Skocz do zawartości

[10k] MTB Full - Cube vs Marin vs Rose


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję porady przy wyborze pierwszego roweru z zawieszeniem. Nie planuje jeździć na czas, raczej chodzi o jazdę dla zabawy. Pewnie 90% tras po terenach leśnych wokół domu, natomiast są to dość urozmaicone tereny, w niektórych miejscach porobione hopki. Raz, dwa razy w roku może jakiś ambitniejszy wypad. Problem z tym, że nie wiem gdzie jest mój sufit i na jakim charakterze przejażdżek się skończy. W związku z tym wiadomo nie potrzebuje jakiegoś super zaawansowanego sprzętu ani nie zwrócę uwagi na drobne różnice w geometrii, z drugiej strony nie chciałbym kupić czegoś co za chwilę okaże się niewystarczające.

Po wstępnym przeglądzie tego co oferuje rynek wytypowałem trzy pozycje. Jeżeli ktoś byłby w stanie doradzić w którym kierunku patrzeć to byłbym wdzięczny. Może ktoś posiada któryś z tych modeli i jest w stanie wskazać jakieś za lub przeciw.

 

1. Cube stereo one77 pro XXL

https://www.cube.eu/pl-pl/cube-stereo-one77-pro-29-black-anodized/756100

 

2. Marin Rift zone 2 XL

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-rift-zone-29-2

 

3. Rose ground control 3 XL

https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-3-2702037?product_shape=*blue+haze

 

Każdy z nich rok modelowy 2024 jest do dostania w przedziale 8-9k. Cube i Marin bardzo zbliżona geometria, Rose chyba bardziej stonowana. Cube wydaje się być najbardziej przeceniony więc osprzęt może być trochę lepszy, natomiast nie jestem pewien czy będę w stanie wykorzystać w pełni jego właściwości. Ofertę niestety bardzo ogranicza mój wzrost 198cm, waga 100kg, przekrok 94cm.

 

Dzięki 

Edytowane przez Marcino_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube to syperenduro czyli waga ciężka jazdy a Marin to trailówka to gdzie tu widzisz nawet gołym okiem podobieństwa? Rose to lekki trail na mniej ambitne trasy albo dla bardzo ale to bardzo technicznie ogarniętej osoby. Tak poza tym może byś napisał gdzie masz tą chatę bo to klucz do sprawy. Jak to coś z dzikusami typu Bielsko i tu chodzi o mnogość tras to bierz coś jak ten Cube. Jak nie to celuj w geo i sprzęt jak ten Marin choć jak nigdy z tej marki bym nie skorzystał. Rose jak pisałem do poszwędania się po górach bez napinki. Zarąbiste koła gdzie przy odpowiednich oponach, zamleczeniu wyrażnie można bardziej "poszaleć". 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak tego Cube możesz mieć za 9 tys. to jest to świetna oferta pod warunkiem, że potrzebujesz roweru superenduro. Dziwi mnie jedynie podany limit wagowy bo wynosi zaledwie 115 kg...

Jak potrzebujesz uniwersalnego roweru to z tej trójki Rose jest bezkonkurencyjny.

Podałeś trzy rowery o zupełnie innym zastosowaniu, nie pisząc jak będziesz chciał je użytkować. Wbrew temu co napisałeś odczujesz kolosalną różnice między jazdą na tym Cubie a Rose.

Marin w tej wersji jest mocno kompromisowo (pisząc delikatnie;)) wyposażony.

 

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za wskazówki. Generalnie ciężko mi tak na 100% napisać jak zamierzam jeździć, na początku pewnie na spokojnie więc super enduro nie jest mi potrzebne. Mimo że widzę że ten Cube ma sporo większe skoki niż np Marin to moja ignorancja nie pozwala mi dostrzec znaczących różnic w geometrii w porównaniu z Marinem 🫣. Początkowo porównywałem go z Fuel EX 5 którego zjadał sprzętowo za te same pieniądze więc tak już został w zakładkach. No i niestety wielu producentów odeszło albo mocno ograniczyło ofertę dla 2XL co nie mi nie ułatwia życia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jeździć wygodnie dookoła komina to popatrz na rowery w stylu Ccott spark, Orbea Oiz, Spec Epic.... parkuję to temat konkretnych wersji i cen, ale to są rowery nastawione na szybszą jazdę, lżejsze i włożysz 2 bidony, co zakładam może mieć znaczenie jak chcesz polatać parę godzin po okolicznych lasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grabek napisał:

Rose dla prawie 2 metrowego chłopa będzie za mały.

Producent sugeruje wzrost 192-205...potencjalny nabywca w polowie zakresu...a gosc z forum ...mowi że za mały :P

Sam majac HIll Thrill w L mam 190cm i uwazam ze jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcino_ napisał:

Hej, dzięki za wskazówki. Generalnie ciężko mi tak na 100% napisać jak zamierzam jeździć, na początku pewnie na spokojnie więc super enduro nie jest mi potrzebne. Mimo że widzę że ten Cube ma sporo większe skoki niż np Marin to moja ignorancja nie pozwala mi dostrzec znaczących różnic w geometrii w porównaniu z Marinem 🫣

Choćby dwa istotne parametry jak baza kół czy stopnie na główce wyrażnie się różnią i sugerują zastosowanie poprzez prowadzenie się w terenie. Zerknij sobie bo nadal widzę mają jeszcze niedobitki Ghostów w Centrum Rowerowym. A nuż coś się trafi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcino_ napisał:

Hej, dzięki za wskazówki. Generalnie ciężko mi tak na 100% napisać jak zamierzam jeździć, na początku pewnie na spokojnie więc super enduro nie jest mi potrzebne. Mimo że widzę że ten Cube ma sporo większe skoki niż np Marin to moja ignorancja nie pozwala mi dostrzec znaczących różnic w geometrii w porównaniu z Marinem 🫣. Początkowo porównywałem go z Fuel EX 5 którego zjadał sprzętowo za te same pieniądze więc tak już został w zakładkach. No i niestety wielu producentów odeszło albo mocno ograniczyło ofertę dla 2XL co nie mi nie ułatwia życia...

My za Ciebie nie wybierzemy roweru i nie zdecydujemy jak chcesz go używać.

Na czym jeździłeś do tej pory i w jakim terenie? Czego Ci brakowało w obecnym rowerze?

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, player123 napisał:

Producent sugeruje wzrost 192-205...potencjalny nabywca w polowie zakresu...a gosc z forum ...mowi że za mały :P

Sam majac HIll Thrill w L mam 190cm i uwazam ze jest idealnie.

Piszesz o rowerze do XC. Kolega chce wygodnego roweru ścieżkowego. W takim rowerze stack 625 może być zbyt niski. Przy wzrosie 193 cm, mam rower ścieżkowy 130/130 ze stackiem ponad 660 mm i reachem 520 mm. Mogę jechać nie tak szybko jak na XC, ale znacznie dłużej i wygodniej. Oczywiście wiele zależy od ogólnej kondycji, wieku itp.

Edytowane przez grabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, NerfMe napisał:

My za Ciebie nie wybierzemy roweru i nie zdecydujemy jak chcesz go używać.

Na czym jeździłeś do tej pory i w jakim terenie? Czego Ci brakowało w obecnym rowerze?

Na szosie i z tego względu ciężko mi tak do końca określić gdzie jest granica i czego tak naprawdę potrzebuję. Zasadniczo raczej bym się skłaniał bardziej do traila niż do XC. Myślę że straty na prędkości czy podjazdach nie będą problemem a da mi to potencjalnie większy komfort przy trudniejszych szlakach. No i zdaje sobie że nie wybierzecie i jasne że na to nie liczyłem. Cieszę się że wypunktowaliście że Cube jest zdecydowanie bardziej enduro niż trail z ciągotami do enduro. Dzięki 

40 minut temu, grabek napisał:

Piszesz o rowerze do XC. Kolega chce wygodnego roweru ścieżkowego. W takim rowerze stack 625 może być zbyt niski. Przy wzrosie 193 cm, mam rower ścieżkowy 130/130 ze stackiem ponad 660 mm i reachem 520 mm. Mogę jechać nie tak szybko jak na XC, ale znacznie dłużej i wygodniej. Oczywiście wiele zależy od ogólnej kondycji, wieku itp.

A dałbyś znać co to za rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghost Kato FS. Rower kupiłem tylko dla ramy, bo wszystkie części miałem z poprzedniego. Dla Ciebie bez sensu go kupować, bo ma za słaby osprzęt. Poszukaj najpierw roweru, do którego możesz się przymierzyć, jak już znajdziesz wygodny to szukaj podobnej geometrii. Od siebie mogę powiedzieć, że dla wysokiego odpowiedni stack jest najważniejszy.

Nie wiem jak cenowo ale sprawdzałeś Neurona albo Fuela?

Edytowane przez grabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcino_ napisał:

Na szosie i z tego względu ciężko mi tak do końca określić gdzie jest granica i czego tak naprawdę potrzebuję. Zasadniczo raczej bym się skłaniał bardziej do traila niż do XC. Myślę że straty na prędkości czy podjazdach nie będą problemem a da mi to potencjalnie większy komfort przy trudniejszych szlakach.

Może na początek przejedź się do jakiegoś bike parku, w większości funkcjonują wypożyczalnie, pojeździj sobie na takim rowerze to będziesz mniej więcej wiedział co i jak.

Na początek nowoczesna trailowka powinna Ci starczyć do pokonywania nawet czerwonych tras przy odpowiednim skillu. Oczywiście bez rekordów w dół. Taki rower zabierzesz bez problemu w góry, a w płaskim lesie będziesz miał zabawę na małych hopkach.

Niedawno były wyprzedaże na Canyony, ale chyba się skończyły, w dobrej cenie jest obecnie jeszcze Trance:

https://www.bike-mailorder.com/giant-trance-1-hematite-black-chrome?number=GIAA0073.3

Przy czym w Giancie w XL będziesz na granicy rozmiaru, więc może być mały.

Natomiast zacząłbym od wypożyczenia i testowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz traila o średnim skoku, na którym śmiało możesz latać, bo Dartmoor robi czołgi do grawitacji:

https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/bluebird-pro-29-0

Jedyny potencjalny minus to jednozawiasowe zawieszenie, o którego wadach i zaletach możesz przeczytać tutaj:

https://www.1enduro.pl/systemy-zawieszenia-porownanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, bałbym się cokolwiek kupić w sklepie z tak fatalnie przetłumaczoną stroną.

Po drugie, tylny amortyzator sygnowany logiem Lapierre to proszenie się o duże kłopoty z serwisem, bo prawie żaden serwis nie będzie w stanie go ogarnąć, a i z dostępem do uszczelek, części zamiennej czy dokumentacji serwisowej może być krucho. Zdecydowanie lepiej jest wziąć rower z normalnym amortyzatorem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie namawiam ale takie proste naprawy samemu można uczyć się robić a wtedy dużo satysfakcji i trochę pieniędzy będzie z nami. 
A i problemu że to nie markowe nie będzie. 
Częsty serwis zawieszenia powoduje że nie trzeba wymieniać uszczelnień. 
Czystość i nowy smar/olej wystarcza. 

I tak dalej https://www.rosebikes.pl/rose-root-miller-1-2702030?product_shape=Light+Olive&article_size=L 

można linkować bo pora roku sprzyja. 
Tylko polskie sklepy sikają ze strachu że z cenami zostają. 

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Galvatron napisał:

Po drugie, tylny amortyzator sygnowany logiem Lapierre to proszenie się o duże kłopoty z serwisem, bo prawie żaden serwis nie będzie w stanie go ogarnąć, a i z dostępem do uszczelek, części zamiennej czy dokumentacji serwisowej może być krucho. Zdecydowanie lepiej jest wziąć rower z normalnym amortyzatorem.

 

Tia , i francuska manufektura rowerowa zajęła się produkcją damperów . Na pierwszy rzut oka to Mara z naklejką Lapierra . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2024 o 12:27, grabek napisał:

Piszesz o rowerze do XC. Kolega chce wygodnego roweru ścieżkowego. W takim rowerze stack 625 może być zbyt niski. Przy wzrosie 193 cm, mam rower ścieżkowy 130/130 ze stackiem ponad 660 mm i reachem 520 mm. Mogę jechać nie tak szybko jak na XC, ale znacznie dłużej i wygodniej. Oczywiście wiele zależy od ogólnej kondycji, wieku itp.

No pisze o rowerze do xc. Bo sens tej wypowiedzi jest taki, iż rozmiarowka rose to nie żart...uważam ja za dobrze oddająca realia.Do tego rower Rose potrafi być naprawdę b.dobrze wykonany...np w porównaniu do carbonowych ram orbeii....która potrafia byc krzywe i miec smarki w podsiodlowce.

Trochę rowero juz przerobiłem, w tym drogich ...kupując Rose spodziewałem czegoś  bez fajerwerków...a naprawdę robią dobrej jakości sprzęt, starannie wykonany.

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2024 o 14:11, XC100S napisał:

Mam uraz po francuskim samochodzie 😁

 

Generalnie zasialiście sporo wątpliwości, ale to chyba dobrze i dziękuję wszystkim. Opcji jest niestety dużo i ciężko podjąć decyzję. Chyba na tapecie zostanie Fuel EX, Neuron i YT Jeffsy. Pozostaje mi tylko rozstrzygnąć czy dopłacać do customer service Treka lokalnie czy jednak Direct sales przy tych pozostałych. Neuron chyba do dostania za 8,5k a przez chwilę nawet mignęło mi 10% zniżki od tej kwoty a to już robi różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze rowery co logiczne w uj warzą, sam kawał 100 kg chłopa to sobie odpuść jakieś podstawowe paści Treka czy cokolwiek podobnego. Żadnych wiotkich patyczaków typu Recon czy inne. Albo nie utyrana używka bo jak przesiadasz się z szosy to przynajmniej mi szkoda by było w razie czego obijać nówkę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...