KrzysiekxD Napisano 12 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 12 godzin temu Dobra, Panowie, wybaczcie mi to uniesienie ale czytanie odpowiedzi pana KNKS to bylo zbyt wiele… 🫣 Dla sprostowania - Ok, jestem zielony w temacie i nie ma tu dyskusji, ale ja naprawdę przed zadaniem tego pytania tutaj przeczytałem mnóstwo informacji na stronach internetowych oraz obejrzałem tysiąc filmów poradnikowych na YT, zadałem to pytanie w tym miejscu licząc na normalną poradę, ewentualnie właśnie zagłębienie tematu jak w końcówce posta @kaido2. Gdyby ktoś tak odpowiedział na samym początku zamiast ironizować, post poszedłby na pewno w innym kierunku, ale niestety tak się nie stało 🤷♂️zaznaczałem już że zrobiłem research w tym kierunku a Wasze opinie miały być dla mnie jakimś dodatkowym nakierunkowaniem, tylko ktoś wolał kontynuować swoje marne wywody kosztem pomocy. Rowery które wrzuciłem były rowerami dostępnymi na miejscu które przymierzałem i były dla mnie wygodne, stąd nie brałem pod uwagę Soot 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu 3 minuty temu, kaido2 napisał: wole rozwiązania przełajowe i szosowe No ale utarło się, że gravel = GRX, z czym i ja się do końca nie zgadzam ale powiedzmy, że mam już jakieś swoje doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu 4 minuty temu, KNKS napisał: Ale @KrzysiekxD już kupił rower i poradził sobie doskonale bez twoich porad 😅, bo na Jutubie wszystko mu wytłumaczyli. Posłuchał, obejrzał i nie musiał się wysilać i męczyć wzroku czytając. Jaki to super sprzęt zapomniał napisać, bo się na mnie obraził i skupił się na tworzeniu mojego profilu psychologicznego. Co zrobić życie... A świat kolarski wstrzymał oddech i czeka, bo oto pojawił się kolejny "kupywacz graweła za 6000zł" . Czyli prosta zasada, która niezmiennie działa w każdym przypadku. Nie odpowiadać ,a to skłoni zainteresowanego do własnej pracy i wtedy ruszy wyszukiwarka, jutuby fejsbuki. Zignoruje się zjawisko, to umrze śmiercią naturalną. Jakie to banalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekxD Napisano 12 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 12 godzin temu 7 minut temu, KNKS napisał: Ale @KrzysiekxD już kupił rower i poradził sobie doskonale bez twoich porad 😅, bo na Jutubie wszystko mu wytłumaczyli. Posłuchał, obejrzał i nie musiał się wysilać i męczyć wzroku czytając. Jaki to super sprzęt zapomniał napisać, bo się na mnie obraził i skupił się na tworzeniu mojego profilu psychologicznego. Co zrobić życie... A świat kolarski wstrzymał oddech i czeka, bo oto pojawił się kolejny "kupywacz graweła za 6000zł" . Wytłumaczyli to czego Pan Profesjonalista nie raczył 😂 Chyba to Ty jesteś tutaj osoba która nie czyta tego co pisałem, bo nie oglądałem tylko „jutuba”, marny z Ciebie prowokator ale nakręcasz burzę całkiem sprawnie 👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu Cytat Mam wrażenie że większość patrzy tylko na napisy a nie cyferki (bo te im nic nie mówią) Nie mówią, bo większość pytających o rower do x złotych to ludzie którzy chcą rower by pojeździć a nie na nim jeździć. Nie zastanawiają się jakie przełożenia, bo nie wiedzą,że można to policzyć albo, że się w ogóle to robi. Nie ma dla nich znaczenia przełozenie, bo i tak gniotą kapustę i nie zmieniają biegów. Nie znają różnic w napędach, nie wiedzą który to napęd mtb, szosowy itd. Chcą mieć w danej cenie najlepszy produkt,bo taki się kupuje nawet jak się tego nie wykorzysta. Myślą,że lepszy rower jest szybszy a nie myślą,że najważniejsza jest noga. Powiem Ci więcej amatorzy nie mają pojęcia o mleku, o oleju w hamulcach hydraulicznych i wielu innych aspektach. Nie muszą tego rozumieć,bo oni chca tylko pojeżdzić i prawda jest taka,że każdy gravel byłby dobry. Nie piszę o amatorach w sposób negatywny tylko stwierdzam fakt, nie muszą się znać na rowerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekxD Napisano 12 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 12 godzin temu 2 minuty temu, kaido2 napisał: Czyli prosta zasada, która niezmiennie działa w każdym przypadku. Nie odpowiadać ,a to skłoni zainteresowanego do własnej pracy i wtedy ruszy wyszukiwarka, jutuby fejsbuki. Zignoruje się zjawisko, to umrze śmiercią naturalną. Jakie to banalne Jednak przez Wasze kolarskie okulary chyba nie dociera to co się pisze 🤦♂️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu (edytowane) 27 minut temu, spidelli napisał: No ale utarło się, że gravel = GRX, z czym i ja się do końca nie zgadzam ale powiedzmy, że mam już jakieś swoje doświadczenia. Wiesz, bo z założenia to ma być tylko i wyłącznie grupa gravelowa, gdzie cały czas się patrzy co się w tym światku dzieje i modyfikuje pod kątem ogółu, i większości. Większość nie rozkminia profilu trasy , doboru optymalnego napędu do własnych preferencji, tylko klika i jedzie. ten napęd ma pozwolić typowemu użytkownikowi pokonać większość tras. Osoba doświadczona znająca swoje możliwości , mająca pewne kryteria, po przejrzeniu profilu danej trasy, gravelem? Biorę skrojonego i skonfigurowanego pod to przełaja, albo nawet i szosę Dlatego pewne wyścigi gravelowe jadę właśnie na dostosowanej do tego szosówce, bez żadnych sprzęgieł i cudów na kiju , a odcinki przełajowe, cóż technicznie przełajowo i nawet po piachu 24 minuty temu, KrzysiekxD napisał: Jednak przez Wasze kolarskie okulary chyba nie dociera to co się pisze 🤦♂️ Czyli już wiesz, ze sami profesjonaliści Ale, el priomero,- jest coś takiego jak żart sytuacyjny prowadzącego Wszystko dociera, bo nie tylko Ty jesteś zielony w temacie, ale każdy który pyta, a pyta tak naprawdę w tej kwestii o to samo, pojawiają się tylko różne modele różnych producentów, czy firm, ale pod kątem zastosowania w sumie takie same, dlatego zawsze to kończy się przysłowiowym "eskerem" Z drugiej zaś strony, gdy widzisz enty setny raz to samo, to nie ma co się dziwić , ze ktoś gdzieś może pęknąć, bo delikatnie mówiąc zjawisko pojawiających się miliardy razy tych samych w sumie tematów jest irytujące. Zdaje sobie sprawę, ze natłok info z jutubów zwłaszcza z materiałów " sponsorowanych" zrobi mentlik i siekę, jednak należy też sobie zadać pytania: Czy będę tym rowerem pchał się w sport w takich, czy takich warunkach? I czy 6 tysiecy oznacza drogi rower tak naprawde? No jasne, że nie, stąd? Kurde wszystko będzie w sumie takie samo dla mnie w tej sytuacji, więc biorę wygodny i ten który mi wizualnie odpowiada. Edytowane 12 godzin temu przez kaido2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 7 godzin temu Udostępnij Napisano 7 godzin temu Cytat Osoba doświadczona znająca swoje możliwości , mająca pewne kryteria, po przejrzeniu profilu danej trasy, gravelem? Biorę skrojonego i skonfigurowanego pod to przełaja, albo nawet i szosę @kaido2 problem leży w tym, że jesteś w TOP 0.1% kolarzy w tym kraju, jak nie w większym regionie. Pozostałe 99.9% rowerzystów nie ma ułamka twojego doświadczenia i umiejętności ani nawet głupiego czasu spędzonego na rowerze. Założę się że ja w miesiąc robię mniej niż ty w dobry weekend. Dla takiej większości są robione "uniwersalne" rozwiązania "ułatwiające" życie. Dla ciebie przerost formy nad treścią, ale uwierz mi, że sprawdza się to dla amatorów i poprawia ich wygodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlatan Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 23 godziny temu, KNKS napisał: @spidelli Ej kolego... Nie naumiałeś się jeszcze do czego statystyczny "kupywacz" graweła będzie go używał ? To przecież jest jasne jak słońce i od dawien dawna powszechnie wiadome. 1. W terenie ma zastąpić mtb xc. 2. Na szosie ma być równie szybki jak szosa aero żeby zacząć jeździc na szosowe ustawki z chłopakami. 3. Ze dwa razy w sezonie ma służyć do wygrywania Wisły 500 i RaceAroundPoland. 4. W weekendy bikepacking i wyprawy gdzie oczy poniosą. 5. Codziennie na dojazdy do roboty. 6. W weekendy do ciągnięcia przyczepki z dzieciakiem/ psem / kotem. 7. Na co dzień krótkie wycieczki po 120km w tempie 100km w 3 godziny. Jak w mordę wychodzi że tylko KROSS ESKER albo Sensa Romagna z oponą 700x32C. 😅 A czy to ich wina, że tak myślą? Czy może jednak marketingowego pieprzenia, i wciskania ludziom na każdym kroku bełkotu, że gravel nadaje się do realizacji wszystkich tych punktów? Nie każdy jest fanatykiem rowerów, nie każdy zamierza w celu kupienia roweru poświęcić dwóch tygodni z życia na przeanalizowanie tajemnic aerodynamiki, oporów toczenia, tabel z przełożeniami, ciśnieniem itd. Po prostu chce "uniwersalny" rower, dowiaduje się że gravel jest "uniwersalny", no to przychodzi na forum i chce się dowiedzieć który jest najlepszy. Takie głupawe wyliczanki jak powyższa, czy teksty o flanelach i ramenie w sumie nawet nie wiem czemu mają służyć, chyba tylko podbudowaniu swojej wartości w internecie. Tylko po co ci to? Inna sprawa, że faktycznie liczba powstających tematów z pytaniem o to samo (jaki gravel do 5-7k) jest absurdalna. Może rozwiązaniem byłoby założenie i przyczepienie na górze jakiegoś dedykowanego tematu, który w miarę obiektywnie wyjaśni czym jest gravel, do czego się nadaje, do czego się nie nadaje, czego można po nim oczekiwać, jakie są najpopularniejsze modele w średnim budżecie (Aspre 2, Esker 6, Soot 50, może Silex 400 czy coś tam jeszcze), dlaczego akurat te (bo mają sztywne osie, hydraulikę, gravelowy osprzęt), czym się różnią między sobą. I do takiego tematu przekierowywać każdego pytającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 37 minut temu Udostępnij Napisano 37 minut temu @zlatanTo poczytaj jakie zastosowanie planują dla swoich, niedługo zakupionych, "graweli za 6000zł" przyszli adepci grawelowej subkultury 😅. To nie jest głupawa wyliczanka, panie ignorancie, to jest zbiór bzdur wypisywanych na tym forum, przez ludzi którym wydaje się, że zawojują świat na badziewnym Kross'ie za 5900, bo podnieca ich wizja roweru z barankiem. Jeśli moje ironiczne wyliczanki uważasz za nietrafione i tym samym nie zauważyłeś, że również zaproponowałem jaki graweł jest OK, to proponuje przysłużyć się poszukującym/pytającym, i sporządzić swoiste kompendium wiedzy dla przyszłych grawelowców. Dodatkowo rozpisać dress code i wyszczególnić zabiegi pielęgnacyjne zarostu 😅. Chyba że poczułeś się dotknięty, a to oznacza jedynie tyle że brak ci dystansu albo najzwyczajniej na świecie nie zrozumiałeś jeszcze co to kpina, żart czy sarkazm. Tym samym nie ma sensu z tobą dyskutować. A póki co nie wykazałeś się ani merytoryką, fantazją ani nawet poczuciem humoru. Za niedługo strach będzie wyjść na rower, żeby któryś z urażonych forumowiczów nie gonił za mną pięściami. Na szczęście jestem pewien, że żaden z brodatych flanelowców raczej mnie nie dogoni 😆. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlatan Napisano 27 minut temu Udostępnij Napisano 27 minut temu Dotknięty się nie poczułem, bo nie mam gravela, brody ani flaneli. Na tym forum zazwyczaj szukam porad niż ich udzielam, dlatego pewnie raczej nie wykazuję się merytoryką czy fantazją. Ale tobie też daleko do tych cech. Żarty i ironia są spoko, chyba że są denne. Twoje akurat są denne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.