Skocz do zawartości

[do 6000-7000 zł] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam roweru gravelowego do jazdy w 80% po asfalcie i ścieżkach rowerowych oraz w 20% po ubitych drogach leśnych. Mam 175 cm wzrostu i ważę około 72 kg. Robię około 4500 km rocznie.  Trochę już się rozglądałem i wiem, że w założonym budżecie powinien być napęd GRX, karbonowy widelec (cały), sztywne osie oraz hamulce hydrauliczne. 

Poniżej przesyłam wybrane maszyny. Doradźcie mi coś, proszę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eskera 5.0 na tej starej ramie bym sobie odpuścił, jak już to któryś z Generacji 2. Jak 80% to asfalt to celował bym w coś z dwoma blatami z przodu, jednoblatowe potrafią mieć równie szeroki zakres przełożeń ale stopniowanie kasety jest lipne.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawierzchnia niewiele mówi, można co najwyżej doradzać, czy ma być z taką, czy taka oponą. Jeżeli jazda sportowa po płaskim wtedy 2x ma sens, jeżeli zaś , aby sobie pojeździć w tlenie to nawet po płaskim może być 1x, szczególnie gdy 80% bitum i 20 po leśnych twardziochach i przełożenie jak mniemam będzie niewiele zmieniane. 

Nyk stoi na Flyxii Fe-02 z drobną poprawką. Jeżdżę na tej ramie ,  może najlżejsza nie jest, ale jest za to komfortowa i wytrzymała, i działa  na nierównościach tak jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę do można powiedzieć, że to będzie 95 % asfalt, ścieżka rowerowa czy jakaś kostka. te 5 % to będzie ubita ziemia. Czy przy twardym podłożu lepiej jest mieć dwa blaty z przodu? a np aspre 3? może ten rower kosztować koło 5000 zł nawet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tarcze z przodu to lepsze stopniowanie przy korzystaniu z dużego blatu i ciasnych kaset i ma to sens w przypadku jazdy stricte sportowej na wynik , natomiast w przypadku pojeżdżenia sobie nawet i szybko, ale już nie stricte sportowo po takim profilu nawierzchni i po płaskim, może być spokojnie ten jeden blat z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gravel to i tak tylko gravel, nie zrobisz z tego szosy szczególnie przy takim Kross esker 5.0, jeśli nie wykorzystujesz całej kasety to po co Ci podwójny blat, jest przydatny tylko przy lepszych stopniowaniu, odnośnie prędkości to da Ci tylko przy zjazdach, i to w zależności czy masz mocne kopyto, jak ktoś jeździ nazwijmy to średnio zaawansowanie to pojedynczy blat z zupełności wystarczy, na pewno przy spokojnej jeździe na szutrach będzie to wygodniejsza opcja, a na szosie dużej różnicy nie odczujesz, największa będzie przy stopniowaniu, to oczywiście moja opinia. Mi się osobiście podoba Rower RIDLEY Kanzo Speed Rival1, jest obecnie w dużych promocjach i dobrze wygląda, jest na karbonie i waży 8.2kg, gdzie krossy karbonowe około 9.8 kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...