Skocz do zawartości

[rower] co to za rower - idzie zmodyfikować?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jak się na czymś takim jeździ? Czy ktoś jeździł? Mnie zainteresowała waga roweru. Czy da się zamontować hamulec tylny w piaście? Nie wiem czy w dzisiejszych czasach się jeszcze montuje - mój dziadek miał taki w rowerze Ukraina - taki stary czarny wielki rower w wielkimi kołami.

Druga kwestia - tam kaseta nie wejdzie w ramę - a są jakieś przerzutki w piaście  + hamulec nożny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, zapomniałem linka wkleić. W sumie pytanie odnośnie hamulca nieaktualne - bo dostarczają - jak widać w opisie - na zdjęciu nie ma - stad moje pytanie powyżej. Doczytałem - hamulec jest. Te ostre koło to chodzi o to że jest jedna zebatka - czy korba zawsze się kręci?

Są jakieś rozwiązania - przerzutka w piaście? To na wypadek jakbym chciał zmodyfikować.

https://baluma.pl/pl/p/Rower-torowy-ostre-kolo-Aventon-Cordoba-NEW-czarny/330

Edytowane przez ejtam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety daleko. Rower na zasadzie latem plecak na plecy i tak pojeździć do 100km. Także na miasto. A o co chodzi z tym opisem:

Cytat

Przełożenie biegów: 48/15 T Ostre koło, 48 / 16T Wolnoobieg

Czy to da się zmienić w trasie czy tylko podczas montażu? Na zdjęciu nie widać czy z tyłu są 2 zębatki. To dość turystyczne przełożenia: na trasie u mnie głównie 12, 13 - na stojąco, 13 też trochę siedząc głownie idzie 14-tka, przy tej wadze i kołaćh nie za lekko 15 i 16 w opisie? Jeżdżę na crossowym 48 i potem 12-13-14-15-18-19-21-23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ejtam  a widziałeś, że ten rower jest tam w celach czysto archiwalnych, z jakże sugestywnym dopiskiem "wycofany z oferty"

Aventony - czy ta Cordoba, czy o bardziej aero wyglądzie model Mataro były popularne (no może nie u nas...) w szczycie mody na ostre koło. Głównie jako ciekawie wyglądające rowery, nie będące już totalną padliną i nie będące jeszcze dużym, modnym brandem - czytaj droższym -jak np. Cinelli. Moda nieco przygasła, to i rowery zeszły do cienia...

Jak Cię takie maszyny interesują, to czemu nie... Ludzie na ostrym kole, czy w wersji single speed z wolnobiegiem jeżdżą nie tylko po mieście, ale i na dłuższe trasy. Wszystko jest w nogach i głowie... można się wybrać np. przez Alpy 🙂 

 

A piasta z tyłu ma dwie zębatki (a właściwie dwa gwinty,  na które fabrycznie masz nakręconą koronkę 15T, a z drugiej strony wolnobieg 16T). Co tam sobie założysz, to Twoja sprawa. Choć w tej konkretnej piaście chyba tylko jedna strona ma gwint kontry, więc możesz założyć albo zestaw stała koronka + wolnobieg, albo 2 wolnobiegi (choć nie widziałem, by ktoś tak jeździł). Zmiana przełożenia jest banalna - stajesz, wyjmujesz swój klucz 15, odkręcasz koło, przekładasz na stronami - żeby po napędowej była ta koronka/wolnobieg, który chcesz, napinasz łańcuch i dokręcasz swoją podręczną piętnastką... Generalnie bułka z masłem 🙂 

A jak uważasz, że to przełożenie 48/15 to takie turystyczne w tym ostrym, to pełen szacun...

Edytowane przez HSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ejtam napisał:

Rower na zasadzie latem plecak na plecy i tak pojeździć do 100km. Także na miasto.

😂😂😂

To nie jest rower na wycieczki tylko dla brodatego kuca w koszuli bhp do potoczenia się kilka km po bulwarach żeby pokazać jaki to on vintage jest

3 godziny temu, ejtam napisał:

To dość turystyczne przełożenia: na trasie u mnie głównie 12, 13 - na stojąco, 13 też trochę siedząc głownie idzie 14-tka, przy tej wadze i kołaćh nie za lekko 15 i 16 w opisie? Jeżdżę na crossowym 48 i potem 12-13-14-15-18-19-21-23

Weź ty się chłopie zapoznaj z terminem kadencja. Na takich przełożeniach to tym crossem powinieneś mieć prędkości przelotowe 40-50kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ejtam napisał:

Niestety daleko. Rower na zasadzie latem plecak na plecy i tak pojeździć do 100km. Także na miasto.

 

Pod warunkiem, że to miasto to np Katowice, bo tam masz Velodrom. 100km z plecakiem, 400 okrążeń ❤️ 

 

A tak poważnie, to zrozum - wymyśliłeś sobie rower do kolarstwa torowego. Nie wiem czy jest to najlepszy wybór na miasto, nawet najgładsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy @Mihau_ @cervandes strasznie dziś spięci, że tyle złośliwości w odpowiedziach... Kolega @ejtam jest wyraźnie zagubiony, więc nic by się nie stało, jakby mu wyjaśnić bez zbędnych aluzji, bo to tylko utrudnia zrozumienie.

A co do rzeczonego Aventona... cóż z tego, że formalnie (przez użycie torowych haków i OLD tylnych widełek 120 mm) to torówka, jak pewnie 90% sprzedanych w czasie boomu na ostre rowerów w ogóle toru nie widziało. A w odróżnieniu od całej maści barachła z okresu boomu nawet całkiem się broni. Tak ten rower ma ograniczenia, chociażby prześwit na 25C, ale do licha - to jest po prostu rower - ma dwa koła, korbę, łańcuch i pedały Tym da się naprawdę jeździć po powierzchniach utwardzonych (bo po luźnym podłożu za sprawą opon już nie).  Także po rzeczonych Katowicach. Że koledzy sami nie próbowali... cóż... ale to wcale nie znaczy, że inni tego nie robią.

Zgodzę się, że to nie jest dla każdego. Po prostu trzeba mieć zacięcie i to lubić - w przeciwnym razie ostrokołowy boom by się nie skończył, ale różne złośliwe uwagi - bo przecież tylko głupek może jeździć na jednym przełożeniu i cienkich oponach po drogach  - normalnie kolegom z takim stażem nie wypada głosić...

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście - tam jest przycisk dodaj do koszyka - po dodaniu: maksymalna ilość w magazynie 0 szt. Archiwum.

Znacie jakieś inne rowery tego typu do 4 tysiaków? Ja mam już swoje lata, także kolarz ze mnie niezbyt dobry - mi ten rower wpadł w oko bo jak mówię: spojrzałem na wagę. Mój crossowy giant ma 13 kg wagi. A to 6,8 kg waży. Na trasie jak jadę po asfalcie to i tak 3 najmniejsze zębatki biorą udział. No taka mam technikę jazdy chociaż za szybko nie pedałuję. Prędkość między 25-30 - czasem 35. I siodełko mam obniżone więc zero aerodynamiki. Na rowerze jeżdżę już ponad 25 lat, drugi górski ok. 20 lat - wiec myślę co by tu zmienić aby łatwiej i szybciej się przemieszczać głównie poza miastem. Normalnie przypinam rower w obcych miejscach i idę, wracam po kilku godzinach i jak zawsze rower był - nikt nie ukradł. Stara podrapana rama, nie wygląda dobrze. Kupiłbym może Fiido C21 ale boje się że ukradną - stąd moj pomysł na ultra lekki rower do przemieszczania się.

 

PS.

Fajny filmik z jazdą w Alpach. Miło się oglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ejtam rower z linku nie waży 6,8 kg. Tam jest chyba podana waga 8,4 dla rozmiaru M. I to jest normalna waga dla aluminiowego roweru a la torowego (bo dalej twierdzę, że to taka torówka dla niedzielnych bywalców welodromów, a producent wypuścił ten rower wyłącznie na fali mody na ostre koło w mieście). Znajdziesz coś stalowego (jak Cinelli Gazzetta), to będzie ważyło ponad 9 kg. Jak wymienisz niemal cały osprzęt i koła na odpowiednio lżejsze, to zejdziesz może do tych 7,5 kg. Po prostu te rowery tyle ważą - i dalej jest to waga atrakcyjna w porównaniu do typowych rowerów widywanych na ulicy - bo są do bólu uproszczone. Wąskie opony, delikatna rama (w porównaniu do jakiegoś holendra czy komunijnego górala) no i po prostu brak wielu, wielu rzeczy. Nie masz przerzutek, kasety, hamulców (choć w tym Aventonie fabrycznie jest przedni), klamek, więc to wszystko nic nie waży... Dlatego nawet jeśli pozostałe komponenty nie zachwycają wagą (np. nawet drogie korby torowe są cięższe niż tak samo drogie korby szosowe, zazwyczaj piasty torowe są cięższe niż nawet przeciętne szosowe itp.), to ogólna waga jest przyzwoita.

Tylko - jak już napisałem - do miasta to rower wyłącznie dla świadomego użytkownika - świadomego kompromisów, jakie się z nim wiążą i gotowego te kompromisy zaakceptować, w imię prostoty a wręcz prymitywności roweru. Jeżeli - nawet będąc wieloletnim rowerzystą - nigdy nie miałeś okazji jeździć na oponach 25-28 mm, nie korzystałeś z baranka, nie jeździłeś w bardziej agresywnej pozycji, to może Ci być trudno się przestawić i przystosować do takiego roweru. Nawet nie poruszam tematu stałego napędu, bo w sumie to jest rzecz niewymagana - zawsze można jeździć z wolnobiegiem...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ejtam napisał:

wiec myślę co by tu zmienić aby łatwiej i szybciej się przemieszczać głównie poza miastem.

Może warto w końcu zrozumieć, że kolarstwo to sport wytrzymałościowy a nie siłowy? Jedziesz z niską kadencją na ciężkich przełożeniach, twoja jazda jest przez to mało dynamiczna, ogromne znaczenie dla osiąganych prędkości mają warunki, wiatr/nachylenie, przyspieszenia są słabe. Zacznij kręcić szybciej to odkryjesz rower na nowo 

19 godzin temu, ejtam napisał:

Znacie jakieś inne rowery tego typu do 4 tysiaków?

Kupno roweru "tego typu" to idiotyzm. Chciałbyś kupić rower wyścigowy kiedy jeździsz na crossie mając za nisko siodełko? Jaka będzie różnica w pozycji między tym co masz a tym co chciałbyś kupić? Wytrzymasz choćby 10 minut?

Btw 8,5kg roweru bez przerzutek i hamulców...weź sobie kup jakąś szosę endurance, będzie ważyła 10 a nic jej nie będzie brakować.

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...