Electronite Napisano 9 Listopada Udostępnij Napisano 9 Listopada (edytowane) Więc tak, był dzwon. Poległ między innymi widelec. Możliwe, że sam strzał to nie była główna przyczyna ale teraz zauważyłem. Rower to Cannondale Synapse z 2014 roku, aluminiowy, na tarczach. Jest kilka opcji, z wymianą widelca włącznie - ale drogo będzie i ciężko z dostępnością bo to na maxa nietypowy model. -Prosty, oba łożyska 1 1/8 cala, w pełni zintegrowane, aluminiowa rurka Ahead, 350mm długa bo to jest wielka rama, hamulec PM. Nie do kupienia, leży w stanach jeden widelec karbonowy od Specialized Zertz który spełnia wymagania - ale drogo. Co się stało? Wygląda na to, że jest wyrwana rurka sterowa z głowicy widelca, jakby się wysunęła 2mm i teraz siedzi lekko po skosie. Nie da się zdjąć pierścienia podpierającego łożysko bez pomocy młotka, bo końcówka jest rozbita w elipsę. Ale siedzi mocno, ani drgnie, gwiazdkę idzie dociągnąć i nie wysuwa się dalej. Jedyne co to jak złożę widelec to mam z przodu szparę nieco większą niż z tyłu. Co z tym zrobić? Oczywiście chciał bym to naprawić poprawnie i wyosiować na nowo. Musiał bym wyrwać rurkę całkowicie i dopiero patrzeć jak powierzchnia wygląda, Cyz jest skorodowana czy nie. A domyślam, się, że to było prasowane na gorąco podczas składania. Jak już bym ro wyrwał to muszę oczyścić i składać na prasie z użyciem jakiegoś epoksydu do aluminium i się modlić żeby równo siadła. A nie mam tokarki ! Jakieś pomysły? A! No i właśnie, Czy ten stalowy pierścień podpierający łożysko dolne to on powinien siadać luźno na koronie widelca czy go się powinno nabijać/prasować? Bo ja go prać młotkiem muszę, żeby siadł. Edytowane 9 Listopada przez Electronite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 9 Listopada Udostępnij Napisano 9 Listopada Wideł ma dekadę na zegarach i sądząc po zdjęciach łatwego życia nie miał. A teraz jeszcze dzwonek mu się przydarzył. Jeśli masz zniżki u protetyka to naprawiaj, według mnie jednak rozsądniej byłoby go wymienić. Na wyspach jest opcja w rozsądnej kwocie, niestety pod IS. Rejk ma 5mm mniej, choć jeśli wideł jest lekko wyższy A-C (a może być skoro mieści 40c) to akurat to by nie wadziło... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 9 Listopada Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada A taki? https://www.ebay.com/itm/135214970417 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada Ale w Synapsie masz QRę z przodu a to jest sztywnoś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 10 Listopada Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada Ale piastę mam novateka D791 i obręcz DTswiss RR511. Więc wyjmę se koreczki i mam 12mm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada A że sterówka ma 240mm a nie 35 Cent doczytałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 10 Listopada Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada Na zdjęciu, chociaż słabe, widać regularną rysę na rurze. Pęknięcie zmęczeniowe? Obejrzyj pod lupą, czy rzeczywiście. Pokryj jakimś penetratorem, wytrzyj, sprawdź czy sączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 10 Listopada Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada Nie.nie. To jest wbite. Ta tulejka po lewej (srebrne) to jest kawałek widelca i w nią jest wbita rura sterowa(czarne). I to się "ruszyło" wysunęła się 1, może 1,5mm. Jest tam korozja i widać, że ta korozja poszła między oba elementy. Pytanie czy to olać, czy i jak, wyrwać i próbować osadzać na nowo. Ja się boję, że jak to wyciągnę to luz się zrobi i nie wyosiuję ponownie. A jestem prawie pewien, że to było na ciepło osadzane (korona grzana palnikiem, żeby się rozszerzyła i potem prasowana rurka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 10 Listopada Udostępnij Napisano 10 Listopada Jeśli masz dostęp do parku maszynowego i znasz się na metalurgii to działaj / próbuj. W przeciwnym razie 150 jurków za nowy wideł i spokój duszy jest na pewno dobrą ceną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 11 Listopada Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada Wszadziłem w imadło i faktycznie, rusza się na boki. Pierwsza próba rwania śrubą za gwiazdkę skończyła się wyrwaniem gwiazdki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 11 Listopada Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada Olewam, nalałem kleju anaerobowego i zacisnąłem Pressmasterem. Akurat miałem szczękę 28mm. Pierwsze dociśnięcie tylko lekko dygło, ale owinąłem rurkę tulejkę taśmą aluminiową o grubości 1mm i zagniotłem 2x przez tą taśmę. Idealnie zawinęło się do prostego. Tm już korozja była między sterówką i koroną, więc to stare uszkodzenie, teraz tylko się skrzywiło od strzała. Dalej jest leciutko kąt natarcia odchylony, ale kierownica obraca się wzorowo. Kleju weszło od groma, więc jak to zwiąże, to amen - do końca roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.