Skocz do zawartości

[Rama] Pęknięcie - co dalej? Śmietnik, próba reanimacji, jeździć obserwować?


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent -  Soot od Kelly's.

Któregoś pięknego dnia, ogarniając rower spostrzegłem rysę w okolicy spawu tylnych widełek z rurą podsiodłowę. Początkowo myślałem, że to może spękany lakier, więc idąc za radą z jednej z grup rowerowych usunąłem lakier, żeby zobaczyć co się dzieje pod nim. Ucieszony, że pod spodem nic nie ma, kontynuowałem użytkowanie. Niestety, problem po jakimś czasie 'powrócił' - przy usuwaniu jedynie został zamaskowany. Wygląda to tak:

rama.thumb.jpg.fd59a191f2d6624564fcb2461adb5bb5.jpg

Przed zdrapaniem lakieru:

rama2.jpg.cabea20321ed878cb8b8fbc7b06b3640.jpg

Jeżdzę już z tym jakiś czas ale muszę w końcu coś z tym zrobić... Jak myślicie co dalej? Pierwsza myśl to śmietnik, a może nie przejmować się i dalej kręcić korbą.... Jestem zły bo miałem odświeżyć napęd i dalej śmigać. Sprzedać w całości nie sprzedam, na części też - komu potrzebny zużyty napęd??? Frameset + nowe elementy napędu = nowy rower... Jestem trochę w kropce, bo w cenie w jakiej nabyłem ten rower nie kupię nic równie dobrego obecnie. 

Edytowane przez pekaes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soot 70, Apex 1/11. Przerzutka już błaga o litość po kilku wywrotkach i 4 sezonach zimowych, myślałem też nad kasetą + ew. przednią tarczą. suport też zaczyna domagać się większej uwagi. Gumy od klamkomanetek -  do wymiany. I pewnie jeszcze coś się znajdzie. 

Edytowane przez pekaes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, pekaes napisał:

Soot 70, Apex 1/11. Przerzutka już błaga o litość po kilku wywrotkach i 4 sezonach zimowych, myślałem też nad kasetą + ew. przednią tarczą. suport też zaczyna domagać się większej uwagi. Gumy od klamkomanetek -  do wymiany. I pewnie jeszcze coś się znajdzie. 

Jak ci geometria ramy pasuje to kup jakiegoś używanego soot'a, weź ramę, resztę sprzedaj, wyjdzie ci to może 1500 zł

Wymian osprzętu nie liczę bo i tak musiałbyś to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama na śmietnik albo pospawać i trenażer...swoją droga jestem ciekaw czy w takich przypadkach nie przyszłyby z pomocą kleje nowej generacji (wysoceadhezyjne potrafią mieć większą siłę niż spaw- no bo część aut jest już po części klejona) albo żywice. Wiadomo trzeba by mieć dostęp do technologii zarezerwowanej dla przemysłu, ale może...ciekawe co przyniesie przyszłość w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie mówi mi, że człowiek się nabiega, narobi a efekt będzie taki se.. dopiero druga lub trzecia sztuka wyszłaby jak należy.

W sumie rama accent furious pro kosztuje około 1200zł brutto, cała reszta będzie na 90% pasować. To chyba najbardziej ekonomiczna droga rozwiązania zagadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to pod jakiś palnik, przejeździj zimę obserwując czy się nie rozłazi a przez te kilka miesięcy odłóż trochę floty przy okazji szukając możliwie najlepszego zamiennika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...