Jan_han Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Witam Szukam gravela do ok 30k. Jestem zainteresowany Trekiem Checkpoint SL7 AXS rozmiar M/L do wzrostu 176cm. Jazda to asfalt, ścieżki rowerowe, szutry, czasem las. Cel udział w gravelowych ultra Macie jakieś opinie na temat w/w roweru? Może jakieś sugestie? Będę wdzięczny za fachowe podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Nie żebym miał doświadczenie w takim poziomie cenowym, ale zajrzał bym też do Specialized, szczególnie z uwagi na ich pomysły w zakresie amortyzacji. No i możesz poszukać rowerów z nową 13 biegową grupą SRAM. W Canyonie to na razie wyższa cena, ale tam są promocje. Trzymam kciuki za dobry wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada 2 godziny temu, Jan_han napisał: Może jakieś sugestie? Może za takie pieniądze poszukać czegoś ciekawego a nie rowerowego volkswagena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan_han Napisano 13 Listopada Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada Jasne, masz jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada W tej cenie można spróbować włoszczyzny na ramach ich własnej produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Godzinę temu, Jan_han napisał: Jasne, masz jakieś sugestie? Przede wszystkim włoszczyzna, do tego Argon 18, może Ridley. Ale podstawa to wiedzieć czego się chce, czego się oczekuje od geometrii roweru bo wydawanie 30k w ciemno i bez doświadczenia to, delikatnie mówiąc, idiotyzm. Także ja bym przy tej kwocie zaczął od bikefittingu żeby dowiedzieć się czego szukać, jakich parametrów ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan_han Napisano 13 Listopada Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada Bikefitting jest na liście, ale opcja rowerowa idzie w parze a co włoskiego mozecie polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Ale chcesz: - gravela (baranek, bez amortyzacji) - gravela z amortyzacja - gravela z prosta kierownica - gravela z prosta kierownica i amortyzacja W zasadzie tylko pierwszy gravel to gravel, reszta to belkot marketingowy 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Najpierw bikefitting , potem rower . Jaki ? W zależności co wyjdzie Dark Matter , BMC , Cervelo, Pinarello . Jest w czym wybierać w tej kwocie . Chociaż , ja bym się dobrze zastanowił nad : 1) Złożeniem 2) Kupnem najtańszego modelu na wypaśnej ramie i zmianie osprzętu/kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada (edytowane) 7 godzin temu, Jan_han napisał: Cel udział w gravelowych ultra Ściganie, walka o wynik, czy aby przejechać? Gravelowe ultra to szerokie pojęcie sięgające imprezy o charakterze dość wymagającym pod kątem nawierzchnia /teren z elementami przełaju, po typowe przeciny po premiumach. 49 minut temu, Jan_han napisał: Bikefitting Bikesizing Gdyby rower już był, to wtedy bikefitting Edytowane 13 Listopada przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Godzinę temu, Jan_han napisał: Bikefitting jest na liście, ale opcja rowerowa idzie w parze a co włoskiego mozecie polecić? Nic, to jakiś głupi sentyment bo Włosi robili dobre rowery w latach 90, jeszcze rozumiem to kryterium w rowerach szosowych, ale w grawelach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada (edytowane) Podstawowe pytanie: jeździłeś już na gravelu? Brałeś udział w ultramaratonach? Edytowane 13 Listopada przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Trzy dyszki? Rama tytanowa pod własną geometrię - niech będzie Waltly - za 2000 $ masz internale z anodą, wysyłką. 7-8 tysięcy na koła w okolicy 1400g. Napęd w granicach 8k to np. GRX Di2, Force AXS z palcem w nosie i dodatkowymi bateriami. Zostaje sześć tysi na opony, kierę, sztycę, siodło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Wygląda na piękny troll'ing, dnf'y na ultra zdarzają się często z przyczyn zdrowotnych, a sprzęt wygrywa zazwyczaj sprawdzony i pancerny. 🫠😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan_han Napisano 13 Listopada Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada Gravel klasyczny, zero amortyzatorów, ultra najpierw do przejechania, jeździłem na gravelu Esker 6.0 chciałbym wycisnąć max z oferty w tym budżecie, co do składaka to nie mam wiedzy Najgorzej jak człowiek ma wybór. Czy trek jest ok? A może Giant? Revolt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada (edytowane) Główny selektor stanowi warun pogodowy , jednak za nim: Najwięcej, bo ktoś urwał przerzutkę 😂 Później, bo pękła szprycha😂 Kapeć😂 I dalej wjeżdżają achillesy, kolana, kręgosłup, kark 😂 Rzadkością w tym wszystkim " bo rozładowała się bateria i pojawiły się góry" 😂 Niemniej ,przemyślany ,prymitywny niezniszczalny do pozbierania na kolanie sprzęt daje dużo do sukcesu. Rower za trzy dychy? Przy Gravel Race na lekko, ze świadomością wycofu może mieć sens😂 Edyt: Najpierw do przejechania wystarczy prosty wygodny rower , ale jeżeli chcesz kupić rower bo chcesz i tyle, to nie ma problemu. Tylko pchanie się z takim sprzętem na ultramaraton z krwi i kości gdzie co krok pojawia się techniczny wpierdziel , a do przejechania jest 1000 km jest słabym wyborem.Sam dnf nie boli w konfrontacji" jak wydostać się z jakiegoś zarośniętego zadupia, gdzie do cywilizacji jest minimum 50 km" Edytowane 13 Listopada przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Pojęcia nie mam o ultra ale bałbym się że uszkodzę taki rower, na zmęczeniu nie trudno o głupi błąd albo bałbym się, że mi go skroją na śpiocha Ewentualnie ktoś na niego zruci pod sklepem swoją stalową kozę i powgniata mi karbony Pierwsze swoje dłuższe, jednodniowe wypady albo kilkudniowe sakwy robiłem na Tribanie 100 za 999 zł, którego z 1x7 przerobiłem za ponad drugie tyle złotych polskich na 2x8 Ale stresu miałem zero z tym rowerem. O kolejny, taki ze sklepu, niemal za równowartość mojej ówczesnej pensji to się już trząsłem na pierwszych sakwach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan_han Napisano 13 Listopada Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada napisze Wam jak to właściwie jest, zacząłem w tym roku, Gravel fajna sprawa, wkręciłem się w temat i chyba muszę doprecyzować, że fakt, doświadczenia brak (bo z tego roku nic sie nie liczy), jazda na ultra - zero doświadczenia, chciałbym zrobić na jakimś evencie 150 km, bez spinki etc. trafił mi się budżet, jak wyżej, dlatego chciałbym go "wsadzić" w rower. mniejsza o ocene, obawy etc. - to moje ryzyko, liczę jednak na to, że może ktoś, bazujac na doświadczeniu wlasnym, używanym sprzecie będzie mi w stanie doradzic - bo dylemat - bądź co bądź mam straszny, w sklepie - sami wiecie - liczy się sprzedaż i no, nie często zdarza się, aby ktos uczciwie doradził etc. dlatego, jeszcze raz, będę wdzięczny, jeśli ktoś, po prostu, napisze czy gdyby dysponował podobnym budżetem to wybrał by rower X czy Y. jestem zdania, że bez doświadczenia, nie ma co się pakować w jakieś ciężkie jazdy, co nie znaczy, że można doświadczenie zdobywać małymi krokami na sprzęcie, na który wygospodarowałem jakieś srodki pozdrawiam serdecznie, licząc na to, ze wrzucicie coś do koszyka - "bo to lepsza opcja" albo "na to szkoda kasy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Spoko, jak jesteś zdecydowany, to trzymam kciuki 👍Roweru nie doradzę, bo w takich budżetach to ja auta kupuję Pewnie warto coś na jakiś sprzęt odliczyć, chyba że masz na to inną kupkę albo sprzęt już skompletowałeś - jakiś kask, lampki, czołówka, narzędzia, bidony, coś do spania, odzież itp. - tu warto kupić raz a dobrze. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Jak chcesz wygodnie pojeździć to giant revolt advanced. Wygodna pracująca rama I sztyca dfuse. Do tego wejdzie szerszy laczek. Spec diverge to też dopracowana rama I sprawdzina konstrukcja. Fajna opcja może być też scott addict np.ten https://www.scott.pl/produkt/1640/12120/Rower-Addict-Gravel-20 To jest bardzo dobra rama plus podzespoły. Mam akurat te wersje Scotta sprzed 3 lat i ta moja rama jest naprawdę dobra - a ta nowsza przyjmie szerszy laczek i ma kilka poprawionych elementów w geo. https://www.scott.pl/produkt/1037/6727/Rower-Addict-Gravel-10 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada 2 godziny temu, Jan_han napisał: pozdrawiam serdecznie, licząc na to, ze wrzucicie coś do koszyka - "bo to lepsza opcja" albo "na to szkoda kasy" Forumowiczów którzy maja 30k na gravela, pewnie można policzyć na palcach jednej ręki (i to pracownika tartaku :P). Jezeli nie jesteś totalna mechaniczna ameba, to polecam składaka. Ja to zrobiłem z pomocą tego forum. Sa części za których wymianę płaciłem trzy razy. Ale finalnie opłaciło się. Teraz mam rowery ,fitmyself’ 😜. W takim budżecie szkoda kasy na rowery z katalogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada Jak będzie łyda psycha i strategia to na swoim eskerze spoko wygrasz ultra - nie potrzebujesz żadnych złotych klamek. Jak wpadła łatwa kasa to po prostu wymień to co Ci nie pasi - siodło, kierę, owijkę, dopakuj hample lepszymi zaciskami, okładzinami, tarczami no i oczywiście koła. Rower za 30 kilo u amatora nawet ambitnego to w 99% lans. No chyba że rama jest nie pod ciebie z rozmiarem - wtedy nie ma co czekać na kontuzje trzeba kupić właściwy, ale nie taka bezsensowna ekstrawagancja. Oczywiście zgadzam się że przede wszystkim obowiązuje mądrość naszych babć "Kto bogatemu zabroni ..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Może Kolega jest po rozmowie z księgowym i musi być faktura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada dlaczego w tym kraju każdy się martwi o czyjeś pieniądze, ból t? Kolega ma budżet i chce rower tyle w temacie, co za różnica czy jest amatorem czy nie jeden amator ma na rower 3 tysie inny 30 warto to zrozumieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada W każdym kraju i sensownym forum sensowni doświadczeni ludzie odradzą zakup za tyle kasy. I trzeba być mądrym inaczej by nie wiedzieć czemu i się pytać co ma bycie amatorem do tego. To dotyczy wszystkiego czy to szosy, MTB. Poza tym nie wydaje mi się by w dobie naprawdę rozpowszechniania elektryków, zaraz choćby szos kwota 30 tysi była czymś na co rozszerzają się źrenice. Bez jajec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.