Eathan Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Obecnie mam mostek 80mm o wzniosie 8 stopni. Do tego kierownica Speca Hoover z dodatkowym wzniosem 15mm. Dokładnie taka => https://www.specialized.com/pl/pl/hover-alloy-handlebars-15mm-rise-plus-flare/p/134016?color=219074-134016&searchText=21018-3042 Pozycja idealnie dobra, wygodna, etc. Tylko wkurza mnie to, że przez ten dodatkowy wznios miejsce na kierownicy pod montaż akcesoriów jest dramatycznie ograniczone. W związku z tym zastanawiam się, czy mostek o wzniosie 10 stopni i kierownica bez wzniosu dadzą podobną pozycję? Czy ktoś się orientuje jak bardzo 2 stopnie plus/minus przy mostku 80mm wpływają na zmianę wysokości kierownicy i samą pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Wpływ w okolicy ZERA...90mm mostek ritcheya z obejma c220 przy porownaniu mostka 0 i 6 stopni daje 5mm. Zatem ok 2mm max realnej zmiany A dokladniej, cos kolo 1mm wyzej i 1mm blizej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 22 Listopada Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada @player123 czyli 10stopni nie zniweluje mi spadku po odjęciu wzniosu 15 min kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada 17stopni robi juz roznice. Moge porownac na 10cm eastonie ea70 bo gdzies mam Edyta: easton ea70 100m - 6 vs 17 stopni to ok 14mm wyżej...wiec dla mostka 80mm bedzie to z 1cm w samej wysokosci, i ciutke bliżej siodła... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 22 Listopada Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada Jeżeli dobrze użyłem tego narzędzia to dla mostka 80mm różnica między 8 i 10 stopni to 1mm bliżej i 2mm wyżej. @chrismel pięknie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada @Eathan mi wychodzi że w miarę identyczną pozycję uzyskasz stosując mostek +17 stopni / 90 mm (2mm more reach and is 16mm higher). Te są jednolicie czarne matowe: https://allegro.pl/oferta/mostek-wspornik-kierownicy-bbb-downforce-bhs-36-31-8-90mm-17-stopni-16072926991 jak jesteś estetą i akurat taki odcień Ci pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 22 Listopada Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 17 stopni to jednak odpuszczę i będę szukał patentów na kokpit. Na teraz lampa od uchem Garmina. Kombinuję z dzwonkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada I słusznie, 17 stopni na plus robi kokpit w rowerze jak dla starszej pani. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Tak myślałem że się nie skusisz Możesz np. założyć kierownicę z krótszym reachem. PRO LT Gravel ma reach 65 mm. W środkowej części ma sporo miejsca o średnicy 31.8 mm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 23 Listopada Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada @chrismel tyle wydaje mi się, że to nie rozwiązuje problemu. Ten mój spec podnosi całość o 15mm w górę. Dlatego ma to dodatkowe gięcie. Co do reacha to mam 70mm więc różnica nie za duża => Drop: 103mm drop x 70mm reach x 12d flare Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 25 Listopada Udostępnij Napisano 25 Listopada (edytowane) @Eathan Skoro ze względów estetycznych nie chcesz zmieniać mostka na taki +17, możesz zmienić kierownicę na taką, która jednocześnie będzie dawała wznios i będzie zachowywać "prostą rurę" do montażu różnych dodatków Ta na zdjęciu opisana jako "NEW Road Style Flare" jest modelem https://redshiftsports.com/products/low-flare-top-shelf-handlebar-system z parametrami bardzo blisko Twojego hovera (reach 72-62 w zależności od rozmiaru, drop 118, flara 10 st.). Tylko w tym redshifcie wznios jest wyższy niż w hoverze, bo 50 mm zamiast 15 mm, więc aby zachować pozycję, musiałbyś jeszcze raz pokombinować z mostkiem - tylko teraz zmniejszyć kąt mostka, może nawet dać go w negatyw, żeby całość obniżyć o różnicę 35 mm. Jedyną niedogodnością tej konstrukcji (no może także poza ceną, bo to jednak ceniący się red shift, a nie wiem, czy małe azjatyckie rączki już skopiowały ten pomysł) jest średnica tej górnej belki 25,4 mm..., ale to jest do ogarnięcia. Sama belka górna jest wytrzymała i poza montażem akcesoriów red shift dopuszcza nawet mocowanie do niej mostka - jeśli ktoś ma taką fantazję - (albo takiego pod kierownicę 25,4), albo 31.8 z użyciem redukcji... więc zapewne da się też zamocować np. lemondkę... Z obliczeń wychodzi, że użycie mostka 70 mm -17 st. daje właśnie taką pozycję co 80 mm +8 st. z uwzględnieniem 35 mm różnicy tego wzniosu. W każdym razie odchyłka 3 mm na reachu i 1 mm na wysokości jest pomijalna: Edytowane 25 Listopada przez HSM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 25 Listopada Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada @HSM dzięki za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.