Skocz do zawartości

[Gravel upgrade] Jakie są najlepsze ulepszenia do gravela?


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, sivesgaard napisał:

Kupiłem Aspre 2 i na razie mostek amortyzowany. Rozumiem komentarze odnośnie przerabiania gravela w crossa, które chcę się pozbyć. Jednak nie ma u mnie za dużo szutrów premium i muszę często jeżdzić po drogach usypanych kamieniami. Niestety przedni amor na crossie nic nie daje i trzęsie tak mocno, że o jakiejkolwiek prędkości powyżej 12km/h mogę zapomnieć, bo ból rąk jest nie do zniesienia. 

Czyli masz dedykowany sprzęt do amortyzacji w crossie, z kilkucentymetrowym skokim, jakimś tam tłumieniem, i ten amortyzator ci nie wystarcza, bo bolą cię ręce. Postanawiasz więc kupić rower bez amortyzacji i z bardziej agresywną pozycją, żeby więcej ciężaru opierało się na rękach i chcesz wstawić do niego jakąś namiastkę prawdziwej amortyzacji w postaci malutkiego mostka, który ma jakieś 2 biedne centrymetry skoku. I oczekujesz, że "noo teraz to będzie komfort, nie to co na tym nędznym crossie, normalnie będę zasuwał więcej niż 12 km/h", i to jeszcze na drogach słabszych niż szutry premium. Naprawdę nie widzisz jak bardzo twoja logika rozpada się w szwach?

Kupując rower (czy w sumie cokolwiek) chyba warto odpowiedzieć sobie na jakieś podstawowe pytania? Co lubię robić na rowerze, gdzie chcę na nim jeździć, jakie zalety/wady ma w tym kontekście mój obecny rower, co mi da zmiana na inny, w czym będzie lepszy/gorszy od obecnego, do jakich zastosowań się nada, ile w tej mojej jeździe jest zasługi/problemu z rowerem, a ile moich umiejętności? Oczywiście możesz mieć na to wywalone, jak to napisałeś w innym temacie "ale to przecież moje pieniądze i czemu nie miałbym sobie pozwolić na chwilę przyjemności" - kupuj co tam chcesz, tylko się nie dziw, że ostatecznie ludzie na forum głupieją i już nie wiedzą o co ci właściwie chodzi. Według mnie gravel to rower zupełnie niedopasowany do twoich (kompletnie zresztą niespójnych) oczekiwań.

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki sens mają ulepszenia w tego typu rowerze mowa o widelcu z amortyzacja czy jakimś pomiarze mocy, skoro wartość tych ulepszeń przekroczy wartość zakupu roweru ? Dobrej jakości amortyzator powiedzmy RS Rudy to wydatek 2,5k + pomiar mocy z 1.5k. Chyba najprościej było by pojeździć tym co obecnie jest zmodyfikować ewentualnie o dobrej jakości opony, czy podwójną owijkę, które jeszcze nie są tak zaporowym wydatkiem i zobaczyć czy w ogóle wkręcasz się w to. Później ewentualnie go sprzedać i kupić coś co bardziej nadawało by się do modyfikacji, bez urazy dla Rometa, ale chyba nie jest to najlepsza baza pod rozbudowę (oczywiście moja subiektywna opinia). Swojego czasu też chciałem ulepszać HT, wstawić sztyce regulowana hamulce SLX, a finalnie zamiast tracić niepotrzebnie pieniądze na części do roweru, który dla mnie i tak nie miał przyszłości przerzuciłem się na fulla i zdecydowanie jestem zadowolony z tej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zlatan napisał:

Czyli masz dedykowany sprzęt do amortyzacji w crossie, z kilkucentymetrowym skokim, jakimś tam tłumieniem, i ten amortyzator ci nie wystarcza, bo bolą cię ręce. Postanawiasz więc kupić rower bez amortyzacji i z bardziej agresywną pozycją, żeby więcej ciężaru opierało się na rękach i chcesz wstawić do niego jakąś namiastkę prawdziwej amortyzacji w postaci malutkiego mostka, który ma jakieś 2 biedne centrymetry skoku. I oczekujesz, że "noo teraz to będzie komfort, nie to co na tym nędznym crossie, normalnie będę zasuwał więcej niż 12 km/h", i to jeszcze na drogach słabszych niż szutry premium. ......

Kupując rower (czy w sumie cokolwiek) chyba warto odpowiedzieć sobie na jakieś podstawowe pytania? Co lubię robić na rowerze, gdzie chcę na nim jeździć, jakie zalety/wady ma w tym kontekście mój obecny rower, co mi da zmiana na inny, w czym będzie lepszy/gorszy od obecnego, do jakich zastosowań się nada, ile w tej mojej jeździe jest zasługi/problemu z rowerem, a ile moich umiejętności? ......

Wstawiam ten post, żeby autor tematu mógł przeczytać sobie go jeszcze raz. A najlepiej 2 razy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sivesgaard Zanim kupisz amortyzację, włóż szersze opony i zalej je mlekiem. Dzięki temu będziesz mógł jeździć na dużo mniejszym ciśnieniu, a prędkość na nierównościach też się poprawi. To jest dedykowany sposób na poprawę wygody na gravelu.

Przy okazji możesz rozważyć opony z mniejszym bieżnikiem. Jeśli nie jeździsz w mokrym i grząskim terenie, może nawet semi-slick.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem wczoraj na gravelu i wcale nie trzęsię dużo gorzej niż na crossie z amorem. Za to prędkość jak i pozycja odpwiadają mi dużo bardziej.

Jedynie muszę pomyśleć o nowym siodełku lub sztycy z amorem bo jajca mi się tak poobijały strasznie, że ledwo chodziłem. Samo siodełko wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie - opony czynią cuda, jeśli się je odpowiednio napompuje. Ostatnio wręcz przed każdymwyjacdem reguluję ciśnienie pod planowaną trasę - czy to asfalt, szuter czy bardziej bezdroża. Mleko i 2,1" zastępuje mi widelec i jakieś tam amortyzowane sztyce.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sivesgaard napisał:

Jedynie muszę pomyśleć o nowym siodełku lub sztycy z amorem bo jajca mi się tak poobijały strasznie, że ledwo chodziłem. Samo siodełko wygodne.

Może masz przód za mocno zadarty do góry. Wyreguluj je najpierw odpowiednio skoro wygodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...