rybak16 Napisano 4 Listopada Udostępnij Napisano 4 Listopada Cześć wszystkim, ostatnio wpadła w moje ręce starsza szosa. Rozebrałem i zdarłem starą powłokę lakierniczą i planuje sobie pomalować tak w celach edukacyjnych. Trochę czytałem na ten temat ale chciałbym się poradzić osób które się bawią w takie malowanie sprayami jakie / z jakiej firmy polecacie. Tak wiem, że jak dam do lakierni wyjdzie lepiej ale chce się pobawić. Nie chcesz też kupować byle jakich puszek dlatego też zależy mi na opiniach. Czytałem też, by ogarnąć 2 składnikowe z utwardzaczem ale czy to tylko trzeba no końcową powłokę ochronną? Kolory pomiędzy niekoniecznie muszą być z utwardzaczem? Planuje zrobić 2 kolory z przejściem. Dodatkowo czytałem, by pozbyć się utlenienia z aluminium za pomocą amoniaku. Czy znacie również inne środki? Dzięki wielkie za wszystkie rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 4 Listopada Udostępnij Napisano 4 Listopada Jak dobrze przygotować ramę to na pewno na YT znajdziesz odpowiednie materiały. I to jest najważniejszy etap całego malowania. Dobrze przygotowane podłoże znacznie poprawi efekt końcowy. Sam proces malowania nie jest jakoś specjalnie skomplikowany i jeżeli planujesz tylko bawić się w kolory to po wyschnięciu możesz delikatnie przelecieć mokrym papierem ściernym np 1000 lub więcej żeby był ładny i gładki. Po malowaniu całość trzeba zabezpieczyć lakierem i faktycznie najlepsze są lakiery dwuskładnikowe. Osobiście polecam ten: https://allegro.pl/oferta/2k-lakier-bezbarwny-utwardzacz-spray-max-250-ml-8291164770 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 5 Listopada Udostępnij Napisano 5 Listopada (edytowane) 19 godzin temu, rybak16 napisał: Dodatkowo czytałem, by pozbyć się utlenienia z aluminium za pomocą amoniaku. Czy znacie również inne środki? Utlenienia możesz pozbyć się w sposób mechaniczny albo za pomocą chemii stosując kwaśne bądź zasadowe pH. Ja preferuje zasadowe, aczkolwiek mnóstwo lakierni z powodzeniem używa kwaśnego. I pytanie o jakie ultenienie chodzi? Czy o ściągnięcie białego nalotu na ramie (polecam mechaniczne jak jest dojście) , czy ściągnięcie niewidocznego dla nas tlenku , który osłabia adhezję i blokuje kotwiczenie farby do podłoża? Tutaj też polecam mechaniczne działanie np.: drobnym papierem. Część ludzi używa też środka do mycia silników dimer albo środków zasadowych w stylu adbl tfr do mycia za pomocą kuchennej gąbki. Po myciu należy obficie spłukać i wytrzeć do sucha. Metodę na mokro stosują głównie malarnie proszkowe- są w stanie później wygrzać sobie taką ramę w piecu. Przed malowaniem dobrze jest odtłuścić jeszcze ramę przed malowaniem za pomocą np.: zmywacza do silikonów i czyściwa lakierniczego, które nie zostawia nic po sobie. Zwykła szmata może zostawić "pypcie", które wyjdą Tobie pod lakierem. Po takiej obróbce nie ma co za długo czekać z malowaniem. Aluminium ponownie jak ocynk ma naturalną tendencję do odbudowy warstwy tlenku. Miałem już przypadki , gdzie malowanie tydzień po takich zabiegach było zbyt późne gdyż farba nie miała przyczepności. Jednym słowem ile możesz zrób na sucho stosując ścierniwa. Co do malowanie na YT masz całe mnóstwo filmów. Najlepiej jechać do mieszalni, aby nabili Tobie spraye z farbą automotive. (barwa/baza plus bezbarwny). Są też specjalne nakładki na spraye, gdzie malujesz prawie jak pistoletem. Wada spray'ów jest też taka, że są mało wydajne. Masz tez gotowe spraye np.: UPOLA w sklepac typu elakiernik itp. Edytowane 5 Listopada przez nossy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 8 Listopada Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada @nossy w kontekście utlenienia to raczej mówię o tym niewidocznym tlenku, mechanicznie ściągnąłem farbę i planuje całość jeszcze jakimś papierem 1000 przejechać zaraz przed malowaniem. Mówisz, że to wystarczy i chemii byś nie stosował? (odtłuszczenie oczywiście zrobię). O czyściwie lakierniczym nie słyszałem, dzięki za tip O mieszalni myślałem, muszę tylko obczaić jakąś w okolicy Poznania co by mi do puszek nabiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 8 Listopada Udostępnij Napisano 8 Listopada Jest tego trochę...w samym Przeźmierowie były chyba ze dwie. Jeśli chcesz ściągnąć samo utlenienie przed malowaniem to oczywiście pochwałka za pomysł bo wielu nawet fachowców o tym zapomina. Tak więc przed samym malowaniem matowienie/przecieranie drobnym papierem, następnie odtłuszczenie (nitro, aceton, zmywacz do silikonów itp.), idealnie byłoby jeszcze odmuchać sprężonym przed samym malowaniem. Dalej to już "kurzenie" farbą. Policz sobie tylko koszty tej zabawy. Bo może się okazać, że za malowanie proszkowe kolor plus bezbarwny wyjdzie podobnie. Wiadomo przejść na proszku Tobie nikt nie zrobi....choć zrobić to oczywiście idzie, ale to już zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 8 Listopada Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada W kontekście kosztów to dobrze to ująłeś: "Zabawy". Ma to być zabawa i ciekawi mnie jaki efekt uzyskać więc o ile nie wyjdzie mi to więcej niż 500 zł to warto się pobawić Dzięki wielki za rady postaram się wrzucić fotki jak już skończę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smw44199 Napisano 9 Listopada Udostępnij Napisano 9 Listopada Jak ma być to kolor nie metalik, to zawieź do piaskowania i malowania proszkowego. Powinieneś zamknąć się w ok 300-400zł Poskładaj to i ciesz się efektem końcowym. Edukacyjnie to sobie coś innego pomaluj 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 10 Listopada Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada @smw44199 proszkowo dwukolorowo nie pomaluje. Ciekawe dlaczego edukacyjnie mam coś innego malować. Sugerujesz że na kawałku rurki więcej się nauczę? Dzięki ale dość precyzyjnie chyba wypisałem w czym potrzebuje pomocy 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Listopada Udostępnij Napisano 12 Listopada W dniu 9.11.2024 o 20:25, smw44199 napisał: Jak ma być to kolor nie metalik, to zawieź do piaskowania i malowania proszkowego. Powinieneś zamknąć się w ok 300-400zł Poskładaj to i ciesz się efektem końcowym. Edukacyjnie to sobie coś innego pomaluj 😉 A jak ma być metalik to już się nie da??? Oferta metalików oczywiście w proszkach skromniejsza, ale się da. @rybak16 proszkowo dwukolorowo pomalujesz. Idzie zrobić odcinkę taśmą, idzie zrobić też przejście (nie tak ładne jak na ciekłej). Ale że robi się to trudniej to 99% lakierni proszkowych usługowych odmówi takiej zabawy. Daj znać jak to Tobie wyszło własnymi siłami. btw. mnie ciekawi jak Giant pomalował ramę TCR'a z poprzedniej kolekcji. Rama jest pomarańczowo-czarna, gdzie pomarańczowy to połysk, a czarny to mat. Przejście kolorów i stopnia połysku przez mgiełkę więc dla jak na przemysłową skalę to sztos. Nie podpuszczam...😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.