1x9, opony 40-622 (z tego co widzę max 42mm wejdzie) - 10,5kg

Crossy:
- [~3000zł] 2nd life Riverside 920, Suntour NCX Air, Tektro T275, Shimano XT / Sram NX 1x11, opony 40-622 - 12,5 - 13kg
- [~3000zł] Radon Scarlight 8.0, amortyzator sprężyna, MT200, Deore 3x10, opony 42-622 - ~13kg
- [~4200zł] Giant Roam 0, amortyzator powietrzny, MT201, Cues U6000/U4010 2x10, opony 42-622 ~12,5kg

I jako ciekawostka, fitness na pasku:
- [~4000zł] Cube Hyde Race, karbonowy widelec, MT200, Alfine8, korba CDN, pasek CDX, opony 40-622 - 11,5kg

Najbardziej zastanawiam się, które połączenie typowo na miejskie drogi (niekoniecznie dobre ścieżki rowerowe) będzie bardziej komfortowe. Czy pójście w fitnessa z oponą bliżej 50mm, czy może wystarczy opona w okolicach 40mm i amortyzator? Aktualnie mam oponę 36mm i w połączeniu z tym "ugniataczem" który na dobrą sprawę to chyba nic nie amortyzuje, bo czuje każdą nierówność, niezbyt komfortowo mi się jeździ, tym bardziej że poruszam się nim niemal codziennie. Do tego waga roweru nieco ponad 14kg, plus błotniki i bagażnik z sakwą daje nam ~17,5kg, więc trzeba go trochę rozbujać ze świateł.
Gdybym miał spośród tych rowerów wybrać, nie patrząc na osprzęt i wagę to stety albo i niestety wszystkie wymienione fitnessy mi się podobają, a najbardziej Marin DSX1, później obydwa modele Cube i na końcu Trek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to jeśli

Cytat

(docelowo nowy rower będę doposażał w błotniki, bagażnik i sakwy)

to zacząłbym poszukiwania od sprzętu, który będzie już to miał "w standardzie", przynajmniej będzie to jako tako wyglądało

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-equipped/p/40506/?colorCode=black

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-equipped/p/40504/?colorCode=grey

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taka średnia ta twoja propozycja, fx3 trochę ładniejszy, opona 35mm, więc na starcie do wywalenia. Według producenta wejdzie max. 40mm, nawet jeżeli z błotnikiem, no to takie minimum które sobie założyłem. Z wymianą opon to cena ponad 5500zł, nigdzie nie widzę rozmiaru XL poniżej ceny katologowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś, że potrzebujesz rozmiar xl. Jeżeli z czasem zamierzasz jeździć długie trasy to wolałbym napęd 2xx raczej. Do miasta i na dojazdy do pracy wystarczyłby napęd 1xx bo bardziej bezobsługowy i mniej wymagający. Ale na długie trasy większe przekosy i dziury w stopniowaniu mogą denerwować. Ja mam fitnessa Cube SL Road, poprzednika Nulane i jest jak najbardziej na takie zastosowania. Był on fabrycznie na Clarisie 2x8, z czasem wymieniłem napęd na Tiagrę 2x10 i teraz to jest naprawdę rakieta. Na Twoim miejscu zainteresowałbym się Cube Nulane Pro na GRX-ie 2x10, karbonowym widelcu, sztywnych osiach. Opony 40-42c też są wystarczające - ja w fitnessie mam 35c, szybkie, lekkie semislicki a w grawelu 40c i mimo, że nawet kupiłem 45c na zimę to jakoś nie ciągnie mnie do ich wymiany. Wiem, że Nulane Pro w Polsce znacząco przekracza budżet ale na niemieckich stronach internetowych normalnie kosztuje bodajże około 1100 eur a na promocjach można znaleźć taniej. Występuje też w wersji FE, czyli z błotnikami i bagażnikiem. Ewentualnie można rozpatrzeć Cube Nulane na Clarisie 2x8 - też ma karbonowy widelec i sztywne osie ale nie występuje w wersji FE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 Rozmiar zależy od modelu, ale akurat w przypadku tego FXa kalkulator podpowiada żeby brać XL. Wspomniałeś, że masz w fitnessie opony 35c, czyli jeszcze węższe niż moje. Jak to jest, że ja narzekam, a Tobie odpowiada mimo braku amortyzatora? Czy to wina tego, że mam osie QR, a w Cube są sztywne, do tego karbonowy widelec? Jakoś lepiej amortyzuje czy co? Serio, dużo osób mówi, że okolice 35c są idealne do miasta, a mi to całkowicie nie siedzi 😕
Zerknąłem na tego Cube Nulane 2023 raz jeszcze, faktycznie jest na clarisie, nawet w Polsce za 3700zł. Tylko czy jest on lepszy / gorszy od nowego Cues'a? Słyszałem że 2x i 3x to przeżytek do miasta i tylko 1x, ale znów tak jak wspomniałeś, przekosy i dziury między przełożeniami, tylko tyle co ja jeżdżę to pewnie nie odczuję różnicy. Kwestia samego serwisu i cen osprzętu. Gdybyś mógł podlinkować jakieś sklepy zagraniczne gdzie dostanę te starsze modele Cube Nulane na sorze / clarisie będę wdzięczny. Na bikediscount jest ten na clarisie za niecałe 3100zł, ale nie ma rozmiaru L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak to jest, że ja narzekam, a Tobie odpowiada mimo braku amortyzatora? Czy to wina tego, że mam osie QR, a w Cube są sztywne, do tego karbonowy widelec? Jakoś lepiej amortyzuje czy co? Serio, dużo osób mówi, że okolice 35c są idealne do miasta, a mi to całkowicie nie siedzi 😕

Osie nie mają znaczenia.

Znaczenie ma za to ciśnienie w oponach a przede wszystkim technika jazdy, jak bierzesz wszystkie nierówności "na sztywno",  nie amortyzując ich za pomocą własnych mięśni to żadne opony ani amortyzowane widelce ci nie pomogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam starszy model na osiach qr i aluminiowym widelcu więc mi nic tu nie amortyzuje 😁

Tak jak pisze @Mihau_ musisz trochę amortyzować rękoma, nogami i generalnie ciałem. Ja się "wychowywałem" na sztywnym mtb 26" gdzie nierówności musiałem amortyzować rękoma - łokcie na zewnątrz, szeroko, jak łapy krokodyla, jak większe nierówności to też tyłek do góry i praca nogami a nie siedzenie sztywno na siodełku z prostymi, zblokowanymi w łokciach rękoma.

Poza Bike-Discount jest jeszcze FahrradXXL. Przy chwili wolnego spojrzę co jeszcze ale już nie mieszkam w Niemczech i jest mi gorzej wynajdować, może na forum jest ktoś z Niemiec i wrzuci w przeglądarkę hasło Cube Nulane to mu wypluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mihau_ napisał:

Osie nie mają znaczenia.

Znaczenie ma za to ciśnienie w oponach a przede wszystkim technika jazdy, jak bierzesz wszystkie nierówności "na sztywno",  nie amortyzując ich za pomocą własnych mięśni to żadne opony ani amortyzowane widelce ci nie pomogą

Ciśnienie mam 3,5bara. Wychodzi na to, ze nie potrafię jeździć 😆

@Greg1 zerknąłem na ten sklep co podałeś, mają w sumie to samo co bikediscount tylko że model 2023/2024 na clarisie jest 50€ droższy od modelu z 2025 roku na Cues. Faktycznie 2x lepszy czy ten cues jest jeszcze wielką niewiadomą, plus ceny osprzętu wyższe od takiego clarisa i stad trzymają cenę? 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Claris jest generalnie najbardziej podstwową i najtaszą grupą szosową. Cues zastąpił najtańsze, najbardziej podstawowe grupy mtb/trekking, czyli Alivio/Altus, chyba nawet Deore bo występuje w wersjach 8/9/10-rzędowych. Jest to nowość, z założenia ma być bardziej user friendly bo jest kompatybilny z napędami 8-, 9- i 10-rzędowymi ale czy jest lepszy? Jest tu na forum wątek na temat Cues-a, można poczytać. Nie wiem jaka jest Twoja sytuacja, jeśli ewentualnie możesz coś dołożyć to na Twoim miejscu szukałbym Nulane Pro na GRX-ie 2x10 (nawet używany), zwłaszcza w kontekście tych ewentualnych dłuższych tras po zróżnicowanych powierzchniach (szuter/asfalt). Jak tylko do maista i może raz na pół roku jakieś 20-30 k poza miastem to pewnie Cues 1x8/9 wystarczy. 

Ja w 35c pompuję z przodu 3 bary i z tyłu 3,5 bara, ważę +/- 90 kg

Tu masz przykładowe ogłoszenie Cube SL Road Race (odpowiednik Nulane Race) na GRX-ie 2x11, rozmiar XL/62 czyli dla gości powyżej 190 cm:

Cube SL Road Race Shimano GRX Włocławek • OLX.pl - ten wygląda jak nowy, ja bym brał

Rower Cube SL Road Race GRX Września • OLX.pl

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 Ten Nulane Pro na GRXie to już chyba tylko używka bo nigdzie nie widzę dostępnego. Pisze całkowicie szczerze, że w głównej mierze będę nim jeździł po mieście, na wiosnę chciałbym gdzieś pokrążyć wokół komina, ale co z tego wyjdzie to nie wiadomo. Może się okazać że nici z marzeń i będę nim jeździł jedynie do pracy. Stąd też bym chciał napęd jak najbardziej bezobsługowy, żeby nie musieć w nim grzebać co chwilę. Osprzęt też bym wolał coś ze średniej półki, nie jakiś wypasiony, żeby później nie bolała wymiana przerzutki, korby czy kasety. Ten Nulane ONE z 1x8 niby by mi wystarczył, ale teraz mam 1x9 i przy przełożeniu 1x7-9 czasem brakuje mi coś pomiędzy to pytanie czy na 1x8 nie będzie gorzej? 

I w sumie pominięty został pasek. Czy taki podstawowy alfine z paskiem CDN będzie złą opcją? Podoba mi się koncepcja nie mycia roweru po każdym deszczu / błocie, ale obawiam sie co do serwisowania alfine 

 

jak już zmierzamy do opon w okolicach 35c to co byś powiedział na temat felt verza speed 20? Pełna sora, cena 3000zl, waga około 11kg

Edytowane przez Ginur0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 1x8 to trochę za mało. Z napędów 1xx to chyba można zacząć myśleć od 1x10, żeby nie było za dużych skoków między zębatkami albo nie trzeba by było iść w kompromisy i robić twardy napęd z dużą korbą albo wręcz przciwnie bardzo miękki z małą korbą (dla chomików). Felt Verza Speed 20 jest na niepełnej Tiagrze 2x10 (pozagrupowa korba), z karbonowym widelcem, hydraulicznymi hmulcami i w tym przedziale cenowym jest trudno pobić tą ofertę. Patrząc na zdjęcia wydaje się, że powinny wejść opony 38c, na pewno na wysokość, nie wiem jak jest z miejscem po bokach w widelcu. Ja bym też nie skreślał tego używanego SL Road Race z pierwszego linku co wkleiłem wcześniej, no chyba, że za duży.

Edit. Nie znam się na paskach, nigdy nie mialem więc nie pomogę

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 mam 186cm wzrostu i 88cm przekroku, więc ten XL będzie za duży. Ogólnie nie spieszy mi się z zakupem, planowałem poczekać do wiosny, ale jak się trafi jakaś promocja to wezmę wcześniej. Pytanie co konkretnie szukać w tym przedziale. Nie powiem że nie, wolałbym nowy, ale jak w idealnym stanie to mogę się pokusić o używkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę sprzedawcy zaczną podnosić ceny bo się zacznie ruch w interesie, wejdą nowe modele na nowy rok, itp., itd. Teraz może się okazać, że kupi się coś trochę taniej bo sprzedawcy też chcą robić miejsce na nowe modele. Niemniej i tak w DE przeceny są większe niż w PL i warto śledzić tamten rynek. Pamiętam, że rok temu zimą kompletne hydrauliczne klamkomanetki Tiagry czy GRX były w rewelacyjnych cenach. Byłem 3 lata na kontrakcie w DE więc łatwo było mi to śledzić bo wyszukiwarka wypluwała mi oferty z DE, jednak latem wróciłem do PL bo tu dostałem lepszy kontrakt i już nie mam jak śledzić niemieckiego rynku. Może masz jakiegoś kolegę albo rodzinę w DE i oni mogą Ci od czasu do czasu wpisać hasło typu Cube Nulane Pro i zobaczyć ile kosztują.

Z ciekawości spojrzałem na ceny Nulane Pro na Bike-Discount i wersja na Cues-ie 2x10 kosztuje 999 eur - uważam, że jest to bardzo dobra cena, lepsza raczej już nie będzie 

https://www.bike-discount.de/de/cube-nulane-pro-fireorange-n-black

Edit. Odnośnie Bergamonta - ja mam starszą wersję Cube na aluminiowym widelcu i jeżdżę nim po kilkadziesiąt kilometrów na oponach 35c. Opona 40c pewnie by trochę bardziej amortyzowała. W grawelu mam teraz 40c ale jakoś ciężko mi to porównać, wydaje mi się, że jak po kupnie, na początku jeździłem na 35c to nie było jakiejś tragicznej różnicy

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ginur0 napisał:

@Greg1 mam 186cm wzrostu i 88cm przekroku, więc ten XL będzie za duży. Ogólnie nie spieszy mi się z zakupem, planowałem poczekać do wiosny, ale jak się trafi jakaś promocja to wezmę wcześniej. Pytanie co konkretnie szukać w tym przedziale. Nie powiem że nie, wolałbym nowy, ale jak w idealnym stanie to mogę się pokusić o używkę 

Będzie w sam raz, byłem 2 ski team i mierzylem 59 i był za krótki, a mam takie same wymiary jeśli chodzi o przekrok i wzrost jak Ty. https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/8624-386109-rower-cube-856200-nulane-pro-4054571475060.html#/28-rama-classic/3279-rozmiar-62_cm/4026-sex-unisex/14527-kolor-fireorg_blk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Thunder1983 napisał:

Będzie w sam raz, byłem 2 ski team i mierzylem 59 i był za krótki, a mam takie same wymiary jeśli chodzi o przekrok i wzrost jak Ty. https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/8624-386109-rower-cube-856200-nulane-pro-4054571475060.html#/28-rama-classic/3279-rozmiar-62_cm/4026-sex-unisex/14527-kolor-fireorg_blk

To dziwne, bo na każdej stronie poleca mi rozmiar 59, czy to przy pozycji sportowej, czy komfortowej

@Greg1 Z przymiarką może być problem, zbytnio nie mam gdzie tego zrobić, muszę bazować na innych. Tak w ogóle z nowych rowerów prócz tego Nulane Pro (kolor mi trochę nie siedzi może na żywo ładniejszy) brać jeszcze pod uwagę Nulane ONE z 1x9 i Nulane 2x8 na clarisie. A prócz tej trójcy znajdzie się coś jeszcze ciekawego w tym budżecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mierzyłem książką i wychodzi 88cm przekrok. Jeżeli przy 183cm wzrostu i przekroku 87cm masz rozmiar 56 (ichniejszy rozmiar M), nawet jak jesteś na pograniczu M i L, to wątpię że 3cm wzrostu i 1cm przekroku da nagle ramę 62cm w rozmiarze XL. Coś tu jest nie tak. 

Dobra a zostawiając już ten rozmiar i  wracając do pytania „prócz tego Nulane Pro (kolor mi trochę nie siedzi może na żywo ładniejszy) brać jeszcze pod uwagę Nulane ONE z 1x9 i Nulane 2x8 na clarisie. A prócz tej trójcy znajdzie się coś jeszcze ciekawego w tym budżecie?”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście bym nie brał nic 1x8/9, od 1x10 można już myśleć. Oprócz Cube popatrz na Treki FX, Mariny DSX/Fairfax/Presidio/Muirwoods, Felt Verza Speed 20. Przypomniał mi się jeszcze jeden rower warty uwagi i przy tym bardzo tani: Kands Pure, są już chyba dwie wersje jedna na Clarisie 2x8 i jedna na Altusie czy Alivio 3x8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Ginur0 napisał:

Też mierzyłem książką i wychodzi 88cm przekrok. Jeżeli przy 183cm wzrostu i przekroku 87cm masz rozmiar 56 (ichniejszy rozmiar M), nawet jak jesteś na pograniczu M i L, to wątpię że 3cm wzrostu i 1cm przekroku da nagle ramę 62cm w rozmiarze XL. Coś tu jest nie tak. 

Dobra a zostawiając już ten rozmiar i  wracając do pytania „prócz tego Nulane Pro (kolor mi trochę nie siedzi może na żywo ładniejszy) brać jeszcze pod uwagę Nulane ONE z 1x9 i Nulane 2x8 na clarisie. A prócz tej trójcy znajdzie się coś jeszcze ciekawego w tym budżecie?”

mam 186 i przekrok 88, sam przekrok i zwrost to nie wszystko, a wielu użytkoników na reddicie pisało, że kalkulator cuba to można o kant tyłka rozbić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Greg1 napisał:

Ja osobiście bym nie brał nic 1x8/9, od 1x10 można już myśleć. Oprócz Cube popatrz na Treki FX, Mariny DSX/Fairfax/Presidio/Muirwoods, Felt Verza Speed 20. Przypomniał mi się jeszcze jeden rower warty uwagi i przy tym bardzo tani: Kands Pure, są już chyba dwie wersje jedna na Clarisie 2x8 i jedna na Altusie czy Alivio 3x8

Rower chciałbym zmienić dla lepszego komfortu, więc nie wiem czy taki Presidio 1 na altusie 1x9 da mi różnicę. Presidio 2 i 3 to już pasek, więc chyba odpada? 
Fairfax 3 ma na tyle sore, a na przodzie microshif r9, jak się ma takie połączenie? 
Najlepszą opcją zostaje DSX1 i Muirwoods (tylko że on ma stalowy widelec, czy nie będzie ciut mniej komfortowy od DSX1 na nierównościach?) 

Felt Verza Speed faktycznie ma dobry osprzęt, ale martwi mnie miejsce na szerszą oponę, jednak na zimę wolałbym chyba coś szerszego założyć 

Z treków to jedynie tego FX3 Gen5 na deore albo FX3 na cues widziałem (ale to już poza budżetem, aktualnie po 5000zl stoją), chyba że coś mi umknęło i jeszcze są jakieś modele treka w tej cenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...