Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
58 minut temu, KSikorski napisał:

Dokładnie tak mam w rift zone - jedne koła na bikeparki górskie + trójmiasto zimą i drugie koła do "maratonowych" zadań.

Podzielisz się tym jakie koła i (zwłaszcza) opony ( w tym w jakich rozmiarach) używasz?

Generalnie czytając ten wątek mam wrażenie że czytam o sobie :)

- poszukiwania ramy full downcountry - failed

- zakup trance 1 w bunnyhop (była walka wewnętrzna przy zielonym, przełamałem się przy hematytowym) - in progress (zamówiony,zapłacony)

- 2 komplet kół  - completed (XM1700 i rekon/rekon race leżą).....

aa i jeszcze temat 2 bidonów też był u mnie punktem istotnym pierwotnie.  Aktualnym pytaniem jest jaki jest największy bidon dostępny na rynku i jak go zamocować w ramie Trance...

Edytowane przez wr81
  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, chudzinki napisał:

@KSikorski, który model masz? Ważyłeś go w oryginale?

@Enadxx, zważ go proszę jak do Ciebie dotrze.

Ja kupiłem ramę w Motor-Landzie i złożyłem po swojemu. Rama w rozmiarze M z osią i wszystkimi śrubami oraz z sterami waży 3017g. Kategoria 4 wg ISO 4210 (uskoki do 120cm z prędkością do 40km/h). Kompletny rower liczony "sklepowo", bez pedałów, tubeless - 13,75kg.
 

Cytat

Podzielisz się tym jakie koła i (zwłaszcza) opony ( w tym w jakich rozmiarach) używasz?

Zestaw 1: Shimano WH-MT620 622x30c, opony Specialized Butcher Grid Trail T9 29x2,3 przód + Specialized Eliminator Grid Trail T7 29x2,3 tył
Zestaw 2: Piasty DT Swiss 350+obręcze DT Swiss XM481 622x30c+Szprychy sapim race z oponami Specialized Ground Control Grid T7 29x2,35 z przodu i z tyłu.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Ok dzięki. Ten zestaw trailowy 2.3 chyba jednak trochę mniej agresywny/masywny niż DHF/Agressor 2.5 w Trance.. jak się przymierzałem do Gianta to strasznie traktorowo te opony wyglądały..  zwłaszcza przednia.

Edytowane przez wr81
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Zrobiłem listę rowerów z tylnym zawieszeniem do których wchodzą dwa bidony:

 

Santa Cruz Blur

Cannondale Scalpel

Specialized Epic

Trek Supercaliber

Canyon Lux

Orbea Oiz

Merida Ninety Six

Merida one twenty

  • +1 pomógł 1
Napisano

Pytanie czy dotyczy to wszystkich rozmiarów ram. W przypadku S i (XS jeżeli istnieje)  proponowałbym potwierdzenie tego, gdzieś widziałem dyskusję gdzie twierdzono że Oiz S = tylko jeden bidon.

Upychaczom 2 bidonów dedykuję foto z mojej symulacji (Trance M + bidony Fidlock 650+450). Powyginany XLC Fidlock (sam bidon bez bazy/uchwytu ) za 12PLN na amazonie  https://www.amazon.pl/dp/B07659QZKQ?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title lub 25pln na allegro. Szablony Fidlocków produkcji samego Fidlocka do ściągnięcia z ich strony.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

To ja dorzucę jeszcze znalezione w sieci masy ram...

 

Cytat

Where things get a little easier to compare is frame weight. Shown below are the claimed weights from each manufacturer, which is for a frame with the rear shock and basic hardware;

Specialized S-Works Epic World Cup – 1,712g
Cervelo ZFS-5 – 1,718g
Giant Anthem Advanced Pro – 1,735g
Specialized S-Works Epic 8 – 1,795g
Orbea Oiz OMX – 1,798g
Scott Spark HMX SL – 1,870g
Canyon Lux World Cup CFR – 1,894g
Cannondale Scalpel Hi-Mod – 1,910g
Santa Cruz Blur 4 – 1,933g
Trek Supercaliber SLR – 1,950g
Specialized Epic EVO – 1,965g
Merida Ninety-Six RC – 2,064g
Pivot Mach 4 SL – 2,087g
Canyon Lux Trail CFR – 2,104g
Specialized Epic 8 EVO – 2,210g
Trek Top Fuel – 2,600g

As for confirmed weights, I have had the opportunity to strip a couple of test bikes down to see how close they were to the manufacturers claims. Listed below are the weights for the frame, shock and key hardware, but no thru-axle;

Giant Anthem – 1,807g (w/Fox Float DPS)
Canyon Lux World Cup CFR – 1,941g (w/Fox Float DPS)
Specialized S-Works Epic 8 – 1,950g (w/RockShox SIDLuxe)
Trek Top Fuel – 2,600g (w/RockShox Deluxe)


Oraz chisel:

 

Cytat

image.thumb.png.e80576c94097dc731be04e3a80802f8d.png

 

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

@KSikorski

Cytat

Chisel FS około 7700 zł brutto licząc z dostawą. To już moim zdaniem akceptowalne pieniądze.

Powiedziałbym ,że to nieakceptowalna wycena. Dokładając 2k zł więcej można trafić na całe rowery, np.  wspominanego wyżej karbonowego BMC. 

A w podobnych do BMC, albo niewiele większych cenach, na promocjach trafiały się lux traily, oiz-y, scalpele, cuby...

Tak więc,  ponad 7k zł, za aluminową ramę, to wg. mnie bardzo wysoka cena.

Edytowane przez Enadxx
Napisano
3 godziny temu, marcin_ostrów napisał:

No właśnie . Niestety najlepszą metodą na złożenie roweru " pod siebie " jest najczęściej kupno najniższego modelu i zrobienia przekładki , bujając się z tym co zostanie :(

To podejście ma jedną wadę - gwarancja jest na rower, więc trzeba trzymać te wszystkie oryginalne graty i w razie konieczności zwrotu roweru przywrócić go do stanu fabrycznego lub pogodzić się z faktem, że rower wezmą tak jak stoi i dadzą drugi nowy lub zwrócą równowartość kosztu zakupu. Tak przynajmniej robi Decathlon.

Aktualnie rowery są tanie bo za dużo ich naprodukowali, ale porównując do cen regularnych rama ma sens, o ile ma się specyficzne potrzeby.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...