Skocz do zawartości

[opony] jakie opony założyć na przednie i tylne koło Race King i Rapid Rob


Wojciech.k

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznij od interpunkcji i ortografii. Wiesz o co chodzi? Przecinek, kropka, wielka litera...

Potem wyjaśnij co to są te "chopy". Wyjaśnij też dlaczego chcesz montować dwie różne opony, w różnych rozmiarach, i co chciałbyś na tym zabiegu zyskać. Może ktoś coś ci doradzi.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam akurat spieszyło mi się i pisałem na szybko.Myśle nad zakupem opon  Continental Race King o szerokości (2.20 ) i Schwable Rapid Rob (2.25)

Niewiem jaką opone można by wybrać na tył a jaką na przód. Czy ktoś mógłby powiedzieć swoje opinie o tych oponach lub doradzić jaką wybrać na tył a jaką na przód 

Myślę o komforcie na drogach jak i po twardych leśnych drogach 

Edytowane przez Wojciech.k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli autor wątku wymienia Rapid Rob więc na pewno nie myśli o Race Kingach w wersji Black Chili tylko o podstawowych "kartoflakach" za 70 PLN. Jeśli tak, to nie ma znaczenia jaką oponę wybierzesz bo obydwie są wykonane z bardzo podstawowej mieszanki i nie odczujesz wielkich różnic w zastosowaniu różnych opon w różnych szerokościach. Miałem Rapid Roby w mtb (bo były zamontowane fabrycznie) i są to poprawne opony, trochę głośne na asfalcie, dające radę w lekkim terenie, w lesie. Race Kingów nie miałem, chciałem mieć, zamówiłem ale kurier dał ciała i zostały odesłane a później Amazon "przekonał" mnie do Maxxisów Rekon Race za 60 zł więc kupiłem 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-continental-bezdetkowa-race-king-performance-2-2-x-27-5-15268206384

https://allegro.pl/oferta/opona-x-king-27-5x2-2-czarna-zwijana-655g-15268264761

Widzę że X Kinga 2.4 ciężko znaleźć, więc dałem linka do 2.2. Obie opony z jednego sklepu.

Race Kingi miałem i to dobre oponki na suche i do średnio trudnego terenu. Toczą się bardzo lekko, najszybsze opony jakie przerobiłem, a sporo tego było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sznib napisał:

Tył Race King 2.2, przód X King 2.4.

Błagam...

Możesz wyjaśnić po co ? Nawet zakładając, że autor wątku posiada rower z obręczami 30mm, jakie korzyści płyną z takiej dysproporcji ?

Kiedyś Trek, w modelach rodziny Superfly, stosował szerszą gumę z przodu (2,20) przy tylnej węższej (2,10). Niemniej jednak w Procaliber (następca Superfly), już obie były takie same. O innych piewcach tego spornego rozwiązania nie słyszałem.

Takie sprawy jak przyczepność przedniego koła można "regulować" za pomocą ciśnienia, ustawień amortyzatora czy skupiając się na odpowiednim bieżniku. oczywiście moje obserwacje dotyczą roweru XC. Enduro, DH czy inne AM pewnie rządzą się innymi prawami.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KNKS napisał:

jakie korzyści płyną z takiej dysproporcji ?

Wyraźnie lepsza jazda w terenie. Miałem 2,6 z przodu i 2,25 z tyłu przez kilka miesięcy. Tył jako napęd szybki, a przód bardziej klockowaty. Jeździ się tak dużo lepiej niż na 2,25 w obu (no, na asfalcie to niekoniecznie). Wadą jest waga szerokiej opony, choć to oczywiście zależy od modelu. Z kolei obie opony 2,6 no to już był okrutny muł, na moje nogi.

A w kwestii opon i Hexagona to wsadź waść Race Kinga lub Mezcala i będziesz pan zadowolony. Acz to są opony na twarde i suche warunki i średnio się spisują o tej porze roku. To też przemawia za czymś szerszym i bardziej agresywnym z przodu. Ale tu się nie wypowiem.

Edytowane przez kipcior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@KNKS No weź przestań, Trek nie był jedyny - nawet teraz się zdarzają fabrycznie szersze przody z bardziej agresywnym bieżnikiem (a przy tej samej szerokości często przód ma inny bieżnik - z założenia nienapędowy), nie mówiąc o tym, że cześć osób takie zakłada (być może mniejszość, ale jednak)...  Mało tego, są nawet obręcze fabrycznie montowane w różnych szerokościach - np. karbonowe Reynolds'y TR 309/289, gdzie węższa jest oczywiście z tyłu.  Napisałeś, jakbyś MTB miał od wczoraj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też w maratonach stosowałem układ węższy tył szerszy przód  choć sporo zależy od opon, konkretnych.   Np Racing Ralph 2,4 był jakby u mnie "słabszy" od 2,25.  I ani z przodu ani z tyłu nie lubiłem. Tył w ściganiu był możliwie  gładki i "szosowy" dodatkowo z miejscem na błoto czy bicie w razie rozbicia koła. W  Garym Fiszerze, a potem Treku nie było za dużo miejsca na tył. Ale miałem zimową alu ramę gdzie można było załozyć 2,4 albo nawet 2,8 na  obręczy 27,5 to poznałem różne opcje. 

Tył Renegade 1,9 albo starty Schwalbe Albert 2,1  lepiej się sprawdzało od Ralfa 2,25.   Jednak dużo zależy od przyzwyczajeń, potrzeb, charakteru trasy.   I korby aby wycisnąć na wyścigu każdą sekundę na spokojnych prostych Z perspektywy piasków  Mazowsza 2,25 z przodu było ewidentnie lepsze od 2,1. Z tyłu tak nie można napisać. Ale są konkretne mieszanki modele opon łamane szerokość faktyczna i wysokość oraz grubość ścianki bocznej. Inne opony będą dobre na mokre korzenie w błocie w Beskidach, a inne na ogórki  po lasach Mazowsza , czy Wielkopolski.  Inna opona do sztywnego widelca inna do 120 mm skoku.  Maksymalnie szeroka obręcz z przodu jest chroniona okiem i ruchami kierownicy, a z tyłu kiedy katujemy HT w terenie z wielkimi kamieniami lepiej mieć jednak oponę ułożoną troszkę jak żarówka niż rant obręczy obdarty nadchrupnięty szczeliną między głazami w którą wskoczyło tylne koło. Kiedyś wszyscy używaliśmy super lekkich i wąskich obręczy do opon 2,1 czy 2,25 i się o tym nie myślało, a dziś szerokość  dostępnych obręczy  i  miejsce na oponę w ramie , widelcach dają nowe możliwości. Plusy i minusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

@KNKS No weź przestań, Trek nie był jedyny - nawet teraz się zdarzają fabrycznie szersze przody z bardziej agresywnym bieżnikiemNapisałeś, jakbyś MTB miał od wczoraj ;)

W takim razie podaj przykłady .Bo na moje oko, od kiedy w mtb zagościły szerokie obręcze i opony 2,35-2,4, nikt już nie kombinuje.

Oczywiście część użytkowników dalej wierzy, że Barzo to na przód, a na tył Mezcal, ale to raczej w tym samym rozmiarze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...