Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć 

Myślę nad zakupem opony Rapid Rob 2.25 i Continental King 2.20 możecie mi powiedzieć jaką opone by założyć na przód lub tył 

Bo myślę o jazdy po lesie (ewentualnie skokami na chopach)

Napisano (edytowane)

Zacznij od interpunkcji i ortografii. Wiesz o co chodzi? Przecinek, kropka, wielka litera...

Potem wyjaśnij co to są te "chopy". Wyjaśnij też dlaczego chcesz montować dwie różne opony, w różnych rozmiarach, i co chciałbyś na tym zabiegu zyskać. Może ktoś coś ci doradzi.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Przepraszam akurat spieszyło mi się i pisałem na szybko.Myśle nad zakupem opon  Continental Race King o szerokości (2.20 ) i Schwable Rapid Rob (2.25)

Niewiem jaką opone można by wybrać na tył a jaką na przód. Czy ktoś mógłby powiedzieć swoje opinie o tych oponach lub doradzić jaką wybrać na tył a jaką na przód 

Myślę o komforcie na drogach jak i po twardych leśnych drogach 

Edytowane przez Wojciech.k
Napisano (edytowane)

Najprościej dwie takie same, po co kombinować z rozmiarami i bieżnikami ?

Rozwiń temat warunków użytkowania, to będzie łatwiej cos polecić.

I koniecznie napisz jaki to rower.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Jeśli autor wątku wymienia Rapid Rob więc na pewno nie myśli o Race Kingach w wersji Black Chili tylko o podstawowych "kartoflakach" za 70 PLN. Jeśli tak, to nie ma znaczenia jaką oponę wybierzesz bo obydwie są wykonane z bardzo podstawowej mieszanki i nie odczujesz wielkich różnic w zastosowaniu różnych opon w różnych szerokościach. Miałem Rapid Roby w mtb (bo były zamontowane fabrycznie) i są to poprawne opony, trochę głośne na asfalcie, dające radę w lekkim terenie, w lesie. Race Kingów nie miałem, chciałem mieć, zamówiłem ale kurier dał ciała i zostały odesłane a później Amazon "przekonał" mnie do Maxxisów Rekon Race za 60 zł więc kupiłem 😁

 

  • Mod Team
Napisano

https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-continental-bezdetkowa-race-king-performance-2-2-x-27-5-15268206384

https://allegro.pl/oferta/opona-x-king-27-5x2-2-czarna-zwijana-655g-15268264761

Widzę że X Kinga 2.4 ciężko znaleźć, więc dałem linka do 2.2. Obie opony z jednego sklepu.

Race Kingi miałem i to dobre oponki na suche i do średnio trudnego terenu. Toczą się bardzo lekko, najszybsze opony jakie przerobiłem, a sporo tego było.

 

  • Mod Team
Napisano

Możliwe że 2.3. x Kingów nie miałem. Race Kingi przy 2.2 to objętościowo spora opona i X-King w tym samym rozmiarze jest zauważalnie węższy. W sumie komplet Race Kingów na oba koła też zły nie jest.

 

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, sznib napisał:

Tył Race King 2.2, przód X King 2.4.

Błagam...

Możesz wyjaśnić po co ? Nawet zakładając, że autor wątku posiada rower z obręczami 30mm, jakie korzyści płyną z takiej dysproporcji ?

Kiedyś Trek, w modelach rodziny Superfly, stosował szerszą gumę z przodu (2,20) przy tylnej węższej (2,10). Niemniej jednak w Procaliber (następca Superfly), już obie były takie same. O innych piewcach tego spornego rozwiązania nie słyszałem.

Takie sprawy jak przyczepność przedniego koła można "regulować" za pomocą ciśnienia, ustawień amortyzatora czy skupiając się na odpowiednim bieżniku. oczywiście moje obserwacje dotyczą roweru XC. Enduro, DH czy inne AM pewnie rządzą się innymi prawami.

Edytowane przez KNKS
  • Mod Team
Napisano

Przecież napisałem wyżej dlaczego. race King 2.2 jest realnie sporo szerszy od X Kinga 2.2. i dziwnie by to wyglądało z szersza opona z tyłu i węższa z przodu.

Ja osobiście zawsze kupuję takie same na przód i tył.

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, KNKS napisał:

jakie korzyści płyną z takiej dysproporcji ?

Wyraźnie lepsza jazda w terenie. Miałem 2,6 z przodu i 2,25 z tyłu przez kilka miesięcy. Tył jako napęd szybki, a przód bardziej klockowaty. Jeździ się tak dużo lepiej niż na 2,25 w obu (no, na asfalcie to niekoniecznie). Wadą jest waga szerokiej opony, choć to oczywiście zależy od modelu. Z kolei obie opony 2,6 no to już był okrutny muł, na moje nogi.

A w kwestii opon i Hexagona to wsadź waść Race Kinga lub Mezcala i będziesz pan zadowolony. Acz to są opony na twarde i suche warunki i średnio się spisują o tej porze roku. To też przemawia za czymś szerszym i bardziej agresywnym z przodu. Ale tu się nie wypowiem.

Edytowane przez kipcior
Napisano
8 godzin temu, Wojciech.k napisał:

Obręcz mam 3cm w rowerze Kross hexagon 2.0

Na pewno nie masz w Hexagonie obręczy o wewnętrznej szerokości 30 mm. 

Co do uniwersalnych opon to ja niezmiennie polecam Cross Kinga w rozmiarze 2.2, na przód i na tył.

  • Mod Team
Napisano

@KNKS No weź przestań, Trek nie był jedyny - nawet teraz się zdarzają fabrycznie szersze przody z bardziej agresywnym bieżnikiem (a przy tej samej szerokości często przód ma inny bieżnik - z założenia nienapędowy), nie mówiąc o tym, że cześć osób takie zakłada (być może mniejszość, ale jednak)...  Mało tego, są nawet obręcze fabrycznie montowane w różnych szerokościach - np. karbonowe Reynolds'y TR 309/289, gdzie węższa jest oczywiście z tyłu.  Napisałeś, jakbyś MTB miał od wczoraj ;)

Napisano

Też w maratonach stosowałem układ węższy tył szerszy przód  choć sporo zależy od opon, konkretnych.   Np Racing Ralph 2,4 był jakby u mnie "słabszy" od 2,25.  I ani z przodu ani z tyłu nie lubiłem. Tył w ściganiu był możliwie  gładki i "szosowy" dodatkowo z miejscem na błoto czy bicie w razie rozbicia koła. W  Garym Fiszerze, a potem Treku nie było za dużo miejsca na tył. Ale miałem zimową alu ramę gdzie można było załozyć 2,4 albo nawet 2,8 na  obręczy 27,5 to poznałem różne opcje. 

Tył Renegade 1,9 albo starty Schwalbe Albert 2,1  lepiej się sprawdzało od Ralfa 2,25.   Jednak dużo zależy od przyzwyczajeń, potrzeb, charakteru trasy.   I korby aby wycisnąć na wyścigu każdą sekundę na spokojnych prostych Z perspektywy piasków  Mazowsza 2,25 z przodu było ewidentnie lepsze od 2,1. Z tyłu tak nie można napisać. Ale są konkretne mieszanki modele opon łamane szerokość faktyczna i wysokość oraz grubość ścianki bocznej. Inne opony będą dobre na mokre korzenie w błocie w Beskidach, a inne na ogórki  po lasach Mazowsza , czy Wielkopolski.  Inna opona do sztywnego widelca inna do 120 mm skoku.  Maksymalnie szeroka obręcz z przodu jest chroniona okiem i ruchami kierownicy, a z tyłu kiedy katujemy HT w terenie z wielkimi kamieniami lepiej mieć jednak oponę ułożoną troszkę jak żarówka niż rant obręczy obdarty nadchrupnięty szczeliną między głazami w którą wskoczyło tylne koło. Kiedyś wszyscy używaliśmy super lekkich i wąskich obręczy do opon 2,1 czy 2,25 i się o tym nie myślało, a dziś szerokość  dostępnych obręczy  i  miejsce na oponę w ramie , widelcach dają nowe możliwości. Plusy i minusy

Napisano
6 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

@KNKS No weź przestań, Trek nie był jedyny - nawet teraz się zdarzają fabrycznie szersze przody z bardziej agresywnym bieżnikiemNapisałeś, jakbyś MTB miał od wczoraj ;)

W takim razie podaj przykłady .Bo na moje oko, od kiedy w mtb zagościły szerokie obręcze i opony 2,35-2,4, nikt już nie kombinuje.

Oczywiście część użytkowników dalej wierzy, że Barzo to na przód, a na tył Mezcal, ale to raczej w tym samym rozmiarze. 

Napisano

@NerfMe Że aż zacytuje sam siebie...

W dniu 30.10.2024 o 14:14, KNKS napisał:

(...) moje obserwacje dotyczą roweru XC.

Enduro, DH czy inne AM pewnie rządzą się innymi prawami.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...