radoo Napisano Wtorek o 14:53 Udostępnij Napisano Wtorek o 14:53 cześć, mam pytanie odnośnie takiego roweru: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/commuter/commuter-5-mid-step/2923.html jest w nim napęd nexus 8 (Przekładnia w piaście HUB SHIM SG-C6001-8D 32H R 10x135), korba Gates CDN S150 55T i zębatka Gates CDN 24T, czy faktycznie te przełożenia będą tak wyglądały jak niżej, czy ja coś źle ustawiałem, bo wydaje mi się dosyć twardo: https://www.gear-calculator.com/?GR=SNI8&KB=55&RZ=24&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano Wtorek o 15:47 Udostępnij Napisano Wtorek o 15:47 Kolo jest 40-584. Czyli mniejsze - obręcz jak 27.5. I już to lepiej wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radoo Napisano Wtorek o 16:15 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 16:15 (edytowane) a rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi, ale jednak nadal szału nie ma, trochę mnie dziwią takie twarde przełożenia w rowerze miejskim Edytowane Wtorek o 16:16 przez radoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano Wtorek o 16:20 Udostępnij Napisano Wtorek o 16:20 To się nadaje na płaskie tereny albo dla kogoś z mocną nogą. Kiedyś się przymierzałem do Alfine na "dojazdówkę do pracy", ale po przeliczeniu stwierdziłem, że to zdecydowanie za twardo na moje pagórki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano Wtorek o 16:39 Udostępnij Napisano Wtorek o 16:39 Korby Gates występują w 3-ch stopniowaniach: 46, 50, 55. Można wymienić. A może w firmie Canyon mogą założyć inną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano Wtorek o 19:07 Udostępnij Napisano Wtorek o 19:07 @chrismelw systemie jest więcej kombinacji (blaty 39/42/46/48/50/52/56... i sporo zębatek na tył), ale nie jest to tak elastyczne jak standardowe zestawienie z łańcuchem. Pasek musi być precyzyjnie napięty, a pole manewru jest dużo mniejsze niż z łańcuchem, więc dla konkretnej odległości między środkiem suportu a tylną osią tych dopuszczalnych kombinacji jest mniej. Są na to nawet kalkulatory od Gatesa: https://www.gatescarbondrive.com/Apps/DriveCalculator/index.html https://www.gatessanitycheck.com/#centerDistance W przypadku tego Canyona problem ze zmianą będzie większy, gdyż on chyba ma napinanie paska przez mimośrodowy suport, a nie odpowiednio długie haki tylnej osi. Zakres roboczy - możliwość ruchu, a tym samym napięcia paska - jest wówczas dużo mniejszy od systemu z otwartymi hakami. W tabelce z geometrią podano, że wszystkie rozmiary tego roweru mają chainstaye o długości 425 mm, a zastosowane zębatki to 55/24. Jak wpiszesz te dane do któregoś z kalkulatorów, to wyjdzie, że najprawdopodobniej jest tam pasek 118 zebów, co daje z blatem 55 i zębatką 24 (przełożenie 2.292) wyliczoną odległość roboczą 428,31 mm (nieco więcej niż podaje Canyon). Jak chcesz zmienić napęd, to masz tylko następujące możliwości (a i tak nie wiem, czy te ruchy +3 mm będą dopuszczalne)-: 4 2.273 50 22 115 431.71 3 2.308 60 26 122 430.38 21 2.421 46 19 111 429.14 1 2.292 55 24 118 428.31 2 2.300 46 20 111 426.57 26 2.143 60 28 122 425.30 I z tej tabeli tylko układ 50/22 i 60/28 będą lżejsze niż 55/24. A w praktyce może się okazać, że prawdziwa rama przyjmuje tylko te 55/24 z paskiem 118 i nie bez przyczyny Canyon tam to wsadził... Zresztą chyba zalecany przez Shimano dla Alfine minimalny input ratio to właśnie 2,0-2,25, więc wartość 2,292 jest sensowna. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano Wtorek o 19:41 Udostępnij Napisano Wtorek o 19:41 Dzięki za sporą dawkę wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radoo Napisano Wtorek o 21:24 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 21:24 (edytowane) dzięki, trochę liczyłem, że coś źle ustawiłem na kalkulatorze z przełożeniami. Siostra szuka roweru i ten wygląda całkiem spoko, niby płasko, ale jednak nadal mam wątpliwości. No nic, najwyżej odeśle jak się zdecyduje Edytowane Wtorek o 21:25 przez radoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano Wtorek o 22:16 Udostępnij Napisano Wtorek o 22:16 @radoo możesz jeszcze spytać Canyona o podmianę blatu na mniejszy. Te commutery w różnych wersjach mają nieco inne przełożenia. Commuter 7 z Alfine 11 ma zębatkę 24 ale korbę już 50, więc przełożenie jest lżejsze - 2,083, a dodatkowo wydaje się, że to ta sama rama (widełki 425 mm), więc pewnie to przełożenie 50/24 (nowy blat i inny pasek) da się też włożyć do commutera 5, a jest ono nieco lepsze od 55/24 https://www.gear-calculator.com/?GR=SNI8&KB=55&RZ=24&UF=2086&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=SNI8&KB2=50&RZ2=24&UF2=2086# Pozostaje pytanie, dlaczego w oryginale od razu nie dali blatu 50 do tego commutera 5... Wprawdzie input ratio jest niskie, blisko minimalnej granicy (2,0-2,35), ale wciąż się mieści... Chyba że oni tak zachowawczo... bo dla alfine 11 input ratio jest niższe - 1,8-2,0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radoo Napisano wczoraj o 07:53 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 07:53 @HSM pytałem, ale tak jak się spodziewałem nie robią żadnych indywidualnych zmian, pewnie gdyby to była stacjonarna sprzedaż to łatwiej byłoby się dogadać. No nic, jeszcze raz dzięki, siostra zdecydowała, że jednak nie chce ryzykować, choć sam rower bardzo się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano wczoraj o 08:08 Udostępnij Napisano wczoraj o 08:08 @radoo To, że ich rowery mają stałą specyfikację i nie robią zmian pod jednostkowego klienta w ich modelu sprzedaży jest dla mnie jasne. Z pytaniem chodziło bardziej o potwierdzenie, że tak się da... Zmianę musiałbyś wykonać we własnym zakresie. Byłaby prosta: okręcenie 5 śrub pająka i podmiana blatu, rozpięcie tylnych widełek i zdjęcie koła dla wymiany paska. Tylko niestety kosztowna, bo i paski i zębatki/blaty od Gatesa są droższe niż zwykły łańcuch i jakieś proste tarcze. Najwięcej zachodu byłoby z ponownym prawidłowym napięciem paska. A, że się da, to jestem niemal pewien, bo commuter 5 i 7 najwyraźniej mają dokładnie tę samą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radoo Napisano wczoraj o 11:32 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 11:32 Aa ok, to nie zrozumiałem, ramy rzeczywiście powinny być takie same, chciaż nadal nie za miękko by było. Jak nie znajdziemy ciekawej alternatywy to będę z tym myślał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.