Skocz do zawartości

[Do 6000zł] Pomoc w wyborze - pierwszy gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zdecydowałem się na sprzedaż MTB i zakup gravela ze względu na charakter mojej jazdy - większość ścieżki rowerowe ze sporadycznymi przejazdami przez ubite szutry itp. W związku z tym zacząłem poszukiwania pierwszego gravela. Po przeczesaniu tematu w internecie złapałem kilka „wytycznych” którymi się kierowałem, w związku z tym do wyboru stacjonarnie mam 2 rowery, między którymi się waham:

1) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-romet-boreas-2-wersja-a-pd43653/

2) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-6-0-pd37555/

Chcialbym w tym miejscu poprosić o Waszą radę: który rower teoretycznie bedzie lepszym wyborem? Oba rowery są z tego rocznika, ale znacznie się różnią. Wiem ze są fanatycy SRAM i Shimano, chciałbym poznać niezależne opinie. Sklepy w których są one dostępne są od siebie oddalone o 10km, nie mam bezpośredniego porownania. Gdzieś w głębi duszy coś mi mówi ze KROSS aczkolwiek odnoszę wrażenie że przy moich 174cm wzrostu nieco bardziej pasowała mi pozycja na Romecie oraz styl i kultura zmiany biegów SRAM’a (wydawał mi się płynniejszy niż Shimano) chociaż to to już raczej kwestia przyzwyczajenia. 
 

Bardzo proszę o Wasze opinie które na pewno mi pomogą, pozdrawiam!

Edytowane przez KrzysiekxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa procedura dla "kupywacza" grawela wygląda następująco:

1. Znajdujesz forumową wyszukiwarkę.

2. Wpisujesz frazę "jaki gravel ".

3. Wyskakuje 656 stron merytorycznego kontentu.

4. Czytasz, przyswajasz i szybko orientujesz się, że możesz już habilitować się z w/w tematu.

5. Niezależnie od tego co ci się podoba, lub co radzą forumowicze, i tak kupujesz Kross Esker 🤣

6. Idziesz do sklepu po flanelowa koszulę, zapuszczasz brodę i jedziesz z nowo poznanymi kolegami na wegański ramen.

👍😉

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 2
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie. Nawet nie popatrzyłbym w stronę marki Kross, bo ogromnie jej nie poważam. Co nie zmienia faktu, że większość z 1 000 000 rozpraw nad tym "jaki graweł dla początkującego" kończy się powyższą konkluzją... Podobnie jak wszelkie rozważania na temat "jaka szosa dla początkującego" zawsze kończy się na stwierdzeniu, że Sensa Romagna.

Tak więc jeśli pytasz na naszym zacnym forum o to jaki gravel, to odpowiedzią zawsze jest KROSS ESKER 😅.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest ciekawa propozycja. Miałem takowy rower, czyli Soot50, na szosowej 105. Całkiem przyzwoity sprzęcik dla początkujących czy mniej wymagających. Solidna konstrukcja, sztywne osie, hydraulika, pełna grupa R7000 itp. No i nie spotykasz takowych 20x dziennie, jak tych badziewnych Krossów czy innych chińskich Rometów.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2024 o 13:14, KrzysiekxD napisał:

Chcialbym w tym miejscu poprosić o Waszą radę: który rower teoretycznie bedzie lepszym wyborem? 

Podziwiam tych(w tym siebie ;)) którym jeszcze się chce doradzać w temacie graveli, szczególnie tych za 6 tys., bo to chyba najpopularniejszy gatunek ;).

Co do powyższego dylematu, to nie jest kwestia co jest lepsze tylko czego oczekujesz. dwa zupełnie różne napędy i nie o markę chodzi tylko o stopniowanie, zakres przełożeń i ilość zębatek z przodu. 
To Ty musisz wiedzieć czego chcesz, czy zalet jednorzędowego napędu kosztem rozpiętości, czy szerszego zakresu z lepszym stopniowaniem, obarczonego częstszym wachlowaniem przerzutką sprawa jest tak prosta.

Mam wrażenie że większość patrzy tylko na napisy a nie cyferki (bo te im nic nie mówią).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czyli generalnie gdzie zamierzasz jeździć - płasko czy przeciwnie, asflaty czy szutry, chcesz sobie ponawijać kilometrów na lekko czy może jednak przydadzą się oczka na bagażnik albo na błotniki, bo może chcesz do roboty na co dzień jeździć a w weekendy stawać się postrachem okolicznych szutrów ;) 

I nie przejmuj się, ciężko kupić coś uniwersalnego albo Ci się zajawka zmieni - zawsze można dokupić drugi lub kolejny rower ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spidelli Ej kolego... Nie naumiałeś się jeszcze do czego statystyczny "kupywacz" graweła będzie go używał ?

To przecież jest jasne jak słońce i od dawien dawna powszechnie wiadome.

1. W terenie ma zastąpić mtb xc.

2. Na szosie ma być równie szybki jak szosa aero żeby zacząć jeździc na szosowe ustawki z chłopakami.

3. Ze dwa razy w sezonie ma służyć do wygrywania Wisły 500 i RaceAroundPoland.

4. W weekendy bikepacking i wyprawy gdzie oczy poniosą.

5. Codziennie na dojazdy do roboty.

6. W weekendy do ciągnięcia przyczepki z dzieciakiem/ psem / kotem.

7. Na co dzień krótkie wycieczki po 120km w tempie 100km w 3 godziny.

Jak w mordę wychodzi że tylko KROSS ESKER albo Sensa Romagna z oponą 700x32C.

😅

 

Edytowane przez KNKS
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam (prawie)wszystkim (bo od czytania niektórych odpowiedzi przynajmniej nie bolą oczy) za (tu sobie wybierzcie) absolutnie nic nie wnoszące, żałosne i niepotrzebne odpowiedzi, pełne sarkazmu i ironii ❤️ Jesteście wspaniali!

Mam nadzieję że każdy Polak będzie taki miły i pomocny jak Wy, wtedy jak nic ten kraj pier*lnie przed 2030 😆 

Jesli nie macie do powiedzenia nic wnoszącego do tematu to się po prostu nie odzywajcie bo zaśmiecacie mi e-maila powiadomieniami o odpowiedziach 👀 Z tego co mi wiadomo forum jest miejscem na takie pytania, choćby pojawiały się wielokrotnie, bo nie ma dwóch takich samych sytuacji.

Rower kupiłem, żaden z powyższych (i to nie dzięki Wam, ale spece i tak shejtują), także mam nadzieję że nie będę miał z Wami więcej do czynienia :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrzysiekxD masz racje forum to miejsce do zadania pytań. Tyle, że pytanie o gravela wraca co 2 dni. Dziesiątki razy odpowiedziano na podobne albo identyczne pytania. Znajdziesz tam tony ciekawych informacji. Co do prognoz na 2030 rok to stawiam, że Tobie podobni będą mieli w tym spory udział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Panie Profesjonalny że wchodzę w temat graveli i zapytałem o coś Profesjonalistów po wstępnym zapoznaniu się z tematem jak już wcześniej napisałem, nie wiem w czym zawiniłem. Przecież Wy już od dziecka wiedzieliście już wszystko i o wszystkim 😂 

Jeżeli takie tematy powtarzają się tak często a nie macie żadnej konstruktywnej odpowiedzi na nie to prosta sprawa - nie wchodźcie w nie zamiast stawać się pospolitymi forumowymi trollami, pokazując jacy Wy przy tym nie jesteście „pro” 🤷‍♂️

NIE ZNALAZŁEM takiego samego pytania jak moje dlatego zdecydowałem się je zadać - nie chciałem polecajek innych modeli czy zbędnych komentarzy o wegańskim ramenie, tylko zwykła, prosta, chłopska odpowiedź. Przeliczyłem się licząc tutaj na Waszą pomoc ale widzę że Wy tutaj zbyt wysoko majtki nosicie żeby się zniżać do takiego poziomu, wybaczcie! 
 

PS. Więcej pomocy zyskałem czytając komentarze pod filmami na YT niż na forum rowerowym 👀 Cuda się jednak zdarzają 😂
 

Temat uważam za zamknięty, ale pewnie zaraz kolejny się znajdzie :) 

Edytowane przez KrzysiekxD
Edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KrzysiekxD napisał:

także mam nadzieję że nie będę miał z Wami więcej do czynienia :) 

My również 👍

Dziwne że wszyscy forumowicze nie rzucili się do udzielania tych samych, banalnych odpowiedzi komuś, kto nie zadał sobie trudu żeby przejrzeć istniejące już wątki. Wszystko w tym temacie zostało już powiedziane, bo i pytań o gravel entry level było już kilkadziesiąt. Oczywistym jest, że nikt nie będzie pisał tych samych komunałów po raz setny. Tym bardziej, że w tym przedziale cenowym rozrzut propozycji jest mocno zawężony i wybór ogranicza się w zasadzie do napędu rodzaju "1x vs 2x" lub "ze sprzęgłem czy bez".

Kupiłeś, to możesz już przestać płakać i wylewać żale edytując w kółko swój pożegnalny post.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, KNKS napisał:

My również 👍

Dziwne że wszyscy forumowicze nie rzucili się do udzielania tych samych, banalnych odpowiedzi komuś, kto nie zadał sobie trudu żeby przejrzeć istniejące już wątki. Wszystko w tym temacie zostało już powiedziane, bo i pytań o gravel entry level było już kilkadziesiąt. Oczywistym jest, że nikt nie będzie pisał tych samych komunałów po raz setny. Tym bardziej, że w tym przedziale cenowym rozrzut propozycji jest mocno zawężony i wybór ogranicza się w zasadzie do napędu rodzaju "1x vs 2x" lub "ze sprzęgłem czy bez".

Kupiłeś, to możesz już przestać płakać i wylewać żale edytując w kółko swój pożegnalny post.

Boże, „facet” - Ty masz chyba jakieś wielkie kompleksy albo nieszczęśliwe życie że musisz to sobie rekompensować takimi odpowiedziami 😂 Daj sobie już z nimi spokój bo zaśmiecasz mi maila powiadomieniami. Wydaje Ci się, że jesteś fajny i mądry ale jesteś zwykłym trollem, który uważa się za lepszego, jest tutaj niepotrzebny i zwraca uwagę na to że post został edytowany 😂 Skończ już kontynuować swój marny pokaz. Pożegnalny post powinieneś napisać sam i oddać to forum ludziom którzy wiedzą co to normalna dyskusja na poziomie, do ktorego wiele Ci brakuje, żałosny jesteś 🤣

 

Edytowane przez KrzysiekxD
Na życzenie KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ketrab123 napisał:

proszę może przypiąć jakiś merotryczny post dotyczący graveli w różnych zakresach cenowych

Rynek się całkiem szybko zmienia. Wg mnie na pewno istotne jest to, jak i gdzie ktoś chce jeździć - o czym pisałem wyżej. Pisałem też w innych wątkach kilkakrotnie (i może starszym stażem Kolegom się już flaki wywracają od moich wpisów), że ja np. mam dwa gravele do różnych zastosowań - jednym jeżdżę po szutrach i polach (chociaż to mnie naszło w tym roku, wcześniej gównie asfalty) i do turystyki sakwowej, drugi uszosowiłem i myślę zastąpić albo uzupełnić go w przyszłości szosą.

Podsumowując - jak chcesz jeździć głównie szosą to GRX nie musi być koniecznie Twoim pierwszym wyborem, chociaż nie wiem czy trafiają się jeszcze gravele na grupach szosowych, kiedyś tak (moje oba takie są). Brak sprzęgła troszkę odczuwam odkąd zjechałem odważniej na wertepy. W drugim rowerze pasuje mi szosowa Tiagra 50/34, bo na szutry z zasady nim nie zjeżdżam, tym bardziej że opony mam tam szosowe.

Generalnie trzeba mieć jakieś założenia wstępne, żeby wiedzieć czego szukać. A i tak z czasem może nam się odmienić - człowiek znudzi się asfaltem i chciałby rower na szutry..... W takim rowerze - wg mnie - GRX już jest zaletą, do tego szersze widełki, które pozwolą założyć szerszą oponę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie leży w odpowiedziach, tylko w autorach zakładajacych tematy. Jakiej merytoryki oczekujesz po czymś takim ?

W dniu 10.11.2024 o 13:14, KrzysiekxD napisał:

większość ścieżki rowerowe ze sporadycznymi przejazdami przez ubite szutry itp.

  

2 godziny temu, Ketrab123 napisał:

Szukam roweru gravelowego do jazdy w 80% po asfalcie i ścieżkach rowerowych oraz w 20% po ubitych drogach leśnych.

 

gdzie:

 

42 minuty temu, KNKS napisał:

Tym bardziej, że w tym przedziale cenowym rozrzut propozycji jest mocno zawężony i wybór ogranicza się w zasadzie do napędu rodzaju "1x vs 2x" lub "ze sprzęgłem czy bez".

A to oznacza, że cokolwiek do takich zastosowań się nie kupi w tej cenie, przy amatorskiej jeździe  zda egzamin. Większość będzie oparta na alu , z alu widłem, ew karbonowym, prosty napęd , bez wodotrysków nawet w przedziale wagowym, czyli w sumie jeden pies, brac  co okazuje się wygodne i co sie podoba wizualnie :) Głebiej można rozmawiać gdy:

" Będę się ścigał", " jazda po górach w terenie takim , a takim", + " bikepacking' , "ultra maratony takie, a takie"

czyli konkrety :)

I Wtedy wjeżdża dobieranie napędu, geo i całej reszty.

Tu naprawdę nie siedzą lamusy i idioci :)

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale @KrzysiekxD już kupił rower i poradził sobie doskonale bez twoich porad 😅, bo na Jutubie wszystko mu wytłumaczyli. Posłuchał, obejrzał i nie musiał się wysilać i męczyć wzroku czytając. Jaki to super sprzęt zapomniał napisać, bo się na mnie obraził i skupił się na tworzeniu mojego profilu psychologicznego. Co zrobić życie... A świat kolarski wstrzymał oddech i czeka, bo oto pojawił się kolejny "kupywacz graweła za 6000zł" .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spidelli napisał:

jak chcesz jeździć głównie szosą to GRX nie musi być koniecznie Twoim pierwszym wyborem

Nawet w graveling nie musi i nawet po górach.Zdecydowanie wole rozwiązania przełajowe i szosowe nawet do takich ostrych zastosowań, ale za tym idzie własny wypracowany poziom,pewne doświadczenia i umiejętności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kaido2 napisał:

Tu naprawdę nie siedzą lamusy i idioci :)

Tyle tylko że dyletanci, którzy w internetach szukają gotowych rozwiązań nie do końca zdają sobie z tego sprawę 🤣.

29 minut temu, KrzysiekxD napisał:

do ktorego wiele Ci brakuje, żałosny jesteś 🤣

Proste 😎.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...