Wojciech.k Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października cześć Myślę nad zakupem opony Rapid Rob 2.25 i Continental King 2.20 możecie mi powiedzieć jaką opone by założyć na przód lub tył Bo myślę o jazdy po lesie (ewentualnie skokami na chopach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) Zacznij od interpunkcji i ortografii. Wiesz o co chodzi? Przecinek, kropka, wielka litera... Potem wyjaśnij co to są te "chopy". Wyjaśnij też dlaczego chcesz montować dwie różne opony, w różnych rozmiarach, i co chciałbyś na tym zabiegu zyskać. Może ktoś coś ci doradzi. Edytowane 30 Października przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech.k Napisano 30 Października Autor Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) Przepraszam akurat spieszyło mi się i pisałem na szybko.Myśle nad zakupem opon Continental Race King o szerokości (2.20 ) i Schwable Rapid Rob (2.25) Niewiem jaką opone można by wybrać na tył a jaką na przód. Czy ktoś mógłby powiedzieć swoje opinie o tych oponach lub doradzić jaką wybrać na tył a jaką na przód Myślę o komforcie na drogach jak i po twardych leśnych drogach Edytowane 30 Października przez Wojciech.k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) Najprościej dwie takie same, po co kombinować z rozmiarami i bieżnikami ? Rozwiń temat warunków użytkowania, to będzie łatwiej cos polecić. I koniecznie napisz jaki to rower. Edytowane 30 Października przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech.k Napisano 30 Października Autor Udostępnij Napisano 30 Października Takie same? Bo myślę też o przyczepności A niektórzy mówią żeby dać szerszą do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Października Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października Tył Race King 2.2, przód X King 2.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech.k Napisano 30 Października Autor Udostępnij Napisano 30 Października Mógłbyś podać linka do tych opon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Października Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października Jaki rozmiar koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech.k Napisano 30 Października Autor Udostępnij Napisano 30 Października 27.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października Jeśli autor wątku wymienia Rapid Rob więc na pewno nie myśli o Race Kingach w wersji Black Chili tylko o podstawowych "kartoflakach" za 70 PLN. Jeśli tak, to nie ma znaczenia jaką oponę wybierzesz bo obydwie są wykonane z bardzo podstawowej mieszanki i nie odczujesz wielkich różnic w zastosowaniu różnych opon w różnych szerokościach. Miałem Rapid Roby w mtb (bo były zamontowane fabrycznie) i są to poprawne opony, trochę głośne na asfalcie, dające radę w lekkim terenie, w lesie. Race Kingów nie miałem, chciałem mieć, zamówiłem ale kurier dał ciała i zostały odesłane a później Amazon "przekonał" mnie do Maxxisów Rekon Race za 60 zł więc kupiłem 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech.k Napisano 30 Października Autor Udostępnij Napisano 30 Października Czyli mówiąc? Na przód idzie szersza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Października Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-continental-bezdetkowa-race-king-performance-2-2-x-27-5-15268206384 https://allegro.pl/oferta/opona-x-king-27-5x2-2-czarna-zwijana-655g-15268264761 Widzę że X Kinga 2.4 ciężko znaleźć, więc dałem linka do 2.2. Obie opony z jednego sklepu. Race Kingi miałem i to dobre oponki na suche i do średnio trudnego terenu. Toczą się bardzo lekko, najszybsze opony jakie przerobiłem, a sporo tego było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października Były w ogóle kiedykolwiek Xkingi w rozmiarze 2.4? Najszersze jakie widziałem to 2.3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Października Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października Możliwe że 2.3. x Kingów nie miałem. Race Kingi przy 2.2 to objętościowo spora opona i X-King w tym samym rozmiarze jest zauważalnie węższy. W sumie komplet Race Kingów na oba koła też zły nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) 2 godziny temu, sznib napisał: Tył Race King 2.2, przód X King 2.4. Błagam... Możesz wyjaśnić po co ? Nawet zakładając, że autor wątku posiada rower z obręczami 30mm, jakie korzyści płyną z takiej dysproporcji ? Kiedyś Trek, w modelach rodziny Superfly, stosował szerszą gumę z przodu (2,20) przy tylnej węższej (2,10). Niemniej jednak w Procaliber (następca Superfly), już obie były takie same. O innych piewcach tego spornego rozwiązania nie słyszałem. Takie sprawy jak przyczepność przedniego koła można "regulować" za pomocą ciśnienia, ustawień amortyzatora czy skupiając się na odpowiednim bieżniku. oczywiście moje obserwacje dotyczą roweru XC. Enduro, DH czy inne AM pewnie rządzą się innymi prawami. Edytowane 30 Października przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Października Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października Przecież napisałem wyżej dlaczego. race King 2.2 jest realnie sporo szerszy od X Kinga 2.2. i dziwnie by to wyglądało z szersza opona z tyłu i węższa z przodu. Ja osobiście zawsze kupuję takie same na przód i tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech.k Napisano 30 Października Autor Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) Obręcz mam 3cm w rowerze Kross hexagon 2.0 Edytowane 30 Października przez Wojciech.k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) 6 godzin temu, KNKS napisał: jakie korzyści płyną z takiej dysproporcji ? Wyraźnie lepsza jazda w terenie. Miałem 2,6 z przodu i 2,25 z tyłu przez kilka miesięcy. Tył jako napęd szybki, a przód bardziej klockowaty. Jeździ się tak dużo lepiej niż na 2,25 w obu (no, na asfalcie to niekoniecznie). Wadą jest waga szerokiej opony, choć to oczywiście zależy od modelu. Z kolei obie opony 2,6 no to już był okrutny muł, na moje nogi. A w kwestii opon i Hexagona to wsadź waść Race Kinga lub Mezcala i będziesz pan zadowolony. Acz to są opony na twarde i suche warunki i średnio się spisują o tej porze roku. To też przemawia za czymś szerszym i bardziej agresywnym z przodu. Ale tu się nie wypowiem. Edytowane 30 Października przez kipcior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października 8 godzin temu, Wojciech.k napisał: Obręcz mam 3cm w rowerze Kross hexagon 2.0 Na pewno nie masz w Hexagonie obręczy o wewnętrznej szerokości 30 mm. Co do uniwersalnych opon to ja niezmiennie polecam Cross Kinga w rozmiarze 2.2, na przód i na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 31 Października Udostępnij Napisano 31 Października Cytat Były w ogóle kiedykolwiek Xkingi w rozmiarze 2.4? tak były,jeżdzę na takiej, nie wiedziałem,ze już nie są łatwo dostępne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Października Mod Team Udostępnij Napisano 31 Października @KNKS No weź przestań, Trek nie był jedyny - nawet teraz się zdarzają fabrycznie szersze przody z bardziej agresywnym bieżnikiem (a przy tej samej szerokości często przód ma inny bieżnik - z założenia nienapędowy), nie mówiąc o tym, że cześć osób takie zakłada (być może mniejszość, ale jednak)... Mało tego, są nawet obręcze fabrycznie montowane w różnych szerokościach - np. karbonowe Reynolds'y TR 309/289, gdzie węższa jest oczywiście z tyłu. Napisałeś, jakbyś MTB miał od wczoraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 1 Listopada Udostępnij Napisano 1 Listopada Też w maratonach stosowałem układ węższy tył szerszy przód choć sporo zależy od opon, konkretnych. Np Racing Ralph 2,4 był jakby u mnie "słabszy" od 2,25. I ani z przodu ani z tyłu nie lubiłem. Tył w ściganiu był możliwie gładki i "szosowy" dodatkowo z miejscem na błoto czy bicie w razie rozbicia koła. W Garym Fiszerze, a potem Treku nie było za dużo miejsca na tył. Ale miałem zimową alu ramę gdzie można było załozyć 2,4 albo nawet 2,8 na obręczy 27,5 to poznałem różne opcje. Tył : Renegade 1,9 albo starty Schwalbe Albert 2,1 lepiej się sprawdzało od Ralfa 2,25. Jednak dużo zależy od przyzwyczajeń, potrzeb, charakteru trasy. I korby aby wycisnąć na wyścigu każdą sekundę na spokojnych prostych Z perspektywy piasków Mazowsza 2,25 z przodu było ewidentnie lepsze od 2,1. Z tyłu tak nie można napisać. Ale są konkretne mieszanki modele opon łamane szerokość faktyczna i wysokość oraz grubość ścianki bocznej. Inne opony będą dobre na mokre korzenie w błocie w Beskidach, a inne na ogórki po lasach Mazowsza , czy Wielkopolski. Inna opona do sztywnego widelca inna do 120 mm skoku. Maksymalnie szeroka obręcz z przodu jest chroniona okiem i ruchami kierownicy, a z tyłu kiedy katujemy HT w terenie z wielkimi kamieniami lepiej mieć jednak oponę ułożoną troszkę jak żarówka niż rant obręczy obdarty nadchrupnięty szczeliną między głazami w którą wskoczyło tylne koło. Kiedyś wszyscy używaliśmy super lekkich i wąskich obręczy do opon 2,1 czy 2,25 i się o tym nie myślało, a dziś szerokość dostępnych obręczy i miejsce na oponę w ramie , widelcach dają nowe możliwości. Plusy i minusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 1 Listopada Udostępnij Napisano 1 Listopada 6 godzin temu, KrissDeValnor napisał: @KNKS No weź przestań, Trek nie był jedyny - nawet teraz się zdarzają fabrycznie szersze przody z bardziej agresywnym bieżnikiemNapisałeś, jakbyś MTB miał od wczoraj W takim razie podaj przykłady .Bo na moje oko, od kiedy w mtb zagościły szerokie obręcze i opony 2,35-2,4, nikt już nie kombinuje. Oczywiście część użytkowników dalej wierzy, że Barzo to na przód, a na tył Mezcal, ale to raczej w tym samym rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 1 Listopada Udostępnij Napisano 1 Listopada Pierwszy z brzegu przykład: https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-29-2-2022 W swojej trailowce mam podobnie, 2.4 z tyłu, 2.5 z przodu. Natomiast ważniejsze od szerokości są opory toczenia i przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 1 Listopada Udostępnij Napisano 1 Listopada @NerfMe Że aż zacytuje sam siebie... W dniu 30.10.2024 o 14:14, KNKS napisał: (...) moje obserwacje dotyczą roweru XC. Enduro, DH czy inne AM pewnie rządzą się innymi prawami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.