Rowerzysta2024 Napisano 20 godzin temu Udostępnij Napisano 20 godzin temu Witam. Czy używany rower Trek fuel EX 5 2018 29 cali to dobry wybór (jako rower uniwersalny) na dojazdy do pracy, rodzinne świąteczne wypady a w weekend jakiś park, lasek- delikatnie? Jestem laikiem w tej dziedzinie i na dodatek nie mogę znaleźć opisu z danymi tecznicznymi dla tego produktu. Dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu @Rowerzysta2024 naprawdę nie znalazłeś opisu? Ja chciałem tylko zobaczyć co to za rower i wysypało się mnóstwo informacji, np. to: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/23473/ Ale najistotniejsze jest to, że ten rower jest przeciwieństwem do twoich oczekiwań. To sportowy rower do karkołomnych zjazdów na górskich singlach, wymagający dużych umiejętności serwisowych albo zlecania serwisu za grubą kasę. Czytałeś coś o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu No, do karkołomnych zjazdów bez myk myka na Reconie... i kątem główki na poziomie 68 stopni. Jak się na czymś nie znamy, nie uprawiamy jakiejś dyscypliny to siedzimy cicho zamiast pisać głupoty i dezinformować ludzi. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu (edytowane) Co nie zmienia faktu, że to nie jest rower do zastosowań jakie opisuje autor wątku. Rodzinne wypady i "delikatny" lasek, jak nie mieszkasz w górach, to celuj w rower crossowy. Kupowanie fulla, nie ma w tym wypadku żadnego sensu. Edytowane 10 godzin temu przez NerfMe 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu (edytowane) ,,Karkołomny" to pojecie względne , nie czepiałbym się tego określenia . Ten Trek na pewno nie jest rowerem dojazdowym czy rekreacyjnym . Do opisanych zastosowań też stawiam na crossa . Jeśli autor tematu bardzo chce mieć grube opony to ,,uniwersalny" MTB też by się nadał tylko że to wymierający gatunek . Edytowane 9 godzin temu przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu 50 minut temu, NerfMe napisał: Co nie zmienia faktu, że to nie jest rower do zastosowań jakie opisuje autor wątku. Rodzinne wypady i "delikatny" lasek, jak nie mieszkasz w górach, to celuj w rower crossowy. Kupowanie fulla, nie ma w tym wypadku żadnego sensu. Na tym forum ale nie tylko jest gigantyczny kłopot z doradzeniem bo ludzie nie podają istotnych kwestii by to zrobić. Nie wiem z czego to wynika skoro i tak się jest anonimowym. Ile to razy lasek to było gdzieś blisko TPK albo jakieś pagórki, może Jura. LW w Krakowie to też w sumie park. Nie mniej ten Trek to z dzisiejszej perspektywy lekka trailówka do okołorekreacyjnej jazdy bez szaleństw, do tego wcale nie skomplikowana serwisowo i cenowo z tym serwisem. Taki był główny cel mojej wypowiedzi. No i czemu ktoś miał by na serio brać to co gdzieś piszą skoro się nie zna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu W wypadku używanego roweru podstawa to dokładne sprawdzenie, czy rama nie ma pęknięć albo nie była spawana. W tym celu należy zajrzeć pod wszystkie osłony i naklejki oraz sprawdzić, czy jakikolwiek fragment ramy nie jest nieoryginalnie pomalowany - jeśli jest, to rower trzeba natychmiast skreślić. Po zakupie używanego fulla czeka Cię generalny serwis z wymianą wszystkich zużytych elementów, co może wynieść 1000-2000 zł. 5 godzin temu, Turysta05 napisał: @Rowerzysta2024 naprawdę nie znalazłeś opisu? Ja chciałem tylko zobaczyć co to za rower i wysypało się mnóstwo informacji, np. to: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/23473/ Ale najistotniejsze jest to, że ten rower jest przeciwieństwem do twoich oczekiwań. To sportowy rower do karkołomnych zjazdów na górskich singlach, wymagający dużych umiejętności serwisowych albo zlecania serwisu za grubą kasę. Czytałeś coś o tym? Bez przesady. Ten Fuel ma geometrię przypominająca nowoczesne ścigacze XC, które bynajmniej nie są rowerami do takiej jazdy, chyba że ktoś ma duże umiejętności (np. profesjonalny zawodnik). Do ostrej jazdy w górach służą rowery o bardziej agresywnej, zjazdowej geometrii i większym skoku zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 7 godzin temu Udostępnij Napisano 7 godzin temu (edytowane) @Galvatron Ten Fuel to geometria trail a nie XC, zasadnicza różnica w tym jak to jeździ pod górę i z góry. Zwłaszcza ze ma skok 130mm a nie klasyczne w XC 100mm, płaską główkę do lepszego zjeżdżania i kąt rury podsiodłowej (66/67 stopni). Nowoczesne ścigacze XC to jednak trochę inna bajka jeśli chodzi o kąty. Edytowane 7 godzin temu przez michalr75 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu Wiele współczesnych HT czy ścigackich fulli jest bardziej trailowa ze skokiem już 120mm niż ten Trek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu @Tyfon79 no ok, w przypadku skoku ok, ale wciąż przeważa 100mm. No i inne katy jednak niż w rowerach trail - współczesne XC ma zarówno dobrze podjeżdżać jak i zjeżdżać i to determinuje bardzo mocno geometrię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu Z tego co Tyfon pisze chodzi mu, że obecnie wiele HT XC ma bardziej dostosowaną geometrię do bardziej agresywnego zjeżdżania niż ten trek, porównując scalpel ht od canondale ma główkę 66,5 stopnia gdzie ten trek ma 68 a teoretycznie jest trailówką. Sam miałem okazję jeździć ht z głowką 69.5 a potem przesiąść sie na fulla na 65,5 stopnia i różnica w pewności prowadzenia na zjazdach była nieporównywalna. Autor nie podał do czego dokładnie ma służyć ten rower, poza ogólnym opisem, a bardzo często są powielane stwierdzenia lepie kupić fulla niż ht, co w większości przypadków jest prawdą jednak jest masa rodzajów fullów i podstawą to tak naprawdę stwierdzenie do czego ma on służyć. Generalnie geometria zastosowana w tym rowerze jest dosyć uniwersalna ani to wybitnie nie będzie zjeżdżać ani podjeżdżać jednak na pewno da się odczuć zalety z posiadania pełnego zawieszenia oczywiście mówiąc o jeździe w terenie no i uwzględniając, że odpowiednio więcej taki rower będzie ważył, oraz będzie zdecydowanie droższy w serwisie niż prostsze konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu @Xzc Zgadza się ale różnice są tez w kątach rury podsiodłowej, w rowerach trail czy ogólnie bardziej zjazdowych te kąty są mniejsze niż w nowoczesnym XC, które oprócz tego że lepiej zjeżdża to też ma świetnie podjeżdżać. W rowerach trailowych podjeżdżanie jest poprawne ale nie tak efektywne jak w XC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 4 godziny temu Udostępnij Napisano 4 godziny temu Co się tu wyprawia? Przypomnę o co pyta autor: 15 godzin temu, Rowerzysta2024 napisał: Witam. Czy używany rower Trek fuel EX 5 2018 29 cali to dobry wybór (jako rower uniwersalny) na dojazdy do pracy, rodzinne świąteczne wypady a w weekend jakiś park, lasek- delikatnie? Jestem laikiem w tej dziedzinie i na dodatek nie mogę znaleźć opisu z danymi tecznicznymi dla tego produktu. Dziękuję za podpowiedzi. A tutaj szerokie grono znawców zaczyna się rozpisywać o kątach główki, agresywnej geometrii i tym podobne pitolenie. Panowie ogarnijcie się i załóżcie sobie odpowiedni temat i hulaj dusza, może nawet wymyślicie nową dyscyplinę rowerową. Autor tego tematu wciąż czeka na poradę dla niedoświadczonego rowerzysty, takiego zwykłego amatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerzysta2024 Napisano 4 godziny temu Autor Udostępnij Napisano 4 godziny temu 9 godzin temu, Turysta05 napisał: @Rowerzysta2024 naprawdę nie znalazłeś opisu? Ja chciałem tylko zobaczyć co to za rower i wysypało się mnóstwo informacji, np. to: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/23473/ Ale najistotniejsze jest to, że ten rower jest przeciwieństwem do twoich oczekiwań. To sportowy rower do karkołomnych zjazdów na górskich singlach, wymagający dużych umiejętności serwisowych albo zlecania serwisu za grubą kasę. Czytałeś coś o tym? Witam. Dzięki Ci za porady TURYSTA05. Jako laik szukałem konkretnego modelu jak w tyle z dopiskiem 2018 (odbieram to jako roku produkcji) i nie znalazlem takowego, być może źle szukam. Sądzę że inny rocznik może mieć już inne parametry jak ten z linku który zasugerowałeś-ma napęd 1x10 zato model którego ja szukam z tego co udało mi się dowiedzieć ma 2x10 dla mnie to istotna różnica. Że do karkołomnych zjazdów to nie czytałem ponieważ jw. (nie znalazlem info.). Podoba mi się wizualnie ponieważ wygląda jak ten którym jeździłem do niedawna. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlatan Napisano 4 godziny temu Udostępnij Napisano 4 godziny temu 49 minut temu, Turysta05 napisał: Autor tego tematu wciąż czeka na poradę dla niedoświadczonego rowerzysty, takiego zwykłego amatora. Wcale nie czeka. Zapytał czy ten Trek to uniwersalny rower do delikatnych zastosowań, a nie jaki rower kupić. I w 4 pierwszych odpowiedziach dostał 3 razy informację, że nie jest to rower do zastosowań które wymienił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 3 godziny temu Udostępnij Napisano 3 godziny temu 51 minut temu, Turysta05 napisał: Co się tu wyprawia? Przypomnę o co pyta autor: A tutaj szerokie grono znawców zaczyna się rozpisywać o kątach główki, agresywnej geometrii i tym podobne pitolenie. Panowie ogarnijcie się i załóżcie sobie odpowiedni temat i hulaj dusza, może nawet wymyślicie nową dyscyplinę rowerową. Autor tego tematu wciąż czeka na poradę dla niedoświadczonego rowerzysty, takiego zwykłego amatora. Na razie to sam wyprawiasz... Choć autor nadal mało jasno się wypowiedział to jak rozumiem do niedawana podobnym czyli chyba jednak fullem pomykał więc sam się ogarnij i nie tym tonem co mamy tutaj pisać a co nie. Tyle plusu, że gość chyba chce 2x10 i faktycznie takie Treki były z jeszcze ciut przyjaźniejszą jako uniwersalną geo. Po drugie mistrzu od nowej dyscypliny nawet na nizinach masz lasy gdzie takim rowerem będzie przyjemniej bo na pewno nie żadnym gravelem, crossem czy nawet HT. Wystarczy odbić na stare drogi zrywkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 17 godzin temu, Rowerzysta2024 napisał: Witam. Czy używany rower Trek fuel EX 5 2018 29 cali to dobry wybór (jako rower uniwersalny) na dojazdy do pracy, rodzinne świąteczne wypady a w weekend jakiś park, lasek- delikatnie? Nie. Co więcej przy obecnych promocjach za 5 tys. zupełnie nieopłacalny. 17 godzin temu, Rowerzysta2024 napisał: Jestem laikiem w tej dziedzinie i na dodatek nie mogę znaleźć opisu z danymi tecznicznymi dla tego produktu. Dziękuję za podpowiedzi. Proszę: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/21521/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.