Ketrab123 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Cześć, Szukam roweru gravelowego do jazdy w 80% po asfalcie i ścieżkach rowerowych oraz w 20% po ubitych drogach leśnych. Mam 175 cm wzrostu i ważę około 72 kg. Robię około 4500 km rocznie. Trochę już się rozglądałem i wiem, że w założonym budżecie powinien być napęd GRX, karbonowy widelec (cały), sztywne osie oraz hamulce hydrauliczne. Poniżej przesyłam wybrane maszyny. Doradźcie mi coś, proszę. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-rondo-ruut-al2-hydro-pd41499/?v_Id=226465 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-5-0-grx-pd43135/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-elite-gr-pd32438/?v_Id=189800 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-romet-nyk-pd31089/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-comp-gr-pd33239/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-7-0-pd36997/?v_Id=234068 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kellys-soot-90-pd42883/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Eskera 5.0 na tej starej ramie bym sobie odpuścił, jak już to któryś z Generacji 2. Jak 80% to asfalt to celował bym w coś z dwoma blatami z przodu, jednoblatowe potrafią mieć równie szeroki zakres przełożeń ale stopniowanie kasety jest lipne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada Soot 90, Esker 7 i Nyk fajne maszynki, ale przy takim użytkowaniu lepiej wziąć coś z napędem 2x, albo szosę road+ co przyjmie opony 32-38. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada Nawierzchnia niewiele mówi, można co najwyżej doradzać, czy ma być z taką, czy taka oponą. Jeżeli jazda sportowa po płaskim wtedy 2x ma sens, jeżeli zaś , aby sobie pojeździć w tlenie to nawet po płaskim może być 1x, szczególnie gdy 80% bitum i 20 po leśnych twardziochach i przełożenie jak mniemam będzie niewiele zmieniane. Nyk stoi na Flyxii Fe-02 z drobną poprawką. Jeżdżę na tej ramie , może najlżejsza nie jest, ale jest za to komfortowa i wytrzymała, i działa na nierównościach tak jak powinna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketrab123 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada tak naprawdę do można powiedzieć, że to będzie 95 % asfalt, ścieżka rowerowa czy jakaś kostka. te 5 % to będzie ubita ziemia. Czy przy twardym podłożu lepiej jest mieć dwa blaty z przodu? a np aspre 3? może ten rower kosztować koło 5000 zł nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada 2 tarcze z przodu to lepsze stopniowanie przy korzystaniu z dużego blatu i ciasnych kaset i ma to sens w przypadku jazdy stricte sportowej na wynik , natomiast w przypadku pojeżdżenia sobie nawet i szybko, ale już nie stricte sportowo po takim profilu nawierzchni i po płaskim, może być spokojnie ten jeden blat z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek888 Napisano Piątek o 20:46 Udostępnij Napisano Piątek o 20:46 Gravel to i tak tylko gravel, nie zrobisz z tego szosy szczególnie przy takim Kross esker 5.0, jeśli nie wykorzystujesz całej kasety to po co Ci podwójny blat, jest przydatny tylko przy lepszych stopniowaniu, odnośnie prędkości to da Ci tylko przy zjazdach, i to w zależności czy masz mocne kopyto, jak ktoś jeździ nazwijmy to średnio zaawansowanie to pojedynczy blat z zupełności wystarczy, na pewno przy spokojnej jeździe na szutrach będzie to wygodniejsza opcja, a na szosie dużej różnicy nie odczujesz, największa będzie przy stopniowaniu, to oczywiście moja opinia. Mi się osobiście podoba Rower RIDLEY Kanzo Speed Rival1, jest obecnie w dużych promocjach i dobrze wygląda, jest na karbonie i waży 8.2kg, gdzie krossy karbonowe około 9.8 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketrab123 Napisano Wtorek o 06:31 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 06:31 Ridley Kanzo Speed rival1 jest trochę za drogi 8200 zł. Mam do wyboru eskera 7.0, rometa nyk, kellys scoot 80 i 90. co wybrać Panowie i Panie? Chyba lepiej żeby rama była z carbonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano Wtorek o 06:58 Udostępnij Napisano Wtorek o 06:58 Cytat Chyba lepiej żeby rama była z carbonu. W większości przypadków lepiej. Ja bym wziął kellysa 80 ze względu na napęd 2x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.