PaoloMaldini Napisano 5 Listopada 2024 Napisano 5 Listopada 2024 Cześć, zwracam się z pytaniem o kompatybilność podzespołów przed zakupem: - korba CUES FC-U4000 1x10 170mm/40T - linia łańcucha 50mm - przerzutka tylna SHIMANO Deore RD-M5120 - kaseta SHIMANO Deore CS-M4100 10s 11-46 - łańcuch SHIMANO Deore CN-HG54 116 ogniw Chodzi mi głównie czy zębatka korby w systemie LINKGLIDE nie będzie się "gryzła" z łańcuchem 10s w systemie HYPERGLIDE co w rezultacie wpłynie na jakość pracy napędu? Zależy mi na prostym, bezawaryjnym napędzie do zwykłej, lekkiej jazdy dla kobiety. Planuje przejście z 2x9 na 1x10 w uwagi na prostotę przełożeń - pomijam wszelkie aspekty typu zakres przełożeń, itd. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj
KSikorski Napisano 5 Listopada 2024 Napisano 5 Listopada 2024 Będzie dobrze - łańcuchy 10 i 11 rzędowe mają jednakową szerokość wewnętrzną. Cytuj
Rafał87 Napisano 5 Listopada 2024 Napisano 5 Listopada 2024 Po co taki miks? nie lepiej kupić kompatybilną korbę? przerzutka też dyskusyjna według mnie. Cytuj
KSikorski Napisano 5 Listopada 2024 Napisano 5 Listopada 2024 M5120 jest dokładnie do zakresu 11-46 przy napędach 1x. Zastąpiła M6000/M7000. Cytuj
wr81 Napisano 5 Listopada 2024 Napisano 5 Listopada 2024 Podobną modyfikację ( z 3x9-> 1x10/11) planuję w rowerze żony. @KSikorski dobrze pisze: M5120 jest ok (M5100 tylko do kasety 1-51). Łancuchy 10-11 zamienne przy czym 11 teoretycznie lepszy do napędu 1x (bardziej podatny). Zamiast HG54 popatrzeć możesz na CN-LG500 , często bywa w podobnej cenie - w opisie produktu znajdziesz informację o kompatybilości zarówno z Linkglide jak i HG. Na liście brakuje manetki ale zapewne będzie to M4100. Co do korby to (o ile aktualna fc-u400jest rozbieralna i w dobrym stanie) nie rozważałeś konwersji przy pomocy żebatki NW z Aliexpress (Deckas itp)? P.S. tak to wygląda cenowo w szwabskim dyskoncie: Cytuj
Rafał87 Napisano 6 Listopada 2024 Napisano 6 Listopada 2024 Faktycznie mój błąd z tą przerzutką, myślałem że ona do napędów dwurzędowych z przodu. Cues miał być niby trwalszy, dedykowany elektrykom więc skoro już wybrane korba i łańcuch cues to czemu by nie iść i w kasete linkglide. Cytuj
PaoloMaldini Napisano 6 Listopada 2024 Autor Napisano 6 Listopada 2024 Cytat Na liście brakuje manetki ale zapewne będzie to M4100 - faktycznie nie uwzględniłem w zestawieniu, ale tak to będzie ta manetka. Cytat Co do korby to (o ile aktualna fc-u400jest rozbieralna i w dobrym stanie) nie rozważałeś konwersji przy pomocy żebatki NW z Aliexpress (Deckas itp)? W kwestii korby to muszę wymienić całość i szukałem korby na kwadrat 170mm z blatem 38/40. Nie chciałem się pakować w koszty z wymianą suportu i korby z osią przelotową, więc ta CUES U4000 spełnia moje wymagania. Aktualna korba 2-rzędowa to jakiś wynalazek z nitowanymi zębatkami do pająka - tutaj w przypadku korby CUES jest podobnie ale liczę że wytrzyma 2-3 sezony, ponieważ będzie jeżdżona przez kobietę 45 kg poglądowe zdjęcie poniżej: https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-cues-fc-u4000-1-175mm-42t-9-10-11rz-15580019301?reco_id=c385d6d0-9c11-11ef-b3e6-ae47715dc4f5&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020 Dziwne, że produkowana jest korba w takim systemie, nie wiem czy da się w przyszłości wymienić zębatkę - ktoś może podpowie? Rozważałem cały napęd CUES ale opinie w necie przekonały mnie do dobrej i sprawdzonej Deorki. @wr81 - dzięki za podpowiedź z łańcuchem, faktycznie na bike-discount wychodzi taniej niż dedykowany Shimano Deore 10-speed chain CN-HG54 Cytuj
wr81 Napisano 6 Listopada 2024 Napisano 6 Listopada 2024 W fc-u4000 zębatka wygląda na niewymienialną - przynitowaną. Za to wygląda również na stalową, czyli teoretycznie bardziej żywotnąc Wymienialna jest w fc-u6000 ale to już hollowtech. Dla mnie przy konwersji na 1x (na razie 1 rower przekonwertowany, w kolejce 1 lub 2) możliwość zmiany zębatki jest dość istotna (chociaż z drugiej strony planujesz możliwie duży zakres z tyłu co daje większą tolerancję). Fabryczne korby 1x (dodatkowo krótsze niż 175mm) nie są rzeczywiście dostępne w zbyt szerokim wyborze w niższym zakresie cenowym. Zawsze można rozważyć konwersję korby 2x (rozbieralnej) - przy okazji przechodząc na hollowtech (ja tak zrobiłem). Przykład poniżej. Do tego blat(y) Deckas z Ali + podkadki dystansowe też z Ali + ew. dłuższe śruby (w sumie z 50PLN) i mamy możliwość zmiany/dopasowania zębatki przedniej + nowocześniejszy system. Cytuj
PaoloMaldini Napisano 6 Listopada 2024 Autor Napisano 6 Listopada 2024 Cytat (chociaż z drugiej strony planujesz możliwie duży zakres z tyłu co daje większą tolerancję). liczę, że przełożenie 40x11-48 będzie wystarczające. Przykład korby i suportu w HT II wydaje się rozsądnym rozwiązaniem, ale na razie zdecydowałem się na pozostanie w systemie "na kwadrat" żeby nie ponosić niepotrzebnych dodatkowych kosztów. Zwłaszcza, że różnica w cenie to prawie 20 euro (co daje zapas na wymianę suportu na nowy jak się rozleci w przyszłości). Cytat W fc-u4000 zębatka wygląda na niewymienialną - przynitowaną. Czyli jak zębatka się uszkodzi albo zużyje to całe prawe ramię korby jest do kosza? Nie da się tego wykorzystać ponownie? Cytuj
wr81 Napisano 6 Listopada 2024 Napisano 6 Listopada 2024 (edytowane) Wg shimano na pewno tak. Nitowane. To najtańsza korba w serii Cues. Edytowane 6 Listopada 2024 przez wr81 Cytuj
PiotrWie Napisano 6 Listopada 2024 Napisano 6 Listopada 2024 9 godzin temu, PaoloMaldini napisał: W kwestii korby to muszę wymienić całość i szukałem korby na kwadrat 170mm z blatem 38/40. Nie chciałem się pakować w koszty z wymianą suportu i korby z osią przelotową, więc ta CUES U4000 spełnia moje wymagania. Aktualna korba 2-rzędowa to jakiś wynalazek z nitowanymi zębatkami do pająka - tutaj w przypadku korby CUES jest podobnie ale liczę że wytrzyma 2-3 sezony, ponieważ będzie jeżdżona przez kobietę 45 kg To jakie przebiegi robicie - moja korba ma siódmy sezon, 22,5 tyś km i w zeszłym roku przyjęła trzeci łańcuch bez problemu. My jeździmy na napędzie do oporu - gdy przy przyspieszaniu na najmniejszych zębatkach zaczyna przeskakiwać zmieniamy łańcuch i kasetę na nową. Moja żona ma pełny Linkglide - 10 rzędowy Deore LG ( przerzutka i manetką 5130, kaseta CS- LG 600, łańcuch CS- LG 500 i działa to całkiem dobrze, co do trwałości to jeszcze za wcześnie by się wypowiadać bo ma dopiero 7200 km a w poprzednim rowerze kaseta + łańcuch HG ( 9 rzędowy Deore XT) wytrzymywał ok 8000 km. Cytuj
wr81 Napisano 6 Listopada 2024 Napisano 6 Listopada 2024 Jeżeli chodzi o mnie to w wymiennych blatach chodziło mi bardziej o możliwość zmiany wielkości blatów. Stalowa zębatka o dość dużej ilości zębów w dyskutowanym cuesie powinna pożyć dłużej niż alu chińczyki. W swoim felcie verza speed ma obecnie napęd 1x9 (przód 38t i 12-26 z tyłu) złożony trochę z tego co miałem dodatkowo to pieęwszy rower z korbą 170 a nie 175mm. Poważnie rozważam większą kasetę z tyłu, wychodzi mi że będzie to 10 rzędowe 11-42 i wtedy zmianę prawdopodobnie przodu na 40t (koszt tego ostatniego to ok 30PLN za deckasa z ali). Założyciel wątku planuje od razu kasetę o dość dużym zakresie więc może nie mieć potem podobnych rozterek. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.