KrzysiekxD Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada Dobra, Panowie, wybaczcie mi to uniesienie ale czytanie odpowiedzi pana KNKS to bylo zbyt wiele… 🫣 Dla sprostowania - Ok, jestem zielony w temacie i nie ma tu dyskusji, ale ja naprawdę przed zadaniem tego pytania tutaj przeczytałem mnóstwo informacji na stronach internetowych oraz obejrzałem tysiąc filmów poradnikowych na YT, zadałem to pytanie w tym miejscu licząc na normalną poradę, ewentualnie właśnie zagłębienie tematu jak w końcówce posta @kaido2. Gdyby ktoś tak odpowiedział na samym początku zamiast ironizować, post poszedłby na pewno w innym kierunku, ale niestety tak się nie stało 🤷♂️zaznaczałem już że zrobiłem research w tym kierunku a Wasze opinie miały być dla mnie jakimś dodatkowym nakierunkowaniem, tylko ktoś wolał kontynuować swoje marne wywody kosztem pomocy. Rowery które wrzuciłem były rowerami dostępnymi na miejscu które przymierzałem i były dla mnie wygodne, stąd nie brałem pod uwagę Soot 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada 3 minuty temu, kaido2 napisał: wole rozwiązania przełajowe i szosowe No ale utarło się, że gravel = GRX, z czym i ja się do końca nie zgadzam ale powiedzmy, że mam już jakieś swoje doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada 4 minuty temu, KNKS napisał: Ale @KrzysiekxD już kupił rower i poradził sobie doskonale bez twoich porad 😅, bo na Jutubie wszystko mu wytłumaczyli. Posłuchał, obejrzał i nie musiał się wysilać i męczyć wzroku czytając. Jaki to super sprzęt zapomniał napisać, bo się na mnie obraził i skupił się na tworzeniu mojego profilu psychologicznego. Co zrobić życie... A świat kolarski wstrzymał oddech i czeka, bo oto pojawił się kolejny "kupywacz graweła za 6000zł" . Czyli prosta zasada, która niezmiennie działa w każdym przypadku. Nie odpowiadać ,a to skłoni zainteresowanego do własnej pracy i wtedy ruszy wyszukiwarka, jutuby fejsbuki. Zignoruje się zjawisko, to umrze śmiercią naturalną. Jakie to banalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekxD Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 7 minut temu, KNKS napisał: Ale @KrzysiekxD już kupił rower i poradził sobie doskonale bez twoich porad 😅, bo na Jutubie wszystko mu wytłumaczyli. Posłuchał, obejrzał i nie musiał się wysilać i męczyć wzroku czytając. Jaki to super sprzęt zapomniał napisać, bo się na mnie obraził i skupił się na tworzeniu mojego profilu psychologicznego. Co zrobić życie... A świat kolarski wstrzymał oddech i czeka, bo oto pojawił się kolejny "kupywacz graweła za 6000zł" . Wytłumaczyli to czego Pan Profesjonalista nie raczył 😂 Chyba to Ty jesteś tutaj osoba która nie czyta tego co pisałem, bo nie oglądałem tylko „jutuba”, marny z Ciebie prowokator ale nakręcasz burzę całkiem sprawnie 👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Cytat Mam wrażenie że większość patrzy tylko na napisy a nie cyferki (bo te im nic nie mówią) Nie mówią, bo większość pytających o rower do x złotych to ludzie którzy chcą rower by pojeździć a nie na nim jeździć. Nie zastanawiają się jakie przełożenia, bo nie wiedzą,że można to policzyć albo, że się w ogóle to robi. Nie ma dla nich znaczenia przełozenie, bo i tak gniotą kapustę i nie zmieniają biegów. Nie znają różnic w napędach, nie wiedzą który to napęd mtb, szosowy itd. Chcą mieć w danej cenie najlepszy produkt,bo taki się kupuje nawet jak się tego nie wykorzysta. Myślą,że lepszy rower jest szybszy a nie myślą,że najważniejsza jest noga. Powiem Ci więcej amatorzy nie mają pojęcia o mleku, o oleju w hamulcach hydraulicznych i wielu innych aspektach. Nie muszą tego rozumieć,bo oni chca tylko pojeżdzić i prawda jest taka,że każdy gravel byłby dobry. Nie piszę o amatorach w sposób negatywny tylko stwierdzam fakt, nie muszą się znać na rowerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekxD Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2 minuty temu, kaido2 napisał: Czyli prosta zasada, która niezmiennie działa w każdym przypadku. Nie odpowiadać ,a to skłoni zainteresowanego do własnej pracy i wtedy ruszy wyszukiwarka, jutuby fejsbuki. Zignoruje się zjawisko, to umrze śmiercią naturalną. Jakie to banalne Jednak przez Wasze kolarskie okulary chyba nie dociera to co się pisze 🤦♂️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada (edytowane) 27 minut temu, spidelli napisał: No ale utarło się, że gravel = GRX, z czym i ja się do końca nie zgadzam ale powiedzmy, że mam już jakieś swoje doświadczenia. Wiesz, bo z założenia to ma być tylko i wyłącznie grupa gravelowa, gdzie cały czas się patrzy co się w tym światku dzieje i modyfikuje pod kątem ogółu, i większości. Większość nie rozkminia profilu trasy , doboru optymalnego napędu do własnych preferencji, tylko klika i jedzie. ten napęd ma pozwolić typowemu użytkownikowi pokonać większość tras. Osoba doświadczona znająca swoje możliwości , mająca pewne kryteria, po przejrzeniu profilu danej trasy, gravelem? Biorę skrojonego i skonfigurowanego pod to przełaja, albo nawet i szosę Dlatego pewne wyścigi gravelowe jadę właśnie na dostosowanej do tego szosówce, bez żadnych sprzęgieł i cudów na kiju , a odcinki przełajowe, cóż technicznie przełajowo i nawet po piachu 24 minuty temu, KrzysiekxD napisał: Jednak przez Wasze kolarskie okulary chyba nie dociera to co się pisze 🤦♂️ Czyli już wiesz, ze sami profesjonaliści Ale, el priomero,- jest coś takiego jak żart sytuacyjny prowadzącego Wszystko dociera, bo nie tylko Ty jesteś zielony w temacie, ale każdy który pyta, a pyta tak naprawdę w tej kwestii o to samo, pojawiają się tylko różne modele różnych producentów, czy firm, ale pod kątem zastosowania w sumie takie same, dlatego zawsze to kończy się przysłowiowym "eskerem" Z drugiej zaś strony, gdy widzisz enty setny raz to samo, to nie ma co się dziwić , ze ktoś gdzieś może pęknąć, bo delikatnie mówiąc zjawisko pojawiających się miliardy razy tych samych w sumie tematów jest irytujące. Zdaje sobie sprawę, ze natłok info z jutubów zwłaszcza z materiałów " sponsorowanych" zrobi mentlik i siekę, jednak należy też sobie zadać pytania: Czy będę tym rowerem pchał się w sport w takich, czy takich warunkach? I czy 6 tysiecy oznacza drogi rower tak naprawde? No jasne, że nie, stąd? Kurde wszystko będzie w sumie takie samo dla mnie w tej sytuacji, więc biorę wygodny i ten który mi wizualnie odpowiada. Edytowane 14 Listopada przez kaido2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Cytat Osoba doświadczona znająca swoje możliwości , mająca pewne kryteria, po przejrzeniu profilu danej trasy, gravelem? Biorę skrojonego i skonfigurowanego pod to przełaja, albo nawet i szosę @kaido2 problem leży w tym, że jesteś w TOP 0.1% kolarzy w tym kraju, jak nie w większym regionie. Pozostałe 99.9% rowerzystów nie ma ułamka twojego doświadczenia i umiejętności ani nawet głupiego czasu spędzonego na rowerze. Założę się że ja w miesiąc robię mniej niż ty w dobry weekend. Dla takiej większości są robione "uniwersalne" rozwiązania "ułatwiające" życie. Dla ciebie przerost formy nad treścią, ale uwierz mi, że sprawdza się to dla amatorów i poprawia ich wygodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlatan Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada 23 godziny temu, KNKS napisał: @spidelli Ej kolego... Nie naumiałeś się jeszcze do czego statystyczny "kupywacz" graweła będzie go używał ? To przecież jest jasne jak słońce i od dawien dawna powszechnie wiadome. 1. W terenie ma zastąpić mtb xc. 2. Na szosie ma być równie szybki jak szosa aero żeby zacząć jeździc na szosowe ustawki z chłopakami. 3. Ze dwa razy w sezonie ma służyć do wygrywania Wisły 500 i RaceAroundPoland. 4. W weekendy bikepacking i wyprawy gdzie oczy poniosą. 5. Codziennie na dojazdy do roboty. 6. W weekendy do ciągnięcia przyczepki z dzieciakiem/ psem / kotem. 7. Na co dzień krótkie wycieczki po 120km w tempie 100km w 3 godziny. Jak w mordę wychodzi że tylko KROSS ESKER albo Sensa Romagna z oponą 700x32C. 😅 A czy to ich wina, że tak myślą? Czy może jednak marketingowego pieprzenia, i wciskania ludziom na każdym kroku bełkotu, że gravel nadaje się do realizacji wszystkich tych punktów? Nie każdy jest fanatykiem rowerów, nie każdy zamierza w celu kupienia roweru poświęcić dwóch tygodni z życia na przeanalizowanie tajemnic aerodynamiki, oporów toczenia, tabel z przełożeniami, ciśnieniem itd. Po prostu chce "uniwersalny" rower, dowiaduje się że gravel jest "uniwersalny", no to przychodzi na forum i chce się dowiedzieć który jest najlepszy. Takie głupawe wyliczanki jak powyższa, czy teksty o flanelach i ramenie w sumie nawet nie wiem czemu mają służyć, chyba tylko podbudowaniu swojej wartości w internecie. Tylko po co ci to? Inna sprawa, że faktycznie liczba powstających tematów z pytaniem o to samo (jaki gravel do 5-7k) jest absurdalna. Może rozwiązaniem byłoby założenie i przyczepienie na górze jakiegoś dedykowanego tematu, który w miarę obiektywnie wyjaśni czym jest gravel, do czego się nadaje, do czego się nie nadaje, czego można po nim oczekiwać, jakie są najpopularniejsze modele w średnim budżecie (Aspre 2, Esker 6, Soot 50, może Silex 400 czy coś tam jeszcze), dlaczego akurat te (bo mają sztywne osie, hydraulikę, gravelowy osprzęt), czym się różnią między sobą. I do takiego tematu przekierowywać każdego pytającego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada @zlatanTo poczytaj jakie zastosowanie planują dla swoich, niedługo zakupionych, "graweli za 6000zł" przyszli adepci grawelowej subkultury 😅. To nie jest głupawa wyliczanka, panie ignorancie, to jest zbiór bzdur wypisywanych na tym forum, przez ludzi którym wydaje się, że zawojują świat na badziewnym Kross'ie za 5900, bo podnieca ich wizja roweru z barankiem. Jeśli moje ironiczne wyliczanki uważasz za nietrafione i tym samym nie zauważyłeś, że również zaproponowałem jaki graweł jest OK, to proponuje przysłużyć się poszukującym/pytającym, i sporządzić swoiste kompendium wiedzy dla przyszłych grawelowców. Dodatkowo rozpisać dress code i wyszczególnić zabiegi pielęgnacyjne zarostu 😅. Chyba że poczułeś się dotknięty, a to oznacza jedynie tyle że brak ci dystansu albo najzwyczajniej na świecie nie zrozumiałeś jeszcze co to kpina, żart czy sarkazm. Tym samym nie ma sensu z tobą dyskutować. A póki co nie wykazałeś się ani merytoryką, fantazją ani nawet poczuciem humoru. Za niedługo strach będzie wyjść na rower, żeby któryś z urażonych forumowiczów nie gonił za mną pięściami. Na szczęście jestem pewien, że żaden z brodatych flanelowców raczej mnie nie dogoni 😆. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlatan Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Dotknięty się nie poczułem, bo nie mam gravela, brody ani flaneli. Na tym forum zazwyczaj szukam porad niż ich udzielam, dlatego pewnie raczej nie wykazuję się merytoryką czy fantazją. Ale tobie też daleko do tych cech. Żarty i ironia są spoko, chyba że są denne. Twoje akurat są denne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada Superior X-Road Comp -GR - może komuś z Was udało się znaleźć informację o wadze ramy? Gdyby nie te ponad 11kg to rower niezły, niestety jeśli rama kowadło, to średnio warto w niego inwestować, https://primal.pl/pl/p/Gravel-SUPERIOR-X-ROAD-Comp-GR-1x10/1173 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada (edytowane) @Yacko 11kg to chyba standardowa waga gravela w tym przedziale cenowym. Kellys Soot 50 waży ponad 11kg, Kross Esker równiez przebija 11kg. Tak więc w podstawowych modeli nie ma co oczekiwać 9,xx. W tym sezonie jeździłem trochę na Scott Addict Gravel 10, który ważył z koszykami, bez pedałów 9,1kg. Lekka karbonowa rama, karbonowe koła i oczywiście Di2. Do tego lekkie, zamleczone Pirelli. Ale to już jest wydatek rzędu 20 000zł, tak więc inna para kaloszy. 10 godzin temu, zlatan napisał: Na tym forum zazwyczaj szukam porad niż ich udzielam, dlatego pewnie raczej nie wykazuję się merytoryką czy fantazją No widzisz, sam sobie odpowiedziałeś. Teraz już wiesz że lepiej żebyś czytał zamiast pisać. Edytowane 15 Listopada przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada Merida Silex 400 z napędem 2x waga poniżej 11kg, Giant Revolt również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada @Yacko, w tym przedziale cenowym nie ma co się spodziewać cudów, dlatego zabawkę w karbonie składałem własnoręcznie na chińskich sprawdzonych komponentach 11kg z hakiem Tyle samo ma moja stalówka, którą zabieram na niektóre imprezy Mógł bym ją jeszcze odchudzić i zapewne tak się stanie, bo wtedy będzie to pretekst by zapuścić brodę, flanelę i ramen xD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada (edytowane) P.S. Trochę po czasie, bo w tym ferworze mi umknęło, a nie wypada przejść obojętnie @nctrns, trochę mnie przeceniasz,bo obecnie człowiek już "stary i zużyty" pomimo, że pewne wypracowane rzeczy jeżeli chodzi o skuteczność na rowerze działają, ale prędkości już takiej nie ma, a więc TOP już gdzieś uciekł Tych km też już jest mniej, choć 20-cia koła rocznie chce, czy nie chce wychodzi Ale to się wiąże z "Niezmienna zabawa i dobry klimat" Wracając jednak do tego o czym napisałeś. Doskonale o tym wiem i opisałem to na podstawie "pod kogo głównie robi się GRX", natomiast nie tylko u mnie , ale u takich po przejściach ( w tym zawodników) zawsze są jakieś "patenty wynalazki" z eMTeBów, szos, CX-ów Edytowane 15 Listopada przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada Piękny wątek Zawsze mnie zastanawia po co, jeżdżąc wcześniej na jakimś rowerze, czy to to MTB czy jakimkolwiek innym, szuka się zmiany w segmencie entry level Człowiek się zaczyna uczyć jazdy na nowo czy jak? Rower to rower, nie ma w tym większej filozofii, kręci się korbą, rower jedzie. Można się jedynie zastanawiać czy chce się geometrię bardziej wygodną czy bardziej wyścigową i to jedyny dylemat jakim bym się kierował mając określony budżet na to. Plus żeby nie miał jakiegoś gównianego napędu, no ale to już zależy od budżetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada Przyczyn może być kilka choćby stricte finansowych typu "bo mam środki", lub odwrotnie," bo chce wyciągnąć jak najwięcej, za jak najmniej", czyli jakość jak najlepsza za jak najniższa cenę i ten drugi aspekt jednak przeważa, ale chyba każdy jest tego niewolnikiem w pewnym sensie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada No tak, tylko ludzie oczekują gotowych rozwiązań, zamiast samemu zgłębić temat, zwłaszcza że rowerów we wszystkich segmentach cenowych jest od metra i ciut ciut i trudno przejrzeć wszystko. Dlatego jak ja wybierałem rower to patrzyłem właśnie jaką najlepszą konfigurację mogę kupić za określoną cenę w danym segmencie rowerów, patrzyłem na nie od strony geometrii, wiedziałem co to za rower XC, co to trail a co all mountain. I dokonałem świadomego wyboru z którego jestem zadowolony na maksa. Ale to wymagało przestudiowania chociażby tematu geometrii roweru, która do czego służy i w jaki sposób wpisuje się w moje potrzeby. Nie czekałem aż mi ktoś opowie swoją historię życia, bo rower to jest tak indywidualna kwestia ze należałoby się samemu zatroszczyć o właściwy dobór wg własnych preferencji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.