Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym poznać różnicę między tymi kasetami. Oprócz koloru i wagi, jakie jeszcze korzyści przekładają się na wymianę M6100 na XT M8100. Mam możliwość niewielkim kosztem wymianya na XT. Rower elektryczny

Napisano (edytowane)

czyli wymiana nie ma sensu ?:)  

ten rower: https://www.cube.eu/pl-pl/cube-stereo-hybrid-one44-hpc-slx-800-slabgrey-n-orange/802500  a tarcze z przodu warto wymienic na cos z Xt lub inne?

przy okazji zapytam, czy jest sens dopłacać 5k do wyższego modelu https://www.cube.eu/pl-pl/cube-stereo-hybrid-one44-hpc-tm-800-dustyolive-n-gold/802700

mam budzet 2k do wydania/ulepszenia.

Edytowane przez tocusiek
Napisano

Kasetę wymień jak ci się skończy to Deore. Ja mam np w Meridzie MTB fabryczną kasetę 5100, ma przejechane 10 tysięcy i nie przejawia żadnych problemów, a w szufladzie mam już XT przygotowane. Póki jednak nic nie skacze to nie wymieniam. Oprócz wagi, wiele nie zyskasz na takiej wymianie, choć ta waga też szału nie robi w kontekście zbijania masy roweru ;)Nawet tego nie poczujesz.

Napisano

Nie ma. Co do zakupu to zależy od użytkowania. Poszukaj info jak sprawuje się elektryka w przerzutce w zależności właśnie od użytkowania. Akurat w przeciwieństwie do analogów widzę tu pewne plusy. 

Napisano (edytowane)

Czyli cieszyć się jazda, nie wymienić, lepiej  kupić porządne rękawice i portki, buty ?:> a tarcze z przodu?

Edytowane przez tocusiek
Napisano

m6100 jak dobrze poszukasz to w granicach nawet 250 zł jesteś w stanie kupić, na początku sezonu chyba 262 zł zapłaciłem, także totalnie nie ma sensu przepłacać za XT, tym bardziej w elektryku gdzie tak mały zysk na wadzę i tak będzie nieodczuwalny.

Napisano

Kontrowersyjnie podpowiem Ci, że sens dokładania kasy do wyższej grupy jest znikomy, dla przykładu 2 lata używałem XT m8100 rozpadł się w tym sezonie (dosłownie rozpadł) zamieniłem na deore m6100 mówie o manetce i przerzutce i nie odczuwam żadnej różnicy w pracy przerzutki, manetka XT działała trochę lepiej jednak była zdecydowanie droższa. W szosie jeżdżę na ultegrze 8100 kolega na nowym 105 di2, różnica między mechaniczną r7000 a r8100 jest właściwe żadna, a nowa elektronika od 105 przynajmniej w opisywanym przypadku była bardzo zawodna, w przeciągu 3 msc łańcuch spadł już 5 krotnie co na przestrzeni 4 lat zdarzyło się tylko raz w mechanicznej ultegrze, wiem, że pomijam kwestię wyregulowania, ale naprawdę o wiele więcej poprawy z jakość użytkowania osiągniesz przez wymianę np zawieszenia czy hamulców niż upgrade napędu.

Napisano

A ja tam mam ograniczone zaufanie do przerzutki deore 12s mtb...naprawdę jeżdżę trochę rowerami różnymi i pierwszy raz widziałem, że łamcuch w nowym napędzie wlazł między wózek a kółko przerzutki....ten wozek w 6100 jest chyba z gownolitu...I zdaje się że ten sam jest w slx....

A co do wyboru xt vs deore w klamotach typu kaseta...jak komuś nie przeszkadza waga, to sensu zmiany kasety na xt nie ma, jakbym mial składać sensownej klasy rower na shimano...to bym wsadził slx gdybym nie spinał się o gramy, do tego heble typu drore ...jesli nie trzeba radiatorów ..I byłoby git

 

 

Napisano
Godzinę temu, tocusiek napisał:

Lepszy silnik czy lepszy osprzet, bardziej podoba mi sie Radon 

Co ci pisałem w innym temacie? Byś celował w prosty zestaw a ty kupujesz dalej wzrokiem. Jasne znajdziesz rady typu kupuj co ładne ale tak piszą ci co mają w tyłku sam sprzęt bo jak się coś porobi to się pozbędą bez żalu. Albo tacy co mają smykałkę serwisową i dojścia. Cube ma jedną bardzo ważną wadę czyli kable lecą przez stery. Może są marki co to fajnie ogarniają ale tu masz w środku plastik fantastik. Nie mam pojęcia jakie tam w zawiasie są śruby bo lubili dawać dawniej szajs z alu. I znowu ktoś puszcza rower po roku, dwu do żyda to ma to gdzieś. Chcesz na dłużej to jest to bardzo istotna kwestia. Rozumiesz czy nadal nie bardzo bo naprawdę zajmowanie się podmiankami kaset czy tarcz hamulcowych to... ręce opadają pod względem priorytetów eksploatacji.

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, Dokumosa napisał:

W manetce XT jest funkcja (multi release) niedostępna w niższych grupach. Jak ktoś się przyzwyczai to wyboru właściwie nie ma. XTR jest jeszcze "trwalszy".

Jeżdżę od roku na rowerze z manetką slx 7100 i RD-8100 a teraz nowy rower manetka xt 8100 i RD-8100. Nie przypadło mi do gustu absolutnie to xt. Zrzucanie po 2 biegi dla mnie nie ma znaczenia, za to manetka chodzi tak twardo że jej nienawidzę. Mam nadzieję że się rozpadnie i zakładam slx. Wcześniej miałem rower z pełnym Sramem GX i tam super działa manetka, podobnie działa slx i takiej pracy jestem fanem.

Napisano
33 minuty temu, Tyfon79 napisał:

Co ci pisałem w innym temacie? Byś celował w prosty zestaw a ty kupujesz dalej wzrokiem. Jasne znajdziesz rady typu kupuj co ładne ale tak piszą ci co mają w tyłku sam sprzęt bo jak się coś porobi to się pozbędą bez żalu. Albo tacy co mają smykałkę serwisową i dojścia. Cube ma jedną bardzo ważną wadę czyli kable lecą przez stery. Może są marki co to fajnie ogarniają ale tu masz w środku plastik fantastik. Nie mam pojęcia jakie tam w zawiasie są śruby bo lubili dawać dawniej szajs z alu. I znowu ktoś puszcza rower po roku, dwu do żyda to ma to gdzieś. Chcesz na dłużej to jest to bardzo istotna kwestia. Rozumiesz czy nadal nie bardzo bo naprawdę zajmowanie się podmiankami kaset czy tarcz hamulcowych to... ręce opadają pod względem priorytetów eksploatacji.

Mowa o tym, że nie idą w ramę jak w przypadku Radon`a tylko przez stery? Czym grozi to, że kable w sterach? Rower kupuje ja dłuższy okres, dla mnie też kwota nie jest małą kwotą a jeźeli miałbym mieć w podobnej cenie lepsze komponenty to, czemu nie.. ale czy warto kosztem nowszego silnika. Czy jest on tego wart

5 minut temu, Wojcio napisał:

A ja na odwrót. Po zmianie SLX na XT pokochałem podwójne zrzucanie i działanie manetki. 

a jak będzie miał się XT do SRAM X01 Eagle AXS - tego w Radon z mojego linku. 

Ciągle zastanwiam sie czy warto lepszy osprzet czy isc przyszlosciowo w lepszy silnik (o ile lepsze nie wiadomo)

Napisano

Kable przez stery to większy problem przy wymianie widelca lub sterów.

Zdecydowanie ważniejszy silnik, bo tego nie zmienisz. Na drugim miejscu zawieszenie, bo to drogie i starcza na długo. Najmniej się trzeba przejmować napędem, bo to się zużywa, wymienia, a poza tym od Deore i GX w górę nie ma już jakiejś rewolucji w działaniu. W napędzie jednak istotna jest marka - nie że Shimano jest jakoś lepsze czy gorsze niż Sram, ale jak już masz jedno to trudniej zmienić na drugie, oraz bębenek w kole (niby można zmienić, ale nie zawsze łatwo a decyduje o kasetach). 

Napisano

Ja się wyrażałem tak ogólnie, że silnik ważniejszy, ale tu są spore różnice, realnie to bardziej zawias niż osprzęt. Ja nie wiem ile warta jest zmiana z gen 4 na gen 5. Podobno gen 5 jest cichszy.  Ale to nie jest prosty wybór. I jeszcze te linki w sterach. 

Napisano
Godzinę temu, Wojcio napisał:

Kable przez stery to większy problem przy wymianie widelca lub sterów.

Nie w tego typu rowerach i nie tego producenta. Tam masz plastikowe przelotki i w ogóle lubi to trzeszczeć, łapać luzy i dostaje się sporo wilgoci a najgorsze pękać. To jest dobre do rekreacji albo uszły by u mnie bo nie myję wodą czy użytkuję w błocie. Tylko znowu to nie jakiś gravelik czy inna szosa tylko tu w sterach spore siły działają. Co kto lubi i co wybiera. Ja się z tym męczył nie będę a nie znam osoby, która była by zadowolona z tego debilnego patentu. Znajomy robi z tym na serwisie to swoim ujdzie choć traci tyle czasu , że szok ale obcemu każe sp..ać albo liczy za robotę jak za woły. Jak tego nie poprawią to będzie jak z mufami wciskanymi.  

Napisano
W dniu 14.11.2024 o 16:51, player123 napisał:

A ja tam mam ograniczone zaufanie do przerzutki deore 12s mtb...naprawdę jeżdżę trochę rowerami różnymi i pierwszy raz widziałem, że łamcuch w nowym napędzie wlazł między wózek a kółko przerzutki....ten wozek w 6100 jest chyba z gownolitu...I zdaje się że ten sam jest w slx....

A co do wyboru xt vs deore w klamotach typu kaseta...jak komuś nie przeszkadza waga, to sensu zmiany kasety na xt nie ma, jakbym mial składać sensownej klasy rower na shimano...to bym wsadził slx gdybym nie spinał się o gramy, do tego heble typu drore ...jesli nie trzeba radiatorów ..I byłoby git

 

 

ten wózek to palcami można sk®ęcić o 90 stopni bez wysiłku. To jakaś masakra jest.

 

W dniu 14.11.2024 o 12:13, tocusiek napisał:

m6100 jest od nowości, ale myślałem ze moze jest sens wymienic na lepsze komponenty, bo mam budzet.

Kaseta 6100 jest teoretycznie trwalsza, zwłaszcza w elektryku. Natomiast łańcuch xt jest znacznie mocniejszy od slx a ten z kolei od 6100.

Moja kolejność upgreadu:

1. siodełko i pedały

2. hamulce

3. mostek i kierownica

4. sztyca podsiodłowa

 

Wyjściowo miałem pełną grupę xt z DI2, więc napędu nie ruszałęm.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...