gutierez Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada (edytowane) Witam.Mam pytanie odnośnie zakupu roweru.Czy lepiej kupić używany rower 8-9 letni na dobrym osprzęcie deore,xt itp czy nowy albo nowszy 3-4 letni na słabszym?Mam 50 lat,ale często jeżdżę rowerem trasy 40-50 km.Na dojazdy do pracy mam zajechanego juz Krossa level a6 2010'.Nowy rower chcę na jazdę w dobrych warunkach, głównie asfalt i drogi gruntowe bądź leśne.Nowe rowery raczej odrzucam bo mają dziwny dla mnie napęd bez przedniej przerzutki i olbrzymie zębatki z tyłu,co jest mi zbędne.Nie chcę również dodatkowej amortyzacji,bo to dla mnie zbędny wydatek.Mam 170 cm i problemy z kręgosłupem, więc sylwetka nie może być bardzo pochylona.Mysle o ramie 17-18 bądź M z kołami 29".Podpowiedzcie,czy dobrze kombinuję czy szukać czegoś innego.Ewentualnie w jakich markach szukać tego co chcę by nie żałować. Edytowane 3 Listopada przez gutierez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada To zalezy, jeśli się znasz, umiesz ocenic napęd i wiesz,że jest dobry to warto bo wtedy nie musisz nic wymieniać. Jeśli jednak naped będzie w kiepskim stanie to długo na tym nie pojeździsz. Eentualnie jeśli rower Ci się podoba a napęd nie jest najświeższy ale założony budżet pozwala na jego wymianę to można brać jeśli wszystko inne sprawne. Ostatnio miałem okazje kupować rowery dla znajomych na olx i muszę przynać,ze dwa były w bardzo dobrym stanie i nie wymagały poza ogólnym serwisem wymian. Przez ogólny serwis rozumiem: piasty, stery,suport,szprychy,wymiana chytów ewentualnie linek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutierez Napisano 3 Listopada Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada Umiem ocenic tylko zużycie napędu,na reszcie się nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada (edytowane) Nie wiem co Ci odpowiedzieć, ja się nie boję starych rowerów, da się odrestaurować nawet najwiekszy szrot i to czasem po kosztach jeśli rama i naped są sprawne. Ale jakbym miał dawać to do serwisu to już sensu by nie miało. Przy ewentualnym zakupie warto jeszcze sprawidzić koła tj obejrzeć obrecze, sprawdzić luzy na piastach, naciąg szprych. Poza tym jak długo jezdzisz to coś tam wiesz i potrafisz ocenić (poza napedem)czy rower nadaje się do dalszej jazdy bez wkładu na już. Edytowane 3 Listopada przez Przecietny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutierez Napisano 3 Listopada Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada No wlasnie,jak to sprawdzac?Luzy na piastach w moim starym rowerze reguluję siłą skręcenia śrub na łożyskach,jak mam sprawdzić,czy są wadliwe? Może podam linka do roweru, który rozwazam https://m.olx.pl/d/oferta/silverback-sola-1-CID767-IDYl69X.html. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada Czy są wadliwe jeśli chodzi o jakieś wzery na kulkach i bieżniach to nie sprawdzisz bez rozbierania, możesz sprawdzić tylko luz ewentualnie jak się kręcą. Lekko czy z oporem, to samo jeśli byłyby to łozyska maszynowe, jeśli toczą się z oporem to moga wymagać wymiany. Osobiście mam taki patent,że jak zakręce lekko kołem a ono po zatrzymaniu się troche cofnie to uznaje,że jest w miarę okej a jak zatrzyma sie w miejscu,że tak powiem od razu albo nie zrobi pełnego obrotu to wiem,że na pewno trzeba tam zajrzeć. Nie dyskfalifikuje to co prawda od razu kół bo wnętrze piasty można wymienić ale zawsze to dodatkowe koszty i praca. Pisałeś,że nowych nie chcesz a w budżecie do 3000zł na pewno by sie coś znalazło. Nie ma co deminzować nowych napędów jezdzi to tak samo, tj klikasz i zmienia😆. Osobiście nie widzę duzych róznic w napedach 3x9, 3x8 czy 2x11 lub 1x12 to jedzie i to jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada 1 godzinę temu, gutierez napisał: Nowy rower chcę na jazdę w dobrych warunkach, głównie asfalt i drogi gruntowe bądź leśne Więc po co ci mtb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutierez Napisano 3 Listopada Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada Bo wygodnie mi sie na nich jezdzi,zona ma trekking i nie mogę na nim wysiedziec kilku minut. Po co mi napęd 1x12 jak z 6 największych nie będę wcale korzystał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada Przejdź się po sklepach i przymierz do przynajmniej kilku crossów i trekkingów, to że akurat ten egzemplarz który ma żona Ci nie odpowiada nie znaczy że wszystkie są takie. Ogólnie rzecz biorąc MTB są mniej wygodne do takich zastosowań jak piszesz niż cross/trekking bo są konstruowane z myślą o podjazdach i zjazdach, im nowsze tym bardziej geometria się różni od crossowej. Kilkunastoletni rower odradzam - każdy rower wcześniej lub później wymaga wymiany jakiś części a np do napędu 8 rzędowego kupisz tylko części klasy supermarket, z 9x niedługo będzie to samo. Piszesz że nie potrzebujesz dużych zębatek a przesyłasz link do roweru 2x11 z największą zębatką 46 - to już też całkiem spora. Kup wygodnego ( po przymierzeniu, dopasowanego) crossa z napędem 2x10 a jak zużyjesz dolną część kasety bez zużycia górnej to kup szosową 10 z zakresem 11-28 i będziesz miał napęd bez dużych zębatek . A kilkuletnie MTB nie będzie miało geometrii takiej jak Twoje 14 letnie - raczej podobną do dzisiejszych - więc przymierz się i zobacz co Ci bardziej pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutierez Napisano 3 Listopada Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada Wiadomo, że bez przymiarki roweru nie kupię.W swoim krossie też wymieniłem kasetę na mniejszą.Podobno,ze przy małych ramach w mtb z dużymi kołami sylwetka jest bardziej wyprostowana,co by mi pasowało.A crossów faktycznie nie oglądałem. A w kwestii nowego napędu to przewiduję,ze będzie tak jak z samochodami elektrycznymi.Co to miało nie być,a teraz większość wraca do spalinowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 3 Listopada Udostępnij Napisano 3 Listopada PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 4 Listopada Udostępnij Napisano 4 Listopada W dniu 3.11.2024 o 15:51, gutierez napisał: Może podam linka do roweru, który rozwazam https://m.olx.pl/d/oferta/silverback-sola-1-CID767-IDYl69X.html. Rower zacny, podzespoły topowe. Przednia sztywna oś, super hamulce, kaseta wygląda bardzo dobrze. To dobre wiadomości. Teraz gorsze. Widelec jest fajny, powietrzny, wypadało by zrobić serwis i to w dobrej firmie. A to będzie kosztować. Ja taki rower kupowałbym wyłącznie osobiście. Kupować powinieneś z kimś, kto się zna: trzeba starannie ocenić koła, hamulce, dokładnie przejrzeć ramę. No i to góral - nie wiadomo, co właściciel na nim wyczyniał. A poza tym @PiotrWie słusznie pisze. Spróbuj przymierzyć się do współczesnych crosów lub trekkingów (te będą cięższe). Geometria współczesnego krosa jest bardziej komfortowa niż MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.