Skocz do zawartości

[opony] jakie opony założyć na przednie i tylnie kołorace King i Rapid Rob)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

@KNKS https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3019/ninety-six-rc-10k-2223, https://www.merida-bikes.com/en/bike/4758/ninety-six-xt, https://www.merida-bikes.com/en/bike/4738/bigtrail-600, i coś tam jeszcze by się pewnie znalazło - niedawno widziałem chyba nawet jakiś nowy model bodajże na 2.3"/2.1", ale nie mogę sobie przypomnieć, choć marka raczej z tych znanych... Nie jestem pewien, czy Spec się też tak kiedyś nie bawił. Co do tych wspomnianych Reynolds'ow (30 mm przód, 28 tył), to poza Meridą montują je np. w Rockrider'ach i Canyon'ach.

Oczywiście racja, że odkąd opony spuchły do większych rozmiarów, to pewnie nieliczni zakładają szersze przody/węższe tyły (zarówno producenci, jak i użytkownicy, choć tych drugich może być procentowo więcej), a jeśli już to robią, to przecież w konkretnym celu...

Także dziwi mnie twoje zdziwienie i pytania typu "po co, dlaczego ?" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, KNKS napisał:

Oczywiście część użytkowników dalej wierzy, że Barzo to na przód, a na tył Mezcal, ale to raczej w tym samym rozmiarze

Yyy..., możesz rozwinąć myśl? Miałem pytającemu zaproponować właśnie taki zestaw, który u mnie się sprawdza, ale... No chyba starowiercą jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Także dziwi mnie twoje zdziwienie i pytania typu "po co, dlaczego ?" ;)

Dalej nie wyjaśniłeś mi po co przeprowadza się ten zabieg i jakie płyną z niego wymierne korzyści. Żeby zyskać większą masę nieresorowaną w przednim kole ? 🙄 Bo chyba nie mówimy o zapewnianiu lepszego wybierania nierówności, bo za to odpowiada ciśnienie w oponie i "twardość" amortyzatora, ani o polepszeniu trakcji, bo za to odpowiada rzeźba bieżnika i regulacja dobicia i odbicia w amortyzatorze. Czyli po co ?

@CoolBreezeOne Nie to jest piękne, co jest piękne, ale co się komu podoba 😎.

A tak na poważnie, to miałem dwa komplety kół mtb. Jeden komplet obuty w MEZCAL TNT 2,25 a drugi w BARZO TNT 2,25. Obserwacje moje były następujące: " jeździłem cały czas na BARZO". Dlaczego ? Bo na suchym i twardym BARZO był tak samo szybki jak MEZCAL, ale za to 3x lepszy na sypkim, mokrym i błotnistym. Więc za cholerę nie wiem po co miałbym kastrować przyczepność tylnego koła, nie zyskując na tym praktycznie NIC. Tym bardziej że MEZCAL w górach, na mokrych i luźnych kamieniach jest mocno średnim rozwiązaniem, a na błocie czy śniegu praktycznie od razu się poddaje. Do tego jest równie ciężki jak BARZO. Na warunki suche, twarde i płaskie dużo lepszą oponą od MEZCAL jest chociażby IKON czy RekonRace.

Ale to tylko opinia wynikająca z mojego osobistego doświadczenia i nie wymagam abyś się ze mną zgadzał.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A po co są obecnie zakładane szerokie gumy np. w XCO ?  To może nieco niefortunne porównanie, bo technicznie to czasami dawne enduro, albo i lepiej - patrz np. błotne strome zjazdy w Leogang, gdzie część zawodowych kolarzy sprowadza, albo leci przez kierę...

Szerszy przód ma poprawić przyczepność w zakrętach. Trudniej opanować uślizg przodu, więc w ten sposób minimalizuje się to w pewnym stopniu. Tam gdzie jest nieco łatwiej technicznie (pojęcie względne - dla doświadczonego zawodnika już łatwo, a dla sezonowego casuala nadal trudno), a np. rama nie pozwala założyć dajmy na to 2.4", tam można nieco poprawić chociaż przyczepność przodu, bo amortyzatory mają większy zapas miejsca na szerszą oponę. Może nie każdemu to potrzebne do szczęścia, ale jest na pewno grupa osób, która z tego korzysta i docenia takie rozwiązanie. Przód ma też z reguły niższe ciśnienie, a im szersza opona, tym predyspozycje w kierunku jego obniżenia są większe, albo raczej przy takim samym ciśnieniu będzie lepiej pracowała od swojego węższego odpowiednika, co jest na plus. Producenci nie montują opon różnej szerokości tylko dla tzw. picu, i nie robią tego z powodu braków magazynowych szerszych opon na tył, czy węższych na przód :no:

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowcy mają to co chcą,  mogą dobrać co trzeba na pojedynczy start czy pogodę

sam kiedy się ścigałem  - i przeszedłem na ml   eko chciałem mieć dobrze , najszybciej najlżej i ....  na obiegowe opinie,żeby na obu kołach były opony takie same  z napisem przy wentylku  miałem w nosie,  używałem opon:    albo dwie takie same , albo z przodu grubsza.    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozwolę sobie zauważyć dwie rzeczy: TYLNA OPONA, nie TYLNIA!

I druga kwestia: x-kingi nie są produkowane od prawie pięciu lat, więc jak ktoś sprzedaje x-kinga, to jest to śmietnikowy leżak.

 

I tak, jak autor chce się bawić w różne opony, to węższa i szybsza na tył dla prędkości i oporów a szersza albo z mocniejszym bieżnikiem na przód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...