spidelli Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada (edytowane) Nie wiem czy dobry dział ale zacznijmy tutaj. Pacjent to "uszosowiony" gravel . Podczas ostatniej jazdy wpadłem za szybko na odcinek dziurawego asfaltu - nie lubię tego podskakiwania więc zacząłem dość ostro hamować przodem i mam wrażenie, że wpadłem w jakiś rezonans - na dziury nałożyło się takie dodatkowe szarpanie - jakby z luzu na zacisku czy na rurze sterowej. Nagrałem to już statycznie - jest jakiś luz przy zblokowanym kole - jestem pewien, że to mi się nałożyło na podskoki na dziurach, miałem wrażenie, że uszkodzę widelec. Jakoś mi się kulki nie zderzyły, żeby zahamować tyłem... Oto efekt ten statycznie: Sprawdziłem drugi rower - statycznie efekt też występuje ale nie zarejestrowałem go "na żywo". Gravel żony podobnie reaguje na zablokowanie przedniego koła (statycznie ). Czy to przypadłość karbonowych sztućców (wszystkie 3 rowery takowe mają)? Coś z tym zrobić? Jeździć, obserwować? Edytowane 10 Listopada przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada (edytowane) To wygląda na minimalny luz na styku tarczy z klockami. Luz na łożyskach główki ramy skasowany ? Edytowane 10 Listopada przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 10 Listopada Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada (edytowane) Cytat Luz na łożyskach główki ramy skasowany Jak do tego podejść? Bawiłem się nie tak dawno przekładkami, zrzuciłem kierę piętro niżej, potem śruby mostka dokręciłem z momentem wg opisu na kapslu/mostku. Wsuwałem też paznokieć pomiędzy widelec a główkę ramy ale nie wyczułem tu "pracy" podczas ruszania kierą. Nic więcej nie byłem w stanie wymyślić Edytowane 10 Listopada przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada Nie wiem, czy paznokieć to najlepszy instrument do sprawdzania luzu na sterach. Ja wolę to robić przykładając na styku korony widelca z ramą (i u góry też) palce tak, by dotykały wrażliwą na czucie skórą. Być może stery mają już wżery i przy prawidłowym naprężeniu wstępnym kapslem i tak minimalny ruch przód -tył występuje. Wszak łożyska sterów pracują głównie w zakresie niewielkiej oscylacji, a nie pełnych obrotów, więc w bieżniach robią się dołki. To zwykle daje się zauważyć w ten sposób (jeszcze bez rozbierania), że po nieco mocniejszym skręceniu luz na sterach znika, ale mamy stery "indeksowane", czyli wyraźny skokowy ruch i wręcz zatrzymywanie się widelca w pewnych pozycjach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada Raz luz na śrubach trzymających tarczę oszukał mnie i myślałem że to stery albo cud. Nie widzę czy to Centerlock czy 6 śrub. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada Tak jak pisze @marvelo. Musisz wyczuć ten moment kiedy nie ma luzu na łożyskach, a siła dokręcenia jest na tyle niewielka, że nie ogranicza ruchów kierownicy. To absolutne podstawy, warto się tego nauczyć 😎. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 10 Listopada Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 15 minut temu, Wojcio napisał: 6 śrub Szósteczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Listopada Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada Nie mam pomysłu Nie wyczuwam nic na główce ramy, ani paznokciem, ani palcem. Przy kole skręconym o 90 stopni też czuć luz czyli niby luz na sterach. Przy poprzednich hamulcach, mechanicznych był z kolei luz na klockach, nawet to reklamowałem przy serwisie w sklepie, gdzie kupiłem rower. Ale od tego czasu są już hydrauliki założone moją ręką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 17 Listopada Udostępnij Napisano 17 Listopada Moim zdaniem to klocki hamulcowe ruszają się w zacisku hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 17 Listopada Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada Kiedy miałem oryginalne mechaniki to ruch klocka był wyraźny, teraz jakoś nie zauważyłem (aczkolwiek nie neguję).. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.