Lassar71 Napisano Środa o 09:24 Udostępnij Napisano Środa o 09:24 14 godzin temu, Tyfon79 napisał: Spokojnie nawet do wypasionego fulla z kat enduro dało by radę i z tą 9-ka 11-46 przy odpowiedniej korbie. Nie wymyślaj tylko dlatego, że te zy wszędzie pachają 12-kę czy za chwilę elektrykę. Tylko by to zagrało trzeba by było zrobić to po nowemu. Na 11-ce 11-51 to już nie uciągnie czy w czym jest problem, że są te niektóre przypadki? No właśnie chodziło mi o to , że wszyscy poważni producenci do dobrych rowerów pchają 12S. A czy fizycznie 9 dałaby radę? Pewnie, że tak. Ale szczerze, ja mam 11-46 , z przodu 34 i czasem mi brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tocusiek Napisano Środa o 09:28 Autor Udostępnij Napisano Środa o 09:28 W dniu 28.10.2024 o 14:19, Lassar71 napisał: Za Radonem: 1. Bosch 2. Magura 3. Damper + wygląd kashimy, ktrótki mostek ( ładny) i kierownica ok. Skok zawieszenia all/ednuro. minusy: krótka sztyca, dość drogi serwis amortyzatorów, którego nie unikniesz, Nie doczytałem nic o kołach/piastach Za YT Firma, ZEB Ultimate ale mniejszy skok, kierownica i mostek Renthala, nienajgłupsze hamulce minusy ( w mojej ocenie) silnik shimano jest ok ale wolałbym Boscha, nie ma miejsca na bidon, bateria custom, która na 90 % spowoduje wsześniej czy później blokadę całego systemu. Dzieje się to w wielu przypadkach niezależnie od marki producenta od Santy po Focusa, aczkolwiek nie jest to pewnik, mniejszy skok zawieszenia od poprzednika. Przy okazji bateria Bosha jest minimalnie większa, ale zasięgi w obydwu przypadkach to kwestia indywidualna użytkowników. a tego nie odblokowuje sie jakos waplikacji? co oznacza bateria custom ? podoba mi sie bardziej YT - moim zdaniej jest lepiej wykonany.. teraz jeszcze doszedl Cube z silnikiem bosh gen.5 ... więć mentlik... z tego co widzie przy moim wzroscie 184 cm rower YT musiałbym brac XL ... nigdy nie mialem xl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tocusiek Napisano Środa o 11:09 Autor Udostępnij Napisano Środa o 11:09 W dniu 28.10.2024 o 14:42, Xzc napisał: Zastanowiłbym się czy nie ma błędu w opisie YT, ZEB na chargerze 3 z tego co się orientuje nie występował ze skokiem 150 mm, a taki jest podany w opisie. Widelce z chargerem 2.1, które zresztą działają świetnie w obrębie 150 miałby 3 modele, natomiast nowa generacja wprowadziła rozróżnienia miedzy nimi aby nie powielać tej samej wielkości skoku. Zresztą dziwne było by wsadzenie 150 mm mega sztywnego ZEB. Sam używam liryka 150 mm i działa świetnie jest sztywniejszy niż fox 36, tym bardziej Zeb, który przy tak krótkim skoku raczej nie miałby sensu, choć mogę się mylić. Hamulce to raczej porównywalny poziom Dominiony podobniej jak magury działają świetnie i tak naprawdę to już kwestia bardziej, kto jaką prace hamulca woli, ponieważ oba spełnią swoje zadanie. Dampery też raczej podobnej klasy, może i foxy w kashimie bardziej rzucają się w oczy, ale z punktu użytkowego vivid również jest doskonałym damperem. Geometrycznie te rowery również są mocno zbliżone do siebie. Minusem wg mnie YT jest zastosowanie Zeb-a jeśli nie ma tam błędu w opisie, na chargerze 3, który nie do końca udał się RS, natomiast prawdopodobnie zawieszenie RS będzie tańsze w serwisie i generalnie możliwe do zrobienia samemu, w przeciwieństwie do foxa. Dodatkowo zależnie od tego ile masz wzrostu ale sztyca 150 mm w rozmiarze XL to zdecydowanie za mało, sam fabrycznie miałem 170mm i przeszedłem na 240mm, co jest przepaścią jeśli idzie o jazdę na technicznych ściankach i bardzo możliwe, że dość szybko będziesz chciał ją zmienić na dłuższa, dlatego mimo zastosowania wysokiej klasy sztycy w radionie to długość w YT zdecydowane przemawia za nią. wzrostu mam 184 cm i jesli wybralbym YT to musialbym by byc wedlug opisu rozmiar XL , jesli Radon to L. Mysle ze nie potrzebuje roweru endury w sesnie 27,5 z tylu 29, z przodu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano Środa o 11:32 Udostępnij Napisano Środa o 11:32 Generalnie to geometria i ilość skoku definiuje czy rower jest klasyfikowany jako enduro czy w jakiejś innej kategorii, choć rzeczywiście mullety najczęściej są stosowane w rowerach enduro służących głownie do bikeparku, mniejsze tylne koło powoduje trochę lepszą zwinność takiego zestawu, natomiast to, że jest zastosowany mullet nie zawsze ogranicza Cie do tego, np do reigna czy shlasha możesz dowolnie założyć koło jakie wolisz czy to 27,5 czy 29, nie wiem jak w tym przypadku jest bo te opisy są mało precyzyjne, ale pytanie o wzrost tyczyło się tutaj odnośnie sztycy, jeśli brałbyś rozmiar XL to zakładam, że dropper o długości 150mm wystawał by dość mocno z rury podsiodłowej, co na bardziej technicznych stromych odcinkach na pewno było by odczuwalne. Generalnie im sztyca ma dłuższy skok tym lepiej, tym bardziej, że większość daje możliwość płynnej regulacji więc nie zawsze jesteś skazany na maksymalne opuszczenie a masz możliwość dostosowania poziomu jaki Ci pasuje, choć tak jak wspomniałem na technicznych i stromych odcinkach długa sztyca regulowana naprawdę wiele zmienia. Patrząc na geometrię nie do końca można sklasyfikować te rowery jako enduro, kąt główki na poziomie 65 stopni to raczej AM, obecnie enduro są bliżej zakresu 63.5 i oczywiście nie twierdzę, że takim rowerem się nie da jeździć tras enduro, sam w rowerze mam 65,5 stopnia natomiast warto pamiętać w jakim kierunku obecnie idą rowery, bo o ile komponenty i w zasadzie wszystko jesteśmy w stanie wymienić, to już geometrii ramy nie zmienimy. Więc rama, która nam pasuje geometrycznie to podstawowa sprawa następnie zawieszenie i hamulce, a reszta nie ma aż tak dużego wpływu na odczucia z korzystania z roweru, oczywiście mówię to z perspektywy roweru służącego głownie do zjazdu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano Czwartek o 05:45 Udostępnij Napisano Czwartek o 05:45 W dniu 29.10.2024 o 12:03, Turysta05 napisał: Uważam, że kasety 10, 11, 12, biegowe mają głęboki sens i uzasadnienie dla analogów, wybór przełożenia pomaga. Dla elektryka "mocna 9s" sprawdza się znakomicie podczas jazdy "turystycznej" nawet w ciężkim terenie. Zestopniowanie 11-42z starczy, resztę załatwia silnik (podjazdy), po to przecież wozimy tego klamota i pasażerkę baterię😂. Ja fabrycznie miałem 11-34z, ale to dla mnie za mało i wymieniłem kasetę na 11-40z, i przedni blat też😉. Która 9tka oferuje taki zakres, jest mocna i dostępna fabrycznie w zaawansowanych modelach rowerów? Jedyna grupa stosowana powszechnie z kasetą o takim zakresie to cues. Jednak cues sam z siebie nie jest mocny i nie oferuje ani jakości ani trwałości jeśli bierzemy pod uwagę uśrednienie X komponentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano Czwartek o 06:15 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:15 W dniu 30.10.2024 o 06:37, tocusiek napisał: pytanie czy nie lepiej wybrac EP801 aby ominąć takie sytuacje? czytalem ze ep8 jest delikatniejszy Na pytanie który silnik shimano wziąć sugeruję dwie rzeczy: 1. Jak długo zamierzasz posiacydać ten rower. Czy planowany czas eksploatacji wykracza poza okres gwarancji na komponenty elektryczne a szczególnie silnik. 2. Czy masz możliwość odbycia jakiekolwiek jazdy testowej na rowerach z systemami które są w rowerach które rozpatrujesz? 3. Jeśli zamierzasz posiadać nabytek długoterminowo to sugeruję w tym momencie zrobić małe badanie rynku i sprawdzić lokalnie lub wyguglować serwisy które zajmują się przeglądami i obsługą serwisową silników które cię interesują. 4. Dopóki twój sposób eksploatacji obejmuje jazdę w warunkach suchych to jak znosi ją silnik nie ma właściwie znaczenia. Jeśli natomiast lubisz taplać się w błocie to sugestie producentów dotyczące żywotności można włożyć między bajki. Co do innych wspomnianych aspektów które bierzesz pod uwagę przy wyborze: 1. Amortyzacja - czy masz możliwość przetestowania rowerów z tymi widelcami i damperami które są w rowerach które cię interesują? 2. Czy masz bądź miałeś widelec/damper który stosowany jest współcześnie? 3. Czy bierzesz pod uwagę zrobienie serwisu zerowego roweru który kupisz? Czyli kompleksowego i szczegółowego sprawdzenia roboty montowni i fabryk komponentów co oznacza rozbiórkę na składowe widelca, dampera oraz serwis piast czy sterów? 4. W pierwszym poście pojawił się wybór między dwoma rowerami w których są magury mt7 i hayesy dominion a4. Gdybym miał wybierać i kryterium wyboru miałaby być siła hamowania to wziąłbym magury z założeniem że być może będę musiał prędzej czy później (predzej) wymienić tarcze (jeśli w zestawie są mdrp). Jeśli stawiałbym na jakość wykonania i bezproblemowość obsługi oraz dopracowanie szczegółów to wziąłbym hayesy. Co do jakości wykonania oraz upierdliwości użytkowania magury są raczej w ogonie stawki Piszę to z punktu widzenia użytkownika tych hebli. Tandetne materiały użyte do produkcji korpusów dźwigni, wady konstrukcyjnie skutkujące uszkodzeniem tłoków podawczych, plastikowe śruby i wkręty. Magura oferuje 5 lat gwarancji jednak istotne jest to że kupując radona musisz wszelkie kwestie gwarantuje ogarniać na odległość. Używałem magury z dwoma modelami tarcz magury i skończyło się to ich zamianą na tarcze srama. Magury słyną z bardzo wąskich prześwitów między tarczą i klockami a przez to nietolerancją na krzywe tarcze lub mało precyzyjne ustawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano Czwartek o 06:21 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:21 Prawda jest taka to moje subiektywne zdanie najbardziej opłacalne pod kątem ekonomicznym było by założenie deore m5100, nawet masz tutaj za trochę ponad 500 zł https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-m5100-1x11-speed-upgrade-kit-11-51?number=20124719&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsoe5BhDiARIsAOXVoUty_swcHnjwtgAiVxCBKwjohz_VqHhy_alc8WSpqIoISUbcKe1YIU8aAk1KEALw_wcB działanie było by w zupełności wystarczające, zakres przełożeń również, pasowałoby do kół ze zwykłym bębenkiem, ewentualne uszkodzenia były by marginalnym obciążeniem, przerzutkę koło 100 zł da radę kupić, nowa kaseta to coś koło 200 zł, a działa to naprawdę przyzwoicie i naprawdę jeśli ktoś nie ma parcia na super high endowe komponenty a stosunek ceny do jakości jest priorytetem to ciężko znaleźć coś lepszego. Sam w tym roku rozwaliłem XT manetkę łącznie z przerzutka i chciałem wymienić na polecanego srama X01, z tym że przerzutka to koszt rzędu 900 zł+, skończyło się na deore m6100 z powodu, że mam koła z piastą z microsplinem i akurat powrót na zwykły bębenek byłby nieopłacalny ekonomicznie, działa to identycznie jak wspomiany XT 8100, poza odczuciami z manetki, m5100 działało by tak samo z tym, że mamy o 1 przełożenie mniej, którego braku pewnie i tak większość nie zauważy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano Czwartek o 06:32 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:32 Zakres opasania koronek, szczególnie małych, w przypadku przerzutki sram jest większy niż dla shimano. Ma to wpływ na żywotność kasety. Jeśli miałbym sam konfigurować napęd lub zrobić podmiany w które chciałbym inwestować to - przerzutka tylna przynajmniej sram gx - łańcuch x01 - kaseta shimano 10-51 albo lepiej 10-45 jeśli zakres wystarcza. Ponownie - przy 10-45 opasanie koronek się poprawia a to wpływa na ich żywotność i jakość zmiany biegów. Kasety shimano są dużo tańsze i można do nich kupić koronki luzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano Czwartek o 06:39 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:39 To w sytuacji gdy sami byśmy składali napęd, z tym, że tak jak w podanych rowerach jest np sram GX z kasetą 10-52 na bębenku XD gdzie przejście na też moim zdaniem opłacalniejsze kasety shimano wymagało by wymiany bębenka, a nie w każdej piaście jest to możliwe. Swoją drogą ekonomicznie wymiana poszczególnych koronek zwłaszcza w dość budżetowych kasetach typu m6100 trochę mija się z celem, chyba, że trafią się w jakiejśc dobrej cenie, ale w zeszłym roku, próbowałem w ten sposób ratować zajechane najmniejsze koronki, wymiana dwóch najmniejszych kosztowała 150 zł, a cała nową kasetę jak się mocniej poszukało to udało się kupić za 280 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tocusiek Napisano Czwartek o 06:56 Autor Udostępnij Napisano Czwartek o 06:56 a czy w Radon 10 jest mozliwe w przyszlosci wymiana silnika na ge.5 czy to juz raczej inne mocowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lassar71 Napisano Czwartek o 08:02 Udostępnij Napisano Czwartek o 08:02 Inne mocowanie. Inny soft. Nowe czujniki. Nowe rowery w nowych cenach, stare przez to mają promki. PS Nie mam problemów z Magurami, mam w 2 rowerach, w jednych tarcza Galfera w drugim Magury. Klocki szare performance (środkowe). Natomiast klamki XT. Lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano Czwartek o 14:39 Udostępnij Napisano Czwartek o 14:39 7 godzin temu, tocusiek napisał: a czy w Radon 10 jest mozliwe w przyszlosci wymiana silnika na ge.5 czy to juz raczej inne mocowania? Chyba w przypadku żadnego silnika nie masz możliwości konwersji z jednego silnika na inny. Poza dość karkołomnymi konwersjami z przeróbką ram lub wykonywaniem adapterów - ale to już zabawa dla ogarniętego specjalisty od obsługi AutoCAD'a i z dostępem do obrabiarek. W takim przypadku pozostaje również kwestia adaptowalnosci reszty systemu do innego/nowszego silnika. Z punktu widzenia przemysłu rowerowego uniwersalność między generacjami jest wybitnie nieekonomiczna. A zestawy nie są oferowane w detalu jako systemy które zastosujesz w ramie która chcesz, więc uniwersalizm w tym względzie też jest zbędny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tocusiek Napisano Czwartek o 15:54 Autor Udostępnij Napisano Czwartek o 15:54 tak juz przeczytalem, mysle ze wezme jednak Cube z nowa seria silnikiem 5 gen od bosh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.