Skocz do zawartości

[opony] Dziwna opona Wanda P1288


Wojciech.k

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

Jestem posiadaczem roweru Kross hexagon 2.0 

Zakupiłem go 2 miesiące temu i zrobiłem na nim 350km przebiegu i złysilem tylnia oponę z różnych powodów (dużo hamowałem )

I chciałem kupić taką samą oponę jaką mam z tył ale jak pisze markę i model opony nic mi nie wyskakuje .Wyskakuje ew. Continental King lub schwable 

Kross wykorzystuje te opony w różnych innych rowerach i ściągają je chyba z nie określonego źródła.Możecie mi powiedzieć jak to jest możliwe? Że nie ma ich nigdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Wojciech.k napisał:

I chciałem kupić taką samą oponę jaką mam

To zły pomysł, kup coś normalnego

29 minut temu, Wojciech.k napisał:

Możecie mi powiedzieć jak to jest możliwe? Że nie ma ich nigdzie?

Nic w tym dziwnego, sytuacja spotykana w każdej branży. Producent albo totalnie egzotyczny, że problemem jest znaleźć dystrybutora albo (co o wiele częściej spotykane) firma produkuje wyłącznie na oem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wojciech.k napisał:

Kross wykorzystuje te opony w różnych innych rowerach i ściągają je chyba z nie określonego źródła.Możecie mi powiedzieć jak to jest możliwe? Że nie ma ich nigdzie?

 

 

I całe szczęcie, bo tego nawet największemu wrogowi bym nie założył.

Ta na zdjęciach (tylna i już praktycznie łysa) pochodzi właśnie z jakiegoś Hexagona (nie pamiętam dokładnie który, ale jakiś budżetowy 3x8 z przerzutką Acera z tyłu). Przednia ważyła ponad 1100 g, przy realnej szerokości około 54 mm. Dla porównania, równie budżetowy (albo i tańszy) Madani Cabrero miał fabrycznie opony Kenda, też 2.1", o wadze niewiele ponad 700 g. To tylko pokazuje, jak wielki wpływ na wagę całkowitą roweru może mieć ogumienie i jak łatwo da się tu urwać zbędne gramy, w dodatku niewielkim kosztem. Porównując wagę gotowych rowerów trzeba brać to pod uwagę, bo komuś taki Hexagon może się wydawać znacznie cięższy od np. Madani, ale już po uwzględnieniu wagi opon okazuje się lżejszy (zapewne lżejsza rama, widelec). 

Nawet drutowe Race Kingi zamiast tych fabrycznych Wanda (ale przynajmniej nazwa ładna, kobieca) to będzie znaczny upgrade roweru (waga, komfort, przyczepność) i to za niewielkie pieniądze. 

Continental Race King 29x2.2 drut - Biostern 

Nie mam pewności, czy to logo to właśnie logo firmy Wanda, ale może tak być, bo żadnej nazwy nie ma.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spidelli napisał:

Nie wiem jak bardzo zjechałeś ten tył. Ja dziaduję czyli łysy tył wrzucam na przód i jeszcze trochę jeżdżę (też mógłbyś je dojechać do końca sezonu) ale nic nie stoi na przeszkodzie kupić już teraz coś sensownego.

Też myślę nad czymś takim żeby zamienic opony ale zauważyłem że przednia trochę biję w boki 

 

Godzinę temu, marvelo napisał:

I całe szczęcie, bo tego nawet największemu wrogowi bym nie założył.

Ta na zdjęciach (tylna i już praktycznie łysa) pochodzi właśnie z jakiegoś Hexagona (nie pamiętam dokładnie który, ale jakiś budżetowy 3x8 z przerzutką Acera z tyłu). Przednia ważyła ponad 1100 g, przy realnej szerokości około 54 mm. Dla porównania, równie budżetowy (albo i tańszy) Madani Cabrero miał fabrycznie opony Kenda, też 2.1", o wadze niewiele ponad 700 g. To tylko pokazuje, jak wielki wpływ na wagę całkowitą roweru może mieć ogumienie i jak łatwo da się tu urwać zbędne gramy, w dodatku niewielkim kosztem. Porównując wagę gotowych rowerów trzeba brać to pod uwagę, bo komuś taki Hexagon może się wydawać znacznie cięższy od np. Madani, ale już po uwzględnieniu wagi opon okazuje się lżejszy (zapewne lżejsza rama, widelec). 

Nawet drutowe Race Kingi zamiast tych fabrycznych Wanda (ale przynajmniej nazwa ładna, kobieca) to będzie znaczny upgrade roweru (waga, komfort, przyczepność) i to za niewielkie pieniądze. 

Continental Race King 29x2.2 drut - Biostern 

Nie mam pewności, czy to logo to właśnie logo firmy Wanda, ale może tak być, bo żadnej nazwy nie ma.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Powiem szczerzey pierwszy raz widzę żeby łysa opona tyle ważyła

Po przeczytaniu twojej wypowiedzi pomysłem też na zmianą przedniej opony 

Wtedy waga może być dużo mała 

w ogóle opłaca się zmienić naraz 2 opony?

Bo bym wtedy nie musiał się męczyć z zamianami opon tylko bym odrazu 2 zmienił 

 

 

Edytowane przez Wojciech.k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił od razu dwie. Niekoniecznie dwie takie same, bo czasem się miesza bieżniki i grubości, np. na przód można dać grubszą i nieco bardziej agresywną.

Continental Cross King 29x2.3 drut - Biostern

2 godziny temu, Wojciech.k napisał:

 

Dzięki szajbna za znalezienie taką właśnie mam tylko że na 27.5

Dopiero teraz zauważyłem, że masz koła 27,5 cala. Ale powyższe modele też występują w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...