sivesgaard Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Cześć, Zgodnie z Waszymi radami pojeździłem więcej na crossie i tak jak go kocham za wygodę, tak niestety brak mi prędkości i bardziej agresywnej postawy. Kupiłem więc Aspre 2 na GRX z promocji i myślę, że to będzie mój project bike. Obecnie mam 10kg nadwagi więc waga roweru nie gra dla mnie aż tak dużej roli. Obecnie chcę wygody ale też i prędkości żeby szybko zrzucić zbędny balast. Jakie Waszym zdaniem są najlepsze upgrady? Co już kupiłem: - lampkę - navkę Garmin Myślałem o: - sztycy amortyzowanej np suntour NCX - mostku amortyzowanym - oponach tubeless (celuję w 700x40c) -może nowe siodełko np carbon 3d printed Czy macie jakieś inne porady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Tubeless i pomiar mocy. W drugiej kolejności wymienić szprychy na cieniowane lub wymienić koła. Więcej sensu nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października 48 minut temu, sivesgaard napisał: bardziej agresywnej postawy. 48 minut temu, sivesgaard napisał: - sztycy amortyzowanej np suntour NCX 48 minut temu, sivesgaard napisał: - mostku amortyzowanym 😮 i jeszcze do tego pomiar mocy 😮 😮 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Skoro amortyzowana sztyca i amortyzowany mostek łączymy z pomiarem mocy, to konieczne mogą okazać się stożki hookless, minimum 60mm wysokości 🤣 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Siodełko i nie karbon tylko dopasowane, najlepiej po pomiarze. Ja nie znoszę gaci z wkładkami a dobrze dopasowane siodełko pozwala mi na względnie wygodne przejechanie ~100 km. Wcześniej kombinowałem z gaciami i wkładkami ale to jak ze źle dobranymi butami - nie "naprawisz" tego wkładkami czy grubą skarpetą. Nie namawiam oczywiście do jazdy bez wkładki, to kwestia indywidualna ale od siodełka bym zaczął a potem myślał o aromatyzowanej sztycy (na Twoim miejscu, bo mnie takie sztyce nie interesują). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października 3 godziny temu, sivesgaard napisał: może nowe siodełko np carbon 3d printed Do tej sztycy u mostka to tylko brooks b66. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października No i najlepszy upgrade to taki, który wyjdzie naprzeciw Twoim potrzebom, tu raczej nie ma gotowej czeklisty.... Opony - inne lepiej się sprawdzą na asfalcie, inne na szutrach.... 2 godziny temu, KSikorski napisał: wymienić szprychy na cieniowane lub wymienić koła Szprychy bym cieniował w jakimś związku z utratą wagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlatan Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października 3 godziny temu, sivesgaard napisał: Obecnie chcę wygody ale też i prędkości żeby szybko zrzucić zbędny balast. To zdanie jest trochę bez sensu. Od większej prędkości nie będziesz szybciej zrzucał nadwagi. Czyli generalnie przerzuciłeś się z roweru z amortyzacją na rower bez amortyzacji, po to żeby teraz dołożyć do niego amortyzację? Nieźle. 3 godziny temu, sivesgaard napisał: Czy macie jakieś inne porady? Tak. Zacznij porządnie jeździć, a nie szukać problemów z niepasującym rowerem albo brakiem akcesoriów. Aspre 2 ma wszystko czego potrzebuje osoba nieznająca się na rowerach i bez formy. Kup rzeczy elementarne dla bezpieczeństwa (lampki, kask, ew. okulary). Jeżeli potrzebujesz dopasować rower pod siebie, to ustaw/wymień mostek i ustaw/wymień siodełko. Po tych zabiegach daj rowerowi szansę, pojeździj chociaż z 500 czy 1000 km. Jak po tym czasie będziesz czuł że jeszcze trochę coś jest nie tak, to dopiero myśl o tubelessach i innych pierdach. A jak po tym czasie wszystko będzie nie tak, to gratulacje, źle wybrałeś rower, będziesz mógł sobie kupić nowy... ... na przykład MTB i wtedy będziesz mógł założyć wątek co zrobić żeby był szybszy i sztywniejszy. 8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Mądrego to i miło poczytać. Ja, jako "trochę" bardziej świadomy użytkownik kupiłem "trochę" droższy rower i mimo że mógłbym kupić od razu nowe koła, opony, kierę itd, ustawiłem tylko siodełko, kombinuję trochę z podkładkami pod mostkiem i jeżdżę. Na opony przyjdzie czas, te giantowskie nie są takie złe jak mi się na pierwszych 100km wydawało, koła są spoko, a reszta - może kiedyś. Najważniejsze to jeździć. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Jakiś zestaw awaryjny - na flaka i lekki multitool, może taki wkładany w oś korby, główkę ramy albo kierownicę. Wkładany w korbę polecam Giant - łatwe użycie i łatwa instalacja, ale narzędzie małe- takie do regulacji siodełka i innych drobnych poprawek. Na flaka plastikowe łyżki, pompka i dalej w zależności od tego czy mleko czy dętka. A! Bidon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października 5 godzin temu, sivesgaard napisał: niestety brak mi prędkości Bardzo szybkie opony: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Patrz tylko na topowe. I żadne mostki czy sztyce amortyzowane które zabierają prędkość. To gravel a nie MTB. Czyli szosa do szybkiej jazdy po DOBRYCH ale nie asfaltowych drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Najlepszy upgrade do gravela to amor W moim przypadku +600g do wagi, ale co rower to będzie inaczej. Amortyzowany mostek też, choć aż tyle nie daje, no ale niewątpliwie jest wygodniej. Sztyca amortyzowana jak najbardziej. NCX jest akurat chyba najcięższy na rynku. Najlżejszy pewnie będzie VCLS ale aż tak dobrze nie działa. No ale coś działa i to czuć. Jeszcze kierownica z dużą flarą jest fajna. Siodełko nieważne jakie, to ma być tylko wygodne pod własny tyłek. No ale mnie gravel służy jak lekkie mtb. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 29 Października Udostępnij Napisano 29 Października Żadnych upgradów na początek - kupić tylko lampki i kask, jeśli nie masz a pewnie masz w crossie to przełóż i jeździć na maksa, żeby zobaczyć czy rower pasuje albo co nie pasuje. Można na początek podsiodłówkę a do niej zapasową dętkę, łyżki do zmiany opon i multitool. No i koszyk na bidon, bidon i pompkę. Z siodełkiem też się wstrzymaj do pierwszych kilku, kilkunastu jazd - mi akurat, ku mojemu zdziwieniu, podpasowało fabryczne siodełko WTB w Kellysie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano Wtorek o 22:40 Udostępnij Napisano Wtorek o 22:40 5 godzin temu, kipcior napisał: Jeszcze kierownica z dużą flarą jest fajna. Duża flara powoduje duże przechylenie klamek i ucisk ich rantu na dłonie. Dopiero w najnowszym GRX x12 klamki są w końcu przystosowane do kierownic z flarą ale optymalne pochylenie dla nich to 10-12%. Oczywiście jak ktoś się kręci wokół komina i robi trasy po 30-50 km albo jest młody i organizm wiele wybaczy to tego nie odczuje. Przy długich trasach powtarzanych dzień po dniu duża flara przestaje być fajna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano Środa o 06:38 Udostępnij Napisano Środa o 06:38 @chrismel ja się nie dorobiłem jeszcze zmiany kierownicy ale raz na takiej jechałem, fakt że niedaleko ale było to fantastyczne. Natomiast w mojej fabrycznej nigdy nie mam dobrego ustawienia klamki. Albo jest dobrze na górze albo na dole, albo mocno tak sobie w obu pozycjach. Na większej flarze przyjemniej jedzie się w terenie, piasek też nieco łatwiej opanować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano Środa o 06:56 Udostępnij Napisano Środa o 06:56 A tak na dobrą sprawę - kupujesz gravela, bo cross za wolny a potem chcesz iść w upgrady, które mają upodobnić gravela do crossa. O ile rozumiem chęć kupienia nowego roweru, o tyle tego już nie bardzo.... 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano Środa o 07:25 Udostępnij Napisano Środa o 07:25 A co w tym dziwnego, jak przeciętny cross waży 3-4kg więcej niż przeciętny gravel. Nawet jak się go obładuje to nadal jest lżejszy i bardziej aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano Środa o 07:29 Udostępnij Napisano Środa o 07:29 Jakoś mnie nie przekonałeś Ale ja też nie mam intencji nikogo przekonywać, ot taka uwaga pod refleksję. Każdy modyfikuje jak uważa 👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano Środa o 08:13 Udostępnij Napisano Środa o 08:13 46 minut temu, kipcior napisał: A co w tym dziwnego, jak przeciętny cross waży 3-4kg więcej niż przeciętny gravel. Nawet jak się go obładuje to nadal jest lżejszy i bardziej aero. każdy robi co tam chce nie ma co wnikać, bo szkoda czasu, wątek bardzo mi się podoba dla poprawy humoru można rowerem enduro jeździć po Warszawie dlaczego nie, ale po co "bardziej aero" 🤣🤣😂😂😍 no w sumie, jeszcze torby, sakwy aero i lecimy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano Czwartek o 08:52 Udostępnij Napisano Czwartek o 08:52 (edytowane) W dniu 29.10.2024 o 18:27, kipcior napisał: Najlepszy upgrade do gravela to amor W moim przypadku +600g do wagi, ale co rower to będzie inaczej. Amortyzowany mostek też, choć aż tyle nie daje, no ale niewątpliwie jest wygodniej. Sztyca amortyzowana jak najbardziej. NCX jest akurat chyba najcięższy na rynku. Najlżejszy pewnie będzie VCLS ale aż tak dobrze nie działa. No ale coś działa i to czuć. Jeszcze kierownica z dużą flarą jest fajna. Siodełko nieważne jakie, to ma być tylko wygodne pod własny tyłek. No ale mnie gravel służy jak lekkie mtb. Mnie też I jeździ ta szosa na bieżniku przełajowym po górskich gravelowych wyścigach Z korbą Ultegry xD Kamiora i korzenia też nie brakuje Dobra już wiem, jestem na forum rowerowym. Przepraszam Edytowane Czwartek o 08:54 przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivesgaard Napisano Czwartek o 09:29 Autor Udostępnij Napisano Czwartek o 09:29 Kupiłem Aspre 2 i na razie mostek amortyzowany. Rozumiem komentarze odnośnie przerabiania gravela w crossa, które chcę się pozbyć. Jednak nie ma u mnie za dużo szutrów premium i muszę często jeżdzić po drogach usypanych kamieniami. Niestety przedni amor na crossie nic nie daje i trzęsie tak mocno, że o jakiejkolwiek prędkości powyżej 12km/h mogę zapomnieć, bo ból rąk jest nie do zniesienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano Czwartek o 09:29 Udostępnij Napisano Czwartek o 09:29 Jeżdżenie na rowerze nie zrzuca wagi, pilnowanie mich zrzuca. Nie da się zajeździć złej diety. Paradoksalnie najlepiej się pali przy niskiej prędkości ale przy długiej jeździe. Jeśli jesteś zdrowy to daj sobie spokój z armorem, szycą, mostkiem. W gravelu ty jesteś amortyzacją. Opony tubless, 40 to mało ale aspre 2 ma max 42 więc nie poszalejesz Lampki, ubrania są niezbędne, nawet jeśli pominiemy wymogi prawne, najważniejsze na rowerze to być widocznym, pstrokatym, świecącym i jeszcze migającym, żeby nawet polski myśliwy nie mógł Cię pomylić z dzikiem Siodełko to indywidualna sprawa, ma pasować Tobie. W spodenkach z wkładką masz przejechać 100km i nie czuć bólu Kola, pod tubeless, z haczykami, im lżejsze tym lepiej (tak poniżej 1700g będzie ok, poniżej 1600 już jest ekstra), na popularnych podzespołach, DT Swiss, Sapim, Novatec Buty i pedały SPD 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano Czwartek o 09:35 Udostępnij Napisano Czwartek o 09:35 4 minuty temu, sivesgaard napisał: Jednak nie ma u mnie za dużo szutrów premium i muszę często jeżdzić po drogach usypanych kamieniami. Niestety przedni amor na crossie nic nie daje i trzęsie tak mocno, że o jakiejkolwiek prędkości powyżej 12km/h mogę zapomnieć, bo ból rąk jest nie do zniesienia. Zapytam z czystej ciekawości: to dlaczego kupiłeś gravela, a nie zainwestowałeś w swojego crossa albo nie kupiłeś coś co bardziej nadaje się pod Twoje jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano Czwartek o 09:43 Udostępnij Napisano Czwartek o 09:43 W dniu 30.10.2024 o 08:25, kipcior napisał: Nawet jak się go obładuje to nadal jest lżejszy i bardziej aero. No widzisz, o tym nie pomyślałem 🤣. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano Czwartek o 09:54 Udostępnij Napisano Czwartek o 09:54 20 minut temu, ernorator napisał: Jeżdżenie na rowerze nie zrzuca wagi Oj tam, oj tam, jeżdżenie zrzuca I można jeść dosłownie wszystko wiadrami, a i tak do "otyłości" nie wrócisz 25 minut temu, ernorator napisał: Paradoksalnie najlepiej się pali przy niskiej prędkości ale przy długiej jeździe. O tym pisałem już kiedyś,- jazda w tlenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.