Skocz do zawartości

[15000-19900] Full suspension e-bike


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim :)
Ważę 80 kg i mam 182 cm wzrostu.


Zastanawiam się nad zakupem roweru:
1) Kross Moon Boost 1.0 (mogę go mieć w dużo lepszej cenie)
https://kross.eu/pl/ebike/mtb/moon-boost-1-0-630-szary-czarny-polysk
lub Cannondale Moterra Neo 3.
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/e_bikes/e_mountain/moterra_neo/moterra_neo_3_c65331u


Nie wiem jak Kross, bo kolega mnie nastraszył, że Kross oszczędza na "ukrytych podzespołach" itp, że Może "łapa" amortyzatora jest ze słabego alluminium.
Co o tym myślicie ?
Kross ma ramę karbonową i waży 21 kg. Cannondale nie wiem, ale pewnie z 25 kg.
Co myślicie o tych dwóch rowerach, a głównie o Kross, bo to Polska marka (trzeba wspierać polskie) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr. Ebike testował tego Moona, spotkałem go na nim, tłucze się niemiłosiernie w nim wszystko, klapa baterii, przewody. Nie, nie trzeba wspierać polski. Poluj na promocje na Speca Turbo Levo gen 3, wchodzi niebawem 4 generacja więc na 3 będą dobre ceny. Ewentualnie jakiś inny rower na silniku Bosha CX Gen 5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szajsem bym nie nazwał tylko niedopracowaniem. Serio po wszystkich dawnych przejściach z Moonem chcesz się bawić w testera czy czy się coś rozpadnie, pęknie, urwie? Masz gwarancję, że w razie W nie zleją cię? Chcesz patriotycznie to są inne marki albo kup u nas i zostaw kasę u lokalnego sprzedawcy. Kup coś co jest pewne bo jest dość czasem kłopotów z silnikami-bateriami by jeszcze dowalać sobie pytajnik jak chodzi zawieszenie i czy wytrzyma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem e-fulla, dlatego, że u mnie ścieżki rowerowe to przerobione chodniki w większości i nie da się nimi jechać 25 km/h a czasami delikatnie szybciej. Głównie chodzi o krawężniki i wyjazdy z posesji.
Jeżdże głównie na trybie TOUR lub ECO. Sport i TURBO może raz użyłem.

Mam Cannondale Trail neo 4 hardtaila ze sprężynowym amorkiem i jest dramat. Rower bardzo fajny (lubię go) tylko za twardy i jak zahaczę o jakieś tereny górzyste to tylna kaseta się do tego nie nadaje.
Na asfalcie jedzie się super, ale przy terenach przytorowych gdzie jest więcej kamieni jest za twardo i trzeba zwolnić, żeby nie telepało i rzucało, i dało się w miarę przyjemnie jechać. Lubię zwolnić, ale na terenach bardziej górzystych, gdzie wymagane są już umiejętności i wtedy zaczyna się inna zabawa (przyjemność) 😁

Dlatego myśli padają w kierunku full'a ...
Chyba, że macie inne pomysły. Może na przerobienie tego hardtail'a ?
Tylko z kolei włożyć w niego 5-7 tys. i nie da tego efektu co bym chciał, to też nie widzę sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Full ze skokiem 150/150 jak ten canondale nie służy do  tego aby wygodnie się jeździło przy wjeździe na krawężnik czy po kamieniach, takie zawieszenie ma dawać mocne podparcie w przypadku jazdy po sporych przeszkodach i nie chodzi tutaj o wrażenia turbo gładkości, tym bardziej zastosowany widelec w tym canondale jest mocno ociężały jeśli chodzi o czułość, do poprawy komfortu w sytuacji jakie opisujesz większy wpływ miała by wymiana opon na szersze i zejście z ciśnieniem, z tym, że powodowało by to cięższą jazdę po gładkiej drodze. Jeśli chciałbyś z zawieszenia uzyskać super czułość to najlepiej zastosować damper sprężynowy, który jest mega czuły przy odpowiednim ustawieniu, natomiast nie służy on do tego aby niwelować nierówności w miejscach jakie opisujesz, a ostrego katowania w terenie. Nie wspomniałeś na jakich oponach jeździsz lub tego nie zauważyłem, ale przykładowo w motterze masz zamontowanego dhf 2,6, który jest oponą bardzo mocno terenową i moża się zdziwić jak ociężale rower będzie się zachowywał na asfalcie, może nie aż tak jak w przypadku assegaia natomiast dobrze mieć świadomość, że "duży" full jest super jednak jeśli odpowiednio go wykorzystamy a jako rower do jeżdżenia w stosunkowo łatwym terenie będzie stwarzał więcej ograniczeń niż korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do niwelowania nazwijmy to małych nierówności typu żwir czy jakieś drobne kamyczki lepiej sprawdza się szeroka opona z niskim ciśnieniem, która amortyzuje te mikro uderzenia, dobrze ustawiony widelec enduro no bo w tej kategorii trzeba patrzeć na motere, nie może wybierać tak niewielkich uderzeń, ponieważ zbyt łatwo by dobijał w sytuacjach do których tak naprawdę został stworzony, czyli amortyzowania dużych uderzeń, których nie brakuje na górskich trasach. Sens kupowania roweru enduro i wkładania do niego opon na temat, których ciężko mi sie wypowiedzieć bo nie korzystałem ale wyglądają mi na podobne do dissectora, który niemiłosiernie się ślizgał, jest trochę marny. Generalnie enduro w odpowiednim zastosowaniu przeznaczony jest do zjeżdżania i ewentualnego dostania się na górę, z której można zjechać, w każdym bądź razie nie ma to być typ roweru skonstruowany do efektywnej jazdy po płaskim czy pod góre, rozumiem, że tę kwestię można lekko pominać bo jednak jest tu wspomaganie elektryczne, natomiast może lepszym wyborem było by coś lżejszego bardziej dostosowanego do tras w jakich będziesz jeździł. Jeśli idzie o opony i enduro od kiedy stosuje assagaia nie wyobrażam sobie przejść na inna, ma praktycznie nieskończoną trzymanie, lecz trzeba się liczyć z potężnymi oporami toczenia i taka opona po prostu na asfalcie mega zamula, także zakup fulla z dużym zawieszeniem o geometri enduro i próba jego odchudzenia nie do końca będzie najlepszym wyborem.

Ten kross jest fajnie poskładany jeśli chodzi o zawieszenie,  z tym, że jest to naprawdę już amortyzacja do ostrego ładowania w terenie, od ZEB-a na goleniach 38 nie masz co oczekiwać komfortu, ten widelec ma wytrzymywać ostre haratanie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogłeś 😁  na tych oponach przejechałem jakieś 4800km i nigdy mnie nie zawiodły. Czy sucho czy mokro czy śnieg i chlapa. Nigdy. 

To nie wiem już co zrobić. 

Czy kupić inne opony, może bardziej miękkie. Czy jednak wziąć fulla i amortyzatory ustawić na bardziej miękko,żeby trochę amortyzowały. Skakać i tak nie będę. Przynajmniej na razie.

Chodzi głównie o szybką jazdę po asfalcie i nierównym terenie jak kamienie z ziemią, 50/50.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnym rozwiązaniem byłby chyba e-bike XC, ale nie kojarzy mi się żaden z tych dwóch firm. 

Nie chcę Cube'a ani Focus'a...

 

Albo wsadzę taki widelec, bo chyba większego nie ma sensu

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-rowerowy-przedni-29-rock-shox-recon-silver-rl-100mm-boost-14854410540

I zmienię opony na jakieś bardziej miękkie.

Edytowane przez zinedine11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zinedine11 napisał:

Nie pomogłeś 😁  na tych oponach przejechałem jakieś 4800km i nigdy mnie nie zawiodły. Czy sucho czy mokro czy śnieg i chlapa. Nigdy. 

To nie wiem już co zrobić. 

Czy kupić inne opony, może bardziej miękkie. Czy jednak wziąć fulla i amortyzatory ustawić na bardziej miękko,żeby trochę amortyzowały. Skakać i tak nie będę. Przynajmniej na razie.

Chodzi głównie o szybką jazdę po asfalcie i nierównym terenie jak kamienie z ziemią, 50/50.

 

Z tym, że nie wiem czy myślimy o  tym samym, mówię o oponach z perspektywy enduro i naprawdę ciężkim terenie gdzie wspomniany dissector miał bardzo słabą przyczepność, oczywiście w mniej wymagających warunkach spisywał się dobrze, nawet bardzo dobrze bo był to opona z stosunkowo niskimi oporami toczenia i dobrze napędzała rower, więc do przejazdu po jakiejś szutrówce nadawała się świetnie, z tym, że kupują fulla enduro raczej nastawiasz się na jazdę po terenie zdecydowanie bardziej wymagającym i przewidywalność opony wraz z jej przyczepnością jest o wiele ważniejszą cechą niż jej lekkość. Ustawienie zawieszenia na niskim ciśnieniu trochę przeczy sensowi takiego roweru, tak będzie zawieszenie bardziej czułem, natomiast tracisz dużą ilość skoku przez zwiększenie SAG-u jakie na pewno wystąpi przy niskim ciśnieniu, dodatkowo czy taki rower nie straci właściwości jezdnych ? Miałem w zeszłym roku sytuacje, że dość mocno dobiłem damper i ciśnienie przeszło do komory negatywnej, nie miałem pompki przy sobie i jadać w takim stanie rower mega bujał, starczyło po prostu stanąć i lekko docisnąć zawieszenie, żeby dobijało, więc bawienie się w ustawianie zdecydowanie zbyt niskiego ciśnienia naprawdę nie ma sensu.

Zdecydowanie lepsza opcją byłby już ten e bike xc, jeśli oczekujesz czułości to widelce do xc wykazują ją na wyższym poziomie, możesz spróbować czegoś z foxem 32 jeśli nie ważysz zbyt dużo, powinien on być bardzo czuły na drobne nierówności, choć jest to widelec o niskiej sztywności bocznej, czyli jest taką odwrotnością zeba, który jest zamontowany w krosie.

Jeśli chodzi o kwestię mikrodrgań czyli powiedzmy, tego co powstaję jadać po szutrze RS z chargerem 3.0 i wyższym wyposażone w ButterCups mają na celu je niwelować, natomiast sam tłumik chargera 3.0 nie jest udaną konstrukcją. Osobiście jeżdżę na liryku ultimate 2.1 i jest to mega świetny widelec bardzo czuły i dający masę wsparcia na technicznych sekcjach, z tym, że nie oczekuje od niego aby mi tłumił każdą nierówność na drodze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę 80 kg. 
Amortyzator, który mam w rowerze aktualnie to SR Suntour XCM ATB czyli jakiś najtańszy sprężynowiec. Smarowałem go smarem w środku z nadzieją, że będzie lepiej. 😁
Jadąc na prostej przy próbie wciśnięcia nawet nie drgnie ten amorek. Dopiero przy hamowaniu ugina się. 
Nie oczekuję, żeby było jak na kanapie. Tylko przy szybkiej jeździe po nierównościach tak telepie całym rowerem, że muszę zwolnić, bo robi się katorga( boję się, że silnik wyskoczy). Nie jestem francuskim pieskiem 😁

Chodzi mi głównie o to by zmniejszyć te uderzenia. Nie chcę ich zlikwidować całkowicie. Stąd pomysł o full'u by te "trzęsienie" rowerem zmniejszyć o 50% i będzie git. Żeby czuć nawierzchnię, ale nie katorgę.

Może taki Marin, ale to chyba też full nie dla mnie ?
https://sprint-rowery.pl/rower-elektryczny-marin-rift-zone-e1-2024?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp454ZYsv4CMc4k9wsaLfLJ2wY6kmEJGpTTPyxkfdSM_nbzqEMWj9eBpBoCf24QAvD_BwE

Chyba, że zacząć od jakiegoś fajnego amorka o skoku 100mm, żeby nie zmienić geometrii roweru ? Może pomoże? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, Xzc napisał:

 

Zdecydowanie lepsza opcją byłby już ten e bike xc, jeśli oczekujesz czułości to widelce do xc wykazują ją na wyższym poziomie, możesz spróbować czegoś z foxem 32 jeśli nie ważysz zbyt dużo, powinien on być bardzo czuły na drobne nierówności, choć jest to widelec o niskiej sztywności bocznej, czyli jest taką odwrotnością zeba, który jest zamontowany w krosie.

Myślisz, że ta Moterra czy Kross nie będzie bardziej miękki od hardtaila ? Czy to jest trochę skok z motyką na słońce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że full nie będzie bardziej miękki, z tym że full endruo nie jest przeznaczony do jazdy po asfalcie i ścieżkach leśnych nieprawda ? Wskazałem na opony, bo w takich warunkach jest to element, który może mieć realny wpływ na komfort i chyba jest to jednak tańsze rozwiązanie niż kupowanie fulla za 20k żeby osiągnąć komfort przy wjeźdżaniu na krawęzniki czy lekkim terenie. 

Do Zastosowania jakie opisał autor zdecydowanie lepszym wyborem byłby jakiś lekki full xc, aniżeli wielka endurówka, która mimo swojego komfortu będzie mniej efektywna na płaskich odcinkach.

Mam ht xc i full do enduro i tak endurówka jest wygodniejsza, jednak nie wyobrażam sobie jeżdżenia nią na długich płaskich odcinkach, zresztą opony do enduro zazwyczaj charakteryzują się miękką mieszanką, która poprawią przyczepność, co również wiąże się z jej szybkim zużyciem na asfalcie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, zinedine11 napisał:

Ważę 80 kg. 
Amortyzator, który mam w rowerze aktualnie to SR Suntour XCM ATB czyli jakiś najtańszy sprężynowiec. Smarowałem go smarem w środku z nadzieją, że będzie lepiej. 😁
Jadąc na prostej przy próbie wciśnięcia nawet nie drgnie ten amorek. Dopiero przy hamowaniu ugina się. 
Nie oczekuję, żeby było jak na kanapie. Tylko przy szybkiej jeździe po nierównościach tak telepie całym rowerem, że muszę zwolnić, bo robi się katorga( boję się, że silnik wyskoczy). Nie jestem francuskim pieskiem 😁

Chodzi mi głównie o to by zmniejszyć te uderzenia. Nie chcę ich zlikwidować całkowicie. Stąd pomysł o full'u by te "trzęsienie" rowerem zmniejszyć o 50% i będzie git. Żeby czuć nawierzchnię, ale nie katorgę.

Może taki Marin, ale to chyba też full nie dla mnie ?
https://sprint-rowery.pl/rower-elektryczny-marin-rift-zone-e1-2024?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp454ZYsv4CMc4k9wsaLfLJ2wY6kmEJGpTTPyxkfdSM_nbzqEMWj9eBpBoCf24QAvD_BwE

Chyba, że zacząć od jakiegoś fajnego amorka o skoku 100mm, żeby nie zmienić geometrii roweru ? Może pomoże? 

Tutaj masz przykład roweru, który bardziej nadałby się do zastosowań jakie oczekujesz, nie mówię, że jest to najlepsza oferta jaką można znaleźć, bo tak na szybko wyszukany, ale jeśli idzie o jazde po asfalcie czy jakimś płaskim szutrze na pewno lepiej się sprawdzi niż endurówka, której zalet po prostu nie wykorzystasz w takich miejsach.

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-cross-country/lux-trail/cf/lux-trail-cf-8/3443.html?dwvar_3443_pv_rahmenfarbe=M138_P01&dwvar_3443_pv_rahmengroesse=L&utm_adgroup=&utm_keyword=&utm_matchtype=&utm_size=&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA6aW6BhBqEiwA6KzDcwVEop8zPcs8eSdH5ZGS4PT7cEfp_AQSklIlTfKdNaUb7r_3yo8QwRoCd70QAvD_BwE&utm_device=c&utm_adgroupid=174385912790&utm_id=19715173135&utm_campaign=POL+MTB+-+Shopping+NB&utm_medium=cpc&utm_source=google#productDetailModalTriggerGridContainer

Jakoś z rozpędu nie zauważyłem, że to nie elektryk :P także w sumie nieaktualne to co napisałem, chociaż właśnie elektryk w takim wydaniu byłby najlepszą opcją dla Ciebie.

Edytowane przez Xzc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Xzc napisał:

Do Zastosowania jakie opisał autor zdecydowanie lepszym wyborem byłby jakiś lekki full xc, aniżeli wielka endurówka, która mimo swojego komfortu będzie mniej efektywna na płaskich odcinkach.

Rower cross country wymusi pozycję zorientowaną na wydajność, a efektywność endurówki na płaskim pozwala pominąć wsparcie silnika.
Wrzucić sobie mniej agresywne opony i tyle.
Nie jeżdżę na elektrykach, coś tam trenuję i jak czasem muszę przejechać kawałek na e-rowerze Żony z podstawowym silnikiem yamah`y to nie mogę się oprzeć wrażeniu że wspomaganie jest tak potężne, że rower sam spod dupy wyjeżdża. Efektywnością w ogóle bym się nie przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...