Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy dobry dział ale zacznijmy tutaj. Pacjent to "uszosowiony" gravel . Podczas ostatniej jazdy wpadłem za szybko na odcinek dziurawego asfaltu - nie lubię tego podskakiwania więc zacząłem dość ostro hamować przodem i mam wrażenie, że wpadłem w jakiś rezonans - na dziury nałożyło się takie dodatkowe szarpanie - jakby z luzu na zacisku czy na rurze sterowej.

Nagrałem to już statycznie - jest jakiś luz przy zblokowanym kole - jestem pewien, że to mi się nałożyło na podskoki na dziurach, miałem wrażenie, że uszkodzę widelec. Jakoś mi się kulki nie zderzyły, żeby zahamować tyłem...

Oto efekt ten statycznie:

Sprawdziłem drugi rower - statycznie efekt też występuje ale nie zarejestrowałem go "na żywo". Gravel żony podobnie reaguje na zablokowanie przedniego koła (statycznie ).

Czy to przypadłość karbonowych sztućców (wszystkie 3 rowery takowe mają)?  Coś z tym zrobić? Jeździć, obserwować?

Edytowane przez spidelli
Napisano (edytowane)

To wygląda na minimalny luz na styku tarczy z klockami.

Luz na łożyskach główki ramy skasowany  ?

Edytowane przez KNKS
Napisano (edytowane)
Cytat

Luz na łożyskach główki ramy skasowany

Jak do tego podejść? Bawiłem się nie tak dawno przekładkami, zrzuciłem kierę piętro niżej, potem śruby mostka dokręciłem z momentem wg opisu na kapslu/mostku. Wsuwałem też paznokieć pomiędzy widelec a główkę ramy ale nie wyczułem tu "pracy" podczas ruszania kierą. Nic więcej nie byłem w stanie wymyślić :) 

Edytowane przez spidelli
Napisano

Nie wiem, czy paznokieć to najlepszy instrument do sprawdzania luzu na sterach. Ja wolę to robić przykładając na styku korony widelca z ramą (i u góry też) palce tak, by dotykały wrażliwą na czucie skórą. Być może stery mają już wżery i przy prawidłowym naprężeniu wstępnym kapslem i tak minimalny ruch przód -tył występuje. Wszak łożyska sterów pracują głównie w zakresie niewielkiej oscylacji, a nie pełnych obrotów, więc w bieżniach robią się dołki. To zwykle daje się zauważyć w ten sposób (jeszcze bez rozbierania), że po nieco mocniejszym skręceniu luz na sterach znika, ale mamy stery "indeksowane", czyli wyraźny skokowy ruch i wręcz zatrzymywanie się widelca w pewnych pozycjach.    

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak jak pisze @marvelo. Musisz wyczuć ten moment kiedy nie ma luzu na łożyskach, a siła dokręcenia jest na tyle niewielka, że nie ogranicza ruchów kierownicy. To absolutne podstawy, warto się tego nauczyć 😎.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie mam pomysłu :) Nie wyczuwam nic na główce ramy, ani paznokciem, ani palcem. Przy kole skręconym o 90 stopni też czuć luz czyli niby luz na sterach. Przy poprzednich hamulcach, mechanicznych był z kolei luz na klockach, nawet to reklamowałem przy serwisie w sklepie, gdzie kupiłem rower. Ale od tego czasu są już hydrauliki założone moją ręką ;) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...