Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obecnie mam mostek 80mm o wzniosie 8 stopni. Do tego kierownica Speca Hoover z dodatkowym wzniosem 15mm. Dokładnie taka => https://www.specialized.com/pl/pl/hover-alloy-handlebars-15mm-rise-plus-flare/p/134016?color=219074-134016&searchText=21018-3042

Pozycja idealnie dobra, wygodna, etc. Tylko wkurza mnie to, że przez ten dodatkowy wznios miejsce na kierownicy pod montaż akcesoriów jest dramatycznie ograniczone. W związku z tym zastanawiam się, czy mostek o wzniosie 10 stopni i kierownica bez wzniosu dadzą podobną pozycję? Czy ktoś się orientuje jak bardzo 2 stopnie plus/minus przy mostku 80mm wpływają na zmianę wysokości kierownicy i samą pozycję. 

Napisano

Wpływ w okolicy ZERA...90mm mostek ritcheya z obejma c220 przy porownaniu mostka 0 i 6 stopni daje 5mm.

Zatem ok 2mm max realnej zmiany

A dokladniej, cos kolo 1mm wyzej i 1mm blizej 

Napisano

17stopni robi juz roznice.

Moge porownac na 10cm eastonie ea70 bo gdzies mam

Edyta: easton ea70 100m -  6 vs 17 stopni to ok 14mm wyżej...wiec dla mostka 80mm bedzie to z 1cm w samej wysokosci, i ciutke bliżej siodła...

Screenshot_20241122_110658_Gallery.jpg

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

@Eathan Skoro ze względów estetycznych nie chcesz zmieniać mostka na taki +17, możesz zmienić kierownicę na  taką, która jednocześnie będzie dawała wznios i będzie zachowywać "prostą rurę" do montażu różnych dodatków

zoomedin-roadstylevswideflare_1500x1500@

Ta na zdjęciu opisana jako "NEW Road Style Flare" jest modelem https://redshiftsports.com/products/low-flare-top-shelf-handlebar-system z parametrami bardzo blisko Twojego hovera (reach 72-62 w zależności od rozmiaru, drop 118, flara 10 st.). Tylko w tym redshifcie wznios jest wyższy niż w hoverze, bo 50 mm zamiast 15 mm, więc aby zachować pozycję, musiałbyś jeszcze raz pokombinować z mostkiem - tylko teraz zmniejszyć kąt mostka, może nawet dać go w negatyw, żeby całość obniżyć o różnicę 35 mm. Jedyną niedogodnością tej konstrukcji (no może także poza ceną, bo to jednak ceniący się red shift, a nie wiem, czy małe azjatyckie rączki już skopiowały ten pomysł) jest średnica tej górnej belki 25,4 mm..., ale to jest do ogarnięcia. Sama belka górna jest wytrzymała i poza montażem akcesoriów red shift dopuszcza nawet mocowanie do niej mostka - jeśli ktoś ma taką fantazję - (albo takiego pod kierownicę 25,4), albo 31.8 z użyciem redukcji... więc zapewne da się też zamocować np. lemondkę...

Z obliczeń wychodzi, że użycie mostka 70 mm -17 st. daje właśnie taką pozycję co 80 mm +8 st. z uwzględnieniem 35 mm różnicy tego wzniosu. W każdym razie odchyłka 3 mm  na reachu i 1 mm na wysokości jest pomijalna:

image.png.7e0c69efd1edc96983b0a55fa6b29102.png

 

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...