OskarKabat Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Cześć wszystkim, Niedawno stałem się posiadaczem używanego roweru, w którym jest zamontowany Sr Suntour Epicon X1. Strona producenta po wpisaniu numeru seryjnego mówi, że to dokładnie SF12-EPICON-X1-DS-RL-RC-15QLC 26 TS 255/0 W pierwszym momencie skazałem go na straty - brakujące elementy w miejscu blokady, do stopnia, w którym mozna było spojrzeć "do środka". Jednak postanowiłem go rozebrać. Okazało się że mimo wszystko jest w całkiem niezłym stanie. Lagi nie są wytarte, nie ma luzów. Będę chciał go zreanimować. Zrobię to na początku we własnym zakresie, ponieważ nie wiem czy w ogóle ożyje. W związku z tym potrzebuję pomocy w kilku kwestiach. Zacznijmy od lagi z tłumieniem i blokadą. Na zdjęciu z załącznika widać co zastałem w prawej ladze. Wszystkie te elementy były wrzucone luzem To w jakiej kolejności mają zostać poskładane udało mi się ustalić. Pytanie jakie się pojawia to jaki olej (internet podaje od 2,5 do 7,5) i w jakiej ilości nalać do środka. Dodatkowo, tak jak wspomniałem wcześniej, całkowicie brakuje mi mechanizmu blokady. Mimo że oryginalnie była tam przewidziana manetka, chiałbym z niej zrezygnować i zastosować samą dźwignię. U chińczyka można dostać coś takiego: SR Suntour Epicon Axon Auron widelec hydrauliczny blokada W/kompresja niska prędkość regulacja kompresji - AliExpress 18 ale ewidentnie czegoś brakuje, jeśli w ogóle będzie się dało ją u mnie zastosować. Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Tłumiki się różnią w zależności od sterowania manetką czy wajchą. Na ali kupisz sobie tłumik do epiconabczy to pod manetkę czy blokadę z goleni za jakieś 140-220zł (np. FUN062-10, 063-10, 072-10, 073-10). Do tego będziesz potrzebował jeszcze kilku małych plastikowych elementów i samej wajchy dostępnych np. W activia.sgl.pl. Obczaj sobie rysunek złożeniowy i sprawdź jaki tłumik tam powinieneś mieć. Na yt jest też kilka filmów nt serwisowania tych tłumików - dowiesz się jaki olej i jak go wlewać żeby była odpwiednia objętość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OskarKabat Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada W pierwszej kolejności będę próbował poskładać ten który mam. Wczoraj, już po rozpoczęciu tematów doszedłem do podobnych wniosków. Patrząc na sposób działania blokady nie będzie możliwości założenia pokrętła bez manetki. Więc jeden problem mam z głowy zamówię z ali cały mechanizm pod manetkę. Co do filmów, obejrzałem ich już kilkanaście. Rozbieżnośc olejów które leją do środka jest dosyć spora, od 2,5 do 7,5, a w komentarzach można było przeczytać nawet o 10W... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Wydaje mi się, że nie masz wszystkich elementów samego tłumika. Zobacz to jest analogiczny tłumik: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.