Gregor181 Napisano 23 godziny temu Udostępnij Napisano 23 godziny temu Mój wzrost 180 cm waga 186 kg mam dwa rowery, szosa do szybkiej jazdy i trekingowy … chce wymienić trekingowy na gravel. Ale im więcej szukam tym bardziej załamany jestem. opcja która mi bardzo leży to kross esker 6.0 (taki wybór padł po kilku dniach grzebania i szukania) ale ciężko go znaleźć. Ewentualnie coś zbliżonego? Albo może poprawcie mnie … ciekawe mi się wydają jeszcze : AUTHOR AURA XR 5 oraz SCOTT Speedster Gravel 20 … ale im więcej czytam tym głupszy jestem. Byłbym wielce zobowiązany za radę … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 22 godziny temu Udostępnij Napisano 22 godziny temu Wpisz sobie w forumową przeglądarkę frazę "gravel" i ciesz się 676 stronami treści. 🙄 Gdyby sztuka obsługi wyszukiwarki była ci obca, to proszę bardzo, zrobię to za ciebie. https://www.forumrowerowe.org/search/?q=jaki gravel&quick=1 Nie dziękuj. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor181 Napisano 18 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 18 godzin temu Wpisałem. I pojawiło się 675 stron. Dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 godzin temu Udostępnij Napisano 15 godzin temu (edytowane) @Gregor181 Po czym zamierzasz jeździć - rodzaj nawierzchni - bo tu mogą mieć znaczenie opony (jakie najszersze da się włożyć), czy płasko czy pagórkowato (tu ewentualnie kwestia napędu), czy będzie używany do turystyki - tu znaczenie mają oczka na bagażnik i mocowania na bidon (ale to też można obejść)? Gravel to bardzo szerokie pojęcie, bywa że producenci definiują to po swojemu, np. Marin (którego ja jestem użytkownikiem) ma kilka rowerów w tym typie, np. Gestalt (który jest krokiem od szosy endurance, zwłaszcza starsze modele na dość wąskiej oponie, kompaktowej korbie i przerzutkach Tiagry, nowsze są już bardziej gravelowe), przez turystycznego Four Cornersa po progresywne XRy z wywalonym do przodu kołem i miejscem na myk-myka). Do tego jeszcze ramy alu, stalowe i karbą. Np. ja mam dwa gravele, które z czasem zmodyfikowałem - oba dostały hydrauliczne hamulce w miejsce mechanicznych, Gestalt 2 dostał szosowe opony GP5000 o szerokości i używam go na asfalcie i do trenażera. Ma kompaktową korbę. Jest dla mnie namiastką szosy. Cortina ma oponę 40, korbę 46/36 i używam jej do jazdy po szutrach, polnych i leśnych drogach . W cieplejszej porze roku dostaje bagażnik i używam jej na kilkudniowe wypady pod sakwy. Jest to rower turystyczny chociaż genetycznie ma to być mix gravela i przełajówki. Nie chcę przez to powiedzieć, że powinieneś kupić dwa rowery, tylko raczej pokazać, że sposób użycia ma wpływ na wybór roweru czy jego późniejsze modyfikacje. A i to nie wiadomo, czy się nie zmieni, ja do niedawna zapierałem się, że gravel to nie MTB i po dziurach jeździł nim nie będę, aż zacząłem Są też pewne ograniczenia, np. szerokość widełek decyduje, czy wymienisz oponę na znacząco szerszą albo zagięcie rury podsiodłowej - czy da się dołożyć przednią przerzutkę... Edit: Widzę, że ten Esker jest jeszcze bardziej gravelowy niż moja Cortina, bo o oponie 45 to mogę pomarzyć Natomiast jego funkcjonalność do turystyki, mimo licznych oczek montażowych w mojej opinii ogranicza nieco opadająca górna rura - mało miejsca w ramie na bidony i torbę w ramę - ale to do obejścia, bo są oczka na widelcu przednim (woziłem tak kiedyś bidony na innym rowerze i było to bardzo wygodne). Ciekawy rower. Edytowane 15 godzin temu przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu Mam nadzieję, że to literówka i nie ważysz 186kg, bo to bardzo utrudnia zakup. Jak córka kupowała gravela w tym roku, to też chciała za 6000, a okazało się, że trzeba 7000, ale teraz jesień, może jakaś promka. Poza dopisaniem się do wypowiedzi Spidellego, dodam, że poza właściwym typem gravela, warto mieć takie atrakcje jak gravelowy, a nie szosowy napęd i hamulce hydrauliczne (no chyba, że jakieś wybitne mechaniki). Córce zależało na właściwościach terenowych, wybrała Rondo Mylc - jeden z tych progresywnych - długich rowerów. Jest super zadowolona po fajnym sezonie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor181 Napisano 12 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 12 godzin temu Witam Panów. Dziękuję za konkretną odpowiedź. Do jazdy typowo treningowej / szybkiej po asfalcie mam szosę. Zatem gravela chce do jazdy po trudniejszym terenie. Ewentualnie krótsze wycieczki. Wcześniej śmigałem na trekkingowym authorze codex i sprawdzał się świetnie. Ale jestem po operacji nadgarstka … i ręka nie wytrzymuje mi długo na prostej kierownicy. Na baranku jest znacznie lepiej. Miałem podejście by wymienić kierownicę ale zbyt dużo modyfikacji bym musiał robić, dlatego postanowiłem kupić nowy rower. Z wagą niestety to nie literówka. Na eskera już prawie się zdecydowałem. W tej cenie ciężko mi znaleźć gravela z lepszym osprzętem ale tak jak w temacie napisałem … kilka dni grzebania na różnych forach i stronach tylko mnie zaczęły ogłupiać … no i wygląd mi się podoba. Niby nic ale 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu Osobiście nie znam (Eskera 6), ale ładny, bogaty i zszedł z ceny. Więc szerokiej drogi. Tylko nie bierz do serca tego zdjęcia, które wkleiłem. Nie boisz się karbonowego widelca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor181 Napisano 11 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 11 godzin temu Dzięki wielkie. Może popiszę się straszną amatorszczyzną ale napisz mi proszę dlaczego miałbym bać się karbonowego widelca? Przyznam że chciałbym mieć pełen karbon ale chwilowo mnie nie stać. Szosę mam w pełnym karbonie i jestem mega zadowolony. W związku z powyższym wydawało mi się że lepszy przynajmniej widelec karbonowy … ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu @Wojciodlaczego ma się bać karbonowego widelca? @Gregor181 gravel świetna sprawa, ale po tej operacji nadgarstka to nie wiem czy to dobra opcja....wytrzepie Tobie ten nadgarstek jak dobry zapaśnik stójkowicza w parterze. A wracając do tematu to głupia kwota bo trudno o dobrego gravela....na promkach chodziły po tyle gianty revolty na grx, idzie też wyrwać superior xroada na alu ramie, która piękna nie jest. Xroad to taki road plus z miejscem na 40c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor181 Napisano 10 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 10 godzin temu Zgadzam się że głupia kwota. Gdybym miał 10-12k do dyspozycji to zapewne nawet bym nie pytał. A jeśli chodzi o nadgarstek miałem złamanie w nietypowym miejscu. Jak mam bokiem ułożoną rękę to nie naciskam na kość i daje radę. Już przetestowałem 😉 gianta też oglądałem i widziałem promocje … wszystkie oglądałem ale wybrać trzeba jeden. Zastanawiałem się czy nie poczekać miesiąc do czarnego piątku … ale się już napaliłem i … no właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 38 minut temu Udostępnij Napisano 38 minut temu Pisałem o widelcu, bo obciążenie będzie ponad 50% większe niż maksymalne przewidywane przez producentów rowerów. Gravel jest narażony na dodatkowe obciążenia od nierówności terenu. Wybór nie powinien tylko polegać na dobraniu fajnych komponentów, ale tez na zapewnieniu bezpieczeństwa. Praktycznie gravela na 186kg nie dostaniesz. Można tylko mieć nadzieję, że założone rezerwy wytrzymałości starczą. Jednak w przypadku karbonu rozrzut może być znaczny i albo będzie ok albo nie tego nie wiem. Dlatego warto kupić rower dobrej marki, która sama kontroluje produkcję, a nie sprowadza anonimowe części z Chin. Znalazłem jednak taki pocieszający artykuł, bo sam się bałem na ostrzejszych zjazdach. https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/technical-qa-with-lennard-zinn-carbon-forks-2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor181 Napisano 17 minut temu Autor Udostępnij Napisano 17 minut temu dżizes ... tak teraz patrzę na twoją odpowiedź i zastanawiam się co tu nie gra ... jakie 186 ... 86. Wybaczcie. Jednak była literówka i sam nie potrafię wyjaśnić pomyłki. Odpowiadając na oczywiste pytanie, nie, nic nie biorę ... swoją drogą to musiałby być ciekawy obrazek zobaczyć kolesie 186 kg śmigajacego na gravelu oczywiście nie krytykowałbym a bardziej podziwiał. Zamówiłem Eskera 6.0 z 2023 ... dzieki jeszcze raz Panowie za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 6 minut temu Udostępnij Napisano 6 minut temu Mnie nic nie zdziwi, bo widziałem niedawno kolarza na karbonowej szosie, u którego większość mocy szła w ugniatanie brzucha kolanami. Teraz nie mam uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.