pcu123 Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Dzień dobry wszystkim! Wybaczcie pytanie kompletnego laika, ale każdy przecież kiedyś zaczyna… W ciągu ostatniego roku wymieniałem dętkę w przednim kole chyba 4 razy. Zawsze dawałem zarobić jakiemuś lokalnemu serwisowi, ale w końcu postanowiłem sam się za to zabrać. I okazało się, że w środku felgi jest taka śmieszna osłona (nawet nie wiem jak to nazwać) z wycięciem na wentyl, która w czasie jazdy zapewne się przesuwa i ostre brzegi tego wycięcia wbijają się w dętkę powodując dziurę w podstawie wentyla. Wygląda to tak: Co to jest? Czy ja mogę się tego po prostu pozbyć i założyć po prostu nową dętkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Nie możesz. Odsłoń sobie i zobacz co jest pod spodem... Ale ta faktycznie wygląda na "zmęczoną". Kup nową opaskę, to dużo nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcu123 Napisano 29 Października Autor Udostępnij Napisano 29 Października A jak to się nazywa? Czego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Jeżeli tak było jak piszesz, to zachowanie serwisu jest karygodne, naraża Cię na powtarzające się koszty. Tak jak pisze @chudzinki osłania nyple szprych i musi być! Aby być pewnym stabilnej taśmy, to kup taką do felg bezdętkowych, przyklei się i będzie nie do ruszenia💪. Zapytaj w sklepie, na Allegro telefonicznie, to Ci doradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Wywalić ten szajs , taśma izolacyjna , 2x obkleić i wszystko . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRMOCAAD Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Tak jest! wystarczy taśma i będzie działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października (edytowane) Taśma elektryczna też ok, ale owiń tak ze 3x bo ona płynie pod obciążeniem i ciśnienie może przepychać w otwory. Jest jeszcze taka ewentualność, że to opona przesuwa się po obręczy, rzadkie zjawisko, ale miałem taką wędrującą oponę. Można to rozpoznać po tym, że wentyl coraz bardziej ustawia się ukośnie. Nie umiałem temu radykalnie zaradzić, co jakiś czas spuszczałem powietrze i obracałem oponę. Bardzo kłopotliwe. Chyba opona niedopasowana do felgi. Edytowane 29 Października przez Turysta05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 29 Października Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października @Turysta05 Raczej wędrująca dętka Po to są pierścienie nakręcane na wentyle, żeby z nich korzystać, a jak wentyl nie ma gwintu, to się kupuje taki, który ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Opisana wędrująca opona, to wspomnienie z czasów kiedy wszystkie wentyle były gwintowane z możliwością dokręcenia, a zaworki na gumę wentylkową (idealną do zrobienia procy😁😂🤣, gdy się kupiło z metra). Jednak gdy opona ciągnie dętkę za cały obwód, to niestety przykręcony wentyl się wyrwie🥴. Następuje coś podobnego, co opisuje @pcu123. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcu123 Napisano 29 Października Autor Udostępnij Napisano 29 Października Są nakręcane i były nakręcone… A swoją drogą myślałem, że to po to, żeby się wentyl nie chował i łatwiej się pompowało Dzięki za porady, zapewne skorzystam z izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcu123 Napisano 29 Października Autor Udostępnij Napisano 29 Października 4 godziny temu, Turysta05 napisał: Jeżeli tak było jak piszesz, to zachowanie serwisu jest karygodne, naraża Cię na powtarzające się koszty. No raczej było. Bo pamiętam, że nawet pan w serwisie mi pokazywał, że wentyl się naderwał. Pewnie po prostu wymienił i nie zastanawiał się nad wyglądem tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 30 Października Udostępnij Napisano 30 Października (edytowane) Taśma izolująca ma tą wadę, że zostawia syf od kleju. Sama z czasem też robi się syfiasta. @Mentos w kilku tematach polecał https://www.tasmyikleje.pl/tasmy-jednostronnie-klejace/strongtasmy-foliowe/strong/tasmy-strappingowe Jeszcze nie wiem jak z resztkami kleju, bo za krótko mam. Na razie wygląda, że będzie zdecydowanie lepiej niż izolacyjną. Edytowane 30 Października przez zekker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.